جستجو
دکوراسیون با فرش مشکی

دکوراسیون با فرش مشکی

تاریخ انتشار: 1403/01/20 نویسنده: سید یونس ساداتی

در حال حاضر، دکوراسیون فضای‌های مختلف به یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد تبدیل شده است؛ به‌طوری که برای خرید هر ‌کدام از لوازم خانگی، به مدل و رنگ آن‌ها توجه می‌کنید. حال اگر به‌دنبال بهبود دکوراسیون اتاق‌نشیمن یا محل کار خود هستید، می‌توانید از فرش مشکی استفاده کنید. دکوراسیون با فرش مشکی یکی از زیبا‌ترین ترکیب‌ها را دارد که می‌تواند ظاهر جذابی به اتاق شما ببخشد.

فرش مشکی می‌تواند ظاهر اتاق شما را به‌طور کامل، تغییر دهد. دکوراسیون منزل با فرش مشکی می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این رنگ از فرش منحصر‌به‌فرد و بسیار شیک است.

 

ایده های دکور با فرش مشکی

هنگامی‌که قصد دارید طراحی دکوراسیون یک فضا را انجام دهید، فرش مهم‌ترین عنصر خواهد بود. فرش مشکی بهترین گزینه برای شبکه‌ها و طراحی‌های متفاوت به‌شمار می‌رود.

Decor with black carpet

هنگامی‌که برای خرید فرش ماشینی مدرن ایرانی یا سایر فرش‌ها، فرش مشکی به افراد پیشنهاد می‌شود، بسیاری از آن‌ها تعجب می‌کنند. این افراد از خود می‌پرسند که فرش مشکی با چه مبلی ست میشه؟ در ‌ادامه ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون با فرش مشکی، به شما معرفی خواهیم کرد.

 

فرش مشکی و مبلمان چرمی

استفاده از مبلمان چرمی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای دکوراسیون منزل با فرش مشکی باشد. بافت چرم می‌تواند جلوه‌ای را ایجاد کند که موجب جسارت بیشتر فرش مشکی شود. سهولت در نگهداری و تمیز کردن چرم نیز یکی از ویژگی‌های مهم مبلمان چرم است.

ست کردن فرش رنگ روشن با مبلمان چرم، ترکیبی زیبا ایجاد می‌کند؛ اما ممکن است که ست کردن آن‌ها سخت باشد. در‌حالت‌کلی، مبلمان چرم می‌تواند جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد به منزل شما ببخشد.  

 

استفاده از فرش مشکی در مرکز اتاق

Using a black carpet in the center of the room

یکی‌دیگر از ایده‌های جذاب برای استفاده از این نوع فرش‌ها، قرار دادن آن‌ها در مرکز اتاق است. با‌توجه به اینکه رنگ مشکی یک رنگ غیر‌منتظره است، باید از آن بر اساس اصولی خاص استفاده شود. شما می‌توانید از فرش ماشینی 6 متری با رنگ مشکی بهره بگیرید.

در‌صورتی که دکوراسیون منزل با فرش مشکی را انتخاب کرده و فرش را در مرکز اتاق قرار داده‌اید، دست شما برای استفاده از رنگ‌های دیگر باز خواهد بود. همچنین ظاهر شیک و فوق‌العاده‌ای به اتاق شما خواهد بخشید. توجه داشته باشید که این کار برای اتاق‌هایی با ابعاد کوچک، توصیه نمی‌شود.

 

استفاده همزمان از رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی

رنگ‌های سفید و مشکی در نقطه مقابل یک‌دیگر قرار دارند و رنگ طوسی به‌نوعی میانه آن‌ها محسوب می‌شود. این رنگ‌ها در کنار یکدیگر، زیبایی خاصی را به اتاق شما اضافه می‌کنند. با‌توجه به این موضوع، فرش طوسی مشکی هم می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد؛ بنابراین، برای طراحی دکوراسیون با فرش مشکی، می‌توانید از رنگ طوسی هم استفاده کنید.

 

فرش مشکی و افزایش توجه به سایر مبلمان

دکوراسیون منزل با فرش مشکی، امکان توجه به سایر اثاثیه و مبلمان را افزایش می‌دهد. تفاوتی ندارد که این رنگ را برای فرش اتاق یا فرش روی پله انتخاب می‌کنید؛ در هر‌ صورت، توجه به سایر اثاثیه بیشتر می‌شود. هنگامی که قصد دارید توجه افراد را به یک اثاثیه خاص جلب کنید، می‌توانند از این روش کمک بگیرید.

 

فرش مشکی و آشپزخانه

Black carpet and kitchen

فرش مخصوص آشپزخانه می‌تواند به رنگ مشکی باشد. دکوراسیون با فرش مشکی در آشپزخانه، جذابیت را افزایش داده و بسیار کاربردی است. دلیل این امر آن است که لکه و کثیفی در آشپزخانه بسیار زیاد است؛ بنابراین این رنگ می‌تواند کثیفی و لکه‌ها را، پوشش دهد.

 

فرش مشکی و مبلمان طرحدار  

فرش مشکی می‌تواند به‌راحتی با مبلمان طرح‌دار ست شود. اگر جهت دکوراسیون با فرش مشکی   برای خرید فرش کودکانه اقدام کرده‌اید، می‌توانید از این محصول نیز بهره بگیرید؛ چرا‌که امکان ست کردن آن با تمام مبلمان طرحدار وجود دارد.

طرح‌های هندسی یا راه‌راه، حس مدرنیته را در دکوراسیون منزل با فرش مشکی، افزایش می‌دهد. نکته مهم این است که یک مبل با ابعاد بزرگ و طرحدار یک فرش مشکی را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد. توصیه می‌شود یک فرش با طرح‌های کوچک‌تر یا رنگی ثابت، استفاده کنید.

 

ترکیب های مناسب رنگ مشکی

Suitable combinations of black color

به‌طور کلی، امکان ترکیب رنگ مشکی با سایر رنگ‌ها وجود دارد. برای طراحی دکوراسیون منزل با فرش مشکی، می‌توانید از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها کمک بگیرید. استفاده از رنگ مشکی در کنار سایر رنگ‌ها برای قالیچه گرد یا سایر انواع فرش‌ها، نیازمند رعایت برخی نکات است. در‌ادامه بهترین رنگ‌ها را برای ترکیب با رنگ مشکی معرفی خواهیم کرد.

  • سفید
  • طوسی
  • زرد
  • صورتی
  • لاجوردی
  • کرم
  • خاکستری
  • سبز زمردی

 

مزایای استفاده از فرش مشکی

Advantages of using black carpet

طراحی دکوراسیون با فرش مشکی یا فرش جدید ترک، مزیت‌های بی‌شماری دارد که در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

سازگاری با انواع رنگ‌ها

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از این رنگ برای انواع فرش‌ها، سازگاری آن با سیار رنگ‌ها است. با‌توجه به خنثی بودن فرش مشکی امکان ترکیب آن با بسیاری از رنگ‌ها وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، یکی از رنگ‌ها را به‌عنوان مکمل، انتخاب کنید.

نکته مهم این است که حتی امکان ترکیب چند رنگ در دکوراسیون منزل با فرش مشکی وجود دارد. ازآن‌جایی‌ که رنگ مشکی خنثی است، توجه بیننده‌ها را به سمت سایر رنگ‌ها هدایت می‌کند.

کاهش لکه‌ها و آلودگی کمتر

با‌توجه به رنگ تیره این فرش‌ها، آلودگی بسیار کمتر به چشم خواهد آمد. بسیاری از افراد به‌دلایل مختلف از جمله مشغله کاری یا داشتن کودک در خانه، توانایی تمیز کردن منزل را نخواهند داشت؛ از‌سوی‌دیگر، فرش‌های رنگ روشن بسیار سریع آلودگی را جذب کرده و کثیف می‌شوند. 

با انتخاب رنگ مشکی برای انواع فرش‌ها حتی فرش ماشینی 9 متری، احتمال کثیف شدن و لکه گرفتن فرش‌ها را کاهش خواهید داد. این امر برای افراد شاغل یا افرادی که نمی‌توانند به‌صورت منظم فرش را تمیز کنند، کمک‌کننده خواهد بود.

خرید آسان از تولید‌کنندگان

امروزه بسیاری از تولید‌کنندگان برای دکوراسیون با فرش مشکی، طرح‌های جدیدی را طراحی می‌کنند؛ بنابراین، خرید این نوع فرش‌ها می‌تواند بسیار راحت انجام شود. شما می‌توانید انواع فرش مشکی را از‌ طریق خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان، تهیه کنید.

ترکیب این فرش‌ها با الگو‌های متفاوت

در حال حاضر، اغلب فرش‌های مشکی با فرش زمینه سرمه ای و الگو‌هایی ساده بافته می‌شوند. این امر موجب می‌شود تا امکان استفاده از آن‌ها در کنار مبلمان مختلف، ایجاد شود. با انتخاب این محصولات، حتی در سال‌های طولانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و سایر مبلمان را، تعویض کنید.

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است