جستجو
فرش و مبل چه رنگی بخرم؟

فرش و مبل چه رنگی بخرم؟

تاریخ انتشار: 1402/04/12 نویسنده: سید یونس ساداتی

امروز نسبت به گذشته توجه بسیار بیشتری به دکوراسیون داخلی خانه‌ها می‌شود و برای خانواده‌های ایرانی داشتن یک فضای زیبا و دلنشین گزینه ایده‌آلی خواهد بود. باتوجه‌به این نکات ست‌ کردن مبل و فرش و انتخاب رنگ مناسب مبل و فرش مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر زیبایی محیط خانه شما خواهد بود. در چیدمان داخلی خانه اصلی‌ترین چیزی که باید با فرش شما در مرحله همخوانی داشته باشد، بدون شک رنگ مبل شما است.

برای اینکه بتوانید یک هارمونی مناسب از رنگ را در بین مبل و فرش خود به وجود بیاورید باید به نکات مختلفی توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به‌صورت کامل در مورد ست‌ کردن مبل و فرش بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشد و همچنین اگر می‌خواهد به صورت کامل طرح‌های مختلف ما را مشاهده کنید، به صفحه خرید فرش مراجعه کنید و پس از دیدن کلکسیون‌های متنوع در صورت‌پسند فرش خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

بهترین رنگ فرش چیست؟

اگر تصمیم به خرید فرش دارید حتماً این سؤال در ذهنتان به وجود آمده که بهترین رنگ فرش، چه رنگی است. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین جواب را برای این سؤال پیدا کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اینکه فرش را برای چه قسمتی از خانه خریداری می‌کنید یا رنگ و طرح کلی فضای خانه شما به چه شکل است جزو عوامل تأثیرگذار روی بهترین رنگ فرش است. شما باید این را در نظر داشته باشید که برای ست‌ کردن مبل و فرش حتماً باید بهترین رنگ مناسب خانه خود را شناسایی کنید.

بدون شک فرش علاوه بر کاربردی که دارد تأثیر بسزایی روی زیبایی دکوراسیون خانه می‌گذارد و شما نباید با انتخاب اشتباه هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید را از بین ببرید. در ادامه به مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین رنگ فرش می‌پردازیم:

  • اگر فضای خانه شما کوچک است بهترین از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.
  • اگر فرش را برای محیط پر رفت‌وآمد خریداری می‌کنید بهتر است که از رنگ تیره استفاده کنید تا کثیفی فرش کمتر معلوم باشد.
  • شما باید باتوجه‌به رنگ فضای خانه خودتان رنگ فرش را انتخاب کنید به‌نحوی‌که فرش از نظر رنگ با دیگر اجزای خانه همخوانی داشته باشد.
  • شما باید با یک انتخاب رنگ درست، بتوانید حس و حال آرامش را به مهمانان خانه خود هدیه دهید.

اما برای اینکه بتوانید با اطلاعات بیشتر بهترین رنگ فرش را انتخاب کنید، حتماً به صفحه بهترین رنگ فرش برای پذیرایی مراجعه کنید و آگاهی خود را نسبت به این موضوع افزایش دهید.

 

خرید بهترین رنگ فرش

 

برای ست‌ کردن مبل و فرش به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید دغدغه ست‌ کردن مبل با دیگر وسایل خانه را از ذهن خود بیرون کنید باید به یک سری نکات توجه کنید. مثل‌اینکه برای دکوراسیون های مختلف باید از چه رنگی در مبل و فرش خود استفاده کنیم یا اینکه کدام رنگ می‌تواند حس و حال فضا را آرامش‌بخش‌تر کند.

در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین موارد ست‌ کردن مبل با فرش را برای شما بیان کنیم اما اگر در اتاق‌خواب خود از مبل استفاده می‌کنید بهتر است که مقاله بهترین فرش برای اتاق خواب را مطالعه کنید این‌گونه بهتر می‌توانید در مبل و فرش خود را هماهنگ کنید.
 

استفاده از فرش و مبل یک رنگ!

اگر به فضاهای مینیمال امروزی علاقه‌مند هستید حتماً استفاده از یک‌رنگ را برای مبل و فرش خود در نظر بگیرید. به طور مثال می‌توانید برای ست کردن مبل از فرش طوسی مدرن استفاده کنید البته که نباید رنگ مبل و فرش با هم دیگر اختلاف زیادی داشته باشند. برای ایجاد تضاد در این نوع دکوراسیون می‌توانید رنگ وسایل دیگر مانند مجسمه یا آباژور را متضاد از رنگ فرش و مبل بگیرید.

همچنین برای مشاهده انواع طرح مدرن، حتماً به صفحه خرید فرش مدرن مراجعه کنید و در صورت نیاز فرش خود را آنلاین همراه با ارسال رایگان سفارش دهید. این نکته را هم فراموش نکنید که رنگ طوسی در طیف رنگ‌های خنثی قرار دارد. رنگ‌های خنثی به‌صورت کلی با رنگ‌های مختلف قابلیت سازگاری و همخوانی دارند. شما با مراجعه به صفحه فرش می‌توانید تمام دسته‌بندی‌های فرش محتشم را مشاهده کنید.

 

استفاده از رنگ‌های متضاد برای ست کردن مبل با فرش

یکی از روش‌های جذاب‌تر کردن دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ‌های متضاد است. برای اینکه بتوانیم از این ویژگی استفاده کنیم کافیه متوجه شویم چه رنگ‌های در کنار هم می‌توانند تضاد زیبایی را به وجود بیاورند. شما اگر کمی با موضوع رنگ‌شناسی آشنایی داشته باشید می‌دانید که هر رنگ دارای مفهومی است.

به شکل مثال رنگ کرم انرژی و نشاط را به خانه شما هدیه می‌دهد و اگر می‌خواهید فضای آرامش‌بخش را برای خانه خود به وجود بیاورید می‌توانید از این رنگ استفاده کنید. رنگ‌های قهوه‌ای و طوسی به‌عنوان رنگ‌های خنثی شناخته می‌شوند که بیشتر با تمام‌رنگ‌ها قابلیت هماهنگی دارند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه فرش کلاسیک از طرح‌های مختلف این نوع محصول دیدن کنید و در صورت‌پسند فرش مورد نظر خود را با گارانتی 36 ماه خریداری کنید.


خرید فرش‌های چند رنگ برای ست کردن با مبل‌های مختلف

اگر قصد دارید در خانه خود تحول بزرگی ایجاد کنید به سراغ فرش‌های چند رنگ بروید این‌گونه برای ست کردن مبل و فرش‌کار آسانی خواهید داشت؛ چون این نوع از فرش ماشینی توانایی هماهنگی با انواع مبل را خواهد. همچنین اگر هنوز رنگ دکوراسیون خانه شما معلوم نیست باز توصیه ما به شما انتخاب فرش چند رنگ است. با استفاده از فرش این مدلی خیال شما برای سال‌های متوالی راحت خواهد بود. اگر تصمیم به خرید این نوع از فرش ماشینی دارید، می‌توانید به صفحه فرش جدید مراجعه کنید و از دیدن طرح‌های متفاوت این محصولات دیدن کنید.

 

ست کردن مبل و فرش

 

بهتر است از سبک و نوع نزدیک به هم در مبل و فرش استفاده کنید

از جمله مواردی که تأثیر زیادی بر زیبایی محیط خانه شما خواهد داشت، انتخاب صحیح سبک و نوع فرش و مبل است. به طور مثال برای ست فرش و مبل سلطنتی بهتر است از فرش کلاسیک استفاده کنید؛ زیرا این نوع به‌عنوان مکمل مبل سلطنتی شناخته می‌شود.

به‌صورت کلی برای فضاهای رسمی که از مبل‌های سلطنتی استفاده شده، فرش‌هایی را انتخاب می‌کنند که طرح‌های ایرانی و سنتی دارد؛ اما اگر شما در خانه کاناپه یا مبل‌های راحتی دارید می‌توانید از انواع فرش ماشینی مانند مدرن و فانتزی استفاده کنید. 

اما این را بدانید که هر فرشی جایگاه خودش را دارید شما نباید از فرش‌هایی که مناسب اتاق کودک است داخل پذیرایی استفاده کنید. اگر تصمیم دارید برای فرزند دلبندتان فرش خریداری کنید، حتماً یک سر به صفحه فرش کودک بزنید. بدون شک جذاب‌ترین طرح‌های کودک توسط شرکت فرش محتشم تولید می‌شود.


رنگ فرش سال 1402 چه رنگی است؟

در سال‌های گذشته رنگ‌های طیف خاکستری و کرم به‌شدت ترند شدن و برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارند. امسال هم باتوجه‌به این موضوع فرش طوسی به‌عنوان رنگ سال شناخته می‌شود. ست مبل و فرش طوسی می‌تواند یک فضای مدرن را در دکوراسیون خانه شما به وجود بیاورد.

اگر تصمیم دارید برای ست کردن مبل و فرش خود از رنگ طوسی استفاده کنید و قیمت این محصول برای شما از اهمیت برخوردار است، حتماً به صفحه قیمت فرش طوسی مراجعه کنید و از قیمت سایزهای مختلف این محصول باخبر شوید.


نتیجه‌گیری

ست کردن مبل و فرش اگر به‌درستی انجام شود، فضای خانه شاهد زیبایی خاصی خواهد بود. برای این کار می‌توانید از جدیدترین رنگ مبل و فرش نیز استفاده کنید. حتماً هنگام خرید به‌اندازه فرش توجه کنید؛ زیرا در صورت نداشتن تناسب درست، زیبایی دکوراسیون شما به هم خواهد ریخت. ا

گر خانه شما کوچک است از خریدن مبلمان بزرگ و فرش‌های که دارای طرح‌های شلوغی هستند به‌صورت جدی خودداری کنید. زیرا این موارد باعث می‌شوند فضای شما کوچک‌تر شود. به‌طورکلی بهتر است قبل از خرید فرش به ابعاد آن توجه بسیاری داشته باشید. امیدوارم با کمک نکات این مطلب بتوانید به درست مبل و فرش خود را با یکدیگر است کنید.


0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است