جستجو
برای سفید شدن فرش چه کنیم؟

برای سفید شدن فرش چه کنیم؟

تاریخ انتشار: 1402/04/23 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش‌ها یکی از محصولات اصیل و محبوب برای ایرانیان محسوب می‌شود. از فرش برای راحتی بهتر و زیباتر کردن دکوراسیون منازل استفاده می‌شود. با استفاده کردن از فرش‌های مناسب خانه شما دارای یک فضای بزرگ‌تر و جا دار‌تر هستید.

اگر شما نیز به دنبال فرش‌های متنوع و زیبا هستید، به صفحه خرید فرش مراجعه نمایید. اما جدای از زیبایی و دلباز کردن فضا، چالش‌های مختلفی در خصوص مراقبت و نگهداری از فرش‌ها وجود دارد. هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله راهنمایی کردن افراد برای سفید شدن فرش است. اگر شما نیز بنابه هر دلیلی با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنید، تا انتهای بحث ما را یاری کنید.

با مطالعه این مقاله شما با بهترین روش‌های تمیز کردن فرش و سفید شدن فرش آشنا می‌شوید.توصیه می‌کنیم قبل از ادامه مطالعه مقاله به صفحه فرش ماشینی مدرن سری بزنید و با طرح و هارمونی رنگ‌های آن‌ها بهتر آشنا شوید.

 

بهترین روش تمیز کردن فرش ماشینی

کثیف شدن و لکه دار شدن فرش‌ها امری کاملاً طبیعی و رایج است؛ در خانه‌هایی که کودکان حضور دائمی دارند، این موضوع بیشتر دیده می‌شود. از طرفی وجود این لکه‌ها روی فرش موضوعی آزاردهنده و ناخوشایند است.

برای پاک کردن و تمیز کردن فرش ماشینی راه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه برخی راهکار‌ها را به اختصار شرح می‌دهیم.

  • تمیز کردن فرش با استفاده از جوش شیرین یا مواد مخصوص ظرف شویی: شما می‌توانید با استفاده از جوش شیرین فرش ماشینی خود را بدون شستن تمیز کنید. این راه جز متداول‌ترین راه‌ها برای سفید شدن فرش است.
  • راه دوم شست و شوی فرش با استفاده از نمک و مواد شوینده است. در این راه شما نیازی به دستگاه‌های مخصوص ندارید. تنها کافیست مواد نام برده را با میزان مناسبی آب ترکیب کرده و اقدام به سفید شدن فرش خود کنید.

البته دقت داشته باشید تا میزان کمی، ‌شانه و تراکم در مقاومت فرش نسبت به تمیز شدن تأثیر دارند. به فرض مثال فرش‌هایی که تار و پود نزدیک به هم و بیشتری دارند، شست و شوی به نسبت پر چالش‌تری دارند.

در فروشگاه محتشم انواع فرش 700‌شانه و 1200‌شانه در مدل‌های کاملاً به روز به فروش می‌رسد. برای آشنایی بهتر به صفحه فرش 1200‌شانه سری بزنید؛ مشاهده محصولات باعث می‌شود با مفهوم‌شانه و تراکم آشنایی بیشتری داشته باشید و در نتیجه خریدی بهتر را انجام دهید.

 

تمیز کردن فرش دسباف بدون شستن

قبل از ارائه هر گونه روش تمیز کردن و سفید شدن فرش، روی ناحیه کوچک‌تری از فروش مواد موردنظر خود را امتحان کنید. چنانچه فرش شما واکنش منفی نسبت به مواد نشان دهد از ادامه روند شست و شو صرف نظر کنید.

برای تمیز کردن فرش دسباف از روش‌های زیر استفاده کنید:

 

تمیز کردن فرش با استفاده از مواد شوینده طبیعی

یکی از بهترین مواد برای شستن فرش دسباف، استفاده از آب ولرم در دستگاه مخصوص است. البته توجه کنید اگر لکه شما عمقی و سرسخت باشد، این روش کارساز نیست.

استفاده از ترکیب آب و مایع دسشویی مانند صابون جامد: این ترکیب اثرگذاری بهتری نسبت به روش قبلی دارد. بعد از استفاده از صابون روی فرش دسبافت با یک پارچه نخی، سطح موردنظر را خشک نمایید.

در مرحله آخر می‌توانید از شوینده‌های مخصوص فرش دسباف استفاده کنید. این شوینده‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر در دسترس هستند.

نکته: توصیه می‌کنیم از فرش دسباف برای مکان‌هایی مانند آشپزخانه، راه پله و... استفاده نکنید؛ چرا که این نوع فرش‌ها ظرأفت و حساسیت بیشتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند. اگر برای آشپزخانه خود فرش مناسبی تهیه نکرده‌اید، به صفحه فرش آشپزخانه مراجعه کنید و در صورت پسند فرش مورد نظر خود را آنلاین خریدرای کنید.

 

تمیز کردن فرش روشن

به صورت خلاصه اگر بخواهیم بیان کنیم برای تمیز کردن و سفید شدن فرش روشن از محلول‌های اسیدی مانند آب لیمو، سرکه و نمک استفاده کنید. شما می‌توانید هر سه ماده گفته شده را با آب ترکیب و فرش را تمز کنید. شامپو‌های فرش نیز برای این مورد گزینه مناسبی هستند.

در خصوص فرش‌های عشایری بهتر شامپو فرش مخصوص را تهیه کنید تا به بافت و طرح فرش آسیبی وارد نشود. اگر هنوز هم با فرش عشایری آشنا نیستید، سری به صفحه فرش عشایری در وب سایت محتشم بزنید و از طرح های متنوع این محصول لذت ببرید.

 

به جای شامپو فرش از چی استفاده کنیم؟

برخی از افراد برای تمیز کردن فرش منزل خود تمایل دارند حدالامکان از موادطبیعی برای سفید شدن فرش خود استفاده کنند؛ آن‌ها عقیده دارند مواد طبیعی آسیب چندان بالایی به فرش آن‌ها وارد نمی‌کند. برای این منظور شما می‌توانید از محلول سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید. این ترکیب قادر است لکه‌ها و بوی نامطبوع فرش را از بین ببرد.

این ترکیب برای فرش اتاق کودک شما نیز مناسب است چون هیچگونه مواد شیمیایی و بوی نامناسبی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن فرش‌های اتاق کودک، به صفحه فرش کودک سری بزنید و با مدل‌های جدید آشنا شوید.

 

تمیز کردن فرش دسباف باشامپو فرش

طبق آزمایشات و نظر‌های دیگر کاربران استفاده از شامپو فرش مخصوص منطقی‌ترین راه برای تمیز کردن فرش دسباف است؛ چرا که این محصولات باعث می‌شوند رنگ فرش شما با دیگر رنگ‌ها ترکیب نشود.

امروزه فرش‌های اصیل و گل برجسته‌ای هم در حوزه فرش‌های دسباف و هم در حوزه فرش ماشینی مدرن تولید و بافته می‌شود. اگر به این گونه سبک‌ها علاقمند هستید، به صفحه فرش گل برجسته مراجعه نمایید و در صورت پسند میتوانید به صورت قسطی فرش خودتان را خریداری کنید.

 

برای تمیز کردن فرش از چی استفاده کنیم؟

ما در مطالب قبلی مقاله درباره تمیز کردن فرش با شما عزیزان صحبت کردیم. به صورت کلی برای تمیز کردن فرش می‌توانید از روش‌هایی مانند برف و یخ، سدیم هیدروکسید، شامپو فرش، سرکه، جوش شیرین، نمک و... استفاده کنید. برای خرید و دیدن مدل‌های بیشتر وارد صفحه فرش شوید و در صورت پسند فرش خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

تمیز کردن فرش با سرکه و جوش شیرین

همانطور که در اوایل بحث نیز اشاره کردیم، سرکه و جوش شیرین جز دو مواد قدرتمند برای تمیز کردن و سفید شدن فرش منازل شما هستند. این دو ماده به دلیل ترکیبات مؤثری که دارند، در کمترین زمان ممکن لکه‌ها را از روی فرش شما پاک می‌کنند.

 

نتیجه‌گیری

ما در فروشگاه محتشم انواع و اقسام فرش‌های 700‌شانه و 1500‌شانه را تولید و به فروش می‌رسانیم. قبل از انجام سفارش خود می‌توانید سری به صفحه فرش 700‌ شانه و فرش 1500‌ شانه بزنید و از طرح‌ها و هارمونی رنگ‌های آن‌ها لذت ببرید. با خواندن این مقاله می‌توانید با کمترین هزینه لکه‌ها و بوی نامناسب را از روی فرش خود محو کنید.

سوالات متداول


این دو ترکیب به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، قوی‌ترین لکه‌ها را نیز از فرش پاک می‌کنند.

برای تمیز کردن فرش دسباف از شامپو‌های مخصوص به جای مواد و ترکیبات طبیعی استفاده کنید تا رنگ‌های فرش شما دچار آسیب و پخش شدن نشوند.

چنانچه شامپو فرش در دسترس شما نباشد، باید از مواد طبیعی به عنوان جایگزین استفاده کنید.

فرش‌های دسباف دارای حساسیت و ظرأفت بالاتری هستند. قبل از اقدام تمیزکاری روی فرش دسباف، روی بخش کوچکی از آن مواد شست و شو را آزمایش کنید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است