جستجو
فرش گل برجسته

فرش گل برجسته

تاریخ انتشار: 1401/08/18 نویسنده: سید یونس ساداتی

در سال‌های گذشته صنعت فرش ماشینی دچار تغییرات زیادی شده است و ما شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه بوده‌ایم. با آمدن دستگاه‌های بافت فرش ماشینی جدید مثل فرش کلاریس، تنوع طرح و نقش زیادی به وجود آمده است. همین نکته باعث شده که فرش ماشینی امروزه بتواند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. یکی از این نوآورهایی که مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است، فرش گل برجسته یا فرش هایبالک است. فرش‌های گل برجسته باتوجه‌به این که زمان کمی است که وارد صنعت فرش ماشینی شدند، توانستند به‌سرعت در میان مردم محبوب شوند و امروزه جزو پرفروش‌ترین محصولات بازار فرش ماشینی هستند. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به فرش گل برجسته علاقه پیدا کردید و می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره قیمت فرش گل برجسته، نحوه نگهداری از آن داشته باشید، تا انتهای این مقاله از سایت فرش محتشم همراه ما باشید.

 

فرش گل برجسته

فرش گل برجسته به قالی گفته می‌شود که نخ خاب نقش‌ونگار آن از زمینهٔ آن بلندتر باشد. فرش های گل برجسته معمولاً حالت سه‌بعدی دارند که همین باعث جذابیت بیشتر آن شده است. دلیل به‌وجودآمدن پستی  و بلندی در فرش گل برجسته استفاده از نخ خاب متفاوت در زمینه فرش است. برای تولید فرش گل برجسته اکریلیک معمولاً از دو نوع نخ استفاده می‌شود:

  • نخ اکریلیک هیت ست شده
  • نخ اکریلیک هایبالک

اکثر اوقات در فرش 1200 شانه گل برجسته، نخ خاب زمینه 6 میلی‌متر است درصورتی‌که نخ خاب گل برجسته 7 میلی‌متر است. همین اختلاف باعث به‌وجودآمدن فرش گل برجسته است. استقبال زیاد مردم از فرش گل برجسته باعث شده که اکثر شرکت‌های تولیدکننده فرش به فکر تولید این محصول خاص و زیبا بیفتند. فرش گل برجسته در دو طیف 1200 شانه و 1500 شانه بافته می‌شود.

 

فرش گل برجسته 1200 شانه تراکم 3600

 

نحوه تولید فرش ماشینی گل برجسته

فرش‌های گل برجسته مانند دیگر فرش‌های ماشینی به‌صورت یک‌دست و صاف تولید می‌شود. به‌عبارت‌دیگر مراحل تولید فرش گل برجسته تا قبل آهار مانند دیگر محصولات اکریلیک است. به‌صورت ساده اگر بیان کنیم مرحله‌ای آهار است که تفاوت میان فرش گل برجسته و فرش معمولی را به وجود می‌آورد. در مرحله آهار به فرش حرارت داده می‌شود، این گرما باعث به‌وجودآمدن فرورفتگی در بخش‌های مختلف فرش می‌شود.

فرش گل برجسته مانند دیگر محصولات کلاسیک بازار دارای نخ خواب همسان است که در قسمت تکمیل در دستگاه آهار قرار میگیرد. بعد از انجام کارهای اولیه به پشت فرش آهار مخصوص خورده می شود و پس از آن توسط غلتک های داغ در تونل هوای گرم حرکت می کنند تا به خوبی تمام قسمت های فرش گرما ببیند.

استفاده از نخ خاب هایبالک در این فرش اینجا خودش را نشان می‌دهد. نخ‌های هایبالک بر اثر گرما و حرارت جمع می‌شود و در نتیجه در بخش‌های از فرش که از نخ خاب هایبالک استفاده شده است، فرورفتگی به وجود می‌آید و فرش سطح صاف خودش را از دست می‌دهد. این تکنیک ساده توانسته جلوه بصیری زیادی در فرش اکریلیک به وجود بیاورد و بدون هزینه اضافی فروش شرکت‌های مختلف را افزایش داده است. قیمت فرش گل برجسته با فرش اکریلیک معمولی بسیار نزدیک است و ما شاهد تفاوت آن‌چنانی نخواهیم بود.

اگر بخواهیم صادق باشیم، فرش گل برجسته توانست جان دوبارهٔ به فرش کلاسیک بدهد؛ زیرا سال‌های زیادی بود که در این محصولات شاهد نوآوری و خلاقیت خاصی نبودیم.

البته که از این روش برای نخ خاب زمینه هم استفاده می‌شود. در این روش نخ خاب زمینه از جنس هایبالک است و ارتفاع کمتری نسبت به نقوش دیگر فرش خواهد داشت. نخ خاب اکریلیک با نخ خاب اکریلیک هایبالک شباهت بسیار زیادی دارند و افراد معمولی قدرت شناسایی آن را از یکدیگر ندارند. نخ هایبالک از خانواده اکریلیک جمع‌شونده است که بر اثر حرارت و گرمای 130 درجه حدود 25 درصد جمع می‌شود که این حرکت باعث کاهش طول نخ و افزایش ضخامت آن می‌شود.

 

مزایای فرش گل برجسته

این محصول خاص و زیبا دارای مزایای زیادی است که در ادامه به مواردی از آن خواهیم پرداخت.

 

بهترین فرش گل برجسته

 

زیبایی بی‌نظیر

فرش گل برجسته از جمله فرش‌های ماشینی است که می‌تواند برای زمان زیادی بیننده را مجذوب خودش کند. گل برجسته بودن این فرش‌ها باعث شده که این محصولات شباهت بسیار زیادی با قالی دستبافت داشته باشید و این نکته مهم‌ترین ویژگی فرش ماشینی گل برجسته است.

تنوع بالا

تنوع محصولات اکریلیک هموار بسیار زیاد بوده و فرش گل برجسته هم از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فرش محتشم طرح‌های متنوع این محصول را مشاهده کنید.

کیفیت فوق‌العاده

برای تولید فرش گل برجسته محتشم از بهترین الیاف موجود در بازار استفاده می‌شود به همین دلیل است که از مقاومت بالایی برخوردار هستند. فرش ماشینی گل برجسته به‌هیچ‌وجه در گذر زمان با شستشو کیفیت اولیه خودش را از دست نمی‌دهد.

تراکم و شانه بالا

فرش گل برجسته 1200 شانه تراکم 3600 است و فرش گل برجسته 1500 شانه تراکم 4500 است. تراکم بالای این محصولات باعث شده که فرش از مقاومت بیشتری برخوردار باشد. البته که هرچقدر تراکم و شانه فرش افزایش پیدا کند، قیمت فرش هم بیشتر می‌شود.

 

فرش گل برجسته

 

باورهای اشتباه در مورد فرش گل برجسته!

  • بسیاری از افراد فکر می‌کنند که در زمان تمیزکردن فرش ماشینی گل برجسته دچار مشکل خواهند شد؛ اما واقعاً این‌گونه نیست. فرش گل برجسته فرورفتگی بسیار زیادی ندارد که شما را در هنگام جارو کردن اذیت کن به همین دلیل شما می‌توانید به‌راحتی فرش خود را تمیز کنید.
  • اکثر مردم فکر می‌کنند که قیمت فرش گل برجسته خیلی بیشتر از فرش‌های معمولی است؛ اما این‌گونه نیست. قیمت فرش گل برجسته تفاوت چندانی با فرش معمولی ندارد.
  • فرورفتگی‌های فرش گل برجسته بر اثر حرارت و عمل هیت ست به وجود آمده است پس به‌هیچ‌وجه این برجستگی‌ها از بین نخواهد رفت.

 

جمع‌بندی

فرش گل برجسته از جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی در بازار است که به دلیل تنوع طرح و رنگ و جذابیت بصری بی‌نظیر که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می‌توانید برای خرید بهترین فرش گل برجسته بازار به وب‌سایت شرکت فرش محتشم مراجعه کنید. همچنین اگر تمایل به خرید فرش به‌صورت حضوری دارید می‌توانید از قسمت هایپرهای فرش محتشم آدرس نمایندگی‌های رسمی محتشم را مشاهده کنید.

فرش محتشم، آفرینش در تاروپود ماست ...

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است