جستجو
فرش جهیزیه عروس

فرش جهیزیه عروس

تاریخ انتشار: 1401/08/08 نویسنده: سید یونس ساداتی

یکی از وسایلی که در جهیزیه از اهمیت زیادی برخوردار، فرش جهیزیه عروس است. فرش علاوه بر ارزش بالایی که در میان ایرانی‌ها دارد، نقش بسزایی در زیبایی منزل و دکوراسیون داخلی خانه دارد. چالش‌برانگیزترین قسمت خرید جهیزیه عروس انتخاب و خرید فرش عروس است که می‌تواند برای شما دغدغه‌های مختلفی را به وجود بیاورد. دلیل این مشکل این است که هر فرش دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که باید با دکوراسیون و چیدمان قسمت‌های مختلف خانه هماهنگ باشد. اگر شما دغدغه خرید فرش جهیزیه عروس را دارید و نمی‌توانید فرش مناسبی را انتخاب کنید؟! تا انتهای این مقاله از سایت فرش محتشم همراه ما باشید.

زمانی که می‌خواهید فرش جهیزیه عروس را خریداری کنید باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. به طور مثال شما باید مطمئن شوید که فرش جهیزیه از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار است یا اینکه طرح و رنگ‌بندی فرش که انتخاب می‌کنید با دکوراسیون منزلتان همخوانی دارد. البته که در مرحله‌ای اول باید مشخص کنید که فرش ماشینی می‌خواهید بخرید یا فرش دستبافت.

 

جنس فرش جهیزیه عروس

مهم‌ترین عامل در کیفیت فرش ماشینی جهیزیه عروس، بودجه‌ای است که در نظر دارید. بعضی از خانواده‌ها نمی‌خواهند هزینه زیادی برای فرش بپردازند از همین رو فرش‌های پلی‌استر گزینه مناسبی برای آنها هستند. فرش‌های که با الیاف پلی‌استر تولید می‌شوند، طول عمر زیادی دارند و همچنین قیمت آنها اقتصادی است. اما اگر شما دوست دارید بودجه بیشتری هزینه کنید، ما به شما فرش اکریلیک را پیشنهاد می‌دهیم. البته که فرش کلاریس محتشم با الیاف پلی اوژن می‌تواند زیبایی بی‌نظیری را به خانه شما هدیه دهد.

 

فرش جهیزیه عروس

 

طرح فرش جهیزیه عروس

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های تولید فرش ماشینی، شاهد طرح‌های مختلفی هستیم که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه‌ای که دارید از بین 1300 طرح مختلف فرش محتشم محصول موردنظر خود را انتخاب کنید. اما قبل از خرید فرش باید نکاتی را در نظر داشته باشید. اگر یکی از دغدغه‌های شما کثیف شدن فرش است، قبل از خرید به رنگ‌بندی و طرح آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما باید توجه داشته باشید که فرش‌های سفید یا رنگ روشن زودتر از فرش‌های با رنگ تیره کثیف می‌شوند. پس بهتر است فرشی را برای جهیزیه انتخاب کنید که دارای رنگ‌های تیره مانند فرش طوسی باشد. شما باید از خرید فرش‌هایی که زمینهٔ آن یک رنگ دارد اکیداً خودداری کنید؛ زیرا کثیفی آن‌ها بیشتر جلوی چشم قرار می‌گیرد.

 

رنگ فرش جهیزیه

یکی از مواردی که قبل از خرید فرش ماشینی یا فرش عروس باید به آن توجه کنید رنگ‌بندی محصول است. شما باید از میران نور خانه خود مطلع باشید، یعنی منزل شما کم‌نور و تاریک است یا روشن و پرنور. به طور مثال اگر خانه شما دارای نور آفتاب زیاد است بهترا ست که از فرش‌های تیره‌رنگ استفاده نکنید. زیرا این موضوع باعث می‌شود که رنگ فرش شما به‌مرورزمان کمتر شود. البته محصولات فرش محتشم به دلیل مقاومت بالایی که الیافشان دارند، در برابر نور آفتاب مقاوم هستند و شما شاهد هیچ‌گونه رنگ‌پریدگی نخواهید بود. اما برای خانه‌هایی که تاریک و کم‌نور هستند فرش روشن گزینهٔ مناسبی است؛ زیرا باعث می‌شود فضا روشن و پرنور به نظر برسد. البته که یک موضوع مهم وجود دارد، شما باید در نظر داشته باشید فرشی که انتخاب می‌کنید باید با دکوراسیون خانه و لوازمی که در چیدمان منزل استفاده شده هماهنگ باشد. هماهنگی فرش با کف‌پوش یکی از مواردی است که به آن اشاره کردیم.

 

خرید فرش جهیزیه عروس

 

انواع فرش جهیزیه عروس

قبل از اینکه اقدامات نهایی را برای خرید فرش جهیزیه عروس انجام دهید، باید اطلاعات دقیقی در مورد خانه آنها داشته باشید. امروزه به دلایل اقتصادی اکثر زوج‌های جوان دارای خانه‌های کوچکی هستند به همین دلیل بهتر است قبل از خرید فرش از متراژ منزلشان باخبر باشید. همچنین شما قبل از خرید فرش جهیزیه عروس باید به دکوراسیون منزل هم توجه کنید. سبک چیدمان خانه تأثیر بسزایی در انتخاب فرش نهایی دارد به طور مثال اگر طرفدار سبک مینیمال باشند شما باید از طرح‌های ساده که رنگی خنثی دارند استفاده کنید؛ مانند فرش طوسی. همچنین اگر به سبک‌های قدیمی و اصیل ایرانی علاقه دارند می‌توانید از فرش کلاسیک یا فرش وینتیج با رنگ لاکی استفاده کنید.

فرش کهنه نما یا وینتیج به‌صورت کامل می‌تواند المان‌های اصیل ایرانی در کنار مدرنیته که همراه خودش دارد به شما هدیه دهد. این مدل فرش هم مطابق بافرهنگ ایرانی است هم طرحی متنوع و جوان‌پسند است. ترکیب سنت و مدرنیته توانسته پارادوکسی را در فرش وینتیج به وجود بیاورد.

 

فرش پذیرایی برای جهیزیه عروس

از جمله نکات مهم زمان خرید فرش ماشینی است که قرار است این فرش در چه جایی از خانه مورداستفاده قرار بگیرد. صددرصد شما می‌دانید، فرش که در پذیرایی استفاده می‌شود با فرش اتاق‌خواب یا فرش آشپزخانه متفاوت است. فرش پذیرایی از نظر زیبایی و جلال باید حرف اول را در خانه بزند. همچنین انتخاب فرشی که از شانه و تراکم بالایی برخوردار است برای پذیرایی مناسب‌تر است. در ضمن شما هنگام خرید فرش جهیزیه عروس باید به نخ این محصول نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. مقاومت فرش پذیرایی باید بسیار بالا باشد؛ زیرا رفت‌وآمد زیادی روی آن انجام می‌شود. فرش محتشم همواره فرش اکریلیک را برای پذیرایی خانه‌ها توصیه کرده است. این‌گونه فرش‌ها به دلیل طرح‌های سنتی و قشنگی که دارند شباهت بسیاری به فرش دستبافت دارند. این یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود فرش اکریلیک جلوه و ظاهری لوکس و اصیل به خانه شما دهد.

 

فرش آشپزخانه جهیزیه عروس

 

فرش آشپزخانه عروس

فرش آشپزخانه اساساً با دیگر قسمت‌های خانه فرق دارد. زمانی که می‌خواهید فرش ماشینی برای آشپزخانه عروس خریداری کنید، به استانداردهای یک فرش خوب توجه کنید. فرش آشپزخانه نباید از وزن زیادی برخوردار باشد؛ زیرا این فرش بیشتر از مکان‌های دیگر خانه در معرض کثیفی قرار دارد؛ بنابراین هرچه سبک‌تر باشد کار شما برای تمیزکردن آن راحت‌تر می‌شود. هرگز فرش آشپزخانه با پرز بلند نخرید! و تا جای ممکن فرش با پرز کوتاه برای آشپزخانه خریداری کنید؛ زیرا فرش با پرز کوتاه کمتر آلودگی و گردوخاک به خودش جذب می‌کند. الیاف فرش آشپزخانه باید به‌گونه‌ای باشد که رطوبت کمتری به خودش جذب کند تا برای فرش مشکلی پیش نیاید. فرش آشپزخانه کلاریس با نخ پلی اوژن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

فرش اتاق خواب عروس

برای اینکه یک اتاق‌خواب شیک و زیبا بسازید، باید از فرشی با اندازه مناسب استفاده کنید. بهتر است که فرش مدنظرتان با دیوارهای اتاق 20 سانت فاصله داشته باشد و همچنین فرش اتاق خواب عروس باید با وسایل داخل اتاق همخوانی داشته باشد. استفاده از رنگ روشن در فرش اتاق خواب عروس باعث می‌شود فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

بهترین فرش برای جهیزیه

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای نوعروس خود فرش خریداری کنید با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی روبرو می‌شوید. اما در نظر داشته باشید که شما می‌خواهید برای جهیزیه فرش بخرید و باید دقت زیادی به خرج دهید و هر مدلی را که به شما پیشنهاد دادند قبول نکنید. برای مثال از خرید فرش شگی خودداری کنید؛ زیرا این محصولات بافت بادوامی ندارد و بعد از گذشت مدتی شکل ظاهری اولیه خودشان را از دست می‌دهند. بهترین فرش برای جهیزیه، فرش اکریلیک است که دارای نقشه‌های اصیل ایرانی است و می‌تواند فرهنگ و اصالت و ایرانی را به فضای خانه نیز منتقل کند. البته اگر خانه شما دارای دکوراسیون مدرن است، نباید از فرش اکریلیک استفاده کنید. در این مورد ما به شما فرش کلاریس را پیشنهاد می‌دهیم. تنوع طرح و رنگ در فرش کلاریس بسیار زیاد است و شما می‌توانید با هر سلیقه‌ای فرش موردنظر خود را خریداری کنید.

 

قیمت فرش جهیزیه عروس


قیمت فرش جهیزیه عروس

حساس‌ترین قسمت خرید فرش جهیزیه عروس قیمت آن است. عوامل مختلفی در قیمت فرش جهیزیه عروس تأثیر می‌گذارد که شما می‌توانید باتوجه‌به این پارامترها فرش خود را انتخاب کنید. جنس نخ، تراکم و شانه از جمله مهم‌ترین پارامترهای قیمت‌گذاری فرش ماشینی است.

 

جمع بندی

اگر به چیدمان و دکوراسیون خانه خود حساسیت زیادی دارید باید فرشی را انتخاب کنید که با محیط خانه شما همخوانی کامل داشته باشد. همچنین باید به پارامترهای مهم فرش مثل رنگ، طرح، جنس، نوع و کاربرد آن توجه کنید، زیرا انتخاب اشتباه شما باعث به‌وجودآمدن برهم ریختگی در چیدمان و دکوراسیون منزل نوعروس می‌شود.

شرکت فرش محتشم با استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های تولید فرش ماشینی، توانسته همواره رضایت صددرصدی مشتریان خودش را به دست آورد. همین نکته باعث شده زوج‌های جوان زیادی به دلیل تنوعی که در میان محصولات این مجموعه وجود دارد، فرش خود را از این برند خریداری کنند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فرش محتشم از دسته‌بندی‌های مختلف آن مانند فرش کلاسیک، فرش کهنه نما، فرش مدرن، فرش آشپزخانه و ... دیدن کنید. همچنین برای خرید اینترنتی فرش ماشینی به سایت مجموعه مراجعه کنید.

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است