جستجو
درباره تابلو فرش فرانسوی چه میدانید؟

درباره تابلو فرش فرانسوی چه میدانید؟

تاریخ انتشار: 1402/11/07 نویسنده: سید یونس ساداتی

 تابلو فرش فرانسوی، لمس هنر روی دیوار است! چشمانتان را ببندید و تصور کنید در یک خانه قدیمی در قلب فرانسه هستید. جایی که دیوارها با شما حرف می زنند و تصاویر نصب شده روی آنها، داستان هایی دارند پر رمز و راز. نقاشی های بافته شده با روایت هایی جذاب!

اما تابلو فرش فرانسوی چیست؟ تابلو فرش های فرانسوی، دریچه هایی هستند برای ورود به دنیای پر نشانه هنر، فرهنگ و تاریخ.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که داستان پشت هر تابلو فرش فرانسوی چیست؟ چگونه هنرمندان صنعت فرش توانسته اند با نخ هایی رنگی و دستگاه هایی مدرن، صحنه های شگفت انگیز هنری و تاریخی را همانند واقعیت خلق کنند؟ بیایید با هم به دنیای پر از حرف تابلو فرش های فرانسوی سفر کنیم، جایی که گره ها و تارها، داستان هایی برای گفتن دارند.

 

تابلو فرش فرانسوی چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که ریشه تابلو فرش فرانسوی مربوط به کدام دوره تاریخ

ی است؟ این هنر به دوران قرون وسطی باز می گردد و به عنوان یکی از نمادها و جلوه های هنر زیباشناسی اروپایی شناخته می شوند. اوایل، این تابلو فرش های به عنوان عایق هایی برای جلوگیری از ورود سرما به داخل عمارت استفاده می شدند، اما به مرور زمان به عنوان المان ها و عناصری تزئینی و جزئی از دکوراسیون شناخته شدند.

در کنار تابلو فرش های محتشم، برای دیدن انواع فرش 1200 شانه می توانید از وبسایت محتشم دیدن کنید و با هر سلیقه ای که دارید، فرش دلخواهتان را سفارش دهید.

 

انواع تابلو فرش های فرانسوی

 

Types of French carpets

 

بافت و تولید تابلو فرش های فرانسوی با چند روش مختلف امکان پذیر است. هر یک از این روش ها ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فردی دارند. در اینجا روش های مختلف را برایتان توضیح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که دارید، روش تولید مدنظرتان را همراه با ویژگی های آن، انتخاب کنید.

 

1- تابلو فرش فرانسوی دستبافت

سنتی ترین و قدیمی ترین شیوه تولید فرش و همچنین تابلو فرش، بافت دستی یا دستبافت است. این روش نیازمند تخصص و مهارت و همچنین صبر و زمان زیاد است.

برای بافت تابلو فرش فرانسوی دستبافت، از الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم و پنبه استفاده می شود. روش رنگ کردن نخ ها هم به صورت رنگرزی سنتی است. به دلیل ارزشمند بودن هنر فرش بافی دستی و همچنین زحمت و زمان زیاد آن، طبیعی است که قیمت بالاتری هم دارد. به طور کلی تابلو فرش های دستبافت به دلیل کیفیت بالا و طراحی های خاص و پیچیده، به عنوان آثار هنری ارزشمند شناخته می شوند.

 

2- تابلو فرش فرانسوی ماشینی:

تولید تابلو فرش ماشینی طرح فرانسوی از طریق دستگاه های بافندگی صورت می گیرد. در این روش، طرح تابلو فرش از قبل توسط طراحان، با نرم افزار های خاص، تنظیم می شود. سپس طرح به دستگاه داده می شود و ماشین با استفاده از مکانیزم ها و فرآیندهای خاص، نخ ها را می کشد و درست مانند فرش دستبافت، طرح تکمیل می شود. تابلو طرح فرانسوی در این روش نسبت به روش دستبافت سریع تر بوده و برای تولید انبوه مناسب تر است اما از ظرافت و زیبایی کمتری نسبت به دستبافت برخوردار است. تابلو فرش ماشینی با همان دستگاهی بافته می شود که فرش اکرولیک نیز با آن تولید می شود.

 

3- تابلو فرش فرانسوی کلاریس:

سیستم تولید کلاریس، یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های تولید فرش است. ابتدا رول خام فرش  که سفید رنگ است، وارد خط تولید می شود، سپس با توجه به طرح، مقدار رنگ محاسبه می شود، سپس طرح انتخابی همراه با رنگ های مناسب روی رول خام اجرا می شود و رنگ به عمق فرش نفوذ می کند. سپس فرش در دمای 170 درجه سانتیگراد گرما می بیند، پس از آن برای تثبیت رنگ، 3 بار شستشو شده و در پایان خشک می شود.

تنوع رنگ ها در روش کلاریس بسیار زیاد است و محدودیتی ندارد. همچنین ظرافت و زیبایی تابلو فرش فرانسوی کلاریس بسیار خاص و چشم نواز است. خوب است بدانید که تولید انواع فرش آشپزخانه نیز با دستگاه کلاریس انجام می شود.

 

4- تابلو فرش فرانسوی سابلیمیشن:

روش چاپ دیجیتال یا سابلیمیشن یکی از روش های مدرن برای تولید تابلو فرش است. در این روش طرح های تابلو فرش به کمک نرم افزارهای کامپیوتری طراحی می شود. سپس طرح روی فرش خام چاپ یا پرینت می شود. این رول ها غالبا از جنس نخ پلی استر هستند که قابلیت جذب رنگ یا جوهر را دارند. رنگ طی فرآیند تولید تحت تاثیر حرارت بسیار بالا به فرش نفوذ می کند. اما خوب است بدانید که میزان نفوذ رنگ در روش سابلیمیشن به اندازه کلاریس عمقی نیست. جالب است بدانید که در روش های کلاریس و سابلیمیشن، در انتخاب ابعاد فرش دستتان باز است و می توانید تمامی ابعاد تابلو فرش را سفارش دهید.

 

ویژگی های تابلو فرش ماشینی فرانسوی

 

features -of -french-machine-carpet

 

تابلو فرش های فرانسوی با انواع دیگر تابلو فرش که شما غالبا در منازل یا فضاهای عمومی دیده اید متفاوت هستند. در اینجا به بعضی از ویژگی های تابلو فرش های فرانسوی اشاره می کنیم:

 

  • طراحی و نقشه: طرح تابلو فرش فرانسوی با الهام از طرح های سنتی و کلاسیک فرانسوی تولید می شوند. این طرح ها شامل منظره هایی از طبیعت، صحنه های تاریخی، اساطیری و دیگر طرح های هنری هستند.
  • نوع بافت: هر چقدر میزان رنگ بندی در تولید فرش فرانسوی بیشتر باشد و محدودیت کمتری در استفاده از رنگ های وجود داشته باشد، خروجی تولید بهتر خواهد بود. به کار گرفتن تکنولوژی های مدرن و ماشین آلان پیشرفته (مثل دستگاه کلاریس) می تواند کیفیت، دوام و زیبایی تابلو فرش را تضمین کند.
  • مواد اولیه: الیاف اکرولیک به دلیل قابلیت رنگ پذیری پایین گزینه خوبی برای تولید تابلو فرش فرانسوی نیستند. اما الیاف مصنوعی مانند پلی استر، به دلیل رنگ پذیری خوب و مقاومت در برابر فرسودگی، انتخاب بهتری هستند.
  • رنگ بندی خاص: رنگ بندی خاص و متفاوت تابلو فرش های فرانسوی، بسیار جذاب است. رنگ های چشم نواز و ترکیب رنگی زیبای آنها، باعث می شود این تابلو فرش ها به هر دکوراسیونی جلوه ای بی نظیر ببخشند.

 

معروفترین طرح های تابلو فرش فرانسوی

تابلو فرش های فرانسوی تنوع زیادی دارند، اما تعدادی از آنها به دلیل زیبایی و صحنه های خاصی که دارند، بیشتر مورد اقبال ایرانیان قرار گرفته اند. بعضی از سبک های فرش کلاسیک نیز می توانند با تابلو فرش فرانسه هماهنگ شوند و جلوه و شکوه خاصی به فضای منزل شما بدهند.

تعدادی از پر فروش ترین طرح تابلو فرش فرانسوی که در ایران محبوب هستند عبارتند از:

 

  • تابلو فرش شام آخر: اثر لئوناردو داوینچی که آخرین شام حضرت عیسی و حواریونشان را به تصویر می کشد.
  • تابلو فرش وداع آخر:صحنه ای عاطفی که اشاره به دواع های تاریخی و اسطوره ای دارد.
  • حضرت مریم و کودک
  • باغ پرندگان (طرح تابلو فرش جدید)
  • تابلو فرش شاعر جوان
  • تابلو فرش پاسور باز

حالا اگر از شما بپرسند تابلو فرش فرانسوی چیست؟ شما خواهید توانست نام چند طرح معروف را بگویید و به خوبی آن ها را بشناسید. در کنار معروف ترین تابلو فرش های فرانسوی، انواع فرش جدید با تنوعی از رنگ نیز توسط مجموعه محتشم تولید می شود که دیدن آنها شما را به وجد خواهد آورد!

 

قیمت تابلو فرش فرانسوی

قیمت تابلو فرش فرانسوی یکی از مواردی است که برای خریداران مهم است. عوامل مختلفی بر قیمت تابلو فرش تاثیر می گذارند. از جمله: برند انتخابی شما، نوع دستگاه بافندگی، الیافی که انتخاب می کنید، شانه و تراکم تابلو فرش و همچنین ابعاد انتخابی شما. ابتدا لازم است تمامی این موارد را مشخص کنید و سپس قیمت را استعلام بگیرید. همچنین برای خرید فرش نیز این امکان برای شما فراهم است که در وبسایت محتشم تمامی کلکسیون ها را با تنوعی از طرح و رنگ ببینید. قیمت تابلو فرش دستبافت طرح فرانسوی نیز به هیمن صورت است. شما لازم است ابعاد و الیاف را مشخص کرده و سپس قیمت را از بافنده فرش بپرسید.

برای خرید فرش کودک نیز، می توانید از کلکسیون فرش کودک محتشم دیدن کنید و با قیمت هایی باورنکردنی اتاق فرزندتان را مفروش کنید.

 

خرید تابلوفرش فرانسوی

برای خرید تابلو فرش فرانسوی از مجموعه فرش محتشم، هم می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و هم به شکل حضوری. کافیست وارد لینک تابلو فرش فرانسوی محتشم شوید و تمامی طرح ها را آنلاین ببینید.

سپس ابعاد دلخواه را انتخاب کرده و ثبت سفارش کنید. همچنین طرح های مختلف برای قابل تابلو فرش نیز موجودند که با توجه به رنگ زمینه تابلو فرش انتخابی تان می توانید قاب مناسب را انتخاب کرده و سفارش دهید. حالا دیگر می دانید که تابلو فرش فرانسوی چیست و می توانید به راحتی آن را تشخیص دهید.

ممکن است شما در کنار سفارش تابلو فرش فرانسوی، بخواهید طرح های آیه، منظره و یا طبیعت را نیز ببینید. ورود به لینک تابلو فرش به شما کمک می کند تا بتوانید دیگر طرح ها – به جز فرانسوی – را نیز ملاحظه کنید.

 

نتیجه گیری

اگر سوال شما در ابتدای خواندن این یادداشت این بود که «تابلو فرش فرانسوی چیست؟» حتما تا اینجا پاسخ خود را گرفته اید. تابلو فرش فرانسوی در کنار زیبایی و کیفیت، به دلیل تلفیقی که از فرهنگ و هنر فرانسه با سبک های کلاسیک و سنتی ارانه می دهد، بسیار محبوب است. فرش محتشم این امکان را فراهم کرده که شما بتوانید در کنار تابلو فرش فرانسه انواع فرش را با بهترین الیاف و مواد اولیه در وبسایت محتشم ببینید و لذت خریدی خوب و ماندگار را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است