جستجو
چگونه بهترین فرش زیر میز ناهارخوری را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین فرش زیر میز ناهارخوری را انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 1402/11/18 نویسنده: سید یونس ساداتی

تصور کنید پس از گذراندن یک روز سخت کاری به خانه آمده‌اید و روی صندلی ناهارخوری نشسته‌اید. روبروی شما، روی میز، غذایی دلچسب خودنمایی می‌کند و زیر پایتان هم فرشی نرم و لطیف پهن شده که حسی از نرمی و لطافت را همراه با آرامش به شما منتقل می‌کند. بدون شک حالتان بهتر خواهد شد!

فرش زیر میز ناهار خوری، یکی از اجزای دکوراسیون است که شما هر روز با آن سر و کار دارید، به همین دلیل زیبایی، نرمی، طرح و رنگ و کیفیت آن قطعاً برایتان مهم است. وجود فرش زیر میز ناهارخوری، هم به ایجاد گرما و راحتی کمک می‌کند، و هم نظافت را برای اعضای خانواده راحت‌تر و سهل‌تر خواهد کرد.

اما چگونه بهترین قالیچه زیر میز نهارخوری را انتخاب کنیم؟ فرش برای زیر میز ناهارخوری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ فرش زیر میز غذاخوری با چه بعادی بهتر است؟

در ادامه با ما باشید تا نکات طلایی و مهم را در مورد فرش زیر میز ناهارخوری به شما بگوییم.

فرش زیر میز ناهار خوری گرد

این روزها هر چقدر خانه‌ها کوچک‌تر می‌شوند، نوع طراحی مبلمان و میزهای ناهارخوری نیز متناسب با آن تغییر می‌کند. در حال حاضر میز ناهارخوری کم جا که نوع طراحی آن به صورت گرد است بسیار پرطرف‌دار شده است. اگر قصد تهیه فرش زیر میز غذاخوری را دارید، می‌توانید فرش گرد را برای این نوع میز انتخاب کنید که بسیار هماهنگ است.

سایز فرش دایره را بهتر است کمی بیشتر انتخاب کنید تا هنگام کشیدن صندلی‌ها به عقب، پای شما روی فرش باشد و نه زمین.

فرش برای زیر میز ناهارخوری گرد، حال و هوای خانه شما را عوض کرده و زیبایی خاصی به آن خواهد داد.

زیر میز ناهار خوری فرش بندازیم

 

Put a carpet under the dining table

 

برای بسیاری از مردم سؤال است که انداختن فرش زیر میز ناهارخوری تصمیم درستی است یا خیر؟

این انتخاب کاملاً سلیقه‌ای است. اگر دوست دارید موقع سرو صبحانه، ناهار و یا شام، پاهای شما روی سطحی گرم و لطیف باشد و پس از پایان غذا، آلودگی‌های زیر میز را به‌راحتی با یک جارو برطرف کنید، تهیه فرش خوب است. اما اگر خنکی و سردی کف‌پوش منزلتان را دوست دارید و تی‌کشیدن مداوم برایتان کار سختی نیست، نیازی به تهیه فرش برای زیر میز ناهارخوری نخواهد بود.

به طور کلی پهن کردن فرش زیر میز غذاخوری کاملاً سلیقه‌ای است و هر فردی می‌تواند با توجه به نوع چیدمان دکوراسیون و سبک زندگی‌اش، تصمیم درست در این باره بگیرد.

 

زیر میز ناهار خوری چی بندازم

هر زمان از خرید فرش صحبت می‌شود، بلافاصله فرش‌هایی که به‌وفور در بازار یافت می‌شوند و طرح

و نقش‌های اصیل ایرانی دارند، به ذهن می‌رسند. اما واقعیت این است که فرش‌ها انواع مختلف و متنوعی دارند؛ فرش مدرن، فانتزی، وینتیج و فرش سنتی ماشینی. محتشم تمامی این کلکسیون‌ها را با تنوعی از رنگ و طرح تولید می‌کند که شما با توجه به رنگ دکوراسیونتان می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب جنس فرش نیز با شماست؛ گلیم، جاجیم، گبه، فرش اکریلیک، فرش پلی‌استر، فرش دستبافت و یا نمد.

 

فرش مناسب میز ناهارخوری 8 نفره

ابعاد میز ناهارخوری مستطیل معمولاً 90 در 1.80 سانتی متر است. 6 صندلی در طرفین و دو صندلی در دو سمت بالا و پایین قرار می گیرد. در نهایت فضای لازم  1.35*2.25 متر خواهد بود.

ابعاد فرش مناسب میز ناهارخوری 8 نفره، فرش 2*3 یا فرش شش متری است. اما اگر می خواهید فضای بیشتری داشته باشید، ابعاد 2.5*3.5 (9 متر) هم برای شما مناسب خواهد بود.

اگر میز ناهارخوری شما مربع، بیضی و یا دایره است و متناسب با آن قصد تهیه فرش را دارید، میز را دقیق اندازه‌گیری کنید و به ازای هر صندلی نیز 45 سانتی‌متر در نظر بگیرید و سپس ابعاد مناسب برای فرش زیر میز ناهارخوری را انتخاب نمایید.

 

اندازه فرش زیر میز ناهار خوری

 

The size of the carpet under the dining table

 

نکته مهم هنگام خرید فرش زیر میز ناهارخوری این است که فضای کافی برای عقب کشیدن صندلی و نشستن وجود داشته باشد. همچنین باید پای افراد کاملاً روی فرش قرار گیرد.

در ادامه ابعاد استاندارد برای میز ناهار خوری همراه با سایز استاندارد فرش برای آن را خواهیم گفت. این اندازه‌ها، برای میزهای استاندارد است، درصورتی‌که شما سبک و مدل خاصی از میز را سفارش داده‌اید، طبق ابعاد همان میز فرشتان را سفارش دهید.

  • فرش برای میز 4 نفره

    ابعاد میز ناهارخوری چهار نفره استاندارد، 96 * 96 سانتی‌متر است و فرش مناسب برای زیر این میز قالیچه 1.5*2.25 و یا فرش 6 متری است.

  • فرش برای میز 6 نفره

    ابعاد استاندارد میز ناهارخوری 6 نفره 90*1.50 سانتی متر است و فرش مناسب برای زیر این میز فرش 6 متری است.

  • فرش برای میز 8 نفره

    ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره مستطیل استاندارد 90*1.80 سانتی متر است و فرش مناسب برای زیر این میز 6 یا 9 متری است.

  • فرش برای میز 10 نفره

    ابعاد استاندارد میز ناهارخوری 10 نفره 1.20*2.43 سانتی متر است و فرش مناسب برای زیر این میز 9 یا 12 متری است.

  • فرش برای میز 12 نفره

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری 12 نفره 1.20*3.35 سانتی متر است و فرش مناسب برای زیر این میز 9 یا 12 متری است.

 

مدل فرش زیر میز ناهار خوری

تنوع مدل‌های فرش برای زیر میز ناهارخوری زیاد است. مدل‌های گرد، بیضی، مربع و مستطیل. اما رایج‌ترین مدل فرش، فرش‌های مستطیل هستند.

 

جنس فرش زیر میز ناهارخوری

 

type- carpet-under-dining-table

 

جنس الیاف و نخ فرش زیر میز غذاخوری باید به‌گونه‌ای باشد که دارای دوام و مقاومت باشد، تمیز کردن آن آسان باشد، زیبایی و طراحی آن متناسب با فضای آشپزخانه باشد، با سبک دکوراسیون و رنگ آن هم‌خوان باشد و در نهایت بهتر است جنس نخ آن سازگار با محیط زیست باشد.

الیافی چون اکریلیک، پلی‌استر و پشم جزء بهترین الیاف هستند. برای خرید فرش نئوکلاسیک نیز می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی فرش محتشم اقدام کنید.

 

ضخامت فرش زیر میز غذاخوری

برای فرش زیر میز غذاخوری، ضخامتی متعادل و معمولی که دارای دوام، راحتی و نرمی داشته باشد خوب است. ارتفاع نخ خاب فرش باید به‌گونه‌ای باشد تا در برابر پا خوردن مداوم آسیب نبیند و همچنین در برابر شست‌وشوی مداوم مقاوم بوده و از بین نرود.

برای انتخاب فرش آشپزخانه نیز باید همین معیارها را در نظر بگیرید.

 

ست فرش با میز ناهار خوری

برای هماهنگ کردن فرش مناسب با میز ناهارخوری لازم است به چند نکته توجه کنید:

- اگر دکوراسیون شما سنتی است، خوب است فرش سنتی یا وینتیج انتخاب کنید و اگر سبک کلی دکوراسیون شما مدرن است، فرش‌های مدرن با طرح‌های به‌روز و جدید برای فضای شما مناسب‌اند.

- اگر میز ناهارخوری به‌صورت دایره، بیضی، مربع یا مستطیل است، می‌توانید ابعاد هندسی فرش را نیز مشابه میز انتخاب کنید.

- رنگ فرش باید با رنگ کلی اتاق، پرده‌ها و سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد. فرش رنگ طوسی یکی از رنگ‌های زیبا و همیشه به‌روز است که می‌توانید آن را انتخاب کنید.

 

گلیم فرش برای زیر میز ناهارخوری

گلیم فرش یکی از انواع فرش ماشینی است که می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای زیر میز ناهارخوری باشد.

گلیم فرش به چند دلیل، مفید است:

- دوام و استحکام

- تمیز کردن آسان

- طرح و رنگ‌های متنوع مثل فرش ورساچه

- قیمت مناسب

 

خرید فرش

برای خرید فرش زیر میز ناهارخوری می‌توانید هم به‌صورت حضوری و با مراجعه به شعبات فرش محتشم اقدام کنید و هم امکان خرید آنلاین فرش برای شما فراهم است.

با کمترین دغدغه، مشاوره تخصصی از ما بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری

برای فرش زیر میز غذاخوری و انتخاب قالیچه زیر میز نهارخوری، لازم است به چند نکته توجه کنیم:

ابعاد فرش، جنس الیاف فرش، رنگ مناسب، طرح متناسب با دکوراسیون، ضخامت مناسب و مدل فرش زیر میز ناهارخوری.

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل می‌توانیم فرش برای زیر میز ناهارخوری خوبی را انتخاب کنیم و فضای خانه را پر از رنگ و روح زندگی کنیم. با خرید فرش از مجموعه محتشم تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت داشته باشید.

 

 

سوالات متداول


انتخاب ضخامت فرش زیر میز غذاخوری کاملاً سلیقه‌ای است. فرش‌های نازک تمیز کردنشان راحت‌تر است و فرش‌های ضخیم گرم‌تر هستند. شما می‌توانید با توجه به نیازهایتان فرش دلخواه خود را انتخاب کنید.

بله، شما می‌توانید کلکسیون ویژه آشپزخانه محتشم را ببینید و طرح دلخواهتان را انتخاب کنید. این طرح‌ها دارای المان‌های مناسب با آشپزخانه مثل ادویه، قهوه، میوه و... هستند.

بله شما می‌توانید با مراجعه به شعب و نمایندگی‌های فرش محتشم و یا بخش فروش آنلاین، به‌صورت اقساطی فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است