جستجو
بررسی معایب و مزایای فرش 1200 شانه

بررسی معایب و مزایای فرش 1200 شانه

تاریخ انتشار: 1402/11/15 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش 1200 شانه کاشان، نهایت به اوج رسیدن و قرابت هنر ایرانی با صنعت بافندگی است. تصور کنید قدم هایتان روی فرشی است که هر گره و تار و پود آن، ردی از ظرافت و زیبایی را به تصویر می کشد. قطعا داشتن چنین فرشی، حسی از رهای و سبکی و لذت را به شما خواهد داد.

 

اما خوب است برای انتخاب بهترین فرش 1200 شانه، اطلاعات مناسبی در دستتان باشد تا بتوانید انتخابی درست و اصولی داشته باشید.

 

مزایا و معایب فرش 1200 شانه چیست؟ عمر فرش 1200 شانه چند سال است؟ قیمت فرش 1200 شانه چقدر است؟

 

اگر ذهن شما هم با سؤالاتی از این دست روبروست، در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.


فرش 1200 شانه چیست؟

به طور کلی برای تهیه فرش عوامل مختلفی مدنظر ما هستند. یکی از این موارد، شانه فرش است. اما شانه فرش چیست؟ به تعداد گره‌هایی که در عرض یک متر از فرش قرار دارند، شانه گفته می‌شود.

 

هر چه تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است. از بین فرش‌های مختلف با شانه‌های متفاوت، از بهترین فرش 700 شانه تا انواع فرش 1500 شانه، می توان فرش 1200 شانه را دارای ویژگی های متعادل دانست. یعنی هم بخشی از ویژگیهای فرش 700 شانه را دارد و هم بعضی از ویژگی های فرش های 1500 شانه را. در کل ما مزایا و معایب فرش 1200 شانه را بررسی می کنیم تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

اگر به دنبال فرشی با کیفیت همراه با قیمتی متعادل هستید، انتخاب فرش 1200 شانه بسیار تصمیم درستی است. کارخانه فرش کاشان (فرش محتشم) شما را برای داشتن بهترین انتخاب کمک خواهد کرد.

 

ویژگی های فرش 1200 شانه

 

 

فرش از عناصر اصلی هر خانه است که به فضا جلوه خاصی می‌دهد. انتخاب فرش برای فضای دکوراسیون بسیار مهم است چرا که می‌تواند روح کلی فضا را تغییر بدهد و بسیار تأثیرگذار باشد.

فرش 1200 شانه نسبت به فرش 1500 شانه نرمی و لطافت بیشتری داشته و ارتفاع نخ خاب آن نیز بالاتر است. فرش 1200 شانه نسبت به فرش 700 شانه و 1000 شانه نازک تر بوده و ارتفاع نخ خاب کمتری دارد. بنابراین اگر شما اهل نشستن روی فرش هستید و برایتان گوشتی بودن و ارتفاع نخ خاب بالا مهم است، بهتر است فرشی با شانه پایین تر انتخاب کنید.

 

همچنین خوب است بدانید قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه نسبت به فرش 12 متری 1500 شانه کمتر است.

 

مزایای فرش 1200 شانه

 

advantages-1200-comb -carpet

 

در ادامه به مزایا و معایب فرش 1200 شانه بیشتر می‌پردازیم.

 

فرش 1200 شانه برای محیط های لوکس بسیار مناسب است و ریزبافتی و ظرافت آن جلوه چشم نوازی به فضا می دهد. اگر بخواهیم به مزایای این سبک از فرش اشاره کنیم، می توانیم موارد زیر را در نظر بگیریم:

 

  • تنوع بالای فرش 1200 شانه در طرح و نقش
  • رنگ‌بندی متنوع و زیبا
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به انواع فرش 1500 شانه
  • ظرافت و وضوح نقش بهتر نسبت به فرش‌های 700 یا 1000 شانه
  • طول عمر، دوام، استحکام و ماندگاری بالا
  • به دلیل ارتفاع نخ خاب پایین، پاک کردن لکه‌ها از روی فرش آسان‌تر است.

 

معایب فرش 1200 شانه

در کنار تمامی مزایا و نکات مثبتی که فرش 1200 شانه دارد، خوب است قبل از خرید به معایب آن هم توجه کنیم. در مقاله های دیگر به معایب فرش 1500 شانه و همچنین معایب فرش 700 شانه خواهیم پرداخت.

 

اما معایب فرش 1200 شانه چیست؟

  • به دلیل شانه و تراکمی که فرش‌های 1200 شانه دارند، ارتفاع نخ خابشان پایین است و ضخامت بالایی ندارند. به همین دلیل نرمی و لطافت فرش های 500 شانه یا 700 شانه را ندارند.
  • به دلیل نازک بودن فرش، بهتر است شستشوی آن‌ها در مراکز معتبر انجام شود تا آسیب نبینند.
  • قیمت فرش 1200 شانه نسبت به قیمت فرش 700 شانه و 1000 شانه بالاتر است.
  • فرش 1200 شانه برای محیط های پر رفت و آمد که پاخور بالایی دارند مناسب نیست و بیشتر جنبه تزئینی و لوکس داشته و برای اتاق پذیرایی و کم رفت و آمد استفاده می شود.
  • فرش 1200 شانه برای نشستن، خوابیدن و یا استراحت کردن چندان مناسب نیست.

 

 

جنس فرش 1200 شانه

 

genesis- carpet -1200- comb

 

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه‌های مختلف بافت فرش، امکان تولید فرش با هر نوع نخ و هرگونه شانه و تراکمی وجود دارد.

 

یکی از بهترین الیافی که می‌توان با آن فرش 1200 شانه را تولید کرد، نخ صد در صد اکرولیک هیت ست شده است. نخی بسیار مقاوم، با دوام و ماندگار. نخ اکریلیک بسیار نرم و لطیف بوده و طول عمر بالایی دارد. همین ویژگی ها، این نوع جنس نخ را به یکی از محبوب ترین الیاف در ایران تبدیل کرده است.

 

البته قیمت این نوع نخ نسبت به سایر الیاف مصنوعی موجود در بازار بیشتر است، اما پرداخت این مابه‌التفاوت قیمت ارزش دارد، چرا که نوع نخ مصرفی فرش اکریلیک بسیار عالی است.

فرش 1200 شانه با نخ هایی چون پلی استر، نخ فیلامنت و ویرجین هم تولید می شود، شما می توانید با توجه به نوع بودجه، طرح انتخابی و سلیقه تان، فرش دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای دیدن و خرید فرش ماشینی مدرن ایرانی می‌توانید از وب‌سایت رسمی محتشم بازدید کنید و دنیایی از رنگ و طرح را ببینید.

 

 

عمر فرش 1200 شانه

عمر یک فرش 1200 شانه و میزان دوام و استحکام آن بستگی به عوامل مختلفی دارد. نوع الیاف، ماشینی که با آن فرش بافته شده، نخ خاب، نخ پود و کیفیت رنگ های به کار رفته در فرش 1200 شانه از جمله این عوامل هستند.

 

همچنین نوع نگهداری شما از فرش هم بسیار مهم است. تمیز کردن مداوم و منظم فرش ماشینی با جاروبرقی مناسب، پرهیز از قرار دادن فرش در معرض نور مستقیم آفتاب، شست‌وشوی صحیح فرش با مواد استاندارد، تمیز کردن به موقع لکه‌ها، چرخاندن 180 درجه فرش به طور منظم و سایر مراقبت‌ها می‌تواند عمر فرش 1200 شانه را افزایش داده و دوام و استحکام آن را بیشتر کند.

 

خرید بهترین فرش 1200 شانه از کاشان

برای خرید فرش 1200 شانه ماشینی، می توانید از تمامی شعبات و نمایندگی های فرش محتشم در سراسر  کشور اقدام کنید. طرح های پر فروش هر برند، معمولا در نمایشگاه ها و هایپرها در معرض دید عموم قرار دارد. در صورتی که طرح خاصی را به صورت آنلاین از وبسایت فرش محتشم دیده اید، می توانید با مراجعه حضوری به شعب و یا به صورت آنلاین آن را سفارش دهید.

 

نتیجه گیری:

اگر به دنبال فرشی ریزبافت و ظریف با کیفیت بالا و قیمتی متعادل هستید، بهترین گزینه برای شما فرش 1200 شانه است. فرش 1200 شانه زیبایی بسیاری دارد، تنوع طرح و رنگش نسبت به فرش 700 شانه بیشتر است و قیمت کمتری نسبت به 1500 شانه دارد. اما اگر برای نشستن و استراحت کردن به دنبال فرشی نرم و لطیف هستید که حالت گوشتی داشته باشد، پیشنهاد محتشم به شما دیدن کلکسیون 700 شانه و انتخاب از میان آنهاست.

سوالات متداول


پاسخ به این سؤال بستگی به نوع استفاده شما از فرش دارد. اگر بیشتر روی فرش می‌نشینید و استراحت می‌کنید، فرش 700 شانه تهیه کنید و اگر بیشتر مبل نشین هستید و فرش برایتان بیشتر جنبه تزئینی دارد بهتر است فرش 1200 شانه بگیرید.

بله، شما می‌توانید به صورت اقساطی از فرش محتشم خرید فرش داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

به دلیل تعداد رنگ بالا در طرح‌های مدرن و فانتزی، امکان اجرای آنها روی نخ اکریلیک وجود ندارد. نخ پلی‌استر رنگ‌پذیری بالاتری داشته و قابلیت اجرای طیفی از 16 میلیون رنگ مختلف را داراست. شما می توانید جدیدترین و به روزترین طرح های مدرن را در وبسایت رسمی فرش محتشم ببینید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است