جستجو
چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

تاریخ انتشار: 1403/01/19 نویسنده: سید یونس ساداتی

امروزه، توجه به فضای داخلی منازل و دکوراسیون این فضا‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌طوری که اصول مشخصی برای انتخاب و چیدمان مبلمان تعیین شده است. یکی از نکات مهم برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و جذاب، چیدمان فرش است‌.

چیدمان فرش در پذیرایی‌ مستطیل شکل، ممکن است به امری چالش‌بر‌انگیز تبدیل شود. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم برای چیدمان فرش در پذیرایی‌های مستطیلی، آشنا شوید.

 

انواع فرش مناسب پذیرایی

در حال حاضر، شاهد شکل مستطیلی برای بسیاری از پذیرایی‌ها هستیم. این امر موجب شده تا توجه به چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل بزرگ و کوچک، بسیار اهمیت یابد. بدون‌شک نمی‌توان تمام الگو‌های هندسی را در ‌کنار یکدیگر قرار داد و ترکیب زیبایی ایجاد کرد.

به‌منظور اینکه ظاهری فوق‌العاده و شیک برای اتاق نشیمن شما ایجاد شود، باید با انواع سبک‌ها برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل آشنا شوید.

 

فرش مربعی

square carpet

 

یکی از رایج‌ترین انواع فرش‌ها، فرش مربعی است که توسط تولید‌کنندگان بسیاری بافته می‌شود. این نوع فرش‌ها، محیط اتاق‌نشیمن شما را به محیطی گرم و دوستانه تبدیل می‌کنند. با انتخاب یک فرش طرح مدرن با شکل مربعی، فضای پذیرایی بزرگتر از حد معمول دیده می‌شود.

 

فرش بیضی

oval carpet

 

یکی‌دیگر از انواع فرش‌های تولیدی، فرش‌های بیضی شکل هستند. این نوع فرش‌ها همانند فرش گرد مدرن، احساس آرامش و صمیمیت را در چیدمان فرش در پذیرایی ایجاد خواهد کرد.

نکته مهمی که درباره این نوع فرش‌ها وجود دارد، فضایی است که قرار است از این فرش‌ها استفاده کنید. بهترین فضا برای قرار دادن فرش بیضی، زیر میز نهارخوری است.

 

فرش گرد

round carpet

 

در حال حاضر، فرش‌های گرد مورد‌توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. این فرش‌ها می‌توانند احساس صمیمیت را در پذیرایی ایجاد کنند که این مسئله آن‌ها را به بهترین گزینه برای اتاق‌نشیمن تبدیل می‌کند.  

با انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی می‌توانید علاوه‌بر ایجاد صمیمیت، طراحی چیدمان فرش در پذیرایی را نیز بهبود ببخشید. هنگام خرید باید به مدل و رنگ فرش توجه داشته باشید.

 

فرش مستطیلی

Rectangular carpet

 

مهم‌ترین و اساسی‌ترین شکل فرش‌ها، مستطیلی است. این نوع از فرش‌ها برای تمام شکل‌های پذیرایی کاربرد دارند. فقط هنگام چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل، باید به چند نکته توجه داشته باشید.

امکان تهیه فرش طرح سنتی و مدرن مستطیلی، در ابعاد مختلفی وجود دارد. همچنین شما هیچ محدودیتی برای انتخاب الگوی آن‌ها نخواهید داشت.  

 

بهترین سایز فرش برای پذیرایی مستطیل

انتخاب سایز مناسب برای چیدمان فرش در پذیرایی، یکی‌دیگر از فاکتور‌های مهم به‌شمار می‌رود. این فاکتور برای انتخاب تمام فرش‌ها، حتی فرش آشپزخانه فانتزی، اهمیت دارد.

به‌طور کلی، فرش‌ها در ابعاد مختلفی بافته می‌شوند. این امر موجب شده تا انتخاب یک گزینه مناسب برای پذیرایی شما بسیار راحت‌تر باشد.

بهترین سایز برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل بزرگ، باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک؛ به‌عبارت دیگر، نباید به دیوار‌ها بچسبد یا خیلی از دیوار فاصله داشته باشد. همچنین باید توجه کنید که پایه‌های مبل باید بر روی لبه‌های فرش قرار گیرند.

 

فرش گرد در پذیرایی

استفاده از فرش گرد در پذیرایی از انتخاب‌های پر‌طرفدار و جذاب به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید این فرش را بدون‌توجه به اندازه پذیرایی خود انتخاب کنید؛ با‌وجود‌اینکه برای انتخاب انواع فرش‌ها، باید به اندازه اتاق ‌نشیمن توجه داشته باشید.

 

Round carpet in the reception

یکی از بهترین گزینه‌های برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل، فرش ترک است. این نوع فرش‌ها با الگو‌های جذاب بافته می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

انواع سبک چیدمان مناسب پذیرایی مستطیل شکل

تا‌کنون سبک‌های مختلفی برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل بزرگ، ایجاد شده است. شما می‌توانید هر‌ کدام از این سبک‌ها را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

فرش‌های چند تکه

اولین سبک برای چیدمان پذیرایی‌های مستطیل شکل، استفاده از فرش‌های چندتکه است. برای این کار می‌توانید در هر نقطه از پذیرایی خود، جزیره‌ای با کاربرد متفاوت ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید که چیدمان این تکه‌ها احساس نا‌خوشایندی را به افراد منتقل نکند.

 

استفاده از فرش‌هایی با سایز بزرگ

با این کار، می‌توانید فضای پذیرایی خود را بزرگتر نشان دهید؛ به‌عنوان مثال، استفاده از یک فرش لاکی با ابعاد بزرگ متناسب با ابعاد پذیرایی، می‌تواند گزینه‌ای مناسب به‌شمار رود.

در این زمان، سایز مبلمان مورد‌توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید مبلمان را با طراحی ظریف انتخاب کنید. در این‌صورت، اتاق‌نشیمن شما بسیار لوکس دیده خواهد شد.

 

پوشاندن کف اتاق با فرشCovering the floor with a carpet

اگر علاقه دارید تا احساس راحتی را هنگام چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل شکل منتقل کنید، تمام فضای کف را با فرش پر کنید؛ برای مثال، انتخاب یک فرش خاکستری جدید با ترکیب رنگ‌های پاستیلی، به ایجاد احساس راحتی کمک خواهد کرد.

 

استفاده از رنگ‌های روشن

معماری برخی از منازل به‌گونه‌ای است که پذیرایی بسیار باریک ساخته شده است. برای اینکه احساس خفگی را از این فضا دور کنید، باید از رنگ‌های روشن کمک بگیرید. همچنین توصیه می‌شود تا از فرش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر در این فضا‌ها، بهره بگیرید.

 

ست کردن فرش و مبلمان

یکی‌دیگر از سبک‌های فوق‌العاده زیبا برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل شکل، ست کردن فرش با مبلمان است. این روش بسیار ساده و کاربردی خواهد بود. فقط کافی است تا از یک تنالیته رنگی و الگو‌های هندسی متناسب، استفاده کنید.

یافتن فرش‌هایی هماهنگ با فرم مبلمان مورد‌نظر شما، بسیار آسان خواهد بود؛ چرا‌که امروزه فرش‌ها با تنوع قابل‌توجهی به بازار عرضه می‌شوند. با کمی جستجو در بازار، بدون‌شک محصول مورد‌نظر خود را، پیدا خواهید کرد. 

 

بهترین فرش ماشینی برای فضای مستطیل

در‌حالت‌کلی، فرش گرد یا مستطیلی می‌تواند بهترین گزینه برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل باشد؛ اما در‌ نهایت این انتخاب به عوامل متعددی بستگی دارد. ابعاد پذیرایی مستطیلی به‌صورت مستقیم در انتخاب و تهیه یکی از انواع این فرش‌ها، نقش دارد.

البته نیازی نیست تا برای چیدمان پذیرایی خود نگران باشید؛ زیرا امکان تهیه ابعاد مختلف این فرش‌ها وجود دارد. با توسعه فعالیت تولید‌کنندگان در زمینه بافت انواع فرش‌ها، می‌توانید هر ابعادی را، برای پذیرایی خود انتخاب کنید.

نکته مهمی که درباره تغییر ابعاد فرش‌ها وجود دارد، قیمت آن‌ها است. با تغییر ابعاد، قیمت نهایی محصولات نیز تغییر می‌کند. شما می‌توانید با بررسی قیمت فرش پذیرایی یا سایر فرش‌ها، حتی قیمت فرش اتاق کودک، بهترین گزینه را با‌توجه به نیاز‌های خود تهیه کنید. با رعایت نکات گفته شده، می‌توانید چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل را به بهترین شکل انجام دهید.

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است