جستجو
4 اصل مهم انتخاب فرش مناسب خانه های کوچک

4 اصل مهم انتخاب فرش مناسب خانه های کوچک

تاریخ انتشار: 1402/11/28 نویسنده: سید یونس ساداتی

در دنیایی که هر قدم و انتخاب ما نشانگر ذوق و سلیقه و طرز فکر ماست، فرش‌ها به عناصری تبدیل شده‌اند که نه‌تنها کف خانه‌های ما را می‌پوشانند، بلکه معرف و نماد گرایش‌های هنری و زیبایی‌شناسی اعضای آن خانه نیز هستند.

فرش نه‌تنها به‌عنوان عنصری دکوراتیو در فضاست، بلکه گرما و راحتی را نیز به خانه‌های ما می‌بخشد. به‌ویژه این موضوع در خانه‌های کوچک بیشتر مصداق پیدا می‌کند. در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک، به دلیل کم بودن فضا، هر انتخاب و هر چیدمانی اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند و این مهم است که جزئیات با دقت انتخاب شوند.

در خانه‌های کوچک، چالشی زیبا وجود دارد و آن اینکه شما می‌خواهید وسعت و نور و زیبایی ایجاد کنید، بدون آنکه محیط را شلوغ کنید. اما چگونه می‌توانید خانه کوچک خود را با انتخاب فرش مناسب خانه‌های کوچک، دلباز کنید؟

در ادامه با ما همراه باشید تا اصول مهم چیدمان فرش مناسب خانه‌های کوچک را به شما بگوییم تا خانه‌تان به یک گالری هنری تبدیل شود.

 

4 اصل مهم انتخاب فرش مناسب خانه های کوچک

  • انتخاب ابعاد صحیح فرش: فرش با ابعاد کوچک برای خانه کوچک مناسب‌تر است.
  • رنگ فرش مناسب: رنگ روشن خانه را بزرگ‌تر و رنگ تیره خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
  • انتخاب اصولی طرح فرش: طرح شلوغ خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
  • نوع بافت فرش: برای خانه کوچک بهتر است فرشی با ارتفاع نخ خاب پایین انتخاب کنید.

 

رنگ فرش برای خانه های کوچک

 

Carpet color for small houses

 

انتخاب بهترین رنگ فرش برای خانه‌های کوچک به چند عامل بستگی دارد، از جمله مدل چیدمان دکوراسیون، نور طبیعی فضای خانه و سلیقه شخصی. با این حال چندین رنگ وجود دارند که می‌توانند فضای خانه کوچک شما را بزرگ‌تر نشان دهند. اما این رنگ‌ها چه رنگ‌هایی هستند؟

بهترین رنگ فرش برای خانه کوچک

  • کرم: رنگ کرم نور را انعکاس داده و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین رنگ کرم با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.
  • خاکستری روشن: خاکستری هم رنگی است که استفاده از طیف روشن آن اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. فرش های جدید طوسی نیز انتخاب خوبی هستند.
  • آبی روشن: آبی علاوه بر دادن حس آرامش، فضا را دلبازتر نشان می‌دهد.
  • بژ، نقره‌ای: رنگ‌هایی ملایم و زیبا که به دلیل خنثی بودن با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

رنگ‌های روشن، نور بیشتری را منعکس می‌کنند و این ویژگی برای محیط‌هایی که نور طبیعی ندارند بسیار کاربردی است.

 

طرح مناسب فرش برای خانه های کوچک

به طور کلی طرح‌های خلوت و رنگ‌های روشن بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک هستند. فرش کلاسیک با طرح‌های خشتی و افشان انتخاب‌های مناسبی هستند. طرح‌هایی که ساده هستند و ظرافت زیادی دارند، مانند خطوط نازک یا نقش‌های مینیمال، محیط را وسیع‌تر نشان می‌دهند. شکل‌های هندسی مثل مربع، مستطیل و دایره هم به صورت تکرار شونده در یک طرح، نظم بصری ایجاد کرده و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

طرح فرش فرانسوی که غالباً ساده و خلوت طراحی می‌شود، برای خانه‌های کوچک مناسب است.

 

ابعاد مناسب فرش برای فضای کوچک

بهتر است در خانه‌های کوچک، فرش‌ها را کیپ پهن نکنید و بین فرش و دیوار یک فاصله مناسب را در نظر بگیرید. این فاصله، به دلباز شدن فضای خانه کمک می‌کند. برای اتاق‌های کوچک خانه مثل اتاق خواب یا اتاق کودک نیز می‌توانید از فرش‌هایی با اشکال هندسی مختلف مثل دایره یا بیضی استفاده کنید.

قیمت فرش اتاق کودک به‌صورت مترمربع محاسبه شده و با توجه به ابعاد فضای شما متفاوت خواهد بود.

 

مدل و طرح فرش برای خانه کوچک

در انتخاب طرح و مدل فرش، یکی از فاکتورهای مهم، سلیقه خود شماست. فرش باید قبل از هر چیز به دلتان بنشیند و آن را دوست داشته باشید. پس از آن به رنگ مبلمان، پرده و دیگر لوازم خانه دقت کنید تا رنگ فرش نیز در همان تناژ باشد.

طرح‌هایی که نقش و نگار کمی دارند و خلوت هستند، انتخاب مناسبی برای خانه‌های کوچک هستند. فرش‌های ترنج‌دار جزء فرش‌های شلوغ هستند و برای خانه‌های کوچک و نقلی انتخاب خوبی نیستند.

فرش تکه دوزی در صورتی که با طرح‌های خلوت کار شده باشد، می‌تواند خانه کوچک شما را وسیع نشان دهد.

 

فرش های گرد برای خانه های کوچک

فرش‌های گرد برای فضاهای مربع یا مستطیل در خانه‌های کوچک بسیار گزینه خوبی هستند، چرا که محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

اگر در پذیرایی یا هال خانه از فرش گرد استفاده کنید، علاوه بر وسیع نشان دادن محیط، صمیمیت فضا نیز بیشتر به نظر رسیده و یک نقطه کانونی جذاب نیز خواهید داشت.

فرش مناسب برای خانه‌های کوچک به‌صورت گرد، انتخابی خاص و متفاوت برای خانه شماست.

 

فرش مناسب خانه های کوچک

 

Suitable carpet for small houses

 

به طور کلی راه‌های زیادی وجود دارند تا شما بتوانید خانه کوچک خود را بزرگ نشان دهید. این روش‌ها گاهی با کوچک‌ترین نکات و انجام فعالیت‌های خلاقانه به‌سادگی قابل انجام هستند.

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید فرش مناسب خانه‌های کوچک را انتخاب کنید، استفاده اصولی از فرش است. برای داشتن فرشی مناسب که مناسب محیط کوچک شما باشد، چند نکته را لازم است در نظر بگیرید:

انتخاب رنگ مناسب (رنگ‌های روشن)، انتخاب ابعاد درست (ابعاد کوچک بهتر است) و انتخاب طرح صحیح برای محیط کوچک (طرح‌های خلوت و ساده).

 

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد

یک اصل کلی و کاربردی برای تمامی دکوراسیون‌ها وجود دارد و آن اینکه: پهن کردن فرش تیره، فضا را کوچک نشان داده و انتخاب فرش روشن، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین شما برای انتخاب پرده، مبلمان، تابلوفرش و سایر عناصر خانه، دستتان بازتر است تا انتخاب فرش.

فرش‌های ترنج‌دار و شلوغ انتخاب مناسبی برای خانه‌های کوچک نیستند؛ اما اگر شما به این‌گونه طرح‌ها علاقه‌مندید می‌توانید رنگ فرش را روشن انتخاب کنید تا اثر شلوغی فرش کم‌رنگ‌تر شود. به این صورت  می‌توانید فرش مناسب برای خانه‌های کوچک را انتخاب و تهیه کنید.

 

فرش اتاق کوچک

برای فرش کردن اتاق کوچک و فرش مناسب برای خانه‌های کوچک، لازم است به نکات کاربردی و کوچکی توجه کنیم تا بتوانیم از این فضای کوچک نهایت استفاده را داشته باشیم و فضا را دلبازتر نشان دهیم.

اگر اندازه فرش را مناسب انتخاب کنیم، از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده بهره بگیریم و بافت‌هایی سبک و نرم را انتخاب کنیم، فضای وسیع و دلپذیری خواهیم داشت.

 

 

چه فرشی مناسب پذیرایی است

انتخاب فرش برای پذیرایی خانه بسیار مهم است، چرا که اتاق پذیرایی در هر خانه، فضایی است که مهمان‌ها ساعت بسیاری را در آن سپری می‌کنند و حس و حال مهمانان در آن زمان بسیار مهم است. با قرار دادن عناصر مختلف در جای خود، می‌توانیم به زیباتر شدن اتاق پذیرایی کمک کنیم و محیطی آرامشبخش و سرشار از انرژی خلق کنیم.

برای انتخاب رنگ و طرح درست، لازم است فضای کلی دکوراسیون و رنگ غالب آن را در نظر بگیرید و رنگ فرش را متناسب با آن انتخاب نمایید. انتخاب شانه و تراکم درست و اصولی نیز از دیگر فاکتورهایی است که قبل از اقدام به خرید فرش لازم است به آن توجه کنید. اگر می‌خواهید فرشی دستبافت گونه و ظریف داشته باشید، فرش‌های 1200 و 1500 شانه و یا فرش ابریشم ماشینی برایتان مناسب است، اما اگر فرشی نرم و گوشتی شکل مدنظرتان است، انتخاب فرش 700 شانه و یا 1000 شانه گزینه خوبی است.

 

جمع بندی

برای انتخاب فرش جهت استفاده در خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های نقلی، لازم است اصولی کلی را در نظر بگیرید و طبق آن، فرش دلخواهمان را انتخاب کنیم.

انتخاب ابعاد فرش، رنگ آن و طرح فرش به طور صحیح، کمک بسیاری می‌کند که بتوانیم خانه نقلی‌تان را به محیطی وسیع تبدیل کنید.

با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که در این مقاله گفته شد، حتماً خواهید توانست فضایی دلپذیر و آرام داشته باشید. برای خرید آنلاین فرش می‌توانید از وب‌سایت فرش محتشم دیدن کنید و از میان تنوعی از طرح‌ها، فرش دلخواهتان را انتخاب نمایید.

 

سوالات متداول


متخصصین چیدمان و دکوراسیون معتقدند که فرش تیره خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد، بنابراین برای فضاهای کوچک، فرش تیره پیشنهاد نمی‌شود.

استفاده از رنگ‌های روشن خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. رنگ‌هایی چون کرم، شیری، خاکستری روشن، آبی، سبز، صورتی و زرد انتخاب‌های مناسبی هستند.

فرش گرد فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و بهتر است برای اتاق خواب کوچکتان از فرش گرد استفاده کنید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است