جستجو
از کجا بفهمیم فرش چند شانه است؟

از کجا بفهمیم فرش چند شانه است؟

تاریخ انتشار: 1402/03/23 نویسنده: سید یونس ساداتی

 

از کجا بفهمیم فرش چند شانه است؟ از زمان شروع تولید فرش ماشینی تاکنون شما به تکرار کلمه شانه و تراکم را شنیده‌اید. این دو عامل ساختار فرش را تشکیل می‌دهند و به شکلی دیگر قیمت فرش را نیز مشخص می‌کنند. شانه در دستگاه بافت فرش ماشینی نقش شانه دستی را در فرش دستباف دارد و وظیفه ضربه‌زدن به تاروپود فرش به عهده این قسمت است.

امروزه در بازار فرش به دلیل حضور افراد سودجو و کلاهبردار شما باید بدانید که فرش ماشینی چند شانه است و یا فرش چند شانه خوب است. زیرا احتمال اینکه این گونه افراد فرش ماشینی با تراکم و شانه پایین را به‌عنوان فرش ماشینی با تراکم و شانه بالا بدهند بسیار زیاد است. همچنین مشکلی زمانی پیش می‌آید که مشتری آگاهی کامل به مشخصات فنی فرش ماشینی نداشته باشد و افراد سودجو از این نقطه‌ضعف برای سود بیشتر استفاده می‌کنند. در این مطلب ما سعی می‌کنیم شما را به‌صورت کلی با مفهوم شانه و تراکم آشنا کنیم و نحوه تشخیص شانه و تراکم فرش را هم به شما آموزش می‌دهیم تا در هنگام خرید فرش دچار مشکل نشوید.

 

از کجا بفهمیم فرش چند شانه است؟

به‌احتمال زیاد خیلی از افراد نمی‌دانند چگونه باید شانه فرش را تشخیص دهند. راحت‌ترین حالتی که شما می‌توانید شانه فرش را تشخیص دهید استفاده از خط کش است. کافیه فقط یک‌سانتی متر از عرض فرش را علامت بزنید و تعداد گره‌های داخل این فاصله را به‌دقت بشمارید. اگر در تعداد گره‌ها 7 عدد باشد این فرش 700 شانه است.

گاهی از اوقات پیش می‌آید که فرش 700 شانه را به‌جای 1000 شانه به مشتری می‌فروشند. شما می‌توانید با استفاده از این روش متوجه شوید که فرش خانه شما چند شانه است.

 

بهترین شانه فرش

 

تراکم فرش چیست؟

همان‌طور که در قسمت اول مطلب هم گفتیم، به‌احتمال زیاد شما اسم شانه و تراکم را زیاد شنیده‌اید. در حقیقت منظور از تراکم فرش، تعداد گره‌هایی است که در هر مترمربع از طول قرار دارد. در نتیجه یک فرش 1200 شانه با تراکم 4500 دارای 4500 گره در هر مترمربع از طول است. تعریف شانه هم به این صورت است فقط با این تفاوت که منظور از شانه تعداد گره‌هایی است که در یک مترمربع از فرش ماشینی قرار دارد. باتوجه‌به این نکته فرش 1500 شانه دارای 1500 گره در مترمربع از فرش است.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که خرید فرشی که دارای بالاترین تراکم شانه همیشه گزینه مناسبی خواهد. اما این کار درستی نیست؛ زیرا شما باید باتوجه‌به کاربردی که از فرش می‌خواهید، شانه آن را انتخاب کنید.

 

فرش چند شانه خوب است؟

فرش ماشینی اکنون به‌عنوان یک کالای باارزش و گران‌قیمت شناخته می‌شود که هنگام خرید آن باید دقت زیادی به خرج داد؛ زیرا ممکن است تا چندین سال شما از یک فرش ماشینی برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. با توجه قیمت بالای فرش ماشینی، عوض‌کردن آن خیلی آسان نیست.

یکی دیگر از سوال هایی که ذهن مشتریان را مشغول کرده این است که فرش چند شانه بخریم؟ در اکثر اوقات خانواده‌ها باتوجه‌به بودجه‌ای که دارند تصمیم به انتخاب فرش می‌گیرند. همین موضوع باعث شده که امروز فرش‌های ماشینی بیشترین سهم را در بازار فرش داشته باشند؛ زیرا قیمت فرش دستبافت بسیار بالاست و هرکسی توان خرید آن را ندارد.

همان‌طور که می‌دانید هرچقدر تراکم و شانه فرش افزایش پیدا کند قیمت فرش هم‌افزایش پیدا می‌کند. پس اگر به دنبال فرشی هستید که قیمت مناسبی دارد بهتر است به سراغ فرش‌های 700 شانه بروید. اما اگر قیمت فرش ماشینی برای شما اهمیت ندارد، بهترین گزینه برای شما فرش‌های 1500 شانه است. برای مشاهده انواع طرح‌های 1500 شانه کافیه به صفحه فرش 1500 شانه مراجعه کنید تا از مشاهده ظریف‌ترین فرش ماشینی بازار لذت ببرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که در مکان‌های مختلف خانه از فرش چند شانه استفاده کنید.

 

چه فرشی برای پذیرایی خوب است

 

فرش چند شانه برای اتاق نشیمن خوب است؟

دکوراسیون کلی خانه شما از اتاق نشیمن آغاز می‌شود و به همین دلیل زیبا بودن این قسمت از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب فرش برای اتاق پذیرایی همیشه سخت بوده؛ زیرا باید به معیارهای مختلفی توجه کرد. اگر پذیرایی خانه شما محیطی پر رف و آمد است و شما اهل نشستن روی زمین هستید بهتر است سمت فرش‌های 700 شانه اکریلیک بروید. زیرا این نوع از فرش ماشینی بهترین گزینه برای مکان‌های این‌گونه است.

اما اگر به دنبال زیبایی هستید و می‌خواهید یک فرش دستبافت گونه داخل خانه خود داشته باشید، حتماً به سراغ فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه بروید. زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند از جذابیت این محصولات چشم‌پوشی کند.

 

برای آشپزخانه فرش چند شانه بخریم؟

محیط آشپزخانه به دلیل اینکه پر رفت‌وآمد است نیازمند فرشی با طول عمر بالا است. در بین تمام فرش‌های ماشینی فرش 700 شانه از دوام بسیار بالایی برخوردار است. بیشتر از فرش‌هایی که دارای شانه و تراکم بالایی هستند در اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. فرش 700 شانه نسبت به دیگر محصولات ماشینی قیمت پایین‌تری دارد و می‌تواند بهترین گزینه برای محیط آشپزخانه باشد. شما با مراجعه به صفحه فرش آشپزخانه می‌توانید با مشاهده جدیدترین طرح‌های فرش آشپزخانه کلاریس، نسبت به خرید اینترنتی اقدام کنید.

 

فرش اتاق خواب و کودک باید چند شانه باشد؟

در اتاق کودک شما باید با خرید فرش امنیت اتاق کودکتان را نیز افزایش دهید. همچنین باید نکاتی مانند عدم پرزدهی و حساسیت فرش نیز توجه کنید؛ زیرا این موارد از شانه فرش مهم‌تر است. زیرا ممکن است سلامتی فرزندتان را به خطر بیندازد. اما فرش اتاق کودک باید دارای لطافت و نرمی مناسبی باشد. همچنین استفاده از طرح‌های کارتونی می‌توانید تأثیر مثبتی روی خلاقیت فرزندتان بگذارد. به همین دلیل توصیه می‌کنم حتماً به صفحه فرش کودک مراجعه کنید و از فرش‌های کلاریس 700 شانه محتشم دیدن کنید. این محصولات علاوه بر قیمت مناسب دارای ضمانت‌نامه 36ماهه هستند.

فرش اتاق خواب هم مانند فرش کودک باید از نرمی و لطافت خوبی برخوردار باشد تا هنگام بیدارشدن از خواب، حس خوبی به شما منتقل شود. امروزه اکثر زوج‌های جوان از طرح‌های مدرن برای فرش اتاق‌خواب خود استفاده می‌کنند. به همین اگر می‌خواهید جدید طرح‌های ترند دنیا را مشاهده کنید کافیه به صفحه فرش ماشینی مدرن بروید و از طرح‌های جذاب ما لذت ببرید.

 

جدیدترین فرش 1200 شانه

 

فرق فرش 700 شانه با 1000 شانه

فرش‌های 700 شانه با فرش‌های 1000 از نظر ظاهری، تراکم و شانه، ضخامت، جنس و متریال متفاوت هستند. باتوجه‌به توضیحات داده شده اصلی‌ترین تفاوت این دو فرش در تراکم و شانه است. شانه و تراکم رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند به این شکل که هرچقدر شانه فرش افزایش پیدا کند، تراکم آن نیز افزایش پیدا می‌کند. شما باید این مورد را هم بدانید که هرچقدر تراکم فرش افزایش پیدا کند، فرش سفت‌تر می‌شود.

ضخامت از دیگر مواردی متفاوت در این دو محصول است. ضخامت فرش رابطه‌ای برعکس با شانه و تراکم دارد. به این شکل که هرچقدر تراکم و شانه فرش افزایش پیدا کند، ضخامت آن کمتر می‌شود و هر چقدر که شانه و تراکم فرش کمتر باشد، ضخامت و لطافت فرش بیشتر می‌شود.

باتوجه‌به این موضوع فرش 700 شانه نسبت به فرش‌های 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه از ضخامت بیشتری برخوردار است. همین موضوع باعث شده که فرش 700 شانه سهم مناسبی از بازار را به خودش اختصاص دهد. اگر به دنبال یک فرش ضخیم و لطیف هستید، حتماً به صفحه فرش 700 شانه مراجعه کنید. زیرا این فرش‌ها گزینه مناسبی برای نشستن هستند و به دلیل ارتفاع نخ خوابی که دارند طول عمر بیشتری نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی دارند.

فرش‌های 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه همه از یک نوع جنس نخ استفاده می‌کنند؛ اما نکته‌ای جالبی که وجود دارد این است که دوام این محصولات یکسان نیست. این مورد به دلیل ضخامت بالای فرش‌هایی است که شانه و تراکم کمتری دارند. ضخامت فرش هرچقدر بیشتر باشد طول عمر دوام محصول نیز افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل فرش 700 شانه نسبت به دیگر محصولات ماشینی از طول عمر بالاتری برخوردار است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های فرش 1200 شانه و 1500 شانه از نظر جنس، گل برجسته بود آن است. اگر در مورد فرش گل برجسته نیاز به اطلاعات کامل‌تری دارید توصیه می‌کنیم حتماً مقاله فرش گل برجسته را مطالعه کنید تا با یکی از زیباترین فرش‌های ماشینی آشنا شوید.

اما اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید باید این را بدانید که هرچقدر فرش ماشینی ریزبافت‌تر باشد، زیبایی آن هم بیشتر می‌شود. به فرش‌های ریزبافت ماشینی به دلیل شباهت زیاد به فرش دستباف، فرش دستبافت گونه نیز می‌گویند. فرش 1200 شانه و 1500 شانه به دلیل شانه و تراکم بیشتر بسیار ریزبافت هستند و از نظر زیبایی بهتر از فرش 700 شانه و 1000 شانه هستند. اگر به دنبال جدیدترین فرش‌های 1200 شانه بازار هستید به صفحه فرش 1200 شانه مراجعه کنید تا طرح‌های مختلف بهترین فرش دستبافت گونه ایران را مشاهده کنید.

یکی دیگر از مواردی که بین فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه متفاوت است قیمت محصول است. طبیعتاً زمانی که تصمیم به خرید فرش ماشینی می‌گیرید، به قیمت این محصول هم توجه می‌کنید و نسبت به بودجه‌ای که دارید اقدام به خرید می‌کنید. یکی مهم‌ترین عامل‌های که باعث فرش‌های ماشینی دارای قیمت متفاوت باشند، جنس نخ محصول است. طبیعتاً هرچقدر جنس فرش بهتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. فرش 700 ماشینی نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و به دلیل طول عمر بالایی که دارد می‌توانید گزینه خوبی برای شما باشد. با مراجعه به صفحه قیمت فرش می‌توانید از قیمت روز فرش ماشینی باخبر شوید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل به سوال از کجا بفهمیم فرش چند شانه است؟ پاسخ دهیم. برای خرید یک فرش مناسب باید به موارد مختلف و کاربردی موردنظرتان توجه بسیار زیادی داشته باشید. زیرا اصلی‌ترین نکته‌ای موردنیاز در انتخاب فرش، نیاز شما است. فرش 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه اگر از یک برند معتبر باشید مطمئناً از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

اما به شما توصیه می‌کنیم باتوجه‌به توضیحاتی که دادیم برای قسمت‌های مختلف خانه باتوجه‌به کاربردی که دارد فرش مناسب را خریداری کنید. همچنین برای مشاهده انواع فرش ماشینی حتماً به صفحه خرید فرش در سایت فرش محتشم مراجعه کنید.

 

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است