جستجو
از کجا بفهمیم فرش اصل است؟

از کجا بفهمیم فرش اصل است؟

تاریخ انتشار: 1402/05/06 نویسنده: سید یونس ساداتی

تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی را می‌توان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های علاقه‌مندان به خرید فروش فرش دانست. اغلب تازه‌عروسان نخستین موضوعی که در هنگام خرید فرش به آن می‌اندیشند، نحوه شناخت فرش اصل از تقلبی و دوام ماندگاری فرش است. البته این تنها یک موضوع مهم در کنار طرح، کیفیت و رنگ فرش شناخته می‌شود. ازآنجایی‌که شناخت فرش امری بسیار تخصصی و نسبتاً پر چالش است، در این مقاله سایت محتشم تصمیم بر این دارد تا در حوزه شناخت فرش اصل از تقلبی اطلاعات تازه‌تری را به‌طور مختصر و مفید در اختیار شما قرار دهد. پس با ما همراه باشید.

آیا قصد خرید فرش نو دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم حتماً از صفحه خرید فرش ما بازدید کنید تا در این صفحه از باکیفیت‌ترین و زیباترین فرش‌ها را مشاهده کنید و متناسب باسلیقه خود به‌صورت اینترنتی فرش خریداری کنید.

 

از کجا بفهمیم فرش پلاستیک است؟

هیچ‌چیز بدتر این نیست که باقیمت گزاف فرشی بخرید که تقلبی و بی‌کیفیت باشد. چراکه نخستین مقوله‌ای که پس از خرید فرش تقلبی از اهمیت زیادی دارد، نحوه فروش فرش پس از خرید آن است؛ زیرا درصورتی‌که خریدار بعدی متوجه تقلبی بودن فرش شود، ممکن است از خرید فرش منصرف شود و یا فرش را با بهای بسیار کم از شما خریداری کند. با تمام این تفاسیر اما نگران نباشید. چراکه در ادامه این بخش اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی برای شما بسیار آسان باشد. بامطالعه ادامه این بخش شما علاوه بر شناخت راهه‌ای تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی می‌توانید اطلاعات تازه‌تری را درزمینهٔ شناخت فرش به دست آورید.

برای مشاهده فرش‌های جدید توصیه می‌کنیم از صفحه فرش جدید سایت دیدن کنید و با مشاهده طرح‌های بی‌نظیر فرش‌های متنوع گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید و خریداری کنید.

 

فرش اصل

 

زیبایی و الیاف سازنده

نقش و نگار و الیاف سازنده فرش ازجمله مهم‌ترین راه‌های تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی محسوب می‌شود. اصولاً فرش‌هایی که از الیاف باکیفیت ساخته‌شده باشند، دارای زیبایی چشم‌نوازی هستند و معمولاً در این دسته از فرش‌ها از رنگ‌های زنده‌تری به‌کاررفته است. ضمن اینکه تحقیقات نشان می‌دهد فرش‌هایی که از الیاف بی‌کیفیت بافته‌شده باشند، می‌توانند زمینه بروز آلرژی و بیماری‌های تنفسی را برای افراد خانواده به وجود آورند.

اگر قصد دارید با طرح و نقش فرش‌های 700 شانه بیشتر آشنا شوید از بازدید صفحه فرش 700 شانه غافل نشوید؛ زیرا در این صفحه شما جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین فرش‌های 700 شانه را باقیمت مناسب مشاهده می‌کنید.

 

ابعاد فرش

از گذشته تا به امروزه بررسی ابعاد فرش یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات در تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی شناخته می‌شود. اگرچه امروزه می‌توان شاهد فرش‌های دستبافت و باکیفیت مربع، دایرهای و غیره در فرش‌فروشی باشیم، اما ابعاد در همه آن دارای یک استاندار مشخصی است. کم بودن و یا زیاد بودن ابعاد فرش به معنای تقلبی بودن و بی‌کیفیت بودن آن است، چراکه در بافت فرش، تناسب ابعاد نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس توصیه می‌کنیم قبل از خرید فرش حتماً به طول و عرض فرش توجه کنید.

اگر می‌خواهید با بهترین و زیباترین فرش‌های گل برجسته آشنا شوید حتماً از صفحه فرش گل برجسته بازدید کنید، زیرا در این صفحه شما می‌توانید پس از بررسی فرش‌ها و مقایسه قیمت فرش‌ها، با 5 سال گارانتی فرش مدنظر خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

 

طرح و نقش

تقارن در طرح و طبیعی بودن بافت فرش از دیگر راه‌های تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی شناخته می‌شود که می‌توان از آن در جهت یک خرید بهتر استفاده کرد. معمولاً فرش‌های باکیفیت دارای یک نقشه استاندارد و بافت منحصربه‌فرد هستند. در طرح این دسته از فرش‌ها تقارن دیده می‌شود و فرش‌ها متناسب با سبک طرح و نقش خود دسته‌بندی می‌شوند. البته اگر شما قصد خرید فرش دستبافت را دارید، بهتر است بدانید که فرش‌های دستبافت هنر دستان توانمند قالیبافان است. درنتیجه طبیعی است که در آن خطاهای کوچکی وجود داشته باشد که این خطاها بیانگر اصالت و دستبافت بودن فرش است.

 

فرش اورجینال

 

تقارن

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تقارن نقش مهمی را شناخت فرش اصل از تقلبی ایفا می‌کند. به‌طورکلی تقارن یک اصل مهم در بافت فرش شناخته می‌شوند. معمولاً اشکال هندسی که روی فرش‌ها چه به‌صورت ماشینی و چه به صورتی دستی بافته می‌شوند، باید دارای تقارن باشد. نامتقارن بودن فرش‌ها علاوه بر اینکه موجب کاهش زیبایی فرش می‌شود، می‌تواند یکی از راه‌های تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی شناخته شود.

برای مشاهده بهترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های 1500 شانه حتماً صفحه فرش 1500 شانه مشاهده کنید و در آنجا پس از آشنایی با زیباترین و منحصر فردترین طرح و نقش فرش‌ها، متناسب باسلیقه و بودجه مالی خود فرش اصیل و زیبا خریداری کنید.

 

رنگ

تست رنگ بهترین راه شناخت و تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی محسوب می‌شود. این تست به این صورت است که باید یک دستمال سفید خیس را روی فرش بکشید، درصورتی‌که دستمال رنگی شد، رنگ الیاف سازنده این فرش تقلبی است. معمولاً فرش‌های بی‌کیفیت و غیر اصل دارای رنگ‌های کهنه و مصنوعی هستند که در نگاه اول می‌توان متوجه این موضوع شد. البته تجربه نشان می‌دهد که فرش‌هایی که در طراحی آن‌ها رنگ مشکی، قرمز و نیلی به‌کاررفته است، فرش‌های باکیفیت‌تر و اصیل‌تری هستند. چراکه ممکن است در ساخت رنگ آن‌ها از رنگ‌های گیاهی طبیعی نظیر پوست گردو، صنوبر و غیره به‌کاررفته باشد.

آیا قصد خرید فرش کلاسیک دارید؟ پس از صفحه فرش کلاسیک سایت ما دیدن کنید و منحصربه‌فرد فردترین و زیباترین فرش‌های کلاسیک را در آنجا ببینید.

 

کیفیت پشت فرش

این نکته را همواره برای تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید با تست کیفیت بخش پشتی فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهید. معمولاً فرش‌هایی که باسلیقه ما ایرانی‌ها مطابقت دارند، قسمت پشت آن‌ها، نرم و مملو از گره‌های کوچک و بزرگ است. اگر فرشی دارای بخش پشتی پلاستیکی و سخت است، این فرش تقلبی و بی‌کیفیت است.

اگر که می‌خواهید با انواع فرش‌های 1200 شانه آشنا شوید، حتماً از صفحه فرش 1200 شانه بازید کنید و پس از بررسی انواع فرش‌های باکیفیت 1200 شانه در صورت تمایل فرش با اصالت و باکیفیت خریداری کنید.

 

خرید بهترین فرش

 

کیفیت حاشیه

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌های تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی بررسی کیفیت حاشیه فرش است. اگر حاشیه فرش‌ها به‌صورت چسب زده و یا دوخته‌شده باشد، فرش به‌طور حتم تقلبی است. چراکه حاشیه فرش‌های اصیل شرقی با دست گره‌زده می‌شوند. پس قبل از خرید حتماً این نکته را نیز مدنظر داشته باشید.

برای بررسی و مشاهده انواع فرش پرز بلند پیشنهاد ما این است که از صفحه فرش پرز بلند دیدن کنید و با متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های پرز بلند آشنا شوید.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که میدانید الیاف مختلفی برای ساخت فرش استفاده می‌شوند که ازجمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، اکریلیک و پشم اشاره کرد. معمولاً قیمت فرش‌ها بر اساس الیاف سازنده و طرح نقشه آن‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند، اگرچه فرش‌هایی که با الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند نیز می‌توانند کیفیت مطلوبی داشته باشند اما تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی برای افرادی که می‌خواهید فرش دستبافت خریداری کنند و یا خیالشان از بابت دوام و زیبایی فرش آسوده باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است و شناخت فرش اصل از فرش تقلبی می‌تواند نقش مؤثری را در انتخاب و خرید آن‌ها ایفا کند.

مخاطب عزیز، از اینکه سایت فرش محتشم را برای نحوه شناخت فرش اصل از تقلبی انتخاب کردید، بسیار خوشحالیم اما ازآنجایی‌که برای شناخت فرش اصل از فرش تقلبی تجربه زیادی لازم است، سایت محتشم از تمامی افراد فعال در حوزه فرش می‌خواهد تا تجارت خود را درزمینهٔ تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی با ما به اشتراک بگذارند.

سوالات متداول


الیاف، تراکم، برند سازنده و طرح فرش ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در هنگام خرید فرش به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی به شما کمک می‌کند تا به‌اندازه طرح نقشه و زحمت تولید فرش بودجه صرف کنید و یک خرید باکیفیت برای جلوه دادن به محیط خانه خود داشته باشید.

الیاف سازنده در کنار تقارن فرش ازجمله مهم‌ترین مباحثی است که باید در هنگام شناخت فرش اصل از فرش تقلبی به آن توجه کنید.

با بررسی کیفیت حاشیه، کیفیت پشت فرش، الیاف سازنده و نقشه فرش می‌توان فرش اصل را تقلبی تشخیص داد که صدالبته تشخیص این موضوع نیاز به تجربه بسیاری دارد.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است