جستجو
فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟

فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟

تاریخ انتشار: 1402/05/07 نویسنده: سید یونس ساداتی

با توجه به کم شدن متراژ خانه‌های و قیمت قابل‌توجه فرش‌ها امروزه شاید یکی از موضوعاتی که اغلب ما به آن می‌اندیشیم، این است که فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟ ازآنجایی‌که انتخاب فرش می‌تواند نقش مؤثری بر دکوراسیون داخلی، طراحی و جذابیت بیشتر خانه داشته باشد، پس باید در انتخاب آن نهایت وسواس را به خرج داد. به‌طورکلی برای خرید فرش بر اساس متراژ، عوامل زیادی دخالت دارند که باید موردبررسی قرار بگیرند. با ما همراه باشید، زیرا در این مقاله سایت محتشم تصمیم دارد، تمامی عوامل مؤثر بر انتخاب فرش بر اساس متراژ را موردبررسی قرار دهد.

اگر قصد دارید با فرش‌های جدید آشنا شوید، از صفحه فرش جدید سایت ما دیدن کنید و متناسب باسلیقه و بودجه مالی خود باکیفیت‌ترین فرش‌ها را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

چه ابعادی برای خرید فرش در خانه‌های آپارتمانی مناسب است؟

برای آشنایی با فرش‌های 1200 شانه پیشنهاد می‌شود، به صفحه فرش 1200 شانه مراجعه کنید و با زیباترین و منحصربه‌فردترین فرش‌های 1200 شانه آشنا شوید.

اما قبل پرداختن به موضوع فرش 9 متری بهتره یا 12 متری بهتر است بدانید که موارد گفته‌شده در ادامه این بخش تنها برای خانه‌های متراژ پایین صدق می‌کنند. پس اگر خانه‌ای با متراژ بالا یا بیش از 100 متر دارید، مطالب زیر کمک زیادی به شما نخواهد کرد. آیا قصد خرید فرش دارید؟ توصیه می‌کنیم حتماً از صفحه خرید فرش سایت بازدید کنید و زیباترین فرش‌های آشپزخانه، اتاق‌خواب و غیره را گارانتی 5 ساله خریداری کنید.

 

تناسب ابعاد

متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها در هنگام خرید فرش توجهی به متراژ کلی آپارتمان خود ندارند و تنها با این تعبیر که می‌خواهند یک اتاق 12 متری را فرش کنند، اقدام به خرید می‌کنند. غافل از اینکه رعایت تناسب ابعاد نقش مؤثری را در پاسخ به سؤال فرش 9 متری بهتره یا 12 متری ایفا می‌کند؛ زیرا گاهی خرید یک فرش 9 با نظر درگرفتن متراژ آپارتمان می‌تواند سبب شود تا فضای خالی بیشتری برای قرار دهی اجزای دیگر خانه داشته باشید.

ضمن اینکه یک انتخاب درست می‌تواند باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه شود؛ اما چگونه تشخیص دهیم که برای فضایی که می‌خواهیم فرش بخریم، فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟ مسئله بسیار ساده است، برای این کار تنها کافیست قبل از خرید فرش، طول و عرض ناحیه‌ای که می خواهید فرش را برای آن انتخاب کنید را به کمک متر اندازه بگیرید، اکنون این ابعاد را بین 25 تا 45 سانتی متر کاهش دهید و فرش مناسب فضای کوچک خود را انتخاب کنید.

برای آشنایی با فرش‌های کودک لطفاً از صفحه فرش کودک ما بازدید کنید و در آنجا متنوع‌ترین و بی‌نظیرترین فرش‌های اتاق کودک را باقیمت مناسب مشاهده کنید.

 

فرش جدید

 

 رنگ فرش

رنگ فرش نیز می‌تواند نقش مؤثری در انتخاب شما و رسیدن به پاسخ به سؤال فرش 9 متری بهتره یا 12 متری داشته باشد. به‌طورکلی تجربه نشان داده فرش‌های 12 متری رنگ روشن اتاق را بزرگ‌تر از حد معمول نشان می‌دهند، البته مشروط بر اینکه رنگ منتخب شما با دکوراسیون داخلی منزل، پرده‌ها، مبلمان و غیره مطابقت و همخوانی داشته باشد. در مقابل فرش‌های تیره‌رنگ و قرمزرنگ می‌توانند فضای خانه را کوچک‌تر از حد معمول و نسبتاً شلوغ نشان دهند.

علیرغم اینکه هر یک از فرش‌های رنگ روشن و تیره دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است بازهم در این موضوع سلیقه شما مطرح است؛ اما اصولاً بهتر است برای خانه‌هایی که مساحت سالن پذیرایی بیش از 20 متر است از فرش‌های 12 متری رنگ روشن استفاده شود و برای خانه‌های با مساحت سالن پذیرایی کمتر از 20 از فرش‌های 9 متری یا 6 متری رنگ روشن استفاده شود. همچنین اگر می‌خواهید بدانید برای اتاق‌خواب فرش 9 متری بهتره یا 12 متری باید این نکته را مدنظر داشته باشید که نیاز نیست کل اتاق‌خواب با فرش پوشش داده شود. انتخاب یک فرش متناسب با مساحت اتاق به رنگ‌های روشن سفید، آبی، خاکستری و غیره می‌تواند جلوه دیگری به اتاق‌خواب شما دهد.

مخاطب گرامی سایت برای مشاهده انواع فرش پیشنهاد می‌کنیم، از صفحه انواع فرش بازدید کنید تا بتوانید با متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های اصیل ایرانی آشنا شوید.

 

طرح فرش

موضوعی که اغلب خانواده‌ها در هنگام بررسی موضوع فرش 9 متری بهتره یا 12 متری به آن توجه نمی‌کنند، طرح و نقشه فرش است. در اغلب مواقع فرش‌هایی با نقشه شلوغ و نقش و نگارهای بزرگ و زیاد می‌توانند خانه را کوچک‌تر از حد معمول و شلوغ‌تر نشان دهند. ازاین‌رو اگر قصد دارید دو فرش 9 متری برای منزل خود تهیه کنید، حتماً به این موضوع توجه کنید. در پایان لازم به ذکر است که بگوییم فرش‌هایی دارای ترنج هستند یا به بیان ساده‌تر دارای یک طرح بزرگ در مرکز خود هستند، گزینه مناسبی برای خانه‌هایی کم مساحت محسوب نمی‌شوند.

اگر به‌تازگی قصد خرید فرش آشپزخانه دارید، حتماً از صفحه فرش آشپزخانه سایت دیدن کنید تا بتوانید متناسب باسلیقه و فضای آشپزخانه خود زیباترین فرش را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

بودجه مالی

بودجه مالی که شما برای خرید فرش در نظر گرفته‌اید، از اهمیت زیادی برخوردار است. ازاین‌رو باید در هنگام بررسی موضوع فرش 9 متری بهتره یا 12 متری این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید؛ که کدام‌یک برای شما کم‌هزینه‌تر است. به نظر می‌رسد شناخت این موضوع می‌تواند نقش مؤثری در انتخاب و تصمیم نهایی شما داشته باشد.

برای آشنایی با انواع فرش‌های کلاسیک حتماً به صفحه فرش کلاسیک سایت مراجعه کنید و در آنجا باکیفیت‌ترین و اصیل‌ترین فرش‌های کلاسیک را مشاهده کنید و در صورت تمایل فرش مدنظر خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

خرید بهترین رنگ فرش

وضعیت سکونت

مستأجر بودن یا نبودن؟ مسئله این است. در کنار تمام موارد فوق وضعیت سکونت فعلی شما نیز در انتخاب فرش از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌طور حتم اگر مستأجر هستید برای حمل‌ونقل دو فرش 9 متری باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. همچنین ممکن است خانه‌ای که قرار است به‌تازگی ساکن آن شوید، متراژ سالن پذیرایی و اتاق‌خواب‌هایش کمتر از 12 متر باشد. ازاین‌رو باید با توجه به وضعیت سکونت و بودجه مالی خود فرش خریداری کنید.

برای شناخت و مشاهده انواع فرش‌های اکریلیک بازدید از صفحه فرش اکریلیک سایت ما را فراموش نکنید، زیرا در این صفحه جذاب‌ترین فرش‌های اکریلیک با مساحت‌های متنوع گنجانده‌شده است.

باوجود تفاسیر فوق اگر خانه‌ای دارید که قرار است مدت زیادی مثلاً 10 سال در آن ساکن باشید و مساحت آن بیش از 100 متر است، بهتر است پس از بررسی جوانب مختلفی نظیر متراژ خانه، نقشه خانه، وضعیت دکوراسیون منزل و غیره متناسب با بودجه مالی خود فرش زمینه روشن خریداری کنید.

برای آشنایی هرچه بیشتر با ابعاد فرش‌ها پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از صفحه ابعاد فرش دیدن کنید و در آنجا متناسب با انتظارات و نیاز خود فرش انتخاب کنید.

 

ابعاد فرش 9 متری

این روزها متراژ خانه‌ها کمتر می‌شود و قیمت فرش نیز بالاتر می‌رود و سوال بیشتر خریداران این است که برای خانه فرش 9 متری بهتره یا 12 متری و فرش چند متری بخرم؟

در انتخاب فرش خانه معیارهای مختلفی مهم است که شما می‌توانید با در نظر گرفتن اولویت هایتان، یک فرش تکه دوزی خوب و متناسب تهیه کنید.

 

 

The dimensions of the carpet are 9 meters

طول و عرض فرش 9 متری در تمامی کارخانه‌های تولیدی و با هر برندی که باشد، 2.5*3.5 متر است. شما با توجه به نوع چیدمان اتاق ها در خانه می توانید از یک تخته فرش در نقطه کانونی اتاق استفاده کرده و یا از دو تخته فرش در کنار هم استفاده کنید. قیمت فرش ابریشم ماشینی 6 متری نیز برای خانه های کوچک مناسب است. اما اگر انتخاب شما فرش 9 متری است و اگر می خواهید دور تا دور فرش خالی بماند و مبل ها روی فرش قرار نگیرند، داشتن یک تخته فرش 9 متری با داشتن ابعاد قالی 9 متری برای شما کافیست.

ابعاد فرش 9 متری و فرش 6متری به صورتی است که می‌تواند هم در فضای هال و هم پذیرایی مورد استفاده قرار بگیرد. سایز فرش 9 متری به‌گونه‌ای است که اگر طول و عرض فضای شما 2.5*3.5 باشد، کف را به صورت کامل پوشش می‌دهد و دیگر نیازی نیست که از کناره استفاده کنید.

می‌توانید یک فرش دایره ای نیز با همان طرح در آشپزخانه پهن کنید تا فضای جذاب‌تری داشته باشید.

 

ابعاد فرش 12 متری

بیایید برگردیم به گذشته؛ به خانه مادربزرگ و فرش‌های لاکی قدیمی‌اش، یادتان هست که مادربزرگ‌ها دقت داشتند که فرش خانه کیپ تا کیپ پهن باشد و جایی از کف‌پوش‌ها خالی نماند؟

به نظرتان این کار چه دلیلی داشت؟

قدیم‌ها کف‌پوش‌های مدرن و جدید با انواع طرح‌های متنوع در بازار نبود. کف خانه‌ها با سنگ‌های ساده، آجر، موزاییک و یا سیمان پوشانده می‌شد. افراد دوست داشتند فرش‌ها کیپ تا کیپ پهن باشند تا کف‌پوش‌هایی که چندان زیبایی نداشتند پیدا نباشند!

 

The dimensions of the carpet are 12 meters

دلیل دیگر این بود که گرد و خاک کثیفی روی فضاهای خالی کف اتاق خودنمایی نکند.

اما امروز چه تغییری رخ داده؟

بله! هم کف‌پوش‌ها بسیار شیک و خاص هستند و هم به راحتی و با انواع جاروهای شارژی و برقی امکان تمیز کردن تمامی نواحی فرش مراکشی وجود دارد.

پس لازم نیست دغدغه‌ای بابت خالی ماندن اطراف فرش داشته باشید. چر که این سبک از چیدمان هم خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و هم بسیار به روز و زیباست.

اگر سالن بسیار بزرگی دارید و می‌خواهید دو تخته فرش 12 متری را به صورت کیپ پهن کنید، پیشنهاد ما این است که دیزاین خانه با یک تخته فرش دوازده متری را نیز امتحان کنید!

ابعاد فرش 12 متری 3*4 متر است و می تواند جلوه و زیبایی خاصی به فضای منزل شما بدهد. اینکه فرش 9 متری بهتره یا 12 متری، کاملا بستگی به فضای خانه شما دارد و نسبی است. بهترین فرش 12 متری را می توانید از برند محتشم بخواهید.

قیمت فرش 1000 شانه 6 متری نیز در بازار تقریبا نصف قیمت فرش 12 متری 1000 شانه است. در صورتی که علاقه مند هستید می توانید به جای یک تخته 12 متری، دو تخته 6 متری تهیه کنید.

 

بهترین مدل فرش 9 متری

 

The best 9 meter carpet model

برای انتخاب یک فرش 9 متری خوب یا انواع فرش های سه بعدی، ملاک ها و معیارهای متفاوتی وجود دارد که هر فرد با توجه به این معیارها، می تواند فرش دلخواهش را انتخاب کند.

اما فرش 9 متری بهتره یا 12 متری و چه ملاک هایی برای انتخاب بهترین مدل فرش 9 متری مهم هستند؟

سبک دکوراسیون شما سنتی است یا مدرن؟ میزان رفت و آمد روی فرش کم است یا زیاد؟ فرش با ارتفاع نخ خاب بالا دوست دارید یا پایین؟

با مشخص شدن نیازها و علایقتان، می‌توانید بهترین مدل و اندازه فرش 9 متری دلخواهتان را در بازار پیدا کنید.

انواع فرش‌های سنتی ایرانی، فرش های مدرن، فرش های کلاسیک، فرش‌های الهام گرفته از طبیعت و همچنین فرش‌هایی که الیاف آنها دوستدار محیط زیست است، می‌توانند انتخاب شما باشند.

 

بهترین مدل فرش 12 متری

انتخاب بهترین مدل فرش 12 متری کاملا بستگی به سلیقه و ترجیحات شما دارد. برای انتخاب فرش 12 متری مناسب برای فضای خانه تان، رنگ چیدمان خانه و سبک فضا را در نظر بگیرید و با توجه به آن فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.

اگر سؤالتان این است که فرش چند متری بخرم؟ پاسخ این است که انواع ابعاد فرش و انواع فرش‌های مدرن و مینیمال، فرش‌های کلاسیک، فرش سنتی، فرش ایرانی و یا وینتیج می‌توانند برای خانه شما مناسب باشند. حالا شاید بعضی مایل باشند که فرش 700 شانه ارزان قیمت 12متری تهیه کنند که اگر طرح زیبایی داشته باشد انتخابی بسیار خوب است.

ممکن است برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که فرش 6 متری بهتره یا 12 متری؟ در پاسخ باید گفت چیدن 4 فرش 6 متری در مقایسه با دو فرش 12 متری ظاهر زیبایی ندارد و بهتر است دو تخته فرش 12 متری پهن شود.

همچنین برای استعلام قیمت فرش 1500 شانه 12 متری کاشان می توانید با پشتیبان های سایت محتشم در ارتباط باشید.

 

چیدمان مبل روی فرش 9 متری

 

Sofa arrangement on a 9 meter carpet

ممکن است بسیاری از افراد گمان کنند، تنها خرید عناصر گران قیمت و وسایل خاص و متفاوت است که خانه‌شان را زیبا می‌کند؛ اما واقعیت این است که هماهنگی و تعادل بین اجزا و چیدمان صحیح است که به خانه شما زیبایی می‌بخشد. فرش 9 متری جدید در کنار یک مبلمان ساده می‌تواند خانه شما را متفاوت کند.

بنابراین، یک خانه ساده و مینیمال با چیدمانی اصولی و صحیح می‌تواند بسیار خاص‌تر و زیباتر از خانه بزرگی باشد که بدون دقت به اصول چیدمان، چیده شده است.

برای چیدمان مبل روی فرش 9 متری می توانید به چند روش عمل کنید:

  • قرار دادن کامل مبل‌ها روی فرش افشان
  • قرار دادن پایه مبل ها روی فرش
  • قرار دادن کل مبل خارج فرش

 

چیدمان مبل روی فرش 12 متری

اگر برای خانه‌تان از فرش 12 متری استفاده می کنید، دقت داشته باشید که:

  • فرش را کیپ پهن نکنید و سعی کنید دور تا دور فضا خالی باشد.
  • اگر فرش شما طرح‌دار است، مبلمان را ساده انتخاب کنید.
  • قرار دادن مبلمان خارج از فرش، باعث بزرگ دیده شدن فضا می‌شود.
  • ست کردن رنگ فرش با کوسن مبل‌ها بسیار فضا را زیبا می‌کند.

برای خرید فرش سنتی کافیست با ما در ارتباط باشید تا بهترین و جدیدترین طرح‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

جمع‌بندی

اگرچه خرید فرش به‌صورت مراجعه به مراکز فروش فرش ممکن است، کمی کسل‌کننده به نظر برسد اما می‌توان پس از بررسی جوانب لازم در حوزه فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟ فرش مدنظر خود را مطابق باسلیقه و نیاز خود به‌صورت اینترنتی خریداری کرد. مقاله‌ای که در سایت محتشم مطالعه کردید، هر آنچه را که باید قبل از خرید فرش 9 متری یا 12 به آن توجه کنید را به‌طور مختصر و مفید بررسی کرده است، اکنون شما باید با در نظر گرفتن شرایط خود درزمینهٔ خرید فرش 9 متری یا 12 متری تصمیم نهایی را بگیرید.

اگر به‌تازگی قصد دارید فرش بخرید، پیشنهاد می‌کنیم از صفحه فرش پرز بلند بازدید کنید و در آنجا از دیدن فرش‌های پرز بلند متنوع و زیبا لذت ببرید.

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...

سوالات متداول


هر خانه ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، به‌عنوان‌مثال خانه‌هایی که کف آن‌ها موزاییکی است، باید کل خانه را فرش شود و در مقابل خانه‌هایی که دارای کفن‌پوش‌های خاص هستند، باید متراژ فرش را کمتر در نظر بگیرند. لذا سایز مناسب فرش خانه شما باید پس از در نظر گرفتن متراژ خانه و دکوراسیون آن بیان شود.

اندازه‌گیری یک اتاق استاندارد بسیار ساده است، تنها کافی است به کمک متر طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید و سپس در هم ضرب کنید.

گرچه دکوراسیون داخلی و متراژ سالن پذیرایی نقش مهمی را در این موضوع ایفا می‌کند، اما اگر سالن پذیرایی شما بیشتر از 20 متر است بهتر است از فرش‌های 12 متری استفاده شود و خانه‌های که دارای سالن پذیرایی کمتر از 20 متر هستند، باید از فرش‌های 6 متری و 9 متری استفاده کنند.

بهتر است فرش آشپزخانه مطابق با متراژ فضا 9 متری یا 6 متری سبک باشد. این ویژگی حمل‌ونقل و شستشوی فرش را آسان‌تر می‌کند.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است