جستجو
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه

فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه

تاریخ انتشار: 1402/03/16 نویسنده: سید یونس ساداتی

خرید فرش آشپزخانه برای داشتن آشپزخانه‌ای خاص و زیبا، همواره یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بوده است. محیط آشپزخانه برای بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل برای دکوراسیون آشپزخانه وقت زیادی می‌گذارند و برایشان بسیار مهم است. فرش آشپزخانه از جمله المان‌هایی است که می‌تواند بر زیبایی فضای آشپزخانه بیفزاید. البته که فرش مخصوص آشپزخانه باید از چندین ویژگی‌ برخوردار باشد که شما هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.

بهترین فرش برای آشپزخانه را از کجا بخریم؟ این سؤال ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، زیرا پیدا کردن فرش آشپزخانه جدید در میان این‌همه شرکت و فروشگاه فرش، کار سختی به‌حساب می‌آید. اما ما در این مطلب از سایت فرش محتشم می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

فرش آشپزخانه

در چیدمان و دکوراسیون خانه‌های ایرانی فرش جزو ارکان اصلی به حساب می‌آید به شکلی که این محصول عنصری جدانشدنی از خانه است. این نکته در مورد فرش آشپزخانه هم صادق است. از آشپزخانه همواره به عنوان قلب خانه یاد شده است به همین دلیل دکوراسیون آشپزخانه مهم است. اما چه فرشی برای آشپزخانه مناسب‌تر است؟

محیط آشپزخانه همواره شلوغ و پر رفت و آمد است و به دلیل پخت و پز غذا در این قسمت از خانه، فرش بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد. پس باید در خرید فرش آشپزخانه به مواردی همچون رنگ فرش، قابلیت شستشوی آسان و کیفیت بالای آن توجه کنید. این نکته را فراموش نکنید که فرش آشپزخانه محتشم 700 شانه است و به همین دلیل از لطافت و نرمی مناسبی برخوردار است. برای مشاهده انواع مختلف محصولات 700 شانه کافیه وارد صفحه فرش 700 شانه در سایت فرش محتشم شوید.

 

بهترین فرش برای آشپزخانه

 

بهترین فرش برای آشپزخانه

 

آشپزخانه فضایی است که در آن فعالیت‌های آشپزی و غذاپزی انجام می‌شود و بنابراین فرشی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید توانایی‌های خاصی را داشته باشد. بهترین فرش برای آشپزخانه باید در برابر لکه مقاوم باشد. آشپزخانه مکانی است که در آن ممکن است با مایعات و غذاهای پاشیده مواجه شود. بنابراین، فرشی با پوشش ضد لکه و ضد آب یا مقاومت بالا در برابر لکه‌ها و آلودگی‌ها انتخاب کنید. فرش‌هایی که از مواد اولیه ای مانند پلی اوژن و پلی‌استر ساخته شده‌اند، معمولاً در برابر لکه‌ها و آب مقاومت بیشتری دارند.
از دیگر مواردی که بهترین فرش برای آشپزخانه باید داشته باشد راحتی در تمیز کردن آن است. فرشی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید به راحتی تمیز شود. همچنین، فرش‌هایی با ساختار محکم و بافت بسته معمولاً بهترین گزینه هستند زیرا آلودگی و ذرات ریز را کمتر جذب می‌کنند.

 

The best kitchen carpet design

 

در آشپزخانه ممکن است وسایل سنگینی مانند ظروف فلزی یا سبدهای خرید روی فرش قرار بگیرند و به آن ضربه بزنند. بهتر است فرشی با بافت مقاوم و ساختاری محکم را انتخاب کنید که قادر به مقاومت در برابر خط و خش باشد. در آشپزخانه ممکن است سطح فرش خیس شود و لغزش ایجاد شود. بنابراین، فرشی با سطح ضد لغزش یا پشتیبانی را انتخاب کنید. این ویژگی‌ها می‌توانند به ایمنی شما در آشپزخانه کمک کنند.
انتخاب طرح و رنگبندی مناسب برای فرش آشپزخانه نیز مهم است. آشپزخانه مکانی است که در آن غذاها تهیه و پخت می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود فرشی با طرح‌ها و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که خطر ظاهر شدن لکه‌ها و ریز آلودگی‌ها را کاهش دهند. به همین دلیل اکثراوقات از فرش هایی با رنگ تیره در آشپزخانه استفاده می شود. با توجه به این نکات، میتوانید در انتخاب بهترین فرش برای آشپزخانه خود موفق باشید.

 

ابعاد مناسب فرش آشپزخانه

 

Suitable dimensions of the kitchen carpet

 

شما این امکان را دارید تا برای آشپزخانه منزلتان از فرش اصیل کاشان، انواع فرش آشپزخانه، گلیم فرش و یا جاجیم استفاده کنید. فقط بهتر است پرزهای کوتاه و ریشه‌های کمتری داشته باشند تا آلودگی‌ها در آنجا جمع نشوند.

ابعاد مناسب فرش مخصوص آشپزخانه  با توجه به سبک چیدمان و نوع دکوراسیون شما می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ معمولاً قالیچه‌های 1.5*2.25 انتخاب خوبی برای آشپزخانه هستند. همچنین انتخاب فرش‌هایی به شکل فرش دایره ای، بیضی یا مربع هم می‌توانند خاص و متفاوت باشند.

به طور کلی بهترین فرش آشپزخانه، فرشی است که بیشترین هماهنگی را با سبک دکوراسیون و چیدمان خانه شما داشته باشد.

 

رنگ کابینت مناسب فرش آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت که با فرش خشتی آشپزخانه شما هماهنگ باشد، بسیار از لحاظ زیبایی بصری و همچنین هماهنگی و خلق فضایی خاص تأثیرگذار است.

انتخاب فرش و کابینت با رنگ‌های مختلف می‌تواند محیط را روشن یا تاریک،  کوچک یا بزرگ و سرد یا گرم کند؛ بنابراین اهمیت دارد که رنگ کابینت شما با فرشتان همخوانی داشته باشد.

 

 

The color of the cabinet is suitable for the kitchen carpet

 

اگر رنگ فرش شما گرم و تند است، هم می‌توانید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید و هم رنگ‌های گرم. این کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد.

اگر فرش شما روشن بوده یا از انواع فرش طوسی رنگ استفاده کرده‌اید، می‌توانید کابینت‌ها را به صورت جسورانه، تیره انتخاب کنید و یا در همان طیف رنگ روشن باشید.

بنابراین، بهتر است قبل از هر چیز، مشخص کنید که چه سبک و مدل آشپزخانه‌ای می‌خواهید، بعد از آن می‌توانید به راحتی رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و در نهایت بدانید که: فرش اشپزخانه چی بخرم؟

همچنین شما این امکان را دارید تا انواع فرش دستباف عشایری را دیده و اگر رنگ‌بندی این فرش‌ها با خانه شما هماهنگ است از آن استفاده کنید.

 

فرش مناسب آشپزخانه

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چه فرشی برای آشپزخانه مناسب است؟ فرشی برای آشپزخانه مناسب است که از سایز استانداردی برخوردار باشد معمولا اگر آشپزخانه بزرگی داشته باشید بهترین فرش برای آشپزخانه شما فرش 6 متری است. زیرا سطح زیادی از آشپزخانه را پوشش می دهد.
اگر به دنبال فرش مناسب آشپزخانه هستید حتما به رنگ های تیره توجه بیشتری داشته باشید زیرا محیط آشپزخانه اکثر اوقات به دلیل آشپزی بیشتر در معرض کثیفی قرار دارد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که فرش آشپزخانه باید وزن کمی داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. 
بهترین فرش برای آشپزخانه باید در برابر آب و رطوبت مقاومت زیادی داشته باشد تا در صورت شستن قالی، مشکلی برای فرش شما پیش نیاید. فرشی که در محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از لطافت و نرمی خوبی برخوردار باشد اما فرش‌های 1200 شانه به دلیل ظرافتی که دارند دارای ضخامت کمتری هم هستند. پس این نوع از فرش ماشینی گزینه مناسبی برای آشپزخانه نیست اما اگر شما به دنبال خرید آن هستید کافیه به صفحه فرش 1200 شانه مراجعه کنید.

 

برای کف آشپزخانه چه فرشی بخرم؟

کفپوش مناسب آشپزخانه

 

بهترین فرش برای آشپزخانه فرشی است که پرز کوتاهی داشته باشد این امر باعث می‌شود تا گرد و خاک در عمق فرش نفوذ نکند و بین پرزها کثیفی جمع نشود. محیط آشپزخانه نسبت به دیگر نقاط خانه بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد به همین دلیل در خرید فرش آشپزخانه باید دقت کنید تا از رنگ‌های چرک تاب استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود فرش، کثیفی‌های خودش را نشان ندهد. اما اگر به رنگ‌های روشن علاقه دارید و این رنگ تناسب بیشتری با محیط آشپزخانه شما دارد، بهتر است طرحی را انتخاب کنید که شلوغی زیادی داشته باشد. البته اگر به فرش‌هایی که پرز کوتاهی دارند علاقه ندارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه فرش پرز بلند از این نوع محصولات دیدن کنید.

از دیگر ویژگی‌های بهترین فرش آشپزخانه جدیدمی‌توان به وزن سبک آن اشاره کرد. استفاده از فرشی که وزن کمی دارد به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید فرش خود را بشویید. فرش آشپزخانه نباید رطوبت زیادی جذب کند زیرا این عامل باعث ایجاد بوی بد و پوسیدگی در فرش می‌شود. دقت کنید که اگر فرش را با ماده شوینده شستید، حتماً خوب آبکشی کنید تا مواد شوینده از لابه‌لای گره و تار و پود آن خارج شود. چراکه ماندن این مواد روی فرش باعث آسیب رساندن به آن می‌شود.

بهترین فرش آشپزخانه از دوام بالایی برخوردار است و در برابر لکه مقاوم و به آسانی تمیز می‌شود. فرشی که مناسب آشپزخانه باشد، زیبایی محیط را تکمیل می‌کند. یک ویژگی مهم که فرش آشپزخانه باید داشته باشد، این است که راحت و ایمن باشد تا خدایی نکرده باعث سرخوردگی نشده و اتفاقی برای بچه‌ها رخ ندهد. فرش آشپزخانه باید به خوبی به کف محیط بچسبد تا مانع سر خوردن فرش روی سرامیک شود. ما به شما توصیه می‌کنیم که هنگام خرید فرش ماشینی حتما مقاله چیدمان فرش را مطالعه کنید.

 

قابلیت شستشو فرش های آشپزخانه

آشپزخانه یکی از فضاهای خانه است که بیشتر از هر جایی در معرض آلودگی و کثیفی است. به خصوص اگر فرزند کوچک داشته باشید، احتمال ریختن نوشیدنی، مایعات، ذرات غذا و خوراکی روی فرش روشن بسیار زیاد است. اما جای نگرانی نیست، شما با دانستن چند نکته کلیدی درباره قابلیت شست‌وشو و نگهداری از فرش آشپزخانه، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و بدانید برای آشپزخانه چه فرشی مناسب است:

  • بعضی از قالیچه‌ها یا فرشینه‌ها را می‌توان در ماشین لباسشویی انداخت و تمیز کرد، اما فرش‌های محتشم و فرش سنتی ایرانی این قابلیت را ندارد، چرا که وزنشان بالا بوده و نازکی فرشینه‌ها را ندارند. شست‌وشوی این فرش‌ها نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد.
  • مواد شوینده مناسب: برای شست‌وشوی فرش، بهتر است از مواد شوینده ملایم و استاندارد به همراه آب ولرم استفاده شود.
  • الیاف و مواد اولیه فرش: الیاف مصنوعی معمولاً مقاومت بیشتری در برابر لکه‌ها دارند و شستن آنها نیز آسان‌تر است. اما الیاف طبیعی این‌طور نیستند. برای فرش اتاق کودک نیز همین‌طور است.
  • خشک کردن فرش: فرش‌ها پس از شست‌وشو لازم است کاملاً خشک شوند. برای این کار فرش را به هیچ عنوان مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، چرا که فرش دچار رنگ پریدگی خواهد شد.

 

طرح های فرش آشپزخانه

 

Kitchen rug designs

 

بهترین فرش برای آشپزخانه هم می‌تواند ساده و مینیمال باشد و هم الهام گرفته از المان‌های آشپزخانه. انتخاب هر کدام از این طرح‌ها کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد.

برای فرش آشپزخانه جدید از طرح‌هایی مثل خطوط هندسی، گل، سه بعدی، طرح فرش مدرن و یا حتی فرش‌های کلاسیک برای آشپزخانه استفاده می‌شود. در کنار این طرح‌ها، طرح‌هایی شامل عناصر مربوط به آشپزخانه نیز طراحی و تولید می‌شوند. میوه‌ها، ادویه‌ها، قهوه، غذا و خوراکی، ظروف و جام ها و المان هایی از این جمله اند که می توانند جزء فرش مناسب برای آشپزخانه باشند.

اینکه بدانید برای آشپزخانه چه فرشی بخرم به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر فرش دلخواهتان را انتخاب کنید. اما واقعاً چه نوع فرشی برای آشپزخانه مناسب است و چه طرحی بهتر است؟

شما می‌توانید با توجه به نوع سلیقه‌تان و رنگ دکوراسیون و سبک چیدمان، بهترین انتخاب را برای فرش آشپزخانه‌تان داشته باشید. اگر خرید حضوری برایتان مقدور نیست امکان خرید اینترنتی فرش آشپزخانه نیز برایتان فراهم است.

 

رنگ فرش آشپزخانه

نکتهٔ دیگری که در انتخاب فرش آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار، رنگ فرش است. قبل از خرید فرش آشپزخانه باید در نظر داشته باشید که آشپزخانه فضایی پرتردد است و بیشتر از حد معمول در معرض کثیف شدن قرار دارد. اگر رنگ فرش شما روشن باشد امکان دارد با بهترین شامپو فرش‌ها هم نتوانید از شر لکه‌ها خلاص شوید. لکه‌هایی مثل زردچوبه که در آشپزخانه‌های ایرانی به وفور پیدا می‌شود.

اما اگر فرش آشپزخانه رنگ تیره و چرک تاب داشته باشد، لکه‌ها خودشان را نمایان نمی‌کنند. معمولاً بعضی افراد قصد دارند با استفاده از فرش‌های روشن محیط آشپزخانه خودشان را بزرگ‌تر نشان بدهند یا فرش تیره مناسب محیط آشپزخانه آنها نیست، در این مورد همان‌طور که در بالاتر گفتیم استفاده از طرح‌های شلوغ بهترین گزینه برای شما است. البته که رنگ کف‌پوش هم در انتخاب رنگ فرش بی‌تأثیر نیست. اگر کف‌پوش آشپزخانه شما تیره است بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید اما اگر کف‌پوش شما روشن است، توصیه می‌شود از فرش تیره استفاده کنید.

 

تراکم فرش مناسب آشپزخانه

چه فرشی برای آشپزخانه مناسب است؟ گلیم فرش‌های آشپزخانه نسبت به فرش آشپزخانه، شانه و تراکم پایین‌تری دارند. به همین دلیل قیمتشان نیز پایین تر است. هر چقدر شانه و تراکم کمتر باشد، فرش وزن کمتری داشته و سبک تر است و در نتیجه امکان جا به جایی و شست و شوی آن وجود دارد.

از طرفی هر چقدر تراکم فرش مناسب آشپزخانه بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر شست و شو بیشتر است. برای پاسخ به این سوال که فرش چی بخرم یا برای کف آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ باید گفت فرش 700 شانه و 1000 شانه انتخاب خوبی برای آشپزخانه شماست.

برای خرید اینترنتی فرش ماشینی می‌توانید از وب‌سایت رسمی فرش محتشم دیدن کنید و از میان انبوهی از طرح‌های زیبا و چشم‌نواز، طرح دلخواهتان را انتخاب کنید.

 

جنس بهترین فرش آشپزخانه

 

بهترین جنس نخ فرش آشپزخانه

 

همان‌طور که گفته شد فرش آشپزخانه به دلیل محیطی که در آن قرار دارد ممکن است نیاز به شستشو داشته باشد. پس در مرحله اول برای خرید فرش آشپزخانه به فکر فرش ماشینی باشید زیرا شستشوی فرش دستبافت بسیار اذیت کننده است.

نکتهٔ دیگری که باید به آن توجه کنید رطوبت موجود در آشپزخانه است. فرش آشپزخانه باید دارای جنسی باشد که رطوبت را جذب نکند. پرز کوتاه هم از دیگر مزیت‌های فرش آشپزخانه به حساب می‌آید، زیرا نظافت فرش‌های پرز بلند آن هم در محیطی که روزانه در معرض آلودگی است کار به شدت سختی به‌حساب می‌آید. همچنین توصیه می‌کنیم برای محیط آشپزخانه از فرش گل برجسته استفاده نکنید.

در طول روز ممکن است شما زمان زیادی را در آشپزخانه سپری کنید پس فرش آشپزخانه باید از لطافت زیادی برخوردار باشد تا شما همواره احساس راحتی داشته باشید. شرکت فرش محتشم با استفاده از نخ پلی اوژن در بافت فرش آشپزخانه، تمام این ویژگی‌ها را در خود جای داده است. اگر به دنبال اطلاعات کامل در مورد فرش آشپزخانه هستید، حتما مقاله به مقاله فرش کلاریس سر بزنید.


مدل فرش آشپزخانه

فرش اشپزخانه دارای مدل های بسیار متفاوتی است که شما باید با توجه به دکوراسیون خانه خود طرح مناسبی را خریداری کنید. از معروف ترین مدل فرش آشپزخانه جدید میتوان به سبک فانتزی و مدرن اشاره کرد.

البته که طرح های ادویه در فرش آشپزخانه طرفداران بیشتری نسبت به دیگر نقشه ها دارد. بهتر است که در وهله اول توجه بیشتری به کیفیت فرش آشپزخانه داشته باشید زیرا بهترین فرش برای آشپزخانه باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. اما اگر به دنبال یک طرح خاص برای آشپزخانه خود هستید حتما از صفحه فرش ماشینی طرح کهنه دیدن کنید.

 

خرید اینترنتی فرش آشپزخانه

یکی دیگر از نکاتی که در خرید فرش باید به آن توجه کنید، خرید از مراکز معتبر است. با توجه به شلوغی‌ها و ترافیک موجود در شهرها بهترین راه، خرید اینترنتی فرش آشپزخانه است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فرش محتشم بیش از هزار طرح مختلف را مشاهده کنید. با خرید از این سایت شما بدون واسطه و به شکل مستقیم از کارخانه محصول خود را خریداری کرده‌اید. همچنین فرش شما دارای گارانتی 36ماهه است و به صورت رایگان تا درب منزل برایتان ارسال خواهد شد. همچنین فرش محتشم امکانی را به وجود آورده که شما بتوانید خرید فرش قسطی اینترنتی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر کافیست با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید. 

 

جمع بندی

در این مطلب از سایت فرش محتشم سعی کردیم به تمام نکات بهترین فرش برای آشپزخانه بپردازیم تا شما در هنگام انتخاب فرش بتوانید هوشمندانه‌ عمل کنید. با توجه به کلاهبرداری‌های به وجود آمده، حتماً از مراکز معتبر فرش خود را خریداری کنید تا هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید. سایت فرش محتشم دارای اینماد بوده و مورد تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت است. در سایت فرش محتشم می‌توانید انواع فرش آشپزخانه جدید مانند فرش آشپزخانه مدرن، فرش آشپزخانه فانتزی و همچنین فرش آشپزخانه عروس را مشاهده کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

 

سوالات متداول


فرشی برای آشپزخانه مناسب است که از سایز استانداردی برخوردار باشد معمولا اگر آشپزخانه بزرگی داشته باشید بهترین فرش برای آشپزخانه شما فرش 6 متری است.

بله شما میتوانید به صورت قسطی از سایت فرش محتشم خریدتان را انجام بدید.

رنگ های تیره به دلیل چرک تاب بودن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بهترین فرش آشپزخانه باید از مقاومت بالایی در برابر ضربه و آب داشته باشد و همچنین وزن کمی داشته باشد تا شما به راحتی بتوانید آن را بشویید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است