جستجو
مناسب ترین فرش های دکوراسیون مونوکروم

مناسب ترین فرش های دکوراسیون مونوکروم

تاریخ انتشار: 1402/11/25 نویسنده: سید یونس ساداتی

در دنیای پر تنوع و رنگارنگ دکوراسیون داخلی، استفاده از فرش‌های مونوکروم به‌عنوان یکی از المان‌های مدرن، جایگاه خاصی دارد. این فرش‌ها غالباً از یک رنگ یا تناژهای رنگی بسیار محدود تولید می‌شوند. این سادگی به‌گونه‌ای است که محیطی آرامش‌بخش و زیبا به وجود میاورد و خلوت بودن فضا، از لحاظ بصری به شما کمک می‌کند که اجزای اتاق را به‌خوبی ببینید.

مونو در لغت به معنای واحد و کروم به معنای رنگ است. کنار هم قرار گرفتن این دو لغت به معنای تک‌رنگ است. دکوراسیون مونوکروم به استفاده از یک رنگ برای فضا تأکید دارد. اگر از رنگ‌های دیگر برای محیط استفاده شود، معمولاً در همان تناژ رنگی هستند و برای ایجاد سایه‌ها و تفکیک عناصر مختلف از هم استفاده می‌شوند. اما فرش مونوکروم چیست؟ نقش فرش در دکوراسیون مونوکروم چیست؟ چه فرش‌هایی برای دکوراسیون مونوکروم مناسب‌اند؟ بهترین رنگ برای این دکوراسیون چیست؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به دنیای حیرت‌انگیز این سبک وارد شویم و در مورد آن بیشتر بدانیم.

 

سبک دکوراسیون مونوکروم چیست؟

در دنیایی که سرعت و پیچیدگی حرف اول را می‌زند و همه چیز با تندی در حال حرکت است، داشتن دکوراسیونی زیبا که آرامش و سادگی را به خانه شما بدهد، بسیار ارزشمند است.

مونوکروم یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که به‌عنوان سبکی جسورانه شناخته می‌شود.

 

چرا از سبک دکوراسیون مونوکروم استفاده می کنیم؟

از لحاظ روان‌شناسی، زمانی که چشم در فضا یک رنگ ثابت را به‌جای چند رنگ مختلف و متنوع می‌بیند، ذهن او سریع‌تر عناصر و جزئیات را پردازش می‌کند و رنگ‌های مختلف حواس او را پرت نمی‌کند. حضور در خانه‌ای که با دکوراسیون مونوکروم چیدمان شده، تمرکز و نظم را به اعضای آن خانه خواهد داد.

هر رنگی که مورد علاقه ماست می‌تواند دکوراسیون مونوکروم دلخواهمان را بسازد. کافی است رنگ دوست‌داشتنی خودمان را در چرخه رنگ‌ها پیدا کنیم و برای جزئیات و المان‌های موجود در فضا از همان رنگ یا تیره‌تر و روشن ترش استفاده کنیم.

 

برای مثال اگر رنگ اصلی ما آبی است، می‌توانیم برای چیدمان از رنگ‌های نزدیک در چرخه رنگ مثل بنفش یا سبز کمک بگیریم. یا اگر رنگ سبز را دوست داریم، می‌توانیم از تمامی سبزهای روشن و تیره موجود در چرخه رنگ استفاده کنیم. دقت داشته باشید که فرش رنگ روشن فضای خانه شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد و بعد از چیدمان متوجه خواهید شد که نقش فرش در دکوراسیون مونوکروم تا چه اندازه مهم است.

 

فرش مونوکروم چیست؟

 

what-is -style-monochrome- decoration

 

فرش‌های مونوکروم نمادی از سبک مینیمالیست بوده و بستری هستند برای دریافت حس نظم و هماهنگی. در این سبک دکوراسیون، تمامی اجزا با هم وحدت و هماهنگی دارند.

طراحی ساده، استفاده از یک رنگ یا تعدادی رنگ محدود در یک تناژ و مدرن بودن نقشه از ویژگی‌های اصلی فرش مونوکروم است. ما در اینجا به شما خواهیم گفت که فرش مونوکروم چیست؟ و چطور می‌توانیم دکوراسیونی زیبا با آن داشته باشیم.

 

فرش در دکوراسیون مونوکروم

فرش مونوکروم برای کسانی مناسب است که طرف‌دار سادگی و خلوتی هستند و فرش‌های پر نقش و نگار و رنگارنگ را نمی‌پسندند. این سبک فرش‌ها در رنگ‌های مختلف وارد بازار می‌شوند، اما قاعده کلی آنها این است که با استفاده از رنگ‌های مدرن و طرح‌هایی به‌روز تولید شوند.

در این سبک، تمامی رنگ‌ها در یک طیف یا تناژ رنگی هستند. اگر شما فرش‌هایی را می‌پسندید که دارای رنگ‌های متضاد در کنار هم هستند، این سبک فرش برایتان مناسب نیست.

همچنین شما می‌توانید انواع فرش آشپزخانه جدید را در محتشم ببینید و طرح‌های ساده و تک رنگ این مجموعه که مناسب برای فرش در دکوراسیون مونوکروم هستند را انتخاب کنید.

 

تأثیر فرش در دکوراسیون مونوکروم

 

effect-carpet -monochrome- decoration

 

قبل از هر چیز جهت انتخاب فرش برای یک دکوراسیون داخلی مونوکروم باید اطمینان پیدا کنید که طرح فرش انتخابی شما و رنگ آن، وحدت را در محیط ایجاد می‌کند و تناژ رنگی آن با بقیه اجزا هماهنگ است. رنگ فرش باید مکمل رنگ اتاق شما باشد.

انتخاب درست فرش می‌تواند باعث جذابیت بصری شده و زیبایی فضا را دوچندان کند. سادگی طرح‌های فرش مونوکروم و تک رنگ بودن آنها، باعث شده تا بتوانیم در هر دکوراسیونی از آن استفاده کنیم؛ هم در محیط‌های رنگی و شلوغ و هم در فضاهای خلوت و ساده.

اگر برای اتاق فرزندتان به دنبال فرش اتاق کودک ساده هستید، می‌توانید روی محتشم حساب کنید!

 

انتخاب فرش در دکوراسیون مونوکروم

 

choosing -carpet-monochrome- decoration

 

اگر می‌خواهید فرش در دکوراسیون مونوکروم را هوشمندانه انتخاب کنید، اولین قدم انتخاب رنگ اصلی است و در مورد آن لازم است به چند نکته دقت داشته باشید:

  • رنگی که انتخاب می‌کنید، رنگی باشد که در دراز مدت از آن خسته نشوید.
  • انتخاب رنگ، فصلی نباشد و در تمام فصول حس خوبی به شما بدهد.
  • رنگ‌های تند و تیره به‌صورت یک‌دست در درازمدت چشم را خسته می‌کنند.
  • رنگ‌های روشن و ترجیحاً خنثی مثل سفید، خاکستری، فرش رنگ طوسی، صورتی و کرم انتخاب‌های بهتری برای دکوراسیون مونوکروم هستند.

با توجه به تمام این موارد، می‌توانید فرشی مناسب برای خانه‌تان تهیه کنید و اعجاز نقش فرش در دکوراسیون مونوکروم را با چشم ببینید!

تأثیر فرش در دکوراسیون مونوکروم مثل تمامی دکوراسیون‌ها بسیار زیاد است. این سبک به‌خصوص برای کسانی که استفاده از رنگ‌های مختلف را دوست ندارند، می‌تواند بسیار انتخاب خوبی باشد.

انتخاب این سبک دکوراسیون در عین راحتی، سختی‌های خاص خودش را هم دارد! یکی از این چالش‌ها این است که شما نمی‌توانید از رنگ‌های متضاد مثل قرمز و مشکی یا سفید و مشکی  استفاده کنید و فقط مجازید از رنگ‌هایی در تناژ رنگ اصلی انتخابی‌تان کمک بگیرید.

همچنین فرش بژ می‌تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون‌های مونوکروم باشد.

 

فرش مونوکروم برای چه فضاهایی مناسب است؟

شاید بسیاری بر این باور باشند که فرش مونوکروم حتماً باید در دکوراسیون مونوکروم استفاده شود و امکان اجرای آن در دیگر دکوراسیون‌ها وجود ندارد. اما نه، این‌طور نیست. از آنجا که فرش مونوکروم تک رنگ است، شما می‌توانید آن را برای انواع مختلف دکوراسیون استفاده کنید. از کلاسیک و سنتی گرفته تا مدرن و امروزی.

همچنین فرش مونوکروم امکان تولید در شکل‌های مختلف مثل مربع، مستطیل، دایره و بیضی را دارد و شما می‌توانید برای فضاهای مختلف از آن استفاده کنید. برای مثال اگر مابین تخت شما و دیوار اتاقتان فضای خالی وجود دارد و یا بین مبل‌ها یک فضای خالی می‌بینید، می‌توانید آن را با یک قالیچه مدرن مونوکروم هم‌رنگ با دکوراسیون اتاقتان پر کنید.

 

فرش در دکوراسیون مونوکروم را از کجا بخریم؟

مجموعه محتشم با تنوعی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، دست شما را برای انتخاب انواع فرش متناسب با دکوراسیون‌های مختلف باز گذاشته است.

شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌ها و شعبات فرش محتشم و یا وب‌سایت رسمی مجموعه، فرش در دکوراسیون مونوکروم را به دلخواه انتخاب کنید.

خرید اینترنتی فرش ماشینی در وب‌سایت محتشم شما را از دغدغه‌های مربوط به رفت و آمد و ارسال بار رها کرده و به شما لذتی شیرین از تجربه خرید فرش را خواهد داد.

 

جمع بندی

اگر ساده پسند هستید و دکوراسیون‌های مینیمال را دوست دارید، فرش مونوکروم می‌تواند خاص‌ترین انتخاب برای شما باشد. این سبک فرش‌ها علاوه بر تنوع رنگی که دارند، برای انواع فضاها نیز مناسب هستند.

به دلیل طراحی ساده و رنگ‌بندی محدود، قیمت این فرش‌ها نسبت به انواع دیگر فرش، مثل فرش 1500 شانه اکریلیک یا انواع فرش دستبافت متعادل تر است و  به همین دلیل زوج های جوان از این سبک فرش ها استقبال زیادی می کنند و این سبک فرش می تواند روحی تازه به خانه شما ببخشد.

سوالات متداول


شما می‌توانید از انواع مبلمان ساده و تک رنگ که تناژ رنگی آن در طیف رنگ انتخابی اصلی شما باشد استفاده کنید.

انتخاب رنگ کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و طوسی برای فضاهای دنج و رنگ‌های گرم مثلاً لاکی برای فضاهای پرانرژی مناسب هستند.

بله، محتشم می‌تواند طرح دلخواه شما را تولید کند، اما سفارش شما قابل مرجوع نخواهد بود.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است