جستجو
بهترین فرش مناسب صاحبان حیوانات خانگی

بهترین فرش مناسب صاحبان حیوانات خانگی

تاریخ انتشار: 1402/11/29 نویسنده: سید یونس ساداتی

وقتی که صحبت از زندگی در خانه با حضور حیوانات خانگی پیش می‌آید، انتخاب فرشی که هم برای اعضای خانواده مناسب باشد و هم به نیازهای این عضو کوچک خانه پاسخ بدهد، ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد.

اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که هم شما و هم حیوان خانگی‌تان را راضی نگه می‌دارد. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که نکات خرید فرش برای صاحبان حیوانات خانگی چیست و چگونه انتخاب یک فرش مناسب حیوانات خانگی هم می‌تواند زندگی با حیوانات خانگی را آسان کند و هم فضای خانه شما را جذاب و چشم‌نواز کند.

با ما همراه باشید تا در مورد فرش‌های دوستدار حیوانات خانگی بیشتر بدانیم. فرش‌هایی که تولید می‌شوند تا با جریان زندگی و انرژی جاری در خانه شما همراه شوند، بدون آنکه نیازی به فدا کردن راحتی خود داشته باشید!

 

مزایای استفاده از فرش برای حیوانات خانگی

 

dvantages-using -carpet- pets

 

استفاده از فرش در خانه‌هایی که صاحبانشان از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • راحتی و نرمی فرش: گرما و نرمی فرش می‌تواند سطحی راحت برای حیوان خانگی فراهم کند تا بتواند استراحت کند یا روی سطحی نرم راه برود.
  • ایجاد گرما: فرش‌ها به‌خصوص در فصول سرما می‌توانند به‌عنوان عایقی حرارتی باشند و گرما را نگه دارند. این ویژگی برای حیواناتی که در فصل زمستان احساس سرما می‌کنند بسیار مفید است. فرش ماشینی 700 شانه چنین ویژگی را دارد اما بهتر است با تراکم بالا تهیه شود.
  • عایق صدا: فرش‌ها به‌خصوص در خانه‌های آپارتمانی می‌توانند به‌عنوان عایق صدا عمل کنند. با وجود فرش، راه رفتن و حرکت حیوانات پر تحرک، آرامش همسایه‌ها را مختل نخواهد کرد.
  • جلوگیری از سر خوردن: فرش‌ها می‌توانند مانع سر خوردن و لغزش حیوانات خانگی شده و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنند.
  • تمیز کردن آسان: جنس فرش‌هایی که مخصوص حیوانات خانگی هستند به‌گونه‌ای است که به‌آسانی تمیز می‌شوند و تمیز کردن و نگهداری از آنها آسان است.

با اطلاع از راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی می‌توانید انتخابی صحیح داشته باشید.

 

معایب استفاده از فرش برای حیوانات خانگی

فرش‌های ماشینی در کنار مزایایی که برای صاحبان حیوانات خانگی دارند، می‌توانند ویژگی‌های منفی نیز داشته باشند. در اینجا به بعضی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • جویده شدن ریشه‌ها: گاهی ممکن است حیوانات خانگی ریشه فرش را جویده و به آن آسیب بزنند؛ بنابراین بهتر است فرش بدون ریشه تهیه کنید. امکان سفارش فرش ماشینی 1200 شانه بدون ریشه نیز وجود دارد.
  • گیر کردن مو و پشم حیوانات: بعضی از فرش‌ها موی حیوانات را به خود جذب می‌کنند که این موضوع می‌تواند تمیز کردن فرش را با مشکل مواجه کند.
  • لکه ها: حیوانات خانگی ممکن است موقع غذا خوردن یا انجام فعالیت‌های روزانه، فرش را کثیف کنند و این لکه‌ها به‌سختی پاک شوند.
  • بوی نامطبوع: اتفاقاتی که ناخواسته طی روز می‌افتند و حیوان نمی‌داند که باید در جای مناسب به انجام کارهایش بپردازد، باعث ایجاد بوی نامطبوع فرش می‌شود.
  • پارگی فرش: فروکردن ناخن و بازی‌کردن حیوان روی فرش می‌تواند باعث پارگی فرش بشود.
  • بلعیدن الیاف: بعضی از حیوانات خانگی پر تحرک ممکن است هنگام بازی با الیاف فرش بازی کرده و آنها را ببلعند که این موضوع بسیار خطرناک است.
  • حساسیت به مواد اولیه فرش: بعضی از حیوانات خانگی و یا حتی افراد ساکن در منزل، ممکن است به پرز فرش و الیاف حساسیت داشته باشند.

 

مدل فرش های مناسب حیوانات خانگی

 

carpet -models -suitable- pets

 

فرش‌های مناسب برای صاحبان حیوانات خانگی، نمی‌توانند؛ مانند بقیه فرش‌ها باشند. لازم است در مورد  ویژگی‌ها و مدل‌های خاص فرش که برای حیوانات مناسب است بررسی کرده و با توجه به نکات خرید فرش برای صاحبان حیوانات خانگی، فرشی مناسب انتخاب کنیم:

  • تراکم فرش: فرش‌های پر تراکم انتخاب بهتری برای حیوان خانگی شما هستند. چرا که اگر با پنجه‌هایش بخش‌هایی از پرز فرش را خراب کند، به دلیل پر تراکم بودن، از زیبایی فرش کاسته نمی‌شود.
  • قابل‌شست‌وشو بودن: طبیعی است که حیوانات کثیفی‌های زیادی دارند و در بعضی موارد باید فوراً فرش شسته شود. پس بهتر است فرشی تهیه کنید که بعد از چند بار شست‌وشو خراب نشده و زیبایی اولیه را داشته باشد.
  • کلفتی و سنگینی فرش: فرش‌های نازک و بسیار ظریف که پر تراکم نیستند، با بازیگوشی حیوانات آسیب می‌بینند، اما اگر فرش تراکم بالایی داشته و سنگین باشد، به‌راحتی دچار خرابی نخواهد شد.
  • جنس مقاوم فرش: بهترین جنس فرش برای حیوان، فرش پشمی است. اما این فرش‌ها قیمت بالایی دارند. شما می‌توانید از فرش‌های پلی‌استر یا نایلونی استفاده کنید.
  • فرش با رنگ تیره: به دلیل ایجاد لکه و آلودگی توسط حیوانات، بهتر است فرشتان را با رنگ تیره انتخاب کنید تا کثیفی‌ها کمتر به چشم بیایند. فرش زمینه سرمه ای گزینه مناسبی برای حیوان خانگی است.
  • خاب پایین فرش: فرش‌هایی که خاب بالا دارند، ممکن است پنجه حیوان در آن گیر کند و فرش پاره شود. به همین دلیل بهتر است فرش‌هایی با نخ خاب پایین انتخاب کنید.

 

مدل های نامناسب فرش برای حیوانات خانگی

با توجه به توضیحاتی که در مورد فرش مناسب حیوانات خانگی دادیم، می‌توانیم به‌راحتی بگوییم که چه فرش‌هایی برای حیوانات مناسب نیست. راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

فرش‌های تراکم پایین، غیر قابل شست‌وشو بودن، سبک و نازک، جنس نامناسب، خاب پایین و رنگ‌های روشن، برای خانه‌هایی که از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند مناسب نیست. برای مثال فرش رنگ مشکی بسیار انتخاب خوبی است؛ اما رنگ‌هایی مثل کرم یا سفید انتخاب مناسبی نیستند.

 

بهترین طرح و رنگ فرش برای حیوانات خانگی

 

best -carpet -design-color- pets

 

برای انتخاب طرح و رنگ مناسب فرش، توجه به حیوان و نیازهایش و همچنین تجربه شما از نگهداری حیوان بسیار کمک‌کننده است. اما می‌توان به نکاتی کلی برای انتخاب طرح و رنگ مناسب فرش اشاره داشت:

  • انتخاب رنگ‌های متوسط و تیره: انتخاب رنگ‌های روشن باعث می‌شود تا آلودگی و یا موی حیوانات بسیار نمایان شود. اما رنگ‌های متوسط رو به تیره، لکه‌ها را پوشانده و موی حیوان را نمایش نمی‌دهند. فرش رنگ طوسی تیره یا سرمه و مشکی انتخاب خوبی است.
  • انتخاب طرح‌های پیچیده و شلوغ: طرح‌های پیچیده علاوه بر خاص بودن و زیبایی، موهای حیوان را پنهان کرده و مانع دیده شدن آن می‌شوند.

 

بهترین تراکم فرش مخصوص حیوانات خانگی

انتخاب فرش‌هایی با تراکم بالا باعث توپر شدن فرش شده و در صورتی که حیوان با پنجه‌هایش گره و تاروپود فرش را چنگ بزند و احیاناً گوشه‌ای از بافت یا پرزهای فرش را جدا کند، به دلیل تراکم بالای فرش قابل تشخیص نخواهد بود. فرش ماشینی 1500 شانه به دلیل داشتن تراکم و شانه بالا می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

 

مدل فرش های سبک و قابل شستشو

 

model-light-washable- carpets

 

فرش‌هایی که سبک و قابل شست‌وشو هستند برای فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد بسیار مناسب‌اند. همچنین کسانی که حیوان خانگی دارند و می‌خواهند مدام قالیچه مدرن خود را بشورند، بهتر است از فرشی سبک استفاده کنند که قابلیت حمل آن آسان بوده و به‌راحتی شسته شود.

اما فرش‌های سبک و قابل شستشو چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • نرم و لطیف و مخمل گونه
  • تولید شده با پشم یا الیاف پلی‌استر
  • قابل شست‌وشو به دفعات زیاد
  • دارای الیافی مقاوم
  • دارای دوام، زیبایی و استحکام

 

فرش مناسب حیوانات خانگی

بهترین فرش ماشینی و انتخاب آن بستگی به عوامل مختلفی دارد. نوع سلیقه هر فرد و همچنین میزان بودجه او بسیار می‌تواند تعیین‌کننده باشد. باتوجه‌به فرهنگ و جغرافیای هر منطقه نیز، سلیقه افراد متفاوت است.

بهترین فرش ماشینی، فرشی است که پاسخگوی علایق و نیازهای شما بوده و انتظاراتی را که از یک فرش دارید پاسخ بدهد.

برای مثال فرشی که شما برای پذیرایی یا هال استفاده می‌کنید فرش اتاق کودک با فرش آشپزخانه یا اتاق خواب متفاوت است.

بسته به نوع استفاده‌تان خوب است به جنس الیاف و مواد اولیه، نوع دستگاه بافندگی، رنگ‌های به‌کاررفته در فرش و برند انتخابی خود توجه داشته باشید.

 

جمع‌بندی

بسیاری از خانواده‌ها به نگهداری از حیوان خانگی علاقه‌مند هستند. از طرفی مایل‌اند در خانه از فرش استفاده کنند. اما همواره این نگرانی را دارند که بهترین فرش مناسب حیوانات خانگی آنها چه فرشی است؟

محتشم با انتخاب بهترین الیاف و تولید فرش با تراکم بالا، نیاز خریدارانی که حیوان خانگی دارند را پاسخ داده است. با انتخاب فرش‌هایی که لطافت نرمی، تراکم لازم را داشته و شست‌وشوی آنها نیز به‌راحتی انجام می‌شود، لازم نیست نگران کف‌پوش منزلتان باشید.

شما می‌توانید به‌راحتی از فروشگاه آنلاین فرش محتشم فرش مناسب حیوانات خانگی را تهیه کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...

سوالات متداول


با کمک اسفنج آشپزخانه، نرم‌کننده لباس، جوش‌شیرین، فرچه یا برس و جارو زدن مداوم می‌توانید موهای حیوان را از سطح فرش جمع‌آوری کنید.

فرش پرز بلند برای صاحبان حیوانات خانگی مناسب نیست؛ چون تمیز کردن مو و کثیفی از روی آن بسیار دشوار است.

رنگ‌های متوسط رو به تیره برای این‌گونه خانه‌ها بسیار مناسب‌اند.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است