جستجو
انواع گلیم فرش آشپزخانه

انواع گلیم فرش آشپزخانه

تاریخ انتشار: 1403/02/03 نویسنده: سید یونس ساداتی

در دنیای مدرن امروزی، طراحی داخلی آشپزخانه‌ها بسیار مهم است. آشپزخانه به‌عنوان قلب خانه و مکانی برای آماده‌کردن غذاهای لذیذ و مرکز فعالیت خانواده، نیازمند یک فضای متناسب و جذاب است. یکی از ابزارهایی که می‌تواند به زیبایی و کارایی آشپزخانه شما اضافه کند، استفاده از گلیم فرش آشپزخانه است. در این مقاله، به معرفی و بررسی انواع گلیم فرش آشپزخانه می‌پردازیم و نکاتی را برای انتخاب و استفاده از آن‌ها در آشپزخانه خودتان ارائه خواهیم داد.

همچنین در این مطلب شما را با بهترین نوع فرش آشپزخانه و قیمت انواع گلیم فرش آشپزخانه نیز آشنا خواهیم کرد. اکنون شما می‌توانید برای مشاهده انواع فرش آشپزخانه به صفحه فرش در سایت محتشم مراجعه کنید و از دیدن تمام طرح‌های این محصولات لذت ببرید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


معرفی انواع گلیم فرش آشپزخانه و کاربردهای آن

 

خرید انواع گلیم فرش آشپزخانه

 

درگذشته هنر گلیم‌بافی بیشتر هنر دستان قوم‌های عشایری بود؛ اما باتوجه‌به اینکه این طرح به‌صورت خیلی خاص موردتوجه افراد مختلف قرار گرفت، اکنون در شهرهای مختلف شاهد تولید این محصول هستیم. اما اکنون بیشتر گلیم فرش‌ها به‌صورت ماشینی بافته می‌شوند. همچنین سبک‌های گلیم فرش‌ها تغییر کرده است.

گلیم فرش آشپزخانه یک نوع فرش است که ویژگی‌های خاصی دارد که برای آشپزخانه بسیار مناسب است. این نوع فرش معمولاً از جنس بافته‌های مقاوم و ضد آب تهیه می‌شود و به‌خوبی با شرایط آشپزخانه سازگاری دارد. شما هنگام خرید فرش آشپزخانه باید این نکته را بدانید که محیط آشپزخانه پر رفت‌وآمد است و برای اینکه کثیفی فرش کمتر نمایان باشد باید از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

اگر به دنبال دلیل برای استفاده از انواع گلیم فرش آشپزخانه هستید، حتماً به موارد زیر توجه کنید:

  • افزودن زیبایی دکوراسیون آشپزخانه
  • جلوگیری از لغزندگی و سقوط در آشپزخانه
  • جذب صدا و کاهش صدای راه‌رفتن
  • حفاظت از کف‌پوش و کاهش خراش‌ها
  • راحتی و آسایش در زمان ایستادن طولانی‌مدت در آشپزخانه

 

فرش ماشینی سنتی طرح 900411 لاکی 1000 شانه

7,830,000 تومانمشاهده محصول

گلیم فرش آشپزخانه با طرح‌های سنتی

گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای سنتی یکی از انواع محبوب این نوع فرش است. این الگوها معمولاً شامل طرح‌ها و نقوشی است که به سنت‌ها و فرهنگ‌های خاصی مرتبط هستند. با استفاده از گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای سنتی، می‌توانید طعم و جذابیت سنتی را در آشپزخانه خود به ارمغان بیاورید.

اگر طرفدار این سبک از فرش هستید حتماً به صفحه فرش کهنه نما مراجعه کنید و از دیدن طرح‌های اصیل ایرانی لذت ببرید. اگر علاقه‌مند این سبک هستید، با استفاده از این فرش‌ها می‌توانید رؤیای دکوراسیون سنتی آشپزخانه را به واقعیت تبدیل کنید.

 

انواع گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای مدرن

 

جدیدترین فرش آشپزخانه

اگر طراحی مدرن را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای مدرن استفاده کنید. این نوع گلیم فرش‌ها معمولاً شامل خطوط و طرح‌های هندسی ساده است که با طراحی داخلی مدرن آشپزخانه‌تان هماهنگ می‌شوند و به آن زیبایی و فضای مینیمال می‌بخشند. 

 

طرح‌های طبیعت بر روی گلیم آشپزخانه

اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای طبیعت یک انتخاب عالی خواهد بود. این نوع گلیم فرش‌ها شامل طرح‌ها و نقوشی است که به عناصر طبیعی مانند گل، درخت، حیوانات و آبشارها اشاره می‌کنند. با استفاده از گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای طبیعت، می‌توانید آرامش و صلح طبیعت را به آشپزخانه خود بیاورید.

اما این نکته را فراموش نکنید که نباید از فرش‌های گل برجسته در آشپزخانه استفاده کرد؛ زیرا ممکن است کثیفی‌ها میان طرح‌های فرش گیر کند و شما هنگام تمیزکردن دچار مشکل شوید. فرش گل برجسته بهترین گزینه برای شما در اتاق پذیرایی است اگر می‌خواهید از قیمت این نوع فرش مطلع شوید حتماً به صفحه قیمت فرش گل برجسته مراجعه کنید.

 

استفاده از الگوهای هنر در فرش آشپزخانه

 

Pattern of art in the kitchen rug

 

گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای هنری یک گزینه خلاقانه و جذاب است. این نوع گلیم فرش‌ها معمولاً شامل طرح‌ها و نقوشی است که از هنر و طراحی الهام گرفته‌اند. با استفاده از گلیم فرش آشپزخانه با الگوهای هنری، می‌توانید آشپزخانه خود را به یک قطعه هنری زیبا تبدیل کنید.

 

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید گلیم فرش آشپزخانه باید به آن توجه کنید؟

 

Important tips for buying kitchen rugs

 

شما به‌صورت کلی هنگام خرید فرش‌های ماشینی باید به نکات مختلفی توجه کنید. در ادامه به مهم‌ترین نکات در مورد فرش آشپزخانه خواهیم پرداخت:

  1. مقاومت در برابر لکه‌ها و رطوبت
  2. آسانی در تمیزکردن و شستشو
  3. جنس بافت و کیفیت ساخت
  4. اندازه و ابعاد مناسب برای آشپزخانه شما
  5. هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه

    از طریق رعایت این نکات و استفاده از گلیم فرش آشپزخانه، می‌توانید به دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه خود جذابیت و طراوت ببخشید؛ بنابراین، این نوع فرش می‌تواند یک انتخاب عالی برای افزایش جذابیت و کاربردی‌بودن آشپزخانه باشد.

    امیدوارم که توانسته باشم به شما در انتخاب و استفاده از گلیم فرش آشپزخانه کمک کنم. به یاد داشته باشید که این فرش باعث افزایش زیبایی، کاربردی‌بودن و راحتی در آشپزخانه شما خواهد شد. البته شما باید در نظر داشته باشید که شرکت محتشم انواع فرش ماشینی را تولید می‌کند و یکی از جامع‌ترین کلکسیون‌های کودک ایران هم برای این مجموعه است. برای دیدن جذاب‌ترین طرح‌های این کلکسیون حتماً به صفحه خرید فرش کودک مراجعه کنید. با خرید اینترنتی هزینه ارسال برای شما رایگان خواهد بود.

فرش ماشینی سنتی طرح 100352 لاکی 1000 شانه

7,830,000 تومانمشاهده محصول

فرش آشپزخانه در کدام قسمت قرار دهیم؟

گلیم فرش آشپزخانه را می‌توانید به چندین روش در آشپزخانه خود استفاده کنید. برخی از روش‌های معمول استفاده عبارت‌اند از:

  • قراردادن گلیم فرش در محل‌های استفاده متداول مانند جلوی ظرف‌شویی و اجاق‌گاز
  • استفاده از گلیم فرش به‌عنوان پوشش کف آشپزخانه
  • قراردادن گلیم فرش زیر میز و صندلی‌های آشپزخانه

استفاده از انواع گلیم فرش آَشپزخانه به خودش شما بستگی دارد که باتوجه‌به دکوراسیون آشپزخانه تصمیم می‌گیرد که فرش در جای مناسب خودش قرار دهید.

 

 مراقبت و نگهداری از انواع گلیم فرش آشپزخانه

 

Caring for all types of kitchen rugs

 

برای حفظ زیبایی و عمر مفید گلیم فرش آشپزخانه، به مراقبت و نگهداری صحیح نیاز دارد. در ادامه تعدادی از نکات مراقبتی را برای شما مطرح می‌کنیم:

  •  برای شستشوی گلیم فرش، از آب معمولی استفاده کنید و از استفاده از مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.
  • در صورت بروز لکه‌ها، سریعاً آن‌ها را پاک کنید.
  • استفاده از گلیم فرش در محل‌هایی با رطوبت بالا یا دمای بالا خودداری کنید.

 

ترکیب گلیم فرش آشپزخانه با دیگر عناصر دکوراسیون

 برای بهبود ظاهر آشپزخانه و ایجاد هماهنگی بین گلیم فرش آشپزخانه و دیگر عناصر دکوراسیون، می‌توانید از ترکیب رنگی مناسب و هماهنگی الگوها و طرح‌ها استفاده کنید. باتوجه‌به سبک طراحی داخلی آشپزخانه، می‌توانید از رنگ‌های مشابه یا تکمیلی برای گلیم فرش استفاده کنید و الگوها و طرح‌ها را با سایر المان‌های دکوراسیون آشپزخانه تنظیم کنید.

 

گلیم فرش آشپزخانه جدید

گلیم فرش آشپزخانه نوعی از کف‌پوش است که ترکیبی از سنت و مدرنیته را پیش روی شما می‌گذارد. این نوع فرش‌ها الهام گرفته از گلیم‌های دستبافت سنتی ایرانی هستند؛ اما با مواد اولیه و الیافی تولید شده‌اند که برای فضای آشپزخانه مناسب است.

 

New kitchen rug

 

انواع گلیم فرش آشپزخانه جدید به صورتی طراحی و تولید می شود که در برابر لک و آب مقاوم باشد، قابلی شست و شو داشته باشد، دوام و استحکام بسیاری داشته و دارای طرح ها و رنگ های متنوع باشد.

از آنجا که گلیم فرش‌ها در بازار طرف‌داران بسیاری دارند، می‌توانید برای خرید اینترنتی فرش آشپزخانه و زیباترین و جذاب‌ترین طرح‌های گلیم با قیمتی متعادل چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین اقدام کنید.

 

فرش آشپزخانه با کابینت سفید

داشتن آشپزخانه‌ای با کابینت سفید فضایی عالی برای خلق دکوراسیونی خاص و بی نظیر است. انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه می‌تواند قلب خانه شما را همیشه گرم و تپنده نگه دارد و روح و جانی تازه به فضای منزلتان ببخشد.

شما می‌توانید بسته به رنگ سایر اجزای آشپزخانه، فرش را از طیف رنگ‌های خنثی و سرد (مثل خاکستری، آبی، طوسی، سیلور) و یا رنگ‌های گرم (مثل فرش طرح لاکی، قرمز، قهوه‌ای) انتخاب کنید.

انتخاب رنگ‌هایی چون آبی در کنار کابینت‌های سفید، فضای منزلتان را آرامش‌بخش و ملایم می‌کند. رنگی چون خاکستری هم انتخابی شیک و ایده‌آل است که با هر نوع رنگ کابینتی از جمله سفید هماهنگ است.

نکته‌ای که خوب است در نظر بگیرید این است که آشپزخانه فضایی است که در آن با انواع آلودگی‌ها و کثیفی‌ها مواجه هستیم و ممکن است هنگام سرو صبحانه
، ناهار و یا شام، خرده‌های غذا و خوراکی روی فرش بریزد؛ بنابراین اگر زمان کافی برای تمیز کردن مداوم فرش آشپزخانه را ندارید، بهتر است از طیف رنگ‌های تیره برای فرش آشپزخانه استفاده کنید تا کثیفی و آلودگی را کمتر نشان دهد.

بسیاری از افراد با توجه به قیمت فرش نئوکلاسیک ترجیح می‌دهند گلیم فرش را با قیمتی متعادل‌تر برای خانه خود تهیه کنند.

فرش ماشینی سنتی طرح 100352 آجری 1000 شانه

7,830,000 تومانمشاهده محصول

گلیم فرش آشپزخانه 4 متری

اگر آشپزخانه‌ای کوچک و جمع و جور دارید، انتخاب یک گلیم فرش آشپزخانه 4 متری می‌تواند انتخابی درست برای فضای آشپزخانه شما باشد. به‌خصوص اگر برای هال و پذیرایی خانه از قالی کلاسیک استفاده کرده باشید.

البته این نکته نیز مهم است که شما بخواهید گلیم را تنها زیر میز ناهارخوری پهن کنید یا بخواهید در بخشی از فضای خالی آشپزخانه بیندازید. این بستگی به سلیقه شما دارد که گلیم فرش با چه ابعادی انتخاب کنید. بعضی از خانم‌های خانه‌دار دوست دارند فرش آشپزخانه را کیپ پهن کنند و بعضی دیگر سلیقه‌شان به صورتی است که فرش را در کانون آشپزخانه پهن می‌کنند تا دور تا دور آن خالی باشد.

اگر گلیم فرش‌ها با سلیقه شما هماهنگ نیستند می‌تواند انواع فرش فرانسوی و یا فرش اصیل را در وب‌سایت محتشم ببینید و یک انتخاب ماندگار و خاطره‌انگیز داشته باشید.

 

گلیم فرش آشپزخانه 6 متری

گلیم فرش‌های آشپزخانه بسته به فضای خانه و نوع سلیقه شما در انتخاب ابعاد، قابل سفارش هستند. کاشان مرکز تولید انواع فرش و گلیم آشپزخانه جدید است و فرش ماشینی 6 متری یا انواع گلیم فرش برای آشپزخانه با تنوعی از طرح و رنگ و ابعاد مختلف پیش روی شما هستند تا بتوانید مطابق با سلیقه تان انتخاب کنید.

 

6 meter kitchen rug

 

انواع گلیم فرش آشپزخانه 6 متری هم برای آشپزخانه 6 متری و هم بیشتر مناسب است. شما می توانید گلیم فرش را در مرکز آشپزخانه پهن کنید و میز ناهارخوری را روی آن قرار دهید تا هنگام سرو غذا، پاهایتان مستقیما با سرامیک یا پارکت برخورد نکرده و روی فرش قرار بگیرد.

فرش طوسی جدید 6 متری یا گلیم آشپزخانه طوسی با طرحی ساده نیز، برای آشپزخانه هایی که دکوراسیون مینیمال دارند، عالی است.

فرش ماشینی سنتی طرح 200282 لاکی 1000 شانه

7,830,000 تومانمشاهده محصول

گلیم فرش آشپزخانه 9 متری

خانه‌های بزرگ، آشپزخانه‌های بزرگ و مجللی هم دارند. تمیز کردن مداوم یک خانه و جارو کشیدن منظم آشپزخانه ممکن است برای اهالی خانه بسیار سخت و زمان‌بر باشد. داشتن یک گلیم فرش آشپزخانه جدید 9 متری در چنین آشپزخانه ای بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

فرش طرح سنتی کاشان نیز با طرح گلیم و گبه وارد بازار شده که این روزها چشم‌های بسیاری را به خود خیره کرده است.

 

گلیم فرش آشپزخانه فانتزی

 

Fancy kitchen rug

 

از آنجا که آشپزخانه، قلب یک خانه به شمار می‌آید و یکی از پر رفت آمد ترین فضاهایی است که اعضای خانواده در آن رفت و آمد دارند، بهتر است گلیم فرش آشپزخانه جدید در آن پهن باشد که در عین زیبایی انرژی‌بخش هم باشد.

ترکیبی از طرح‌های سنتی و مدرن همراه با رنگ‌هایی جذاب و زیبا، بسیار می‌تواند از لحاظ بصری آشپزخانه شما را متفاوت کرده و تغییر بدهد. فرش مدرن جدید یکی از گزینه‌هایی است که آشپزخانه شما را جذاب و خاص می‌کند.

گلیم فرش آشپزخانه فانتزی برای خانه‌هایی با معماری مدرن بسیار انتخاب خوبی است، به‌خصوص اگر طرح‌های خلاقانه و رنگ‌های چشم نوازی برای آن انتخاب شود.

همچنین گلیم‌های فانتزی برای گلیم فرش کودک و اتاق کودکان نیز گزینه مطلوبی است.

فرش ماشینی سنتی طرح 100333 لاکی 1000 شانه

7,830,000 تومانمشاهده محصول

گلیم فرش آشپزخانه ارزان

گلیم فرش‌های آشپزخانه هم به صورت دستبافت و هم ماشینی در بازار هستند. کسانی که برایشان کیفیت و اصالت بسیار مهم است و بودجه لازم را نیز دارند، می‌توانند از گلیم فرش دستبافت استفاده کنند و بعضی که به دنبال گزینه‌های ارزان‌تری هستند، گلیم فرش ماشینی انتخاب بهتری برایشان است.

گلیم فرش ارزان با دستگاه‌های بافندگی و با تعداد بالا تولید می‌شود و الیاف و مواد اولیه آن نیز، نخ‌های مصنوعی است و به همین دلیل قیمت گلیم فرش ماشینی نسبت به دستبافت پایین‌تر است.

قیمت گلیم فرش‌های ماشینی با توجه به مواد اولیه، ظرافت طرح، شانه و تراکم، برند تولید کننده گلیم می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. مشاوره خرید آنلاین فرش به شما کمک می‌کند که در این باره بیشتر بدانید.

 

سوالات متداول


بله شرکت فرش محتشم و بسیاری دیگر از برندها، فرش ماشینی با طرح گلیم و گبه تولید می‌کنند که می‌توانید هم به صورت حضوری و هم آنلاین تهیه کنید.

خرید گلیم فرش 4 متری یا 6 متری کاملا سلیقه ای است و بستگی به انتخاب سبک چیدمان شما دارد.

می‌توانید گلیم فرش را به صورت آنلاین یا حضوری از کاشان تهیه کنید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است