جستجو
بهترین دیزاین فرش با پارکت رنگ تیره و روشن

بهترین دیزاین فرش با پارکت رنگ تیره و روشن

تاریخ انتشار: 1402/11/30 نویسنده: سید یونس ساداتی

با کنار هم قرار گرفتن و  همراهی گرمای فرش و زیبایی پارکت در یک فضا، زمینه‌ای جذاب و زیبا ایجاد می شود که روح تازه ای به دکوراسیون خانه شما می بخشد.

فرش ها نقشی کلیدی در کامل کردن دکوراسیون یک خانه دارند و قرار گرفتن آنها روی پارکت های مدرن با طرح ها و رنگ های گوناگون، زیبایی دوچندانی ایجاد می کند.

شما می توانید با دقت و ظرافت فرش هایی را انتخاب کنید که نه تنها زیبایی منحصر به فردشان محیط خانه تان را دگرگون کند، بلکه جلوه و شکوه پارکت ها را نیز دو چندان کرده و هارمونی منظمی ایجاد کند.

ساختار چوب به صورتی است که با وجود زیبایی، اما هماهنگ کردن آن با سایر عناصر خانه مثل فرش، مبلمان و پرده کمی سخت است. اما ما در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه بهترین دیزاین فرش مناسب پارکت رنگ تیره و روشن را داشته باشید.

 

چیدمان فرش روی پارکت

برای چیدمان فرش مناسب پارکت چند نکته کلیدی به شما کمک می‌کند تا فضایی دلنشین خلق کنید.

برای داشتن زیباترین چیدمان و ست فرش با پارکت بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • منطبق بودن رنگ پارکت و فرش: رنگ‌های فرش و پارکت را متضاد انتخاب کنید تا این تفاوت زیبایی ایجاد کند. ست فرش با پارکت با رنگ‌های مکمل نیز بسیار خاص و زیباست.
  • ابعاد و سایز مناسب فرش: فرش کوچک می‌تواند نقطه کانونی ایجاد کند و فرش‌های بزرگ فضایی یکپارچه‌تر ایجاد می‌کنند.
  • انتخاب طرح مناسب برای فرش: طرح فرش باید با نقش روی پارکت و سایر عناصر خانه تطابق داشته باشد.
  • استفاده از ترمز یا چسب فرش: این کار باعث می‌شود تا فرش روی پارکت سر نخورده و لغزش ایجاد نشود.

 

فرش مناسب پارکت طوسی

رنگ طوسی به این دلیل که رنگی خنثی است طرف‌داران بسیاری دارد. شما می توانید با پارکت طوسی، فرش طوسی را ست کنید. اما دقت کنید که تضاد تیرگی و روشنی را رعایت کنید تا در فضا تعادل ایجاد شود. استفاده از فرش تیره روی پاکت، فضا را دلگیر و خفه می‌کند، بهتر است از رنگ‌های روشن یا خنثی برای این کار استفاده کنید. فرش مناسب پارکت طوسی می‌تواند رنگ‌های متضاد، مکمل یا با تناژ یکسان باشد.

 

فرش مناسب پارکت قهوه ای

 

 

پارکت‌ها عموماً به رنگ چوب و در طیف رنگی قهوه ای هستند. اما فرش مناسب برای پارکت قهوه ای چیست؟ شما می‌توانید برای ست کردن فرش با پارکت قهوه ای از طبیعت الهام بگیرید. برای مثال فرش سبز در کنار پارکت قهوه‌ای زیبا خواهد بود.

فرش قهوه‌ای روی پارکت قهوه‌ای کمی فضا را تیره می‌کند که بهتر است به جای آن از فرش‌های کرم، شیری، سفید و یا آبی و فیروزه‌ای استفاده کنید.

 

فرش مناسب پارکت روشن

 

Carpet suitable for light parquet

 

اگر چیدمان خانه شما مثل مبلمان یا سایر عناصر دکوراسیون تیره است، شما می‌توانید فضا را تغییر داده و از پارکت‌های رنگ روشن استفاده کنید. با انتخاب فرشی روشن در همان تناژ رنگی یا چند درجه پر رنگ تر، وسعت و نور را به محیط خانه خود خواهید داد. استفاده از فرش رنگ روشن باعث می‌شود تا فضای منزل شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

فرش ورساچه محتشم با طیف رنگ‌های روشن، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد تا بدون دغدغه بهترین خرید را برای فرش مناسب پارکت داشته باشید.

 

فرش روی پارکت تیره

اگر پارکت منزل شما تیره است، بهتر است رنگ فرش و مبلمانتان را روشن انتخاب کنید تا فضا دلباز شود. اگر هم پارکت تیره باشد و هم رنگ فرش، محیط سنگین و تاریک به نظر می‌رسد، پس سراغ رنگ‌های تیره نروید و از فرش رنگ روشن استفاده کنید.

فرش 1200 شانه کاشان با برند محتشم می تواند انتخابی مناسب برای فضای خانه شما باشد.

 

رنگ فرش مناسب پارکت

 

Carpet color suitable for parquet

 

درباره ست کردن فرش مناسب با هر پارکت، نکات کلی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن می‌توانید به راحتی فرش منزلتان را با پارکت خانه هماهنگ کنید.

برای پارکت‌های رنگ روشن، بهتر است فرش‌هایی با رنگ‌های گرم و تیره انتخاب کنید. تضادی که در فضا به وجود می‌آید باعث چشم نوازی و جذابیت خواهد شد.

برای پارکت‌های تیره نیز می‌توانید از رنگ‌های سرد یا خنثی استفاده کنید. رنگ هایی مانند کرم، بژ، نقره‌ای، استخوانی و یا خاکستری روشن می‌تواند محیط را به تعادل برساند. این رنگ‌ها در کنار پارکت تیره فضا را روشن‌تر نشان خواهند داد.

علاوه بر رنگ پارکت، خوب است رنگ مبلمان، پرده‌ها و سایر عناصر را نیز در محیط مدنظر قرار داده و با توجه به تمامی این موارد، فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.

 

فرش مناسب پارکت

انتخاب فرش مناسب روی پارکت خانه بسیار نیاز به دقت و سلیقه دارد. انتخاب یک فرش مناسب با طرح‌هایی هماهنگ با کف‌پوش و پارکت شما می‌تواند به زیبایی دکوراسیون شما بسیار کمک کند.

پارکت کف‌پوشی است سفت و محکم که راه رفتن روی آن ممکن است پاهای شما را اذیت کند، اما با پهن کردن فرشی مناسب روی پارکت هنگام راه رفتن حسی از نرمی و لطافت را تجربه خواهید کرد.

از طرفی در فصل زمستان، با راه رفتن روی فرش، گرمای مطلوب و خوشایندی به بدن شما خواهد رسید.

همچنین داشتن فرش روی پارکت برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بسیار کم خطر بوده و ایمنی ایجاد می‌کند. معمولاً فرش های مدرن هماهنگی بیشتری با پارکت‌های مدرن دارند.

 

ست فرش با پارکت

همان‌طور که بالاتر نیز بیان شد، با توجه به رنگ پارکت‌ها و سایر عناصر دکوراسیون، می‌توانیم فرش را پارکت منزل هماهنگ کنیم.

خوب است دقت داشته باشیم که اگر پارکت تیره است، فرش را تیره انتخاب نکنیم. همچنین برای پارکت‌هایی که خلوت هستند و طرح‌های ساده‌ای دارند، می‌توان از فرش‌های شلوغ استفاده کرد.

به طور کلی با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد می‌توانیم محیطی دلپذیر و زیبا خلق کنیم. همچنین جدیدترین فرش کودک را نیز می‌توانید در وب‌سایت رسمی فرش محتشم ببینید.

 

انداختن فرش روی سرامیک

اگر کف‌پوش منزل شما سرامیک است، لازم نیست فرش با ابعاد بزرگ و به‌صورت کیپ پهن کنید. سرامیک و پارکت آن‌قدر زیبا و چشم‌نواز است که حتی با پهن کردن فرشی کوچک نیز می‌توانید جلوه‌ای خاص و متفاوت به فضای منزلتان بدهید. برای مثال برای فضای 9 متری خانه، فرش شش متری انتخاب خوبی است.

اما هر کف‌پوش در کنار زیبایی‌ها و مزایایی که دارد، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. یکی از این معایب، امکان سر خوردن روی سطح سرامیک است. حتی پهن کردن فرش مانع این لغزش نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانید از ترمز فرش، پد ضدلغزش یا چسب حرارتی برای جلوگیری از سر خوردن استفاده کنید.

به‌خصوص فرش برای آشپزخانه که امکان سر خوردن روی آن بسیار وجود دارد، با این روش شما را ایمن می‌کند.

 

جمع بندی

فرش روی پاکت همیشه یک نقطه کانونی ایجاد می‌کند و این نقطه کانونی در دکوراسیون بسیار مهم است. انتخاب فرشی مناسب می‌تواند احساس خوبی توأم با آرامش یا احساس ناخوشایندی به شما بدهد.

در این مقاله سعی کردیم با برشمردن نکاتی مفید، اصول انتخاب فرشی مناسب برای پهن کردن روی پارکت را به شما بگوییم. برای خرید آنلاین فرش از محتشم می‌توانید همین حالا کلکسیون‌های مختلف را ببینید و بدون دغدغه ثبت سفارش کنید. 

سوالات متداول


شما می‌توانید هم از تناژ رنگی یکسان استفاده کنید و هم متضاد. فقط دقت داشته باشید که تعادل را رعایت کرده و میزان تیرگی و روشنایی رنگ‌ها را در نظر بگیرید.

بهتر است فرش را کیپ پهن نکنیم و ابعاد فرش نسبت به پارکت کوچک‌تر باشد.

باید تأثیر نور را در خانه‌تان مدنظر قرار دهید. اگر می‌خواهید نور را کاهش دهید از رنگ تیره و اگر می‌خواهید خانه را پرنور نشان دهید از رنگ روشن استفاده کنید
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است