جستجو
جستجو
ابعاد استاندارد فرش ماشینی 3 متری

ابعاد استاندارد فرش ماشینی 3 متری

تاریخ انتشار: 1403/05/04 نویسنده: سید یونس ساداتی

شناسایی دقیق ابعاد فرش 3متری در جامعه پیشرفته امروزی، اهمیت زیادی دارد. تغییر اندازه ساختمان‌ها، اتاق‌ها و کوچکتر شدن آنها، باعث می‌شود که استفاده از فرش‌هایی با ابعاد کوچک میان مردم رایج‌ شود. هزینه پایین فرش‌های 3 متری در کنار کاربرد ویژه‌ای که دارند، به فروش گسترده این فرش‌ها کمک می‌کند.

اگر شما نیز منزل کوچکی دارید یا دوست دارید خرید فرش برای شما اقتصادی‌تر تمام شود، بهتر است با فرش‌های کوچکتر و ابعاد استاندارد فرش 3 متری، آشنا شوید. فرش‌های 3 متری در 2 طرح مستطیل شکل و کناره بافته می‌شوند که هر یک از آنها کاربرد مخصوصی دارد. در ادامه ابتدا به بررسی ابعاد استاندارد فرش 3 متری پرداخته و سپس برخی از فرش‌های 3 متری ماشینی و دستباف را بررسی خواهیم کرد.

 

ابعاد استاندارد فرش 3 متری

 

standard-dimensions-carpet-3-meters

 

آیا می‌دانید ابعاد استاندارد فرش 3 متری چند در چند است؟ آشنایی با فرش و گلیم 3 متری آن هم در زندگی‌های امروزی اهمیت زیادی دارد. تغییرات مختلف و گسترده در روش‌های دکوراسیون و طراحی داخلی منازل، در کنار کوچکتر شدن فضای خانه‌ها باعث می‌شود تا استفاده از فرش‌هایی با ابعاد کوچک بین عموم مردم رایج شود. فرش‌ها به طور کلی ابعاد استانداردی دارند که هر یک از انواع فرش را با توجه به سایز و اندازه استاندارد می‌بافند. یکی از کوچک‌ترین انواع فرش‌ها فرش‌های 3 متری هستند.

حتما بخوانید:

فرش 4 متری چند در چند است؟

این نوع از فرش دستبافت با ظاهری مستطیل شکل در طول 210 سانتی‌متر و در عرض 136 سانتی‌متر بافته می‌شود. ابعاد استاندارد برای فرش‌های 3 متری کناره، 3 در یک است؛ یعنی طول این فرش‌ها  3 متر و عرض آن‌ها یک متر است. استفاده از فرش‌های مستطیل شکل 3 متری در انواع بخش‌های منزل ممکن است؛ اما کناره‌ها تنها در قسمت‌های خاصی مانند کنار فرش‌ها یا فضای خالی اتاق استفاده می‌شوند.

 

ابعاد فرش 3 متری ماشینی

 

3-meter-machine-carpet-dimensions

 

آشنایی با ابعاد فرش 3 متری ماشینی می‌تواند در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی و اندازه‌گیری فرش‌ها به شما کمک کند. بافت فرش‌های ماشینی اغلب با توجه به ابعاد استاندارد تمامی فرش‌ها انجام می‌شود. تضمین استاندارد بودن ابعاد فرش در نوع ماشینی نسبت به نوع دستباف بیشتر است؛ بنابراین اگر در هنگام خرید فرش نسبت به ابعاد آن حساس هستید و دوست دارید ابعاد فرش 3متری شما دقیق و اصولی باشد، بهتر است از فرش 3 متری ماشینی استفاده کنید.

حتما بخوانید:

فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟

فرش‌های 3 متری ماشینی در طول 3 ‌متر و عرض 1 ‌متر و به شکل مستطیل بافته می‌شوند. استفاده از این نوع فرش در بخش‌های خاصی از منزل مثل راهرو کاربرد دارند. فرش های ماشینی با طول 1.80 در عرض 1.20 سانتی متر، نزدیک به فرش 3 متری مستطیل بوده و از آنجا که ابعاد کوچکتری نسبت به قالیچه 4 متری دارند، برای اتاق های کوچک مناسب اند. برای مثال این فرش ها در قسمت‌هایی از اتاق کودک بیشترین کاربرد را دارد. کناره‌های 3 متری نیز فرش‌های معروفی هستند که استفاده‌های گسترده‌ای دارند. کناره‌ها اغلب با عرض یک متر و طول 3 متر بافته می‌شوند. پوشاندن بخش‌های خالی اتاق‌هایی با ابعاد غیر استاندارد به کمک استفاده از فرش‌های کناره 3 متری به راحتی امکان‌پذیر است.

 

ابعاد فرش 3 متری دستباف

ابعاد فرش 3 متری دستباف ابعاد مطمئنی نیستد و در هنگام بافت کمی تغییر می‌کنند. فرش‌های دستباف به طور کلی از ابعاد استاندارد فرش‌های 3 متری پیروی می‌کنند؛ اما به دلیل نوع بافت انسانی و خطاهایی که در این روش پیش می‌آید، ممکن است سایز و ابعاد فرش 3 متری دستباف به طور کامل با ابعاد فرش 3متری استاندارد یکسان نباشد. اگر برای خرید فرش 3 متری ابعاد و اندازه‌های آن برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است خرید فرش 3 متری از نوع دستباف را انجام ندهید.

حتما بخوانید:

بهترین برند فرش ماشینی

در مقابل اگر ابعاد فرش برای شما اهمیت چندانی ندارد و دوست دارید فرش دستباف مثل فرش کاشان را خریداری کنید، لازم است ابتدا این را بدانید که فرش خریداری شده ممکن است کمی کوچک یا مقداری بزرگ باشد. همانطور که در بخش‌های قبل نیز گفته شد ابعاد استاندارد برای یک فرش 3 متری در طول 210 سانتی‌متر و در عرض 136 سانتی‌متر است. ابعاد فرش‌های 3 متری دستباف نیز تا حدودی با این سایز‌ها یکسان است؛ اما در مواردی ممکن است چند سانتی‌متر تفاوت را مشاهده کنید. در ادامه بهتر است با چند نمونه از کاربردهای فرش‌های 3 متری نیز آشنا شوید.

 

کاربردهای انواع مختلف فرش‌های 3 متری

 

application-3-meter-carpet

 

فرش‌های 3 متری به طور کلی به 2 دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کناره‌های 3 متری هستند که در قسمت‌های قبل، ابعاد و اندازه‌های مربوط به هر یک از انواع این فرش بررسی شد. مهمترین کاربرد فرش‌های کناره، پوشاندن نواحی خالی اتاق است. هنگامی که ابعاد اتاق بر اساس ابعاد فرش ساخته نشده و طول یا عرض اتاق کمی بیشتر یا کمتر از ابعاد استاندارد یک فرش است، کمک گرفتن از کناره‌ها می‌تواند مشکل به وجود آمده را به سرعت رفع کند.

دسته دیگری از فرش‌های 3 متری، فرش‌های مستطیل شکل هستند که در انواع مختلفی بافته شده و طرح و نقش متفاوتی نیز دارند. کاربرد این فرش‌ها بسیار متنوع‌تر از کناره‌ها است. استفاده از فرش‌های 3 متری مستطیل شکل با ابعاد 1.2*1.8 سانتی متر در اتاق کودک می‌تواند ظاهر اتاق را بسیار زیباتر از قبل کند. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز بررسی شد، برای استفاده از این نوع فرش به فضای بزرگی نیاز ندارید؛ بنابراین اتاق کودک می‌تواند بهترین انتخاب برای قرار دادن یک فرش 3 متری محسوب شود.

آشپزخانه و راهرو نیر می‌توانند از دیگر مکان‌های مناسب برای قرارگیری فرش‌های 3 متری محسوب شوند. این بخش‌ها به دلیل وجود قسمت‌های کوچک یا کمبود فضا برای زیباتر شدن به فرش‌های کوچکی نیاز دارند. راه پله‌ها را نیز می‌توانید با کمک گرفتن از فرش‌های 3 متری مستطیل شکل متفاوت‌تر کنید. به طور کلی با توجه به ابعاد فرش 3متری ماشینی یا دستباف، استفاده از آن در بخش‌های گوناگونی از منزل به ساده‌ترین شیوه ممکن، می‌تواند طراحی دکوراسیون شما را بسیار خاص‌تر از قبل کند.

 

نتیجه گیری

در مطالب فوق ابتدا ابعاد استاندارد فرش‌های 3 متری را بررسی کرده و در قسمت بعد، به معرفی ابعاد فرش 3متری ماشینی پرداختیم. در آخرین بخش نیز ابعاد فرش 3متری دستباف را به طور کامل عنوان کردیم. پیش از خرید فرش‌های 3 متری، بهتر است ابتدا به ابعاد فرش‌‌ها و نوع آن‌ها توجه کنید. فرش‌های کوچک در بخش‌هایی با فضای محدود استفاده می‌شوند؛ به همین دلیل مناسب بودن سایز فرش برای مکان قرارگیری آن، از مهم‌ترین موضوعات موجود در زمینه انتخاب و خرید فرش محسوب می‌شود و باید به این مسئله به شدت توجه کنید.

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است