جستجو
جستجو
فرش 4 متری چند در چند است؟

فرش 4 متری چند در چند است؟

تاریخ انتشار: 1403/05/02 نویسنده: سید یونس ساداتی

یکی از مهمترین موضوعات در طراحی داخلی و دکوراسیون‌های مدرن امروزی، انتخاب یک فرش مناسب است. در زمان‌های گذشته، فرش به صورت یک پوشش کامل برای فضای اتاق استفاده می‌شد؛ اما در زندگی‌های جدید امروزی، فرش‌ها فقط بخشی از قسمت‌های یک اتاق را می‌پوشانند. تمام این مسائل باعث می‌شوند تا ابعاد و ظاهر قالی‌ها نسبت به گذشته تغییراتی داشته باشد.

آشنایی با ابعاد فرش 4متری می‌تواند ظاهر منزل شما را زیباتر کرده و نقش موثری در دکوراسیون داخلی اتاق‌تان داشته باشد. فرش‌های 4 متری انواع مختلفی دارند؛ برای مثال فرش 4 متری ماشینی، دستباف و گلیم فرش، نمونه‌هایی از فرش‌های کوچک هستند که می‌توانند در بخش‌های مختلفی از منزل شما قرار بگیرند. در ادامه با ابعاد انواع فرش‌های 4 متری و جزئیات مربوط به آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

فرش 4 متری چند در چنده

 

4-meter-carpet-multiples

 

در گذشته استفاده از فرش‌های بزرگ، مانند فرش 12 متری بسیار رایج بود؛ اما امروزه با توجه به ابعاد کوچک ساختمان‌ها، اتاق‌ها و دکوراسیون‌های مدرن، استفاده از فرش‌های 4 متری بیشتر شده است. اگر دوست دارید اندازه فرش برای اتاق شما مناسب باشد، بهتر است قبل از خرید فرش، ابعاد فرش 4متری را بدانید. فرش‌های 4 متری ماشینی، عرض یک و نیم و طول 2.25 سانتی متر دارند؛ بنابراین این فرش‌ها به طور کامل 4 متر نیستند. ابعاد این فرش از زمان‌های دور در بین مردم پذیرفته شده و در طی زمان نیز به همین ابعاد بافته می‌شود.

 

ابعاد فرش 4 متری ماشینی

 

dimensions-carpet-4-meters-machine

 

اگر به دنبال یک دکوراسیون خاص و ویژه هستید، لازم است از فرشی مناسب برای اتاق‌تان استفاده کنید. منازل امروزی با ابعاد کوچک‌تری ساخته می‌شوند؛ بنابراین استفاده از فرش‌های 12 متری یا فرش‌های 9 متری، برای این خانه‌ها نامناسب است. در این شرایط بهتر است افراد از فرش‌های کوچک‌تر مثل فرش 4 متری کمک گرفته و با استفاده از این فرش، محیط منزل خود را زیباتر کنند. شاید برای شما نیز سوال باشد که فرش 4 متری چند در چنده؟

حتما بخوانید:

صفر تا صد چیدمان فرش در هر قسمت منزل

فرش‌های 4 متری انواع مختلفی دارند. برای آشنایی با ابعاد فرش 4متری ابتدا باید نوع فرش را انتخاب نموده و سپس، در زمینه ابعاد فرش اطلاعاتی کسب کنید. ابعاد فرش 4 متری ماشینی در عرض، یک و نیم سانتی‌متر و در طول، در حدود 2.25 سانتی‌متر است. در زمان خرید فرش به این نکته توجه کنید که فرش‌های ماشینی به طور کامل 4 متر نیستند؛ بنابراین اگر این فرش را برای ابعاد خاصی از اتاق خریداری می‌کنید، مراقب کوچک بودن یا بزرگ‌تر بودن آن باشید.

 

ابعاد فرش 4 متری دستباف

در زمان خرید فرش‌های دستباف، ابعاد فرش 4 متری دستباف از اهمیت بالایی برخوردار است. بافت فرش‌های دستباف نسبت به فرش‌های ماشینی، کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل ممکن است ابعاد فرش‌های دستباف با ابعاد فرش‌های ماشینی، تفاوت‌های کوچکی داشته باشند.

به طور کلی ابعاد فرش‌ 4متری دستباف نیز مانند فرش‌های ماشینی در عرض، یک و نیم سانتی‌متر و در طول 2.25 سانتی متر است. اگر ابعاد فرش 4متری برای شما اهمیت بالایی دارد و تغییر کوچکی در سایز این فرش، ممکن است ظاهر منزل‌تان را خراب کند، لازم است قبل از انتخاب یا خرید فرش دستباف، از جزئیات ابعاد این فرش آگاه شوید.

 

ابعاد استاندارد فرش 4 متری

 

standard-dimensions-carpet-4-meters

 

فرش 4 متری چند در چنده؟ ابعاد استاندارد فرش 4 متری چقدر است؟ فرش 4 متری استاندارد برای کدام مکان‌ها مناسب است؟ در هنگام پاسخگویی به سوالات مطرح شده، ابتدا بهتر است با فردی آگاه مشورت کنید و اطلاعاتتان را در زمینه ابعاد فرش 4متری افزایش دهید. خرید فرش 4 متری برای قسمت‌های خاصی از منزل مناسب است و استفاده از این نوع قالی برای تمام بخش‌های یک اتاق پیشنهاد نمی‌شود.

حتما بخوانید:

فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟

اگر برای خرید فرش، حساسیت‌های ویژه‌ای داشته و دوست دارید فرشتان در جایگاه مد نظرتان قرار بگیرد، بهتر است از یک فرش استاندارد کمک بگیرید. فرش‌ها اغلب قالب یکسانی دارند که در حالت کلی، دیگر قالی‌ها را نیز با همان سایز و ابعاد می‌بافند؛ اما گاهی ممکن است سایز یک فرش کمی کوچک‌تر یا بزرگتر از حالت استاندارد باشد.

سایز استاندارد برای فرش 4 متری ماشینی، عرض 1.50 سانتی‌متر و طول 2.25 سانتی‌متر است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید فرش استاندارد باید بدانید، ابعاد کلی فرش است. فرش‌های 4 متری در اصطلاح 4 متر و در حقیقت 3.37 سانتی‌متر هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید قالی را در بخش خاصی از اتاق، قرار دهید، قبل از خرید آن به ابعاد دقیق و واقعی فرش دقت کنید. بهتر است قبل از خرید فرش راجع‌به استاندارد بودن ابعاد آن سوالاتی بپرسید.

حتما بخوانید:

نکات کلیدی خرید فرش ماشینی

 

ابعاد گلیم فرش 4 متری

 

dimensions-carpet-4-meters

 

گلیم فرش‌ها دسته‌ای زیبا از قالی‌ها هستند که با ظاهری متفاوت و کاربردهای منحصر‌به‌فردی بافته می‌شوند. این دسته از فرش‌ها در بخش‌های مختلفی مانند راهرو، آشپزخانه، راه پله‌ها یا اتاق خواب کودک، استفاده می‌شوند. اطلاع از ابعاد فرش 4متری و گلیم فرش به شما کمک می‌کند تا دکوراسیون منزلتان را به بهترین شکل و در مناسب‌ترین ابعاد، طراحی کنید. شاید در این زمان یکی از مهم‌ترین سوالات شما در زمینه ابعاد گلیم فرش 4 متری باشد. همانطور که در بخش‌های قبل نیز گفته شد، ابعاد و سایز استاندارد یک فرش 4 متری 3.37 سانتی‌متر است.

طول این فرش 2.25 سانتی‌متر و عرض آن در حدود 1.50 سانتی‌متر است. به دلیل ظاهر و نوع بافت گلیم فرش، ممکن است ابعاد آن در شرایط خاص، کمی تغییر کند؛ اما سایز اصلی یک گلیم فرش 4 متری مانند دیگر فرش‌های 4 متری 3.37 سانتی‌متر است. اگر خرید گلیم فرش را برای مکان خاصی از منزل انجام می‌دهید و دقیق بودن ابعاد آن برای شما بسیار مهم است، بهتر است پیش از خرید در مورد سایز فرش با فروشنده صحبت کرده و از ابعاد دقیق آن آگاه شوید.

 

نتیجه گیری

در مطالب فوق ابتدا در زمینه ابعاد فرش 4متری صحبت کردیم و سپس به بررسی ابعاد فرش 4متری ماشینی پرداختیم. در بخش بعد، فرش‌های 4 متری ماشینی استاندارد و فرش‌های 4 متری دستباف را معرفی کرده و طول و عرض آن‌ها را عنوان کردیم. در آخرین بخش نیز با گلیم فرش 4 متری آشنا شده و دانستیم که اندازه این فرش 3.37 سانتی‌متر است.

مهمترین نکته در زمان خرید یک فرش 4 متری، آگاهی از ابعاد اصلی آن است. همانطور که گفته شد، ابعاد فرش‌های 4 متری به صورت قراردادی و پیش فرض 3.37 سانتی‌متر است؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید، ابعاد منزل خود را بر اساس سایز واقعی فرش 4 متری بررسی کرده و سپس فرشی مناسب را انتخاب کنید.

 

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است