جستجو
بهترین فرش مناسب راهرو

بهترین فرش مناسب راهرو

تاریخ انتشار: 1403/01/21 نویسنده: سید یونس ساداتی

راهرو یکی از بخش‌های پر‌رفت‌و‌آمد در هر ‌خانه‌ای به‌شمار می‌رود. پوشاندن این بخش از خانه بسیار مهم است ؛ چرا‌که علاوه‌بر ایجاد امنیت، زیبایی منزل را دوچندان می‌کند. انتخاب فرش مناسب راهرو، برای افرادی که قصد پوشاندن این بخش از خانه خود را دارند، امری حیاتی است.

راهرو از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است که افراد برای ورود به منزل باید از آن عبور کنند. با انتخاب فرش مناسب برای راهرو، می‌توانید فضای منزل خود را دل‌انگیز‌تر و جذاب‌تر کنید.

 

اندازه مناسب فرش راهرو

برای چیدمان فرش راهرو، باید برخی نکات را رعایت کنید. با این کار، ورودی منزل شما به تصویری به‌یاد‌ماندنی تبدیل خواهد شد. انتخاب سایز مناسب برای فرش مناسب راهرو، از این نکات است.

امروزه، بسیاری از تولید‌کنندگان، فرش‌های مناسب راهرو می‌بافند. کارخانه فرش کاشان از تولید‌کنندگان این محصولات است که فرش‌هایی با کیفیت بالا و ابعاد استاندارد به بازار عرضه می‌کند. در‌حالت‌کلی، فرش مناسب راهرو در ابعاد 12، 9 و 6 متری تولید می‌شود. همچنین قالیچه‌هایی با ابعاد 1.5 در 2.25، 1 در 4، 1 در 3، 1 در 2 و 1 در 1.5 برای راهرو مناسب هستند.

 

فرش 12 متری

یکی از پرفروش‌ترین انواع فرش مناسب راهرو، فرش 12 متری است. در حال حاضر، راهروی بسیاری از منازل با‌توجه به این سایز طراحی می‌شوند؛ بنابراین تقاضا برای این ابعاد بسیار بیشتر از قبل شده است. این امر موجب شده تا تنوع در این فرش‌ها بسیار بیشتر شود.

فرش 9 متری

فرش 9 متری، از انتخاب‌هایی محبوب برای فرش مناسب راهرو به‌شمار می‌رود. با‌وجود‌اینکه این فرش ابعاد کوچکتری در مقایسه با فرش 12 متری دارد؛ اما برای راهرو‌های باریک و کوچک‌تر بسیار مناسب خواهد بود.

فرش 6 متری

فرش مناسب راهرو در آپارتمان‌ها، اغلب نمونن 6 متری است. این فرش‌ها می‌توانند زیبایی ورودی منزل شما را تا حد قابل‌توجهی افزایش داده و جلوه‌ای خاص به آن ببخشند.

از رنگ‌های پر‌طرفدار در فرش‌های 6 متری، رنگ قهوه‌ای است. شاید بسیاری از افراد تصور خوبی از این رنگ نداشته باشند؛ اما کافی است تا یک‌بار فرش قهوه ای پهن شده در راهرو را ببینند. بدون‌شک نمی‌توانند از زیبایی آن چشم بردارند.

 

فرش مناسب راهرو ورودی

 

A suitable carpet for the entrance hall

 

انتخاب یک فرش مناسب برای راهرو، ممکن است کمی سخت به‌نظر برسد؛ اما هنگامی‌که به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید، به امری ساده تبدیل خواهد شد. شما می‌توانید در یک فروشگاه معتبر، علاوه‌بر انتخاب فرش مناسب راهرو، انواع فرش فانتزی آشپزخانه یا اتاق‌خواب را تهیه کنید. در‌ ادامه بهترین گزینه‌ها را برای فرش مناسب راهرو خانه، معرفی خواهیم کرد.

 

فرش خارجی مدرن

یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما، فرش خارجی مدرن است. شما می‌توانید فرش پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌خواب را هم از این مدل انتخاب کنید. با این کار فضایی یک‌دست و زیبا را در منزل، ایجاد خواهید کرد.

 

فرش ماشینی سنتی

 

Traditional machine carpet

 

از گذشته تا‌کنون، فرش‌های سنتی از فرش‌های اصیل و پر‌طرفدار محسوب می‌شدند. بسیاری از افراد علاقه دارند تا زندگی خود را در خانه‌های قدیمی ادامه دهند؛ اما دنیای مدرن شرایط را پیچیده می‌کند.

امروزه، طرح‌های جدید فرش ماشینی سنتی، متناسب با زندگی مدرن و حفظ اصالت فرش‌های سنتی بافته می‌شوند. امکان انتخاب فرش مناسب برای راهرو، از انواع فرش‌های ماشینی سنتی وجود خواهد داشت.

 

فرش‌هایی با رنگ خنثی

اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، رنگ‌های خنثی به کمک شما خواهند آمد. این رنگ‌ها می‌توانند فضایی جذاب و چشم‌نواز را در راهروی منزل شما ایجاد کنند.

برای انتخاب فرش مناسب راهرو، انواع فرش طوسی، سفید و مشکی به شما توصیه می‌شوند. این رنگ‌ها از پر‌طرفدار‌ترین رنگ‌های خنثی هستند که امکان ست کردن آن‌ها با سایر محصولات متنوع نیز وجود دارد.

 

استفاده از رنگ‌های اصیل

اگر علاقه دارید تا دکوراسیون منزل شما، اصالت و شکوه را به افراد منتقل کند، باید انتخاب رنگ را جدی بگیرید. این نکته درباره انتخاب فرش مناسب برای راهرو هم صدق می‌کند.

فرش‌هایی با زمینه سرمه‌ای می‌توانند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند. یکی‌دیگر از رنگ‌های اصیل، سبز یشمی است. فرش سبز یشمی می‌تواند احساس شکوه را به ‌خوبی منتقل کند. همچنین می‌تواند یادآور طبیعت و سر‌سبزی درختان هم باشد.

 

فرش‌های لاکی

از دیگر انواع فرش مناسب راهرو، می‌توان به فرش‌های لاکی اشاره کرد. فرش قرمز سنتی، در‌ کنار گیاهان و چوب ترکیب منحصر‌به‌فردی را ایجاد می‌کند. در‌صورتی که راهروی منزلتان فضای مناسبی دارد، می‌توانید در کنار این فرش، گیاهانی را هم قرار دهید؛ هیچوقت از این ترکیب خسته نخواهید شد.

به‌طور کلی، تنوع قابل‌توجهی در بافت فرش‌های راهرو ایجاد شده است. هر‌ کدام از این فرش‌ها متناسب با سبک‌های مختلفی بافته می‌شوند که می‌توانند تکمیل‌کننده یک دکوراسیون منحصر‌به‌فرد باشند.

با‌توجه به این موضوع، انتخاب فرش مناسب راهرو به امری چالش‌بر‌انگیز تبدیل خواهد شد. شما باید با صرف زمان کافی و دقت بالا، یک فرش مناسب برای راهرو انتخاب کنید. با این کار نیازی به پرداخت هزینه تعویض یا ترمیم فرش‌ها نخواهید داشت؛ چراکه ممکن است ظاهر آن را دوست نداشته باشید یا فرش انتخاب شده، کیفیت مناسبی نداشته باشد.  

 

فرش برای راهرو باریک

 

Carpet for a narrow corridor

فرش مناسب برای راهرو باریک، فرش‌های ماشینی هستند. همچنین امکان انتخاب فرش گرد و بیضی، گلیم فرش و فرش‌های مدرن وجود خواهد داشت؛ به‌طور کلی، نمی‌توان یک فرش خاص را برای استفاده در انواع راهرو‌ها، مشخص کرد؛ دلیل این امر معماری متنوع راهرو‌ها است.

در‌صورتی که از‌ راهرو به اتاق‌ها دید وجود دارد و قصد دارید فرش راهرو را تعویض کنید، بنابراین توصیه می‌شود در ‌کنار آن، فرش پذیرایی و فرش اتاق کودک را نیز تعویض کنید. این امر ظاهر جذاب‌تری برای ورودی منزل شما ایجاد خواهد کرد.

 

فرش گرد برای راهرو

فرش‌های گرد یکی از محبوب‌ترین انواع فرش‌ها هستند. این نوع فرش‌ها می‌توانند فضا‌هایی دنج و منحصر‌به‌فرد را در منازل، ایجاد کنند؛ در‌صورتی که راهروی شما پهن است، فرش مناسب راهرو منزل شما، فرش گرد خواهد بود.  

برای مثال، فرش زمینه سرمه ای گرد، می‌تواند جلوه‌ای شیک برای ورودی ایجاد کند؛ همچنین می‌توانید از المان‌های نقره‌ای هم بهره بگیرید. بهتر است از لوازم و مبلمان طلایی استفاده نکنید؛ اگرچه رنگ‌های سرمه‌ای و طلایی مکمل یک‌دیگر هستند، اما ترکیب به‌روزی نیستند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دل شما را خواهند زد.

در‌حالت‌کلی، انتخاب فرش مناسب راهرو باید بر اساس عوامل مختلفی انجام شود. با این کار می‌توانید تا سال‌های طولانی از انتخاب خود لذت ببرید. همچنین با داشتن یک انتخاب اصولی، کارایی فرش مناسب برای راهرو افزایش پیدا خواهد کرد.

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است