جستجو
فرش ماشینی  گرد در دکوراسیون منزل

فرش ماشینی گرد در دکوراسیون منزل

تاریخ انتشار: 1402/09/30 نویسنده: سید یونس ساداتی

یکی از عناصر تاثیرگذار و زیبا در دکوراسیون خانگی فرش گرد است که استفاده از آن نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده و جایگاه ویژه‌ای در چیدمان خانه‌های امروزی دارد. امروزه محبوبیت زیاد فرش گرد بسیار زیاد بوده و همین دلیل باعث شده رنگ و طرح‌های متنوع آن در انواع سبک دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از افراد با این مسئله مواجه هستند که کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل به چه صورت باید باشد؟ 

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بافت فرش گرد و طرح‌های آن به گونه‌ای است که می‌توان در انواع مختلف دکوراسیون‌ها و برای محیط‌های خاص در خانه، که به‌دنبال ایجاد فضای متفاوت در آن هستید، از آنها استفاده کرد؛ علاوه‌براین فرش گرد می‌تواند یک عنصر دکوراتیو در کنار سایر قالی‌های کلاسیک و بزرگ باشد‌. در ادامه محتوا درباره فرش گرد ماشینی صحبت می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که فرش گرد را در کجا استفاده کنیم؟

 

کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل

مهم‌ترین کاربرد فرش در دکوراسیون منزل به خانه‌های مدرن اختصاص دارد و امروزه در اکثر چیدمانهای مدرن، از این نوع قالی‌ها استفاده می‌شود؛ علاوه‌براین استفاده از فرش گرد ماشینی برای قسمت‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق‌ها، رواج بیشتری دارد. در ادامه انواع کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل را بیان می‌کنیم:

 

کاربرد فرش گرد در منزل

 

ایجاد یک فضای مجزا

در خانه‌هایی که متراژ آن‌ها زیاد است، تمام اجزای دکوراسیون یکدست به نظر می‌رسند. در نتیجه اگر قصد جدا کردن قسمت‌های مختلف را از یکدیگر داشته باشید، می‌توانید از فرش گرد استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت یک کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل ایجاد فضای شخصی مثل محل مطالعه یا نشیمن است؛ همچنین می‌توان در کنار شومینه و با استفاده از یک صندلی تک نفره، این فضای شخصی را ایجاد کرد که انواع سایز فرش گرد برای استفاده در این محیط‌ها وجود دارد.

بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا

طراحان دکوراسیون همواره در پی آن هستند تا کمبود فضا در خانه را پوشش دهند. استفاده از فرش گرد باعث می‌شود محیط بیش از اندازه واقعی آن به نظر برسد و در واقع یک کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل، رسیدن به این هدف است. استفاده از انواع فرش گرد باعث می‌شود محیط منظم‌تر شده و بیننده هنگام توجه به منحنی‌های فرش، به اجسام دیگر موجود در محیط نیز توجه خواهد کرد.

طراحی چیدمان مدرن

هنگام خرید فرش ماشینی مدرن ایرانی، برای استفاده در چیدمان مدرن، فرش‌های گرد بیش از سایر قالی‌ها جلب توجه می‌کنند. در واقع می‌توان گفت کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل مدرن، بسیار زیاد است. در دکوراسیون‌های سنتی از انواع فرش مربع و مستطیل استفاده می‌شود که تفاوت چندانی میان آنها نیست و فقط طرح و رنگ فرش عوض می‌شود. همچنین استفاده از فرش گرد، جذابیت محیط را نیز بهبود بخشیده و افزایش می‌دهد.

 فرش گرد آشپزخانه

در هنگام مراجعه به بازار و خرید فرش گرد، بسیاری از مشتریان با این سوال مواجه می‌شوند که فرش گرد را در کجا استفاده کنیم؟ یکی از مهمترین فضاها برای استفاده از فرش گرد آشپزخانه است که بطور معمول فضای کوچکی دارد و استفاده از این فرش می‌تواند ظاهر آن را بزرگتر نشان دهد. البته طرح این فرش باید با سایر لوازم آشپزخانه مثل کابینت‌ها، سبک چیدمان و نورپردازی آن هماهنگ باشد. می‌توان از انواع فرش گرد فانتزی برای این محیط‌ها استفاده کرد. قیمت فرش آشپزخانه نیز بر اساس عوامل مختلفی تغییر می‌کند.

 

فرش گرد را در کجا استفاده کنیم؟

تنوع زیاد فرش گرد باعث شده به راحتی بتوان از آن در محیط‌های گوناگون خانه استفاده کرد. کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل باعث ایجاد یک فضای اشرافی و لوکس در محیط می‌شود. سالن پذیرایی، اتاق ناهارخوری، قسمت ورودی خانه، اتاق کودک، سالن پذیرایی، محیط آشپزخانه و... مکان‌های مناسبی برای استفاده از فرش گرد در خانه هستند. همچنین فرش کلاسیک گرد می‌تواند در خانه‌های سبک سنتی نیز استفاده شود‌ و طرح‌های فرش گرد ماشینی مدرن، برای استفاده در چیدمان مدرن مناسب است.

 

فرش گرد را در کجا استفاده کنیم؟

 

فرش گرد فانتزی

علاوه بر آشنایی با کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل، باید با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع آن نیز آشنا شوید. بطور معمول فرش گرد فانتزی طرح‌های مدرن، کلاسیک، فانتزی و... را دارد. فرش گرد فانتزی دارای طرح‌های متنوعی است و می‌توان به سادگی آن را با سایر لوازم خانه هماهنگ کرد. فرش گرد ماشینی فانتزی برای استفاده در آشپزخانه، اتاق کودک، راهروها یا ایجاد فضای مجزا در خانه بسیار مناسب است. هنگام استفاده از فرش فانتزی گرد در سالن خانه، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی باید در تناسب با سایر لوازم دکوراسیون خانه انتخاب شود.

 

نکات مهم در استفاده از فرش گرد

در کاربرد فرش گرد برای دکوراسیون منزل علاوه بر نکات مثبتی که وجود دارد، باید به برخی از نکات منفی آن نیز توجه کرد؛ به طور مثال در کنار مبلمان کلاسیک مستطیل، نباید از فرش گرد استفاده کنید. همچنین انواع فرش گرد برای استفاده در تمام مکان‌ها مناسب نیستند. استفاده از مبلمان مدرن در کنار فرش گرد باعث ایجاد یک فضای فوق العاده خواهد شد. هنگام خرید فرش گرد به رنگ آن توجه کنید و دقت داشته باشید میان رنگ فرش و دیوار هماهنگی وجود داشته باشد تا تاثیر آن را در محیط خانه متوجه شوید. طرح‌های منحصر‌به‌فرد و یونیک نیز در این نمونه فرش‌ها، بیش از سایر انواع قالی‌ها، به چشم می‌خورند.

 

نکات مهم در خرید فرش گرد

علاوه بر بررسی کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل، باید برخی از نکات را برای خرید فرش ماشینی مدرن گرد نیز توجه داشته باشید.

  • بطور معمول فرش‌هایی که بافت محکم و تار و پود با کیفیتی دارند، عمر آنها نیز طولانی‌تر است. 

  • در هنگام خرید فرش باید رنگ و طرح آن را متناسب با دکوراسیون خانه، انتخاب کنید.

  • برای خرید فرش به برندهای معروف و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و اصالت محصول اطمینان داشته باشید.

  • بررسی قیمت فرش گرد می‌تواند به شما کمک کند تا متناسب با بودجه خودتان، خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید؛ به‌طور مثال بررسی قیمت فرش گرد 700 شانه، می‌تواند به شما کمک کند تا از جنبه‌های مختلف به کیفیت متریال اولیه آن پی ببرید.

  • خرید فرش 1200 شانه نسبت به سایر انواع قالی گرد رواج بیشتری دارد و در هنگام خرید باید به نوع الیاف مورد استفاده در بافت آن، میزان تراکم فرش، پیچیدگی یا سادگی طرح آن و... توجه کنید.

 

قیمت فرش گرد

 

عوامل موثر بر قیمت فرش گرد

هنگام خرید فرش گرد عوامل مختلفی می‌تواند بر قیمت آن تاثیر داشته باشد. مهمترین این عوامل شامل موارد زیر است:

  • نوع الیاف به‌کاررفته در فرش‌گرد که می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد و استفاده از الیاف طبیعی باعث افزایش قیمت فرش می‌شود.

  • میزان شانه و تراکم فرش نیز بر تعیین قیمت آن تأثیر دارد؛ به‌طور مثال قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500 کاشان بالا بوده و در مقابل قیمت فرش گرد 700 شانه، با تراکم کمتر، بسیار پایین‌تر است.

  • ابعاد و سایز فرش گرد نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد؛ به‌طور مثال قیمت فرش گرد سایز بزرگ در مقایسه با فرش گرد سایز کوچک، بیشتر است.

  • عرضه و تقاضای بازار و همچنین برند تولید کننده فرش نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیر زیادی داشته باشد.

 

 

خرید فرش گرد از مجموعه فرش محتشم

مجموعه فرش محتشم امکان خرید فرش گرد با قیمت‌های متنوع و طرح و رنگ‌های گوناگون و باکیفیت را برای مشتریان خود فراهم کرده است. امروزه خرید فرش گرد ماشینی برای استفاده در دکوراسیون مدرن، بیش از پیش رواج پیدا کرده و توانسته مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. در هنگام خرید فرش گرد بهتر است به برند تولیدکننده آن و کاربرد فرش گرد در دکوراسیون منزل توجه ویژه داشته باشید و از این طریق نسبت به کیفیت و اصالت قالی اطمینان پیدا کنید. امکان خرید انواع فرش گرد در مجموعه فرش محتشم برای علاقمندان به این نوع قالی‌ها، فراهم شده است. در این مجموعه امکان خرید حضوری و اینترنتی فرش گرد وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، انواع فرش را تهیه کنید.

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است