جستجو
ست فرش سرمه ای با مبل

ست فرش سرمه ای با مبل

تاریخ انتشار: 1403/02/30 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش سرمه‌ ای با چه مبلی ست می‌ شود؟ برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؟ بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل کدام رنگ است؟ آیا خصوصیات رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون موثر هستند؟ سرمه‌ای یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون و طراحی آن محسوب می‌شود.

اگر از این رنگ برای فرش استفاده کنید، ظاهر منزلتان متفاوت شده و فرآیند انتخاب برای شما بسیار آزادانه‌تر پیش می‌رود. برای اینکه بتوانید اطلاعات خودتان در این زمینه را افزایش دهید و به سوالات این بخش پاسخ دهید، بهتر است مطلب زیر را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

 

فرش سرمه ای نمادی است از وقار و تشخص. این رنگ نه‌تنها تصویری خیره‌کننده و زیبا به فضای منزل شما می‌دهد، بلکه قابلیت هماهنگی با انواع رنگ‌ها در دکوراسیون را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه با استفاده هوشمندانه از فرش سرمه ای در خانه و داشتن دکور با فرش سرمه ای، فضایی جادویی و جذاب در منزلتان ایجاد کنید.

 

روش‌های ست کردن فرش سرمه ای

بسیاری از خانواده‌های اصیل ایرانی به خرید فرش سرمه ای و دیزاین سرمه ای منزل علاقه‌مندند. فرش سرمه ای، رنگی است که از گذشته تا کنون بازار خاص خود را داشته و مورد استقبال بوده است. اگر چشم شما به دیدن رنگ‌های روشن، سرد یا خنثی عادت کرده است، ممکن است با چالش مواجه شوید و بهتر است از فرش زمینه روشن استفاده کنید. برای داشتن دکوراسیون با فرش سرمه ای و ست کردن آن با سایر المان‌ها در خانه، می‌توانید از طیف رنگ آبی استفاده کنید. برای رنگ دیوارها نیز رنگ‌هایی چون بژ، سفید، کرم روشن و یا خاکستری بسیار مناسب‌اند. برای ایجاد توازن و هماهنگی در فضا، بهتر است رنگ مبل‌ها، پرده‌ها، کابینت و سایر اکسسوری‌ها را روشن انتخاب کنید تا در تضاد با رنگ سرمه ای که رنگی است تیره قرار گرفته و تعادل در فضا ایجاد شود. داشتن دکوراسیون منزل با فرش سرمه ای، حسی از اصالت و تجمل به شما خواهد داد.

پیشنهاد محتشم این است که برای دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی رنگ اطلسی یا آبی کم‌رنگ را نیز در کنار فرش سرمه ای ببینید.

 

راهنمای ست کردن فرش سرمه ای

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد روان‌شناسی رنگ سرمه ای بدانیم. رنگ سرمه ای نماد اطمینان، اعتماد و قدرت است. هر چه آبی آن بیشتر و روشن‌تر باشد، حس زندگی و تازگی فرش بیشتر است و هرچه به سمت آبی تیره و سرمه ای برود، اعتماد بیشتری را به بیننده داده و رسمی‌تر است. داشتن فرش سرمه‌ای در خانه و چیدمان دکور با فرش سرمه ای، شیک بودن و اصالت را به دکوراسیون می‌دهد و جذابیت ویژه‌ای دارد.

شما می‌توانید از رنگ سرمه ای در فضاهای مختلف خانه استفاده کنید.  اگر فرش سرمه ای را برای اتاق خواب می‌خواهید، بهتر است از ترکیب رنگ سفید با آن استفاده شود. خوب است تخت، بالش‌ها، پاتختی، کمد و دیوارها کاملاً سفید یا استخوانی باشند تا در فضا تعادل برقرار شود. البته ما برای رنگ فرش کودک، فرش سرمه ای را پیشنهاد نمی‌دهیم، چرا که کودکان بیشتر از رنگ‌های شاد و روشن خوششان می‌آید. محتشم با داشتن بیش از  200 طرح کودک برای بهترین انتخاب‌ها در کنار شماست. در ادامه با ما باشید تا در مورد ست کردن فرش سرمه ای با مبلمان بیشتر بدانید.

حتما بخوانید:

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!

 

نکات ست کردن فرش سرمه ای با مبلمان

یک نکته مهم در استفاده از رنگ سرمه ای و دکور با فرش سرمه ای برای فضای خانه این است که از این رنگ به میزان زیاد نباید در خانه استفاده کنید، چرا که خانه را تاریک می‌کند. خوب است از رنگ‌های روشن در کنار آن استفاده کنید و نوردهی محیط را تنظیم کنید تا به اندازه کافی نور محیط تأمین باشد. البته فرش سرمه ای نسبت به فرش مشکی، طراوت و تازگی بیشتری دارد و زیبایی آن نیز بیشتر است.

  • ست فرش سرمه ای با مبل طوسی: طوسی رنگی است خنثی و قابل هماهنگ با انواع رنگ‌ها و چیدمان‌ها. در دکور خانه با فرش سرمه ای، ترکیب رنگ طوسی با فرش سرمه ای چه برای منزل و چه محیط‌های کاری و شرکت‌ها نیز مناسب است.
  • ست فرش سرمه ای با مبل کرم و سفید: رنگ‌هایی چون سفید، کرم و استخوانی از آن دسته رنگ‌هایی هستند که هر کسی با هر نوع سلیقه‌ای که داشته باشد آن را می‌پسندد. این طیف رنگی در کنار فرش سرمه ای ترکیبی بسیار خاص و جذاب ایجاد می‌کند و نمایی بسیار شیک و مدرن دارد.
  • مبل قهوه ای: برای دکور خانه با فرش سرمه ای، گاهی ممکن است رنگ‌هایی برای ست‌کردن به شما پیشنهاد شود که در نگاه اول فکرش را هم نمی‌کنید که با فرش سرمه ای جور شود! رنگ قهوه ای یکی از این رنگ‌هاست که در کنار سرمه ای به محیط گرما می‌بخشد و چشم را نوازش می‌کند.
  • مبل زرد و قرمز: رنگ‌های زرد و قرمز در کنار فرش سرمه ای رنگ‌های مادر را تشکیل می‌دهند. با ترکیب این رنگ‌ها می‌توانید بسیاری از رنگ‌های دیگر را خلق کنید. مبلمان زرد یا قرمز در دکوراسیون با فرش سرمه ای بسیار زیبا بوده و تنوع رنگ‌ها در دکوراسیون را بالا خواهد برد.
  • فرش سرمه ای با مبل زرشکی: ست کردن فرش سرمه ای با مبل زرشکی به همراه کوسن سرمه ای، چیدمانی خاص و متفاوت به شما خواهد داد.

با پیشرفت صنعت فرش ماشینی فرش سرمه ای با سبک‌های مختلف همچون فرش های سه بعدی سرمه ای نیز تولید می‌شود که می‌توانید این سبک فرش را نیز انتخاب کنید.

 

رنگ دیوار متناسب با فرش سرمه ای

انتخاب رنگ سرمه ای برای دکوراسیون با فرش سرمه ای و دیوار اتاقی که فرش آن سرمه ای است پیشنهاد نمی‌شود، این ترکیب فضا را سنگین و تاریک کرده و در درازمدت دلگیری و خمودگی ایجاد می‌کند. بهتر است برای دیوارهایی متناسب با ست فرش سرمه ای، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. به طور کلی برای طراحی خانه‌هایی که از فرش سرمه ای استفاده کرده‌اند، حتماً باید دیوارهایی با رنگ روشن داشته باشیم که از تیرگی فضا کاسته شود.

ست کردن رنگ دیوار با رنگ‌هایی چون سفید، شیری، کرم، استخوانی، آبی بسیار کم‌رنگ و طوسی ملایم، با تضاد رنگی که به وجود می‌آورد، جلوه خاص و بی‌نظیری به فضا بخشیده و آن را خاص می‌کند.

 

رنگ پرده مناسب با فرش سرمه‌ای

از آنجا که رنگ سرمه‌ای تناژ تیره دارد، خوب است برای دکوراسیون با فرش سرمه ای رنگ پرده را روشن انتخاب کنید تا از لحاظ بصری فضای زیبایی داشته باشید.

 

  • پرده سفید: ساده، شیک و دارای حسی از سادگی و آرامش
  • پرده کرم: همیشه مد و هماهنگ با انواع دکوراسیون، دارای حس گرما و صمیمیت
  • پرده خاکستری: رنگی خنثی و مدرن، دارای حسی از تمرکز و آرامش
  • پرده آب: رنگی شاد و جذاب، دارای حسی از سرزندگی و نشاط
  • پرده طلایی: رنگی لوکس و مجلل، دارای حسی از شکوه و تجمل
  • پرده سرمه ای: شما می‌توانید از یالون سرمه ای و والون سفید یا کرم استفاده کنید.

برای دیدن جدیدترین فرش کاشان طرح افشان نیز می‌توانید از تمامی کلکسیون‌های موجود در وب‌سایت محتشم دیدن نمایید.

حتما بخوانید:

ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون

 

فرش سرمه ای بهتره یا کرم

فرش‌ یکی از اصلی‌ترین وسایل مورد‌نیاز برای یک خانه محسوب می‌شود. خرید قالی باید با توجه به جزئیات دکوراسیون داخلی منازل شما انجام شود؛ اما اگر بخواهیم به‌طور کلی بگوییم، فرش‌ها به 2 دسته‌ی تیره و روشن تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین فرش تیره، فرش سرمه‌ای و محبوب‌ترین فرش رنگ روشن، فرش کرم است. اگر انتخاب رنگ فرش برای شما بسیار دشوار است، بهتر است از رنگ‌های سرمه‌ای یا کرمی در این زمینه کمک بگیرید.


ترکیب فرش سرمه ای و کرمی

فرش سرمه ای با چه مبلی ست می‌ شود؟ دیزاین سرمه‌ای منزل باید چگونه انجام شود؟ برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؟ اگر دوست دارید به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهید، باید بدانید که استفاده از فرش سرمه‌ای برای منزل باید بر اساس جزئیات آن انجام شود. در زمان استفاده از فرش سرمه‌ای در گام اول محیط منزل شما باید بزرگ و دل‌باز باشد. در مرحله بعد بهتر است دیگر وسیله‌ها نیز رنگ‌های مناسبی داشته باشند. می‌توانید از رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های مرتبط با سرمه‌ای استفاده کنید.

فرش سرمه‌ای محیط منزل را رسمی‌تر و محدود‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین بهتر است در این زمینه از رنگ‌های روشن در سایر وسایل به‌شکلی استفاده کنید که نور، روشنایی و گرمای محیط به تعادل مناسبی برسند. فرش کرمی نقطه مقابل فرش تیره است. این فرش را می‌توانید برای اتاق‌های کوچک‌تر نیز استفاده کنید. خرید همزمان تمام وسایل اتاق در رنگ‌های روشن در کنار فرش کرمی می‌تواند یک اشتباه بزرگ محسوب شود.

بهتر است در اتاقی با فرش کرم رنگ از چند وسیله با رنگ‌های تیره مثل سیاه یا آبی پر رنگ استفاده کنید تا زیبایی ظاهری منزل شما به حداکثر خودش برسد. اگر بخواهیم به‌طور کلی بررسی کنیم، انتخاب یک رنگ به‌عنوان‌ بهترین رنگ برای فرش کار اشتباهی است. رنگ و طرح فرش باید بر اساس جزئیات منزل شما انتخاب شود. هیچ رنگ فرشی نسبت به دیگر رنگ‌ها برتر نیست؛ بنابراین در این زمینه فقط به هم‌خوانی رنگ‌های استقاده‌شده در دکوراسیون منزلتان توجه کنید.

حتما بخوانید:

تاثیر فرش طوسی بر دکوراسیون منزل

 

ست فرش سرمه ای با مبل کرم

فرش سرمه ای با چه مبلی ست می‌ شود؟ شاید یکی از بهترین پاسخ‌ها برای این سوال، رنگ کرمی محسوب شود. سلیقه افراد در انتخاب یک رنگ مناسب همیشه در اولویت است. ممکن است افرادی تضاد رنگی را دوست داشته باشند. در این زمینه باید در کنار تضاد به هم‌خوانی رنگ‌ها نیز توجه کنید. ممکن است دو رنگ که در تضاد با یکدیگر هستند، زیبایی ظاهری منزلتان را کاهش دهند.

رنگ سرمه‌ای و رنگ کرمی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون منزل محسوب می‌شوند. رنگ سرمه‌ای دارای زمینه‌ای تیره و ظاهری رسمی است. رنگ کرمی نیز یک رنگ پر‌نشاط و روشن است که در کنار سادگی، معرف راحتی نیز است. استفاده همزمان از رنگ سرمه‌ای و رنگ کرمی باعث حفظ تعادل می‌شود؛ بنابراین خرید یک مبل کرم رنگ در کنار فرش سرمه‌ای محیطی زیبا را برای شما خلق می‌کند.

 

فرش سرمه ای با مبل قهوه ای

شاید برای شما جالب باشد که بدانید می‌توانید در هنگام پاسخ‌گویی به سوال فرش سرمه ای با چه مبلی ست می‌ شود؟ از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید. در قسمت‌های قبل گفته شد که بهتر است در کنار فرش سرمه‌ای برای دیگر وسایل از رنگ‌های روشن استفاده کنید؛ اما رنگ قهوه‌ای نیز یکی از بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با سرمه‌ای محسوب می‌شود.

ریسک داشتن یک مبل قهوه‌ای در کنار فرشی سرمه‌ای رنگ، کمی بالا است. در این زمان لازم است ابتدا چند وسیله دیگر در اتاق شما به رنگ قهوه‌ای باشند و در مرحله بعد، بهتر است پرده یا پارکت را با رنگ روشن خریداری کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در کنار حفظ رنگ قهوه‌ای، ظاهری متعادل و مناسب را برای اتاقتان بسازید و از آن لذت ببرید.

 

ست فرش سرمه ای با مبل طوسی

یکی از مدرن‌ترین رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی منازل به چشم می‌خورد، طوسی است. مبل طوسی با فرش سرمه‌ای می‌تواند یک ترکیب خوب را بسازد. اگر دوست دارید بدانید برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؟ طوسی را فراموش نکنید. هرچقدر رنگ طوسی مبل شما روشن‌تر باشد، فضا باز‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. طوسی و سرمه‌ای از رنگ‌های گرم هستند که می‌توانند صمیمیت منزل شما را به ‌شدت افزایش دهند.

فرش سرمه‌ای با مبل طوسی بهتر است در کنار وسایلی با رنگ سفید یا طلایی قرار بگیرند. این رنگ‌ها هم‌خوانی مناسبی دارند و می‌توانند فضای اتاق را بسیار زیبا‌تر از قبل کنند. در هنگام پاسخ‌گویی به سوال فرش سرمه‌ ای با چه مبلی ست می‌ شود؟ به وسایل دیگر نیز توجه کنید. طوسی رنگی شاداب است که می‌توانید در کنار آن از اغلب رنگ‌ها استفاده کنید؛ بنابراین انتخاب رنگ طوسی، محدودیت‌های شما را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.

حتما بخوانید:

فرش گل برجسته

 

فرش سرمه ای با مبل نسکافه ای

رنگ‌هایی از خانواده نسکافه‌ای یا قهوه‌ای، در کنار رنگ سرمه‌ای می‌توانند بسیار زیبا باشند. اگر به دنبال خاص بودن هستید، می‌توانید برای دکوراسیون منزلتان از فرش سرمه‌ای و مبل نسکافه‌ای استفاده کنید. در این زمان چند وسیله با رنگ سفید می‌توانند ترکیب رنگ اتاق را تکمیل کرده و ظاهر منحصر‌به‌فردی را به وجود بیاورند. ترکیب رنگ سرمه‌ای و نسکافه‌ای برای خاص‌پسندان از زیبا‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

 

دکوراسیون منزل با فرش سرمه ای

اگر برای دکوراسیون منزلتان سردرگم هستید و نمی‌دانید چه رنگی در این زمینه مناسب‌تر است، سرمه‌ای را فراموش نکنید. دیزاین سرمه‌ای منزل به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های گسترده‌ای داشته باشید. بهترین رنگ برای دکوراسیون، رنگی است که با اغلب رنگ‌ها به راحتی ست شود؛ بنابراین استفاده از فرش سرمه‌ای در دکوراسیون می‌تواند یک انتخاب عاقلانه باشد.

 

فرش سرمه ای با چه مبلی ست می شود؟ فرش سرمه‌ای با رنگ‌های متنوعی ست می‌شود؛ در نتیجه شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان و با در ‌نظر گرفتن ترکیب رنگ‌های دیگر عناصر اتاقتان، بهترین رنگ را برای مبل خود انتخاب کنید. دکوراسیون منزل در کنار فرش سرمه‌ای ظاهری اصیل و بی‌نقص دارد. از این فرش می‌توانید در مکان‌های متفاوتی مانند منزل، اداره‌ها، اتاق کودک و... استفاده کنید.

 

یک نکته مهم در زمینه ست کردن فرش سرمه ای با مبل

برای یافتن پاسخ سوال فرش سرمه ای با چه مبلی ست می شود؟ بهتر است ترکیب رنگ‌ها به‌طور کامل بررسی شوند. در مطلب فوق ابتدا رنگ سرمه‌ای و تاثیر آن در دکوراسیون را معرفی کردیم و سپس راجع‌به فرش سرمه‌ای در کنار مبل قهوه‌ای، طوسی و نسکافه‌ای صحبت کردیم. یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب رنگ مبل مناسب، آگاه بودن از جزئیات این رنگ و تاثیر آن بر روی ظاهر منزل است. ظاهر اتاق شما زمانی زیبا می‌شود که تمام عناصر در بهترین حالت خودشان قرار داشته باشند.

 

خرید فرش سرمه ای از کاشان

کاشان از دیرباز به داشتن هنرمندان بزرگ در حوزه فرش مشهور بوده است. در گذشته تنها فرش دستبافت کاشان شهرت جهانی داشت؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و وجود ماشین‌های مختلف بافندگی و کارخانه‌های مختلف، فرش ماشینی کاشان در حال حاضر از خوشنام‌ترین و اصیل‌ترین فرش‌ها در دنیاست. برای خرید فرش سرمه ای از کارخانه فرش محتشم شما می‌توانید مستقیم و بی‌واسطه به کارخانه فرش کاشان (مجموعه محتشم) مراجعه کنید و یا به‌صورت آنلاین فرش تهیه کنید.

سوالات متداول


بله، رنگ اطلسی هم زیرمجموعه رنگ سرمه ای است و در طیف رنگ آبی قرار می‌گیرد. اطلسی همان رنگ سرمه ای است فقط کمی روشن‌تر. از طرفی رنگ اطلسی به‌روزتر و مدرن‌تر از سرمه ای است.

این روزها تنوع رنگ‌های کاغذ دیواری در بازار بسیار زیاد است، همان رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی دیوار پیشنهاد شد را برای انتخاب کاغذدیواری می‌توانید مدنظر قرار دهید.

طیف رنگ‌های سفید، کرم، استخوانی و شیری می‌تواند ترکیب رنگی خوبی را ایجاد کند.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است