جستجو
جستجو
ابعاد فرش ماشینی 9 متری

ابعاد فرش ماشینی 9 متری

تاریخ انتشار: 1403/06/13 نویسنده: سید یونس ساداتی

انتخاب فرش یک کار سخت و زمان‌بر است. در این انتخاب باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر داشته باشید. تراکم و ابعاد فرش 9متری یکی از اصلی‌ترین مواد برای انتخاب هستند. اگر ابعاد فرش 9 متری کاشان یا ابعاد فرش طرح خشتی استاندارد نباشد، ظاهر منزل شما زیبا نمی‌شود؛ بنابراین ابعاد فرش را با توجه به جزئیات منزل خودتان انتخاب کنید. فرش 9 متری اگر در یک طرح خوب و یک سایز مناسب انتخاب شود، می‌تواند زیبایی اتاق یا آشپزخانه شما را چند برابر کند. در قسمت‌های بعد ابعاد فرش 9متری ماشینی را بررسی خواهیم کرد.

 

فرش 9 متری چند در چند است؟

ابعاد فرش 9متری یکی از مهم‌ترین مسائل موثر در انتخاب و خرید فرش است. ابعاد فرش تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی ظاهری قالی می‌گذارد؛ به‌همین دلیل در زمان انتخاب فرش، لازم است سایز آن را با‌دقت بررسی کنید. ابعاد و ظاهر فرش، وابسته به ساختار منزل شما است. اگر اتاق‌ ساختاری مستطیل‌شکل داشته باشد، فرش نیز باید مستطیل باشد؛ اما اگر اتاق شما دارای ابعاد مساوی است، فرش انتخابی شما باید مربع باشد.

اگر فرش شما کیفیت و ساختاری استاندارد داشته باشد، اغلب به‌صورت مستطیل ساخته می‌شود. اگر به ظاهر فرش‌های متفاوت توجه کنید، می‌بینید که مستطیل برای فرش مناسب‌‌ترین شکل است. تعداد انبوهی از فرش‌ها در ابعاد 3 و نیم در 2 و نیم ساخته می‌شوند؛ البته ناگفته نماند که فرش‌های مربعی، طول و عرض یکسانی دارند. در هنگام خرید فرش باید به این نکته توجه کنید که ابعاد فرش 9متری ماشینی کمی کمتر از 9 است. این موضوع ممکن است بر روی زیبایی ظاهر منزل شما تاثیری زیادی داشته باشد.

How many times is a 9meter

ابعاد فرش 9 متری ماشینی

اگر برای شما هم سوال شده که ابعاد فرش 9 متری چند در چند است، باید ابتدا نوع فرش را عنوان کنید. ابعاد فرش ماشینی 9 متری با ابعاد فرش 9 متری دستباف کمی متفاوت است. قسمت اعظم فرش‌های ماشینی با یک استاندارد ویژه طراحی و بافته می‌شوند؛ بنابراین ابعاد فرش ماشینی برای شما مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود. همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره شد، ابعاد یک فرش 9 متری، 2 و نیم در 3 و نیم متر است. این استاندارد در فرشهای مدرن بیشتر مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

فرش ماشینی طرح دنیا متالیک 1200 شانه گل برجسته

10,474,980 تومانمشاهده محصول

اگر دوست دارید فرش شما در مدل‌های دیگر انتخاب شود، می‌توانید فرش 3 در 3 را که ظاهری مربع شکل دارد ، خرید کنید. اگر سایز فرش برای منزل شما بزرگ است، انتخاب یک فرش کوچک‌تر می‌تواند مشکل شما را حل کند. ابعاد فرش 6متری 2 در 3 است. این فرش در مواقعی که محدودیت فضا دارید، می‌تواند یک انتخاب عالی محسوب شود.

حتما بخوانید:

راهنمای خرید فرش متناسب با دکوراسیون

 

ابعاد فرش 9 متری دستباف

اگر در هنگام خرید فرش، نمی‌دانستید که ابعاد فرش 9 متری چند در چند است؟ بهتر است این نکته را بدانید که استانداردبودن فرش شما در این زمینه اهمیت بالایی دارد.  ابعاد فرش 9متری در حالت استاندار 2 و نیم در 3 و نیم متر است. این ابعاد باعث می‌شوند تا شکل استاندارد فرش نیز مستطیل باشد. فرش 9 متری ماشینی هیچ تفاوتی با فرش 9 متری دستباف ندارد. هر 2 نمونه از حالت استاندارد پیروی می‌کنند.

اگر دوست دارید ظاهر منزل شما متفاوت شود، می‌توانید ابعاد فرش 9متری را کمی تغییر دهید. تغییر سایز این فرش باعث می‌شود که شکل ظاهری آن نیز عوض شود. معروف‌ترین فرش‌های 9 متری در گام اول در سایز 2 و نیم در 3 و نیم و پس از آن، به‌صورت مربع شکل و 3 در 3 است. ابعاد فرش 9متری یک انتخاب خوب برای فرش آشپزخونه یا قالیچه اتاق کودک محسوب می‌شود‌.

 

The dimensions of the 9-meter handmade carpet

طول و عرض فرش 9 متری

در قسمت‌های قبل گفته شد که طول و عرض فرش 9 متری می‌تواند متفاوت باشد. اگر شکل فرش شما مستطیل باشد، طول آن 3 و نیم و عرض آن 2 و نیم است؛ اما اگر طرح فرش شما مربع باشد، طول و عرض فرش برایتان یکسان است. در این زمینه فرش شما می‌تواند دایره نیز باشد. فرش‌های دایره اگر در طرح فرش سنتی ایرانی بافته شوند، زیبایی بیشتری خواهند داشت؛ البته بهتر است بدانید استفاده از فرشی با شکل دایره چندان عادی محسوب نمی‌شود.

 

The length and width of the carpet is 9 meters

انواع تراکم فرش 9 متری

تراکم در زمینه ابعاد فرش 9متری یک موضوع مهم است. به‌طور کلی اگر تراکم فرش در قسمت‌های مختلف آن بالا باشد، فرش شما ظریف‌تر است؛ همچنین تراکم تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت فرش می‌گذارد. تعداد شانه فرش یکی از موارد موثر بر روی تراکم فرش است. فرش‌ها می‌توانند از 700 شانه تا 1500 شانه متغیر باشند. اگر میزان شانه فرش بیشتر شود، تراکم آن نیز افزایش می‌یابد. فرش ماشینی کاشان یکی ار بهترین گزینه‌ها در بین فرش‌های پر‌تراکم محسوب می‌شود.

فرش ماشینی طرح دنیا کرم 1200 شانه گل برجسته

10,474,980 تومانمشاهده محصول

یکی از جدید‌ترین مواردی که در زمینه تراکم معرفی شده، تعداد گره‌های موجود در فرش است. اگر در ‌طی مراحل بافت، گره‌ها بیشتر باشند، تراکم فرش نیز بالا‌تر می‌رود. این گره‌ها تاثیر مستقیمی بر روی ابعاد فرش 9متری ندارند و مهم‌ترین تاثیر آن‌ها بر روی کیفیت و تراکم فرش است. فرش پرز بلند در این زمینه می‌تواند یک انتخاب عالی محسوب شود.

حتما بخوانید:

صفر تا صد چیدمان فرش در هر قسمت منزل

 

چرا ابعاد قالی 9 متری فرق می‌ کند؟

اگر نمی‌دانید محاسبه ابعاد فرش 9 متری چگونه است باید از نکته‌های مختلفی آگاه شوید.  ابعاد قالی 9 متری در شرایط متفاوت مختلف است. اگر این ابعاد برای تمام فرش‌ها یکسان بود، خرید فرش به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شد. فر‌ش‌هایی که با ابعاد مختلف بافته می‌شوند، فروش بیشتری دارند. اصلی‌ترین سایز برای یک فرش 9 متری، 3 و نیم در 2 و نیم است؛ البته در این شرایط باید به یک نکته مهم دقت کنید. فرش‌های 9 متری با طرح مستطیل، 9 متر کامل نیستند. این فرش‌ها هم اتاق را زیبا‌تر می‌کنند و هم از نظر ابعاد برای اغلب منازل مناسب هستند.

 

چرا ابعاد قالی 9 متری فرق می‌ کند؟

نکته‌ ای پر اهمیت در زمینه ابعاد فرش 9 متری

در مطلب فوق ابتدا راجع‌به ابعاد فرش 9متری صحبت کردیم. سپس طول و عرض این فرش را معرفی کردیم و دانستیم که این فرش در شکل‌های مختلفی بافته می‌شود. در آخرین قسمت دلیل این ابعاد و شکل‌های متفاوت را نیز بیان کردیم. در زمینه خرید فرش 9 متری باید نکته‌ای ضروری را بدانید. انتخاب این فرش باید با توجه به جزئیات انجام شود؛ برای مثال اگر فرش شما در یک مکان پر رفت‌و‌آمد استفاده می‌شود، باید تراکم کمتری را برای این محصول در نظر بگیرید یا اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است از یک فرش 9 متری در طرح دایره استفاده کنید. فرش ماشینی طرح عشایر از نظر ابعاد یک فرش مناسب و عالی محسوب می‌شود.

 

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است