جستجو
چیدمان فرش در پذیرایی مربع

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

تاریخ انتشار: 1403/01/18 نویسنده: سید یونس ساداتی

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن فضایی لوکس و جذاب، انتخاب یک فرش مناسب است. فرش‌ها از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی، به‌شمار می‌روند. این عنصر می‌تواند در دیده شدن سلیقه بی‌نظیر شما تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد.

یکی از الگو‌های رایج در معماری اتاق‌نشیمن، شکل مربع است. بسیاری از پذیرایی‌ها به شکل مربعی ساخته می‌شوند؛ بنابراین چیدمان فرش در پذیرایی مربع ممکن است کمی پیچیده باشد. در‌ادامه مهم‌ترین نکات را برای چیدمان این نوع پذیرایی‌ها معرفی خواهیم کرد.

 

طرح های مناسب در چیدمان فرش در پذیرایی مربع

به‌طور کلی، سبک‌های متفاوتی برای چیدمان فرش در این نوع پذیرایی‌ها وجود دارد. با رعایت چند نکته مهم، می‌توانید بهترین دکوراسیون را در اتاق‌نشیمن خود داشته باشید.

Suitable designs for carpet arrangement in square reception

نکته مهمی که وجود دارد این است که اصول چیدمان فرش در پذیرایی مربع، امری ضروری نیست. این اصول اغلب براساس سلیقه افراد شکل می‌گیرد. به‌عنوان مثال برخی از افراد علاقه دارند تا اتاق‌نشیمن خود را با فرش شگی و رنگ‌هایی شاداب بچینند؛ این در‌حالی‌است که برخی دیگر به فضا‌های شلوغ علاقه نشان می‌دهند.

 

رعایت فواصل

اولین و مهم‌ترین نکته، رعایت فاصله لبه‌های فرش از سایر بخش‌ها و دیوار‌ها است. هنگام چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل، باید مقداری فاصله را میان دیوار و لبه فرش در‌ نظر بگیرید. این امر در‌ خصوص ورودی‌ها یا درب‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش

باید توجه داشته باشید تا پایه‌های مبل‌ها یا لوازم خیلی سنگین بر روی فرش‌ها قرار نگیرند. تصور کنید یک فرش ماشینی ابریشمی را با کیفیت و قیمت به‌نسبت بالا خریداری کرده‌اید. ابن فرش‌ها نیازمند نگهداری دقیق و اصولی هستند؛ بنابراین نباید لوازم خیلی سنگین یا تیز را بر روی آن‌ها قرار دهید. این کار بافت فرش را از‌بین خواهد برد.

انتخاب سایز مناسب

هنگام تهیه و چیدمان فرش در پذیرایی مربع، باید به سایز آن توجه داشته باشید. این مورد از نکات بسیار مهم در چیدمان اتاق‌نشمین به‌شمار می‌رود. فرش‌هایی با ابعاد بزرگ برای این فضا‌ها مناسب نخواهند بود.

انتخاب یک طرح و نقش ساده

اگر اتاق‌نشیمن شما دارای مبلمان زیادی است، توصیه می‌شود از فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ استفاده نکنید. فرش مدرن کلاسیک، می‌تواند گزینه‌ای جذاب و ساده برای پذیرایی‌های مربعی شکل، محسوب شود.

البته توجه داشته باشید که استفاده از فرش‌هایی با طرح‌های ساده در منازل خلوت، می‌تواند احساس نا‌خوشایندی را ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است که تعادل را حفظ کنید.

 

چیدمان فرش در پذیرایی مربع بدون مبل

چیدمان فرش در پذیرایی مربع بدون مبل، نیازمند دقت بالا خواهد بود. دلیل این امر آن است که در‌ صورت نبود مبل، فرش‌ها مورد‌توجه بیشتری قرار خواهند گرفت. در این زمان، طرح و اندازه فرش‌ها اهمیت بسیار بالایی خواهند داشت.

Carpet arrangement in a square living room without a sofa

برای مثال، فرش طرح ورساچه می‌تواند یک انتخاب عالی برای این فضا‌ها باشد. الگوی این فرش به‌گونه‌ای بافته شده که می‌تواند کمبود مبل را جبران کرده و جلوه‌ای خاص به پذیرایی ببخشد؛ این نوع فرش‌ها حتی برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع بزرگ هم مناسب هستند.

 

چیدمان فرش در پذیرایی مربع با مبلمان

چیدمان فرش‌ها در پذیرایی‌های مربعی شکل با مبلمان، کمی پیچیده خواهد شد. دلیل این امر وجود مبلمان است که باید با مدیریت مناسب، در فضای پذیرایی جای‌گذاری شوند.

استفاده از قالی گرد بزرگ یا فرش مربعی توصیه می‌شود. با این کار می‌توانید تناسب را در پذیرایی ایجاد کنید. هنگام چیدمان فرش در پذیرایی مربعی، آن را در مرکز قرار دهید؛ اما مواظب باشید تا زیر لوازم سنگین قرار نگیرد.

 

ترکیب رنگ ها در چیدمان فرش در پذیرایی مربع

The combination of colors in the arrangement of the carpet in the square reception

ترکیب رنگ‌ها برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع بزرگ، اهمیت بالایی دارند. در‌صورتی که ابعاد پذیرایی بزرگ باشد، می‌توانید ترکیب رنگ‌ها را از همین نقطه آغاز کنید.

در‌صورتی که، مبلمان و سایر لوازم رنگ‌هایی خنثی دارند، باید دکوراسیون را با فرش‌هایی شاداب و گرم تکمیل کنید. حال اگر لوازم و مبلمان رنگ‌های شاد و با‌نشاطی دارند، باید از رنگ خنثی برای برقراری تعادل استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر اتاق خواب کودکان از قسمت پذیرایی دید دارد، باید فرش را براساس دکوراسیون آن‌ها نیز انتخاب کنید؛ حتی می‌توانید برای خرید فرش اتاق کودک پسرانه و دخترانه هم اقدام کنید.

 

بهترین مکان برای پهن کردن فرش

برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع بزرگ، نیاز است تا یک نقطه کانونی مشخص کنید. این نقطه کانونی می‌تواند در چیدمان مبلمان به شما کمک کند. شما باید چیدمان را براساس این نقطه کانونی تنظیم کنید.

The best place to spread the carpet

نقطه کانونی می‌تواند تلویزیون یا یک دکوری بزرگ باشد. پس از مشخص کردن نقطه کانونی، باید فرش را در نزدیکی آن پهن کنید؛ اما در‌حالت‌کلی، بهترین نقطه برای پهن کردن فرش، مرکز اتاق است. امروزه امکان دریافت مشاوره برای انتخاب فرش مناسب و چیدمان آن، از فروشگاه آنلاین فرش ایجاد شده است.

 

نکات کلیدی چیدمان فرش در پذیرایی مربعی

برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع، باید با نکات کلیدی آن آشنا شوید. در‌ ادامه مهم‌ترین این نکات را بررسی خواهیم کرد. 

نقش پر‌رنگ الگوی هندسی فرش‌ها

هنگامی‌که نوبت به چیدمان فرش در یک پذیرایی مربعی شکل می‌رسد، هماهنگی میان فرم فضا و فرش اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. تصور کنید یک فرش سنتی ماشینی در دل یک پذیرایی مربعی شکل، چه تصویر خارق‌العاده‌ای را ایجاد خواهد کرد. در‌این‌میان، فرش‌های گرد هم می‌توانند گزینه‌ای مناسب به‌شمار روند.

استفاده از رنگ‌های روشن

یکی‌دیگر از نکات کلیدی برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع، استفاده از رنگ روشن در‌ کنار طرح‌های سنتی است. طرح قشقایی فرش طوسی جدید، یکی از پر‌طرفدار‌ترین فرش‌ها شناخته می‌شود. رنگ طوسی از رنگ‌های محبوب در میان طراحان است.

استفاده از رنگ‌های روشن، می‌تواند پذیرایی را بزرگ‌تر نشان دهد؛ بنابراین بهترین گزینه برای پذیرایی‌های مربعی شکل اما کوچک به‌شمار می‌رود. می‌توانید از این روش برای سایر فضا‌های مربعی هم بهره بگیرید.

ایجاد فضایی دنج در الگو‌های مربعی

تفاوتی ندارد که برای پذیرایی یا آشپزخانه مربعی خود به‌دنبال یک فرش مناسب هستید؛ شما می‌توانید با فرش‌های ساده فضایی دنج را خلق کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت هر ‌کدام از فرش‌ها متفاوت خواهد بود؛ بنابراین برای داشتن یک انتخاب عالی، می‌توانید لیست قیمت فرش آشپزخانه و پذیرایی را، بررسی کنید.

با این کار می‌توانید یک فرش مناسب را تهیه کنید؛ در‌صورتی که نکات کلیدی را برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع رعایت کنید، نتیجه قابل‌قبولی خواهید داشت.   

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است