جستجو
گذر فرش ماشینی از گذشته تا به امروز

گذر فرش ماشینی از گذشته تا به امروز

تاریخ انتشار: 1398/05/30 نویسنده: خانم کاشانی

آفرینش یک اثر هنری همیشه جذاب بوده و هست. به خصوص وقتی که این هنر در تاروپود یک فرش شکل گیرد. در این صورت است که هنر حتی در قالب صنعت هم که بیاید هم چنان جذابیت خود را خواهد داشت.

صنعت فرش ایران در جهان، نامی پرآوازه دارد. در گذشته این شهرت بیشتر مربوط به فرش های دستباف ایرانی بود اما امروزه فرش ماشینی نیز جایگاه خاص خود را دارد.

زمانی که اولین تار و پودهای فرش ماشینی در شهرستان کاشان و در کارخانه مخمل و ابریشم کاشان با ساده ترین دستگاه ها به هم گره می خورد، تاریخ فرش ماشینی رقم می خورد. استقبال مردم از این نوع فرش، پیشرفت این صنعت را در کشور تضمین نمود.

دستگاه های مختلفی تولید فرش های ماشینی را انجام می دهند. اولین فرش ماشینی توسط دستگاه بافندگی ژاکارد تولید شد. با پیشرفت علم و توسعه این صنعت به تدریج دستگاه های دیگری نظیر ماشین های بافندگی واندویل ، تکسیما،VTR ، ASR، شونهر، Alpha ،  CRX و … وارد بازار فرش شدند و هم اکنون هم از این نوع ماشین های بافندگی که هر ساله نسخه جدیدتری از آن ها تولید می شود، در صنعت فرش استفاده می گردد.

هر کدام از ماشین های بافندگی روش کار خاص خود را دارد ولی چیزی که واضح است این موضوع بوده که نحوه کار همه ی آن ها به طور کلی یکسان می باشد و فرش با یک شیوه خاص تولید می گردد.

نوآوری و خلاقیت در هر زمینه ای برای انسان جالب بوده و هست. فرش نیز از قاعده مستثنی نیست. و این مسئله سبب شد مدیریت مجموعه فرش محتشم تصمیمات جدیدی اتخاذ کند و در سال 2017 فرش محتشم تحولی شگرف در صنعت تولید فرش خلق نمود و در کنار استفاده از دستگاه های قبلی، با استفاده از دستگاه کلاریس به عنوان اولین شرکت تولید کننده فرش با تکنولوژی همروند در جهان شناخته شد به گونه ای که در سال 2018 میلادی لقب « پدیده نمایشگاه دموتکس ترکیه 2018 » را کسب کرد و تاثیر بسزایی بر بازار جهانی گذاشت.

 

 

 

طرح‌های به کار رفته از گذشته تا به امروز

در گذشته تاریخ کهن و هنرهای بی نظیر مردم ایران در طراحی و تولید بسیاری از وسایل از جمله فرش و پارچه و … اثرگذار بود. حتما شما هم نمونه ای از این طرح های هنری باستانی ایران را در طرح های قالی و پارچه یا معماری ها دیده اید.

امروزه مدرنیته شدن، سبک زندگی و سلیقه افراد را در انتخاب فرش تغییر داده است و این امر سبب شد تا فرش محتشم به نیاز مشتری بیشتر از پیش توجه نموده علاوه بر به روز نمودن خط تولید و دستگاه های خود و با ارائه کلکسیون و سبک های متفاوت گامی بلند و استوار در این راه بردارد. و با ارائه بیش از 1000 تنوع در طرح و رنگ، دامنه انتخاب گسترده تری برای مشتری فراهم نماید.

مقالات مرتبط

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی
همانطور که همه ما میدانیم سالن پذیرایی مهمترین قسم...
فرش کلاریس چیست؟
شرکت فرش محتشم اولین تولید کننده فرش کلاریس در جها...
طرح خرید فرش اقساطی محتشم
خرید فرش اقساطی یک گزینه مناسب در شرایط فعلی است. ...
Hero Time محصول دیگر استودیوی محتوای فرش محتشم
هنگام خرید از یک مجموعه یا یک برند، افراد تمایل دا...
جدیدترین فرش آشپزخانه
جدیدترین فرش آشپزخانه اکنون با استفاده از دستگاه ک...
چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران 1401
شرکت فرش محتشم بعد از 8 سال دوباره در نمایشگاه فرش...
حضور فرش محتشم در نمایشگاه Domotex 2018 ترکیه
فرش کلاریس برای اولین بار در دنیا در سال 1397 (201...
حضور فرش محتشم در نمایشگاه Domotex 2019 ترکیه
برای پنجمین سال پیاپی فعالان صنعت فرش ماشینی خاورم...
حضور فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2022
نمایشگاه دموتکس ترکیه بزرگترین رویداد فرش ماشینی ا...
رونمایی از نسخه موبایل وبسایت محتشم
فرش محتشم به منظور سهولت استفاده شما مشتریان عزیز ...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است