جستجو
حضور فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2022

حضور فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2022

تاریخ انتشار: 1401/03/10 نویسنده: سید یونس ساداتی

 

هفتمین دوره نمایشگاه دموتکس ترکیه امسال در تاریخ 14 تا 17 مِی 2022 (24 تا 27 اردیبهشت 1401) در شهر قاضی انتپ ترکیه اولین قطب صنعت فرش ماشینی جهان برگزار شد و فعالان اصلی این صنعت را در فضایی حرفه‌ای گردهم آورد.

این نمایشگاه زیر نظر شعبه اصلی دموتکس در هانوفر آلمان، برگزار می‌شود و از سوی نهادها و اتحادیه‌های مختلف در ترکیه نظیر اتاق بازرگانی و تجارت شهر قاضی انتپ، اتحادیه صادرکنندگان فرش جنوب ترکیه و اتحادیه تولیدکنندگان فرش این شهر حمایت و پشتیبانی می‌شود. حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این امکان را به وجود میاورد تا شرکت‌ها محصولات خودشان را برای تمام مردم جهان به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در سال‌های 2020 و 2021 برگزار نشد و امسال بعد از گذشت دو سال برگزار شد.

 نمایشگاه دموتکس ترکیه

نمایشگاه بین‌الملی دموتکس ترکیه

هفتمین دوره این نمایشگاه با حضور 200 شرکت تولیدکننده در شهر قاضی انتپ ترکیه به مدت چهار روز برگزار شد. از مهم‌ترین کشورهای غرفه‌گذار در این رویداد می‌توان به ترکیه، بلژیک، هند، ایران، عراق، چین، لبنان، مصر، قزاقستان، روسیه، دانمارک، ایالات متحده آمریکا، اردن، صربستان، ازبکستان و ترکمنستان اشاره کرد.

از این رویداد بزرگ حدود 18 هزار نفر از 103 کشور مختلف جهان بازدید کرده‌اند. نمایشگاه دموتکس امسال نسبت به سه سال قبل، رشدی 25 درصدی داشت و با توجه به تعطیلی این نمایشگاه در دوسال قبل شاهد مشارکت فوق‌العاده افراد در این رویداد بودیم. این دوره از نمایشگاه دموتکس ترکیه از نظر آمار در بهترین جایگاه ممکن قرار گرفت.

 

تاثیر نمایشگاه دموتکس روی بازار جهانی

حضور شرکت‌های مختلف از سراسر جهان در دموتکس، نشان دهنده رقابتی بودن این صنعت در دنیا است. برای دیده شدن در این رویداد جهانی، همواره باید در تلاش برای توسعه و پیشرفت بود. پیش از انجام طراحی‌های جدید و مدرن، کمپانی‌هایی که به دنبال صادرات مطلوب و در دست داشتن بازارهای جهانی هستند، پیمایش‌هایی به منظور نیازسنجی در کشورهای مختلف انجام می‌دهند. با انجام این اقدام و با سنجش سلیقه و نیاز مردم، شانس فروش محصولات بسیار افزایش پیدا کرده و کمپانی‌ها در شرایط بهتری به منظور و هدفشان که همان کسب بازارهای جهانی است خواهند رسید.

 شرکت فرش محتشم

حضور فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2022

در سال 2019، به دلیل شرایط خاص سیاسی و اعمال تحریم‌ها برای وارد کردن مواد اولیه و همچنین صادرات، تنها 11 شرکت از ایران در این رویداد حضور پیدا کردند. اما امسال ما شاهد حضور پررنگ و پرقدرت نماینده‌های ایرانی در دموتکس 2022 بودیم. در این دوره 26 شرکت از ایران در دموتکس حاضر شدند که اکثر آنها از کاشان بودند.

یکی از این شرکت‌ها، مجموعه فرش محتشم بود که با دستی‌پر پا به این رویداد جهانی گذاشته بود. این مجموعه برای اولین‌بار در این نمایشگاه از محصولاتی رونمایی کرد که باعث شگفتی همگان شد. ارائه محصولی با استفاده از الیاف طبیعی برای بافت فرش ماشینی، خلاقیتی بود که فرش محتشم برای نخستین‌بار در جهان دست به آن زد.

متفاوت بودن و اجرایی کردن ایده‌‌های خاص، باعث شد در نمایشگاه دموتکس امسال از غرفه فرش محتشم استقبال بسیار فوق‌العاده‌ای صورت بگیرد. کمپانی‌های بزرگ فرش، برای پیشرفت و موفقیت چشمگیر در حوزه صنعت فرش ماشینی نیاز به رقابت  با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی دارند.

 

دلایل موفقیت فرش محتشم در نمایشگاه ترکیه

شرکت فرش محتشم برای پیشتاز بودن در این عرصه‌ای که رقابتی تنگاتنگ بین همه وجود دارد، همواره به فکر پیشرفت و گسترش کار خود بوده و برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر با طرح‌های نو و خلق ایده‌های تازه، قدم در عرصه رویدادهای جهانی می‌گذارد.

این کمپانی قبل از حضور در نمایشگاه بزرگی مثل دموتکس به صورت کامل و دقیق تحقیقات و پیمایش‌های وسیعی از بازار جهانی انجام می‌دهد تا با سلیقه‌های افراد مختلف در سراسر جهان آشنا شود. داشتن استراتژی خوب یکی دیگر از عوامل موفقیت فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه بود.

 نمایشگاه دموتکس

رونمایی از محصولات جدید و منحصربه فرد

کلکسیون آلما و ایران از محصولاتی است که مجموعه فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه از آن پرده برداری کرد. در کلکسیون ایران شاهد طرح‌های اصیل ایرانی هستیم که شباهت زیادی به فرش‌های دستبافت ابریشم گونه دارد. وجود طرح‌هایی مانند شکارگاه در دستبه‌بندی ایران باعث جذاب‌تر شدن این محصولات شده است.

کلکسیون آلما از نظر ویژگی، شباهت‌های زیادی به فرش‌های کلکسیون ایران محتشم دارد اما از نظر طرح و رنگ دو دنیای مختلف هستند. نقشه‌های این کلکسیون اکثرا در حال هوای فضای مدرن بوده و بیشتر با سلیقه بازار جهانی همخوانی دارد. استفاده از نخ بامبو در تولید این محصولات باعث شده فرش‌های کلکسیون آلما بسیار درخشان و براق باشند.

 

علاقه‌ای شرکت‌های ایرانی به نمایشگاه دموتکس ترکیه

 این نمایشگاه سکوی پرتاب و شاه‌کلیدی برای شرکت‌های ایرانی است که بتوانند سهم بیشتری از بازار جهانی فرش را در این شرایط که تجارت ایران با دنیا به دلیل مبادلات ارزی سخت شده است، پیدا کنند. پیش از این وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باعث شده بود که شرکت‌های داخلی در عرصه صادرات به درستی نتوانند فعالیت کنند، این تحریم‌ها همچنان ادامه دارند اما به شدت سال‌های گذشته نیستند.

همچنین به دلیل تورم و رکود اقتصادی موجود بازار در سال‌های گذشته در کنار شیوع کرونا، بسیاری از شرکت‌های تجاری در رویدادهای بین المللی امکان حضور نداشتند. بدون شک حضور مستمر و مداوم در دوره‌های بین‌المللی نمایشگاه‌های دموتکس همراه با خلق ایده‌های جدید، فرصت معرفی و بازاریابی برای شرکت‌های فرش ماشینی را فراهم کرده و باعث رونق صادرات و ارزآوری به داخل کشور خواهد شد.

 

سخن پایانی

این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای برقراری روابط تجاری در صنعت فرش ماشینی در منطقه خاورمیانه به ویژه در ترکیه و همسایگان استراتژیک این کشور است. به دلیل مشکلات موجود، صادرات به کشورهای همسایه بسیار آسان‌تر از کشورهای اروپایی است. به همین دلیل شرکت‌های داخلی تمرکز بیشتری روی منطقه خاورمیانه دارند.

 همانطور که در سال‌های گذشته شاهد بودیم برگزاری این رویداد نقش مهمی در افزایش سطح تجارت و صادرات شرکت‌های تولید کننده فرش قاضی انتپ به عنوان قطب اول تولید و صادرات فرش جهان داشته و باعث رونق اقتصادی در این شهر شده است.

امیدواریم که تمام نماینده‌های ایران در عرصه‌های جهانی مانند فرش محتشم حضور پرقدرتی داشته باشند و بتوانند پرچم ایران را در صنعت فرش ماشینی جهان بالا ببرند.

 

 

گزارش تصویری نمایشگاه دموتکس ترکیه 2022:

غرفه فرش محتشم در نمایشگاه دموتکس ترکیه

 

فرش محتشم

 

دموتکس ترکیه

 

دموتکس

 

نمایشگاه ترکیه

 

نمایشگاه دموتکس ترکیه

 

شرکت فرش محتشم

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است