جستجو
فرش طرح افشان چیست؟

فرش طرح افشان چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/11/09 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش طرح افشان، جلوه ای از زیبایی و اصالت هنر ایرانی است. وقتی قدم در دنیای فرش های ایرانی می گذارید، با انواع سبک های مختلف مواجه می شوید. اما فرش های افشان همچون نگینی در میان دیگر طرح ها خودنمایی می کنند. این فرش ها با تار و پودی از هنر، فرهنگ و ذوق و سلیقه ایرانی آمیخته شده اند و آنقدر زیبا و چشم نوازند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید فرش طرح افشان چیست؟

 

فرش افشان چیست؟

 

 

 

فرش طرح افشان، معمولا شامل الگوهای پراکنده و بی قاعده ای از گل ها، بوته ها، برگ ها و گاهی نیز پرنده ها و حیوانات است که روی زمینه فرش پخش شده اند. این طرح پراکنده، جلوه ای زنده و طبیعی به فرش می دهد و فضای خانه را چشم نواز و جذاب می کند.

در بعضی از طرح های فرش افشان، ممکن است نقش های منظمی را نیز شاهد باشید، اما معمولا شاخصه اصلی فرش افشان، داشتن الگوهای پراکنده است.

اما فرش طرح افشان چیست؟ در باور عامه اینچنین است که فرش افشان لچک و ترنج نداشته و مرکزی برای آن مشخص نشده است. اما خوب است بدانید که نقشه های تلفیقی نیز وجود دارند که دارای ترنج کوچکی در مرکز هستند و اطراف ترنج دارای طرح های پراکنده است.

 

 

انواع فرش طرح افشان کاشان

  • فرش افشان دسته گل: شاخصه اصلی این طرح ها، دسته گل ها هستند و نقشه با محوریت گل کشیده شده است.
  • فرش افشان بندی: طرح افشان بندی شامل گل های افشانی است که به هم وصل و مرتبط هستند.
  • فرش افشان شکسته: استفاده از خطوط هندسی شکسته شاخصه اصلی این دسته از طرح هاست.
  • فرش افشان حیوانات: مشخصه اصلی این طرح ها استفاده از حیوانات است که نقش مایه اصلی نقشه را تشکیل می دهد.
  • فرش افشان شاخه پیچ: این نقشه از گل های مختلف تشکیل شده که در نگاه اول می بینید که شاخه های گل ها به هم پیوسته اند.
  • فرش افشان ترنج دار: همانطور که از نام فرش افشان ترنج دار مشخص است، ترنجی در مرکز آن وجود دارد و اطراف آن الگوهای پراکنده پخش شده اند.

 

 

مزایای فرش طرح افشان

 

advantages-afshan- pattern-carpet

 

  • زیبایی ظاهری: اگر به دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک علاقمندید و چندان رغبتی به سبک چیدمان مدرن و فانتزی یا فرش ماشینی مدرن ندارید، فرش افشان به شما کمک می کند تا خانه خود را بهترین شکل بچینید.
  • ارتباط با فرهنگ و هنر: فرش افشان نمادی از فرهنگ و هنر است. این فرش ها اغلب از مناطق خاص الهام گرفته اند. با داشتن فرش افشان، شما وارث برگی از تاریخ و فرهنگ یک منطقه خواهید بود.
  • وجود تنوع در طرح ها: طرح های افشان طرفداران بسیاری دارد و به همین دلیل طراح های خوش ذوق روز به روز طرح های زیباتری را خلق کرده و به چرخه تولید وارد می کنند.

 

فرش افشان در چه دکوراسیونی کاربرد دارد؟

فرش های افشان رنگ های مختلفی دارد و به راحتی می توانید آن را با انواع دکوراسیون ها هماهنگ کنید.

فرش افشان در دسته فرش کلاسیک قرار دارد، برای انتخاب مبل می توانید سبک مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک را انتخاب کنید تا در نهایت دکوراسیونی خاص داشته باشید. یکی از مهمترین عواملی که در چیدمان دکوراسیون باید رعایت کنید، انتخاب ابعاد درست برای فرش افشان است. فرش افشان، به دلیل نوع طراحی که دارد، فضا را بزرگتر نشان می دهد، بنابراین بهتر است در صورت کوچک بودن فضا، فرش را کیپ پهن نکرده و کنار دیوارها را خالی بگذارید.

اگر چه فرش افشان یک گزینه بسیار عالی برای دکوراسیون کلاسیک است، اما به راحتی می توانید آن را با دکوراسیون مدرن هم هماهنگ کنید و زیبایی و شکوه را مهمان خانه تان کنید.

بعضی نیز علاقمندند که برای فرش آشپزخانه نیز از فرش ماشینی طرح افشان استفاده کنند.

علت نامگذاری فرش افشان چیست؟

فرش افشان یکی از نقوش اصیل و سنتی ایرانی است که علت نام گذاری آن، نوع خاص طراحی و نقش آن است. افشان در لغت به معنای پراکنده یا پاشیده است و این معانی به خوبی ویژگی فرش افشان که همان داشتن الگوهای پراکنده است را نشان می دهد.این سبک طراحی با رویکردی آزاد و خلاقانه همراه است و جلوه ای زیبا و طبیعی به فضای منزلتان می دهد.

 

جدیدترین فرش طرح افشان

هر ساله، رنگ های خاصی از فرش افشان تولید می شوند که طرفداران خاص خود را دارند. این روزها، رنگ طوسی یکی از رنگ های ترند و محبوب برای فرش است و فرش افشان طوسی طلایی، از جمله جدیدترین طرح های افشان است.

معمولا برای فرش های افشان، از رنگ های روشن استفاده می شود. رنگ هایی چون کرم، متالیک، نقره ای و طلایی. فرش طرح افشان قرمز و همچنین فرش طوسی طرح افشان نیز در بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

خصوصیات فرش طرح افشان چیست؟

فرش افشان امکان تولید با انواع شانه ها و تراکم های موجود در بازار را دارد. در حال حاضر نیز فرش افشان 700 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه امکان تولید دارد که می توانید با توجه به نوع سلیقه و نیازتان آن را تهیه کنید.

از خصوصیات مهم فرش طرح افشان، قرینه نبودن نقوش، پراکندگی در الگوی طرح و نداشتن لچک و ترنج و یا داشتن تنها یک ترنج کوچک است.

قیمت فرش 1500شانه گل برجسته افشان را می توانید در وبسایت محتشم و به صورت آنلاین ببینید.

تاریخچه فرش طرح افشان کاشان

اما ماجرای فرش طرح افشان چیست؟ تاریخچه فرش بافی در ایران بسیار طولانی است و به زمان باستان بر می گردد. اما تاریخ پیدایش طرح افشان مانند بسیاری از نقوش ایرانی به دوران صفویه بر می گردد. زمانی که هنر ایرانی به هنر اسلامی گره خورد و از پیوند این د،و طرح هایی زیبا و ماندگار خلق شدند.

 

قیمت فرش افشان ماشینی

 

 price- carpet-afshan-machine

 

قیمت فرش افشان ماشینی متغیر است و به عوامل مختلف بستگی دارد. قیمت الیاف و مواد اولیه اولین عاملی است که باعث تغییر در قیمت نهایی فرش افشان ماشینی می شود. همچنین ابعاد و اندازه انتخابی شما نیز مهم است چرا که محاسبه قیمت فرش ماشینی طبق متر مربع انجام می شود.

همچنین نوع دستگاه بافندگی، برند انتخابی شما و محلی که از آن فرش می خرید نیز مهم است. در بازرا فرش تهران و دیگر شهرهای ایران، قیمت های مختلفی به شما اعلام می شود، اما شما می توانید فرش افشان ماشینی را بی واسطه از محتشم تهیه کنید.

در وبسایت فرش محتشم شما می توانید قیمت فرش 1200 شانه گل برجسته 12 متری و همچنین قیمت فرش افشان 9متری را نیز ملاحظه کنید.

در کنار این ابعاد، قیمت فرش 1200 شانه کاشان طرح افشان و قیمت فرش 9 متری 700 شانه طرح افشان را نیز می توانید به راحتی ملاحظه کنید.

 

خرید فرش افشان

برای خرید فرش افشان و یا خرید فرش سنتی، پیشنهاد محتشم به شما خرید بدون واسطه و مستقیم از درب کارخانه است. به این صورت که شما این امکان را دارید به صورت حضوری به نمایندگی های فروش فرش محتشم مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین از کارخانه خرید کنید. فروشگاه آنلاین فرش محتشم به شما در این زمینه کمک می کند.

در هر دو صورت شما خواهید توانست با بهترین قیمت یک فرش افشان ماشینی بی نظیر و با کیفیت داشته باشید.

 

نتیجه گیری:

فرش کاشان طرح افشان یکی از انواع سبک فرش در ایران است. این روزها فرش های افشان بسیار پرطرفدار شده اند و بسیاری از خانواده ها از اینگونه طرح ها استقبال می کنند.

معمولا در فرش افشان طرح ها پراکنده بوده و مرکزیتی ندارند و در عین بی نظمی، نظم و ارتباط بسیار خاصی بین المان های مختلف در فرش وجود دارد.


 

 

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...

سوالات متداول


شما می توانید این سبک فرش را در ابعاد استاندارد سفارش دهید. سایزهایی چون 12 متری، فرش 9 متری، 6 متری، 4 متری و 1.5 متری. همچنین پادری فرش افشان نیز موجود است.

شما می توانید به صورت آنلاین فرش دلخواهتان را با بهترین قیمت از محتشم سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. برای استعلام قیمت فرش طرح افشان با ما در ارتباط باشید.

بله، برای اطلاع از شرایط خرید اقساطی می توانید با پشتیبان فروش آنلاین در ارتباط باشید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است