جستجو
چگونه از فرش مینیمال در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

چگونه از فرش مینیمال در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: 1402/11/21 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش‌ها در خانه، جزئی از دکوراسیون هستند که نه‌تنها می‌توانند خانه را تزیین کنند، بلکه ابزاری هنری و کاربردی نیز هستند که بسیار برای هر خانواده ایرانی مهم‌اند. فرش مناسب سبک مینیمال با طراحی خاص و ترکیب رنگ‌های ملایم، حسی از آرامش و زیبایی به خانه شما می‌بخشد.

اما آیا فکر می‌کنید با یک فرش مینیمال و ساده می‌توانیم دکوراسیونی خاص و زیبا خلق کنیم؟

فرش‌های مینیمال توانسته‌اند تجربه زندگی متفاوت و خاصی در دکوراسیون را به افراد بدهند که همراه است با حسی نو و تازه.

در ادامه با ما همراه باشد تا در دنیای فرش‌های مینیمال عمیق‌تر شویم و از نقش آنها در دکوراسیون خانه بیشتر بدانیم.

 

دکوراسیون مینیمال چیست؟

یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی، سبک مینیمال است که بر استفاده از اجزا و عناصر کمتر در خانه تمرکز دارد. اصل اساسی دکوراسیون مینیمال، سادگی است. نور طبیعی، عدم آشفتگی، نظم و استفاده از رنگ‌های آرام در مجموع باعث می‌شوند تا فضایی آرام و تمیز ایجاد شود و حسی مطلوب به اعضای خانواده منتقل شود. فرش مناسب سبک مینیمال نیز به داشتن دکوراسیونی دلخواه کمک می‌کند.

 

برای انتخاب رنگ مناسب، بهرت است یک رنگ را در نظر گرفته و سایر اجزای دکوراسیون را در همان تناژ رنگی انتخاب کنیم. در نظر گرفتن یک رنگ متناسب با دکوراسیون مینیمال، بسیار  مهم است و نقش مهمی در داشتن یک چیدمان اصولی دارد.

 

ویژگی های فرش مینیمال

فرش مناسب سبک مینیمال هم راستا با اصول اصلی دکوراسیون مینیمال طراحی و اجرا می‌شود. در اینجا به بعضی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رنگ‌های ملایم: برای فرش‌های مینیمال عموماً از رنگ‌های آرام و ساده استفاده می‌شود. رنگ‌هایی مثل خاکستری، نقره‌ای، طوسی، بژ و سفید. البته گاهی از فرش سرمه ای ساده نیز استفاده می‌شود که این کاملاً سلیقه‌ای است.
  • طرح و نقشه‌های ساده: معمولاً برای طراحی فرش دکوراسیون مینیمالیستی از طرح‌های ساده استفاده می‌شود. شکل‌های ساده هندسی و همچنین چینش منظم خطوط کنار هم. جزئیات بسیار کم هستند و طرح المان‌های اضافه ندارد.
  • قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون: نوع طراحی و رنگ‌بندی فرش دکوراسیون مینیمالیستی به صورتی است که قابلیت همخوانی با انواع دکوراسیون و فضای داخلی را دارد.

فرش کلاسیک در دکوراسیون مینیمال

فرش کلاسیک و اصیل ایرانی، دارای نقش و نگارها و المان‌های بسیاری بوده و با اصول دکوراسیون مینیمال که سادگی است در تضاد است. اما این به معنای این نیست که نباید از فرش کلاسیک در دکوراسیون استفاده شود. ترکیب فرش‌های کلاسیک در دکوراسیون مینیمال می‌تواند تضاد جالبی را ایجاد کند.

شما می‌توانید سایر اجزا و عناصر دکوراسیون را کاملاً ساده انتخاب کنید تا در کنار فرش مدرن کلاسیک، دکوراسیون جذاب و منحصر به فردی برای شما ایجاد شود.

 

استفاده از فرش در دکوراسیون مینیمال

 

The use of carpets in minimal decoration

 

فرش مناسب سبک مینیمال به دلیل داشتن رنگ روشن و ملایمی که دارد، فضای خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پس اگر خانه کوچکی دارید و می‌خواهید محیط را بزرگ‌تر نشان دهید می‌توانید از فرش مناسب سبک مینیمال استفاده کنید.

اگر هدف شما داشتن دکوراسیونی مینیمال است، پس باید اصول و اهداف این سبک دکوراسیون را مدنظر قرار داده و رعایت کنید.

 

فرش ساده باشد، رنگ فرش ملایم باشد، ابعاد فرش متناسب با فضا باشد و بیشتر از بافت در آن استفاده شده باشد تا طرح.

 

یکی از کاربردهای فرش مناسب سبک مینیمال، استفاده از این سبک فرش برای اتاق کودک است. فرش اتاق کودک ساده و یا طرح‌دار را می‌توانید از محتشم بخواهید!

 

فرش مناسب سبک مینیمال

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، فرش مناسب سبک مینیمال، فرشی است که اصول و اهداف دکوراسیون مینیمال را رعایت کند. اما این اصول شامل چه مواردی می‌شوند؟

 

سادگی، خلوتی، استفاده از رنگ‌های ملایم و آرام، پرهیز از نقش و نگار زیاد در فرش و شلوغی فضا و انتخاب ابعاد متناسب. توجه به این موارد در نهایت یک دکوراسیون مینیمال را خلق خواهد کرد.

 

فرش آشپزخانه با دکوراسیون مینیمال

فضای آشپزخانه معمولاً شلوغ و دارای اجزای بسیار است. اما شما می‌توانید با یک چیدمان مناسب و انتخاب رنگ‌های درست، به داشتن یک دکوراسیون مینیمال کمک کنید.

 

استفاده از رنگ‌های ملایم و آرام، انتخاب فرشی ساده و بدون طرح‌های شلوغ و همچنین جای‌گذاری عناصر در جای خود به شما یک دکوراسیون ساده و مینیمال با حسی از آرامش خواهد داد.

 

برای انتخاب فرش مخصوص آشپزخانه می‌توانید تنوعی از طرح‌های مختلف را در وب‌سایت رسمی فرش محتشم ببینید.

 

 

فرش پذیرایی در دکوراسیون مینیمال

فرش مناسب سبک مینیمال می‌تواند به اتاق پذیرایی و نشیمن فضایی آرام و پر از حس قرار و راحتی ببخشد. با کوچک شدن آپارتمان‌ها و فضای خانه‌ها، رفته‌رفته علاقه جوان‌ها به داشتن فرش پذیرایی ساده و به طور کلی چیدمان مینیمال بیشتر می‌شود. چرا که داشتن فرشی با طرح ساده و رنگی روشن، فضای خانه را بزرگ‌تر و وسیع‌تر نشان می‌دهد.

 

فرش ترک برای دکوراسیون مینیمال

فرش‌های ترک غالباً از نقوش سنتی روی زمینه‌ای ساده تشکیل شده‌اند. فرش ترک برای دکوراسیون مینیمال در صورتی خوب است که نقش و رنگ آن در خطی ساده، منظم و یکپارچه حرکت کند. اگر هم به دکوراسیون مینیمال علاقه دارید و هم نقوش سنتی و اصیل را می‌پسندید، تهیه فرش ترک برای چیدمان خانه می‌تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون دلخواهتان را داشته باشید.

 

فرش مدرن در دکوراسیون مینیمال

 

Modern carpet in minimal decoration

فرش‌های مدرن بر خلاف طرح‌های سنتی، نقش و نگار زیادی ندارند و شلوغ نیستند. طرح فرش‌های مدرن، خلوت است. گاهی این فرش‌ها فقط یک رنگ دارند و روی آن نقوش ساده ترسیم شده است.

 

فرش‌های مدرن با اصول و اهداف دکوراسیون مینیمال که همان سادگی و خلوتی است هم راستا است و می‌تواند چیدمانی ساده و خلوت برای شما خلق کند.

 

فرش طوسی ساده با سبکی مدرن یکی از انتخاب‌های مناسب برای فرش دکوراسیون مینیمالیستی است.

 

فرش اتاق خواب در دکوراسیون مینیمال

فرش اتاق خواب تأثیر بسیار زیادی بر ایجاد آرامش و حس و حال ما دارد. انتخاب رنگ‌های ملایم و آرام به داشتن استراحتی عمیق و خوابی آرام کمک می‌کنند و نقشه‌های شلوغ و پیچیده، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نیستند. هر چه طرح‌های ساده و خلوت باشند، فضای اتاق خواب شما به یک دکوراسیون مینیمال نزدیک‌تر خواهد شد.

 

فرش‌های ساده به دلیل نداشتن پیچیدگی نقوش، می‌توانند به داشتن فضایی آرام و بدون تشویش کمک کرده و تعادل و زیبایی را خلق کنند.

 

فرش وینتیج در دکوراسیون مینیمال

فرش پتینه که با نام فرش کهنه‌نما نیز شناخته می‌شود، سبک خاصی از طراحی فرش است که در راستای تلفیق سنت و مدرنیسم به وجود آمده است. این فرش‌ها در واقع فرش‌های مدرن و جدیدی هستند که حالتی کهنه و قدیمی به آنها داده می‌شود. درست است که از فرش وینتیج در دکوراسیون مینیمال استفاده می‌شود، اما فرش ساده با سبک مدرن و طراحی ساده، انتخاب بهتری برای چیدمان دکوراسیون مینیمال است.

 

اگر برای دکوراسیون مینیمال خانه به دنبال فرش وینتیج هستید، بهتر است از رنگ‌بندی‌های ساده استفاده کنید. همچنین دقت کنید که طرح‌های خلوتی که نقش و نگار کمتری داشته باشند، انتخاب بهتری برای دکوراسیون مینیمال هستند.

 

نتیجه گیری

دکوراسیون مینیمال بر اساس اصول و اهداف مشخصی چیده می‌شود. مهم‌ترین اصل در دکوراسیون مینیمال، اصل سادگی است. هر چقدر از لحاظ بصری فضا خلوت‌تر بوده و جزئیات کمتری داشته باشد، به داشتن فضایی ساده و آرام کمک خواهد کرد. استفاده حداقلی از اجزا و عناصر مختلف در محیط، حذف المان‌های غیر ضروری، انتخاب رنگ مناسب، خطوط تمیز در طراحی، ابعاد و سایز استاندارد، طرح‌های ساده و چیدن سایز عناصر در فضا، به داشتن یک دکوراسیون مینیمال خوب منجر خواهد شد.

 

 

سوالات متداول


بله، اما از آنجا که تأکید دکوراسیون مینیمال بر سادگی و خلوتی است و طرح‌های وینتیج نقش و نگار زیادی دارند، بهتر است از طرح‌های مدرن استفاده کنید.

بهتر است برای دکوراسیون مینیمال از رنگ‌های سرد یا خنثی استفاده شود. رنگ‌هایی مثل سفید، خاکستری، طوسی و رنگ‌های پاستلی انتخاب خوبی هستند.

بله، شما می‌توانید از طریق شعب یا نمایندگی‌های فرش محتشم و یا بخش فروش آنلاین آن، اقدام به خرید فرش دلخواهتان کنید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است