جستجو
راهنمای خرید فرش کودک

راهنمای خرید فرش کودک

تاریخ انتشار: 1403/02/23 نویسنده: سید یونس ساداتی

وقتی نوبت به خرید فرش اتاق کودک می‌رسد، میزان حساسیت پدر و مادرها بیشتر می‌شود، چرا که کودکان بیشترین زمان را مشغول حرکت و بازی روی فرش هستند و این مهم است که احساس راحتی داشته باشند. غالباً فضای هال یا پذیرایی با فرش طرح کلاسیک پوشانده شده و اتاق خواب و کودک با طرح‌های متناسب با فضا.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا 3 نکته طلایی در مورد خرید فرش کودک به شما بگوییم:

  • انتخاب الیاف مرغوب و ایمن

    کودکان زمان زیادی را روی فرش می‌گذرانند؛ از بازی کردن های طولانی مدت گرفته تا خوابیدن و خوراکی خوردن؛ بنابراین این نکته اهمیت دارد که الیاف فرش بدون ایجاد حساسیت یا آلرژی تنفسی بوده و با پوست کودک سازگار باشد.

  • انتخاب رنگ های مناسب

    رنگ‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی روحیه کودک و رشد خلاقیت او دارند. انتخاب رنگ‌هایی شاد و روشن و با کاراکترهای مورد علاقه کودکان، حس خوب و هیجان‌انگیزی به کودک شما خواهد داد. فرش‌هایی که طرح بازی، آموزش الفبا، اعداد یا نقشه کشورها و شهرها را نیز دارند محیطی آموزشی برای کودک فراهم می‌کنند و در رشد او مؤثرند. همچنین خوب است بدانید فرش سنتی انتخاب مناسبی برای اتاق نوزاد نیست.

  • دوام و استحکام بالا

از آنجا که کودکان در سن و سالی هستند که دقت زیادی برای تمیز نگه داشتن فرش ندارند، فرش اتاق کودک نیاز به شستشوی مداوم و تمیز کردن دارد؛ بنابراین میزان دوام و استحکام فرش در برابر شستشو و جارو زدن مداوم اهمیت دارد.

در کنار انتخاب فرش کودک، فرش طرح ورساچ نیز برای اتاق پذیرایی یا هال شما گزینه مناسبی است.

 

فرش اتاق کودک

Children-room -carpet

انتخاب فرش اتاق کودک یا فرش دایره، از جمله انتخاب‌هایی است که با حساسیت بسیاری همراه بوده و دقت زیادی را نیاز دارد. کودکان به دلیل آسیب پذیر بودن از لحاظ جسمی، در معرض خطرات بیشتری هستند. پرزهای فرش یا جریان الکتریسیته آن می‌تواند به کودکان آسیب بزند؛ بنابراین بهتر است فرشی را انتخاب کنید که جریان الکتریسیته در آن نباشد و حداقل پرز را داشته باشد.

در کنار این موارد، انتخاب طرح مناسب و رنگ متناسب با اتاق کودک نیز اهمیت دارد. در نهایت به قابلیت شستشوی فرش کودک نیز توجه داشته باشید تا با شست‌وشوی مکرر آسیب نبیند.

برای دیدن انواع فرش اتاق خواب دخترانه و فرش تکه دوزی شده  پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت رسمی فرش محتشم دیدن کنید.


بهترین طرح فرش اتاق کودک

انتخاب بهترین طرح فرش برای اتاق کودک بهتر است با توجه به علاقه‌مندی و انتخاب خود او باشد. در کنار این مورد، توجه به کیفیت الیاف، استحکام فرش، رنگ مناسب و قیمت نیز مهم است.

شخصیت‌های کارتونی، طبیعت و حیوانات می‌توانند برای کودکان جذاب باشند. بافت محکم و بدون پرز بودن فرش نیز برای کودکان مناسب‌تر خواهد بود.

رنگ‌های روشن و انرژی بخش مانند صورتی، سبز، آبی و زرد می‌تواند به کودکان حس مثبت و خوبی بدهد و فرش مناسب اتاق کودک باشد.

توجه به تمامی این موارد و در نهایت داشتن انتخابی درست و اصولی می‌تواند به داشتن یک فرش کاربردی و خاص برای اتاق کودک شما کمک کند.

برای دیدن انواع فرش مدرن ترک نیز وب‌سایت فرش محتشم به داشتن انتخابی بهتر به شما کمک می‌کند.

فرش ماشینی کودک طرح شهروندان کوچولو کد 101270 طوسی 700 شانه

6,540,000 تومانمشاهده محصول

 

بهترین رنگ فرش اتاق کودک

برای انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق کودک، توجه به چند مورد مهم است:

رنگ‌های چرک‌تاب که لکه‌های فرش به‌راحتی از روی آن پاک شود، انتخاب مناسبی برای اتاق کودکان هستند. اینکه رنگ انتخابی شما با فضا و دکوراسیون اتاق کودک هماهنگ باشد نیز مهم است.

همچنین توجه به تأثیر رنگ‌ها بر روحیات کودکان نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

در نهایت انتخاب بهترین رنگ قالیچه اتاق کودک یا گلیم فرش کودک، به سلیقه کودک، والدین، شرایط خانواده، میزان بودجه و نوع فرهنگ دارد. هر چقدر به مجموعه این نکات دقت بیشتری داشته باشیم، انتخاب بهتر و کاربردی‌تری خواهیم داشت.

best-carpet-color-child-room

بهترین ابعاد فرش اتاق کودک

اگر فضای فرش اتاق خواب کودک شما بسیار بزرگ است و مایلید کل اتاق پوشیده باشد، می‌توانید از فرش‌های 12 متری یا 9 متری استفاده کنید.

اگر اتاق کودک اندازه متوسطی دارد، استفاده از فرش شش متری انتخاب خوبی است.

اما غالباً برای خرید فرش کودک از فرش‌های 4 متری با ابعاد 1.5*2.25 استفاده می شود، چرا که محلی را برای بازی کودک فراهم کرده و بخش زیادی از اتاق را نیز می پوشاند.

دیدن انواع فرش 9 متری کودک

فرش ماشینی کودک طرح پرنسس کوچولو کد 101229 صورتی 700 شانه

6,540,000 تومانمشاهده محصول

 

انتخاب فرش اتاق کودک از نظر طول عمر

انتخاب فرش برای اتاق کودک یا فرش جدید مدرن بهتر است در کنار زیبایی، طرح مناسب و رنگ شاد، طول عمر و دوام و استحکام لازم را نیز داشته باشد.

برای انتخاب فرش کودکانه که طول عمر آن بالا باشد، انتخاب الیاف بسیار اهمیت دارد. بعضی از مواد اولیه و نخ ها، مقاومت بیشتری دارند و برای اتاق کودک مه مدت زمان بیشتری را در حال بازی روی زمین است انتخاب بهتری هستند.

همچنین فرش‌هایی که نگهداری و تمیز کردن آن آسان‌تر باشد طول عمر بهتری خواهند داشت.

برای دیدن لیست قیمت فرش آشپزخانه با ما در ارتباط باشد.

فرش ماشینی کودک طرح شهر ماشین ها کد 101221 تمام رنگ 700 شانه

6,540,000 تومانمشاهده محصول

 

انتخاب فرش اتاق کودک از نظر دکوراسیون اتاق کودک

اگر برای انتخاب گلیم فرش اتاق کودک، با فرزندتان به هایپر یا فروشگاه بروید، ممکن است به چالش برخورد کنید! کودکان معمولاً به هماهنگی رنگ فرش با دکوراسیون اتاقشان توجهی ندارند و انتخابشان با حس و حال درونی و علایقشان همراه است، اما والدین معمولاً برایشان مهم است که فرش اتاق با چیدمان هماهنگ باشد.

اما خوب است این نکته را در نظر بگیرید که در نهایت این کودک است که باید از فضای اتاقش لذت ببرد و انتخاب او اولویت دارد، هر چند که مطابق با رنگ دکوراسیون خانه نباشد!

حتما بخوانید:

بهترین فرش اتاق کودک

اما اگر در حال چیدمان اتاق برای نوزادتان یا فرش اتاق بچه هستید و به فرش اتاق نوزاد نیاز دارید، بهتر است طیف رنگ‌هایی را که هماهنگ با تم کلی اتاق است انتخاب کنید. درست است که انتخاب رنگ‌های روشن تمیز کردن اتاق را کمی سخت‌تر می‌کند اما در عوض به اتاق کودک انرژی و شادی می‌بخشد. مثلاً برای فرش اتاق کودک دخترانه رنگ‌هایی مثل صورتی و زرد مناسب هستند.

برای دیدن و خرید فرش ماشینی کاشان محتشم به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

Children-room carpet-suitable-decoration

جنس فرش اتاق کودک

جنس فرش اتاق کودک یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب آن است. با توجه به تحرک کودک و افزایش میزان پا خوردگی فرش، فرش باید قابلیت شستشوی آسانی داشته باشد. بهتر است فرش اتاق کودک هر3‌ماه یک‌بار شسته شود. بنابراین باید در هنگام خرید به کیفیت فرش و دوام آن بعد از شستشوهای مکرر دقت شود. همچنین جنس فرش باید به شکلی باشد که در هنگام شستشو رنگ­‌های آن ثابت مانده و بعد از مدتی در هم آمیخته نشوند.

فرش ماشینی کودک طرح یونیکورن و ماه کد 101232 صورتی 700 شانه

6,540,000 تومانمشاهده محصول

 

لطافت و نرمی فرش اتاق کودک

فرش­‌هایی که در بازار موجود است، از لطافت و نرمی یکسانی برخوردار نیستند. توصیه می‌­شود که فرش اتاق کودک از میان فرش‌­های نرم و لطیف انتخاب شده و از خرید فرش­‌های سفت اجتناب شود. رعایت این نکته به کودک کمک می­‌کند که در هنگام بازی و رفت و آمد دچار احساس ناخوشایند نشود. خبرخوش اینکه برای بررسی نرمی و لطافت فرش نیاز به تخصص خاصی نبوده و با لمس دست می­توان میزان لطافت را بررسی کرد.

softness-ocarpet-children-room

ضخامت فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک باید ضخامت مناسب داشته باشد. هر چه ظرافت فرش اتاق کودک بیشتر باشد، بازی و راه رفتن کودک بروی آن آسان‌تر و خوشایندتر خواهد بود. اما باید توجه کرد که کم بودن ضخامت فرش ممکن است باعث سبک شدن فرش شود. بنابراین دویدن یا بازی کودک روی آن به­ دلیل تا خوردن و جمع شدن فرش مشکل شود. همچنین بهتر است که برای خرید فرش اتاق کودک از فرش­‌های بدون ریشه استفاده کرد. زیرا ریشه‌های فرش مکان مناسبی برای رشد آلودگی است. هم‌چنین توصیه می‌­شود که فرش اتاق کودک از نوع فرش‌­های شگی «پرز بلند» نباشد. زیرا این فرش‌­ها به دلیل ساختار خود به مرور زمان آلودگی زیادی در خود جمع می‌­کنند و شستشوی آن­‌ها مشکل می‌شود.

فرش ماشینی کودک طرح پرنسس و یونیکورن کد 101210 تمام رنگ 700 شانه

6,540,000 تومانمشاهده محصول

 

خرید فرش اتاق کودک

خرید فرش اتاق کودک یکی از مهم‌ترین وسایلی است که والدین در هنگام چیدمان اتاق به آن توجه می‌­کنند. اما گاهی اوقات، نکات مهم و ضروری در خرید آن مانند جنس فرش، لطافت فرش، مدل فرش و رنگ فرش و حتی جنسیت کودک در نظر گرفته نمی‌­شود. از آن‌جایی که وسایل موجود در اتاق کودک همواره از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار هستند، انتخاب یک فرش مناسب نیز این زیبایی را تکمیل می­‌کند.

 

جمع بندی:

برای انتخاب فرش مناسب کودک نسبت به فرش‌های سایر فضاهای خانه نیاز به دقت بیشتری است. از آنجا که کودکان بیشتری زمان خود را روی فرش می‌گذرانند و مشغول به بازی هستند، بهتر است جنس الیاف ایمن بوده و مرغوب باشد.

همچنین انتخاب طرح و رنگ مناسب نیز مهم است. طرح‌های آموزشی و کاراکترهای محبوب و مورد علاقه کودکان نیز بسیار حس و حال خوبی به فرزند شما خواهد داد.

 

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...

سوالات متداول


بله، محتشم بیش از 70 طرح دخترانه و بیش از 100 طرح مشترک با شخصیت‌های کارتونی و حیوانات مورد علاقه کودکان موجود دارد.

بله شما می‌توانید فرش کودک را در ابعاد دایره نیز سفارش دهید.

با بخش پشتیبانی وب‌سایت محتشم در ارتباط باشید تا شما را برای خرید اقساطی راهنمایی کنند.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است