جستجو
راهنمای خرید فرش وینتیج

راهنمای خرید فرش وینتیج

تاریخ انتشار: 1401/09/03 نویسنده: سید یونس ساداتی

امروزه فرش وینتیج به دلیل سبک خاصی که در میان انواع فرش ماشینی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. فرش وینتیج مدلی از فرش ماشینی است که به شکل فرش‌های قدیمی و کهنه نما طراحی شده است و به همین دلیل است که به فرش کهنه نما نیز معروف است. این سبک، از فرش‌های عتیقهٔ دستبافت قدیمی الهام گرفته است. کلمهٔ وینتیج در زبان فارسی به معنای قدیمی و کهنه بودن است و به هر وسیله‌ای که قدیمی و کهنه باشد وینتیج می‌گویند. شاید تاکنون شما فرش وینتیج را از نزدیک ندیده باشید و منظور ما را از تعریف این فرش متوجه نشده باشید، منظور ما از سبک وینتیج فرش‌های است که دارای ظاهری بسیار قدیمی و کهنه هستند و حتی در بعضی از موارد رنگ‌پریدگی هم دارند که این جزوی از طرح فرش به‌حساب می‌آید. در اصل فرش پتینه یا وینتیج با طراحی خلاقانه به این شکل درمی‌آیند؛ اما این محصولات دارای بهترین کیفیت و بالاترین مقاومت هستند و اغلب از دوام بالایی برخوردار هستند.

 

فرش وینتیج

با گران‌تر شدن فرش‌های دستبافت امروزه بازار فرش ماشینی به بازاری بسیار فعال و پرتقاضا تبدیل شده است. شرکت‌های مختلف تولیدکننده فرش ماشینی برای حفظ و نگهداری این بازار مجبور هستند هموار از طرح‌ها و فرش‌های جدید رونمایی کنند تا برای مخاطب خود تکراری نشود. از همین رو رقابت تنگاتنگی در صنعت فرش ماشینی ایران به وجود آمده است.

شرکت فرش محتشم یکی از برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران است که توانسته در بازارهای خارجی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی داشته باشد. این مجموعه برای اینکه بتواند فرش‌های جدیدی را وارد بازار کند از پیشرفته‌ترین دستگاه بافت فرش کمک گرفته است. فرش کلاریس این کارخانه در ایران و خارج از کشور دارای طرفداران زیادی است. فرش وینتیج هم با استفاده از دستگاه کلاریس تولید می‌شود و همین باعث شده که این فرش جذابیت دوچندان پیدا کند.

 

فرش وینتیج

 

در سال‌های گذشته وجود شبکه‌های مجازی مختلف باعث شد که مردم نسبت به دکوراسیون‌های مختلف آگاهی بیشتری پیدا کن و به دکوراسیون خاص و مدرن علاقه بیشتری پیدا کنند. کارخانه فرش کاشان نیز برای برطرف‌کردن نیازهای مردم دست به تولید فرش‌های مدرن و به‌روز زد تا با ارائه سبک‌های جدید و رنگ‌بندی‌های مختلف بتواند بازار فرش ماشینی متحول کند. این موضوع باعث شد در کنار فرش مدرن، فرش وینتیج نیز موردپسند مشتریان قرار بگیرد و طرفداران زیادی پیدا کند.

استفاده از رنگ‌های طوسی، نقره‌ای و ذغالی جلوه زیبا و خیلی خاصی به فرش وینتیج می‌دهد و معمولاً هم بیشتر از این رنگ‌ها برای تولید فرش وینتیج استفاده می‌شود. فرش پتینه از نظر جلوه و ظاهر تفاوت بسیار زیادی با فرش کلاسیک و فرش اصیل ایرانی دارد و همین موضوع باعث شده که این فرش بسیار خاص به نظر بیاید.

برای طراحی این فرش گاهی اوقات از نقشه‌های اصیل ایرانی استفاده می‌شود؛ اما کهنه‌نما بودن آن و تغییراتی که در رنگ فرش به وجود می‌آید، فرش را خیلی متفاوت می‌کند. در بعضی از فرش‌ها نیز از سبک‌های فرش فانتزی و مدرن نیز استفاده می‌شود. در ادامه به جذاب‌ترین طرح‌های فرش وینتیج بازار خواهیم پرداخت.

 

مزایای استفاده از فرش وینتیج

  • زیبایی منحصربه‌فرد
  • تلفیقی از اصالت و مدرنیته
  • قابلیت همخوانی با دکوراسیون‌های مختلف
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به فرش دستبافت

 

فرش وینتیج در دکوراسیون خانه

بسیاری از افراد برای اینکه یک دکوراسیون داخلی زیبا و خاص داشته باشند از فرش وینتیج استفاده می‌کنند. در اصل فرش وینتیج در دسته‌بندی فرش مدرن و فرش جدید ایرانی قرار دارد و طراحان این مدل از فرش ماشینی سعی دارند با تولید این‌گونه از فرش‌ها جای خالی هنرهای اصیل ایرانی در خانه‌های مدرن امروزی پر کنند. فرش کهنه‌نما قدمت و گذشته تاریخی فرش‌های ایرانی را در ذهن افراد مختلف تداعی می‌کند.

فرش وینتیج بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند در کنار دکوراسیون مدرن خود فضای کلاسیکی هم داشته باشند و همچنین کسانی که به فرش‌های قدیمی علاقه‌مند هستند و برای نقشه‌های سنتی و قدیمی ارزش قائل هستند می‌توانند از فرش وینتیج استفاده کنند.

 

قیمت فرش وینتیج

عوامل و پارامترهای مختلفی وجود دارد که بر قیمت فرش وینتیج تأثیر می‌گذارد. پارامترهای مانند شانه و تراکم، جنس نخ و الیاف و سایز. در نتیجه این محصولات نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی تفاوت قیمت آن‌چنانی ندارد.

فرش وینتیج را می‌توان جزو محصولات مدرن جدید در صنعت فرش ماشینی داست که در مدت کوتاه توانست طرفداران زیادی را به خودش اختصاص دهد البته که روی نقشه‌های فرش وینتیج چند سالی است که کار انجام می‌شود؛ اما در سال 1401 ما تنوع بیشتری را در این نوع از فرش ماشینی مشاهده می‌کنیم که همین باعث شده فروش فرش کهنه نما خیلی زیاد شود.

 

فرش کهنه نما

 

تاریخچه فرش وینتیج

از گذشته تا کنون فرش دستبافت در ایران جزو باارزش‌ترین کالاهای صنایع‌دستی به‌حساب می‌آمده. درگذشته برای اینکه ارزش فرش دستبافت را زیادتر کنند آن را در کوچه خیابان پهن می‌کردند تا فرش پا بخورد و حالت کهنه‌نما به خودش بگیرد. این روش اصالت و قدمت فرش را افزایش می‌دهد و بر ارزش آن می‌افزاید. همچنین در آن زمان فرش‌های کهنه‌نما طرف‌داران بیشتری داشته است.

 

مزیت‌های فرش وینتیج نسبت به فرش کهنه قدیمی

فرش وینتیج و کهنه‌نما از دوام بالایی برخوردار است و شما می‌توانید از آن سالیان سال استفاده کنید. همچنین فرش وینتیج نسبت به فرش‌های قدیمی از قیمت بسیاری مناسب‌تری برخوردار است و این به‌خاطر کمیاب بودن عتیقه بودن فرش‌های قدیمی است و افرادی زیادی نیستند که توانایی خرید چنین فرش‌هایی را داشته باشند به همین دلیل است که خرید فرش ماشینی کهنه ما بهترین گزینه برای این افراد است.

فرش‌های قدیمی به دلیل استفاده از پشم در آن دوام کمتری دارند و حشرات تأثیر زیادی روی این محصولات می‌گذارند. اغلب اوقات فرش‌های دستبافتی که در معرض رطوبت قرار گرفته‌اند دچار پوسیدگی شده‌اند.

 

فرش پرطرفدار!

بیشتر کسانی که تصمیم به خرید فرش ماشینی میگیرند به دنبال تنوع و محصولات خاصی هستند که بتواند زیبایی خانه خودشان را افزایش دهد. استقبال بسیار زیاد از این نوع فرش ماشینی باعث شده که ما شاهد طرح‌های مختلف فرش وینتیج در بازار باشیم. البته که افراد زیادی هستند که می‌گویند اصالت فرش کاشان و نقشه کاشان بیشتر در محصولات ترنج دار نمایان است؛ اما فرش وینتیج توانسته نظر مشتریان مختلف را به خودش جذب کند.

 

رنگ بندی فرش وینتیج

در بافت فرش وینتیج بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود البته که رنگ طلایی و قرمز هم در بافت این فرش مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ ولی بیشتر اوقات ما شاهد تم رنگی طوسی در فرش کهنه نما هستیم. برای اینکه فرش وینتیج ظاهر کهنگی خود را از دست ندهد اغلب از تعداد رنگ کمی در بافت فرش استفاده می‌شود؛ اما فرش محتشم برای تولید فرش وینتیج از 22 رنگ مختلف استفاده می‌کنند که در بازار فرش شما مشابه آن را نمی‌توانید پیدا کنید.

 

نتیجه گیری

فرش وینتیج جزو جذاب‌ترین محصولات ماشینی در دنیا به‌حساب می‌آید که امروزه در ایران و خارج از کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. ترکیب سنت و مدرنیته باعث شده این محصول نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی متفاوت باشد. برای خرید فرش وینتیج می‌توانید به سایت فرش محتشم مراجعه کنید و از خرید اینترنتی آسان لذت ببرید. این مجموعه فرش شما را به‌صورت رایگان تا درب منزل ارسال می‌کند و همچنین شما می‌توانید از 1300 طرح مختلف محصول موردنظر خود را خریداری کنید. فرش وینتیج بهترین گزینه برای خاص‌پسندان است.

فرش محتشم، آفرینش در تاروپود ماست ...

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است