جستجو
ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون

ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون

تاریخ انتشار: 1399/10/22 نویسنده: محمدحسین کریمی

رنگ قرمز در علم روانشناسی نشان دهنده قدرت، شکوه و اعتماد به نفس می‌باشد. در گذشته علاوه بر فرش، برای لباس های تجملاتی اشراف و بزرگان نیز از رنگ قرمز استفاده می‌شد. انتخاب این رنگ برای فرش مستلزم این است که سبک کلاسیک برای دکوراسیون خود انتخاب کنیم که در این سبک از چوب بسیار استفاده می‌شود و عامه پسند است. معمولا رنگ چوب استفاده شده در این سبک دکوراسیون به رنگ قهوه‌ای تیره است و همچنین نقش‌های ساده اما زیبایی دارد.
امروزه 3 نوع رنگ لاکی برای بافت فرش استفاده می‌شود. رنگ لاکی کمرنگ، رنگ لاکی پررنگ و لاکی دونه اناری که از هر 3 رنگ آن برای بافت فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود. سبک کلاسیک مجدد پس از مدتی مورد توجه افراد قرار گرفته است و بسیاری از مردم برای چیدمان خانه‌های خود مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که در بهترین فضای خانه خود یک فرش لاکی رنگ هم پهن کرده باشند. این سبک احتمالا برای خیلی از آن‌ها حس نوستالژی داشته باشد که بخواهند برای زنده کردن خاطرات خود از این سبک استفاده کنند استفاده از پرده‌های مخمل که با رنگ قرمز و قهوه‌ای به خوبی ترکیب ایجاد می‌کنند.
قرمز از دسته رنگ‌های گرم و جذاب، و رنگی مهم در طراحی دکوراسیون است به ویژه در نشیمن های ایرانی عمولا رنگ قرمز به چشم می خورد. یکی از جلوه های رنگ قرمز در اتاق‌های پذیرایی یا نشیمن ایرانی، استفاده در انواع فرش، قالیچه، گلیم و سایر زیراندازهاست. در دهه های اخیر استفاده از عناصر سبک زندگی مدرن در خانه های ایرانی افزایش یافته است. یکی از نتایج این پدیده، هم نشینی اثاثیه ای چون انواع مبلمان، آباژور و … با فرش قرمز می باشد. از این رو با توجه به جایگاه محبوب و پرطرفدار فرش قرمز، توجه به اصول ست کردن فرش قرمز با مبل نیز افزایش یافته است.

 

ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون

هنر ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون، بخش مهمی از طراحی داخلی است. رنگ لاکی در فرش با طرح‌های متنوع و خاصی که دارد، می‌تواند به خوبی با دکوراسیون خانه شما هماهنگ شود. انتخاب درست و اصولی فرش لاکی برای خانه می‌تواند فضایی گرم و خاص به وجود بیاورد. حتی اگر فرش راه پله شما لاکی باشد.

Matching the lacquered carpet decoration

با اینکه فرش‌های لاکی با انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شوند، اما بعضی از سبک‌های چیدمان، بیشتر با فرش لاکی هماهنگ می‌شوند که در ادامه به هر یک از آنها اشاره می‌کنیم.

فرش لاکی با چه مبلی ست میشه؟

  • سبک‌های مدرن: فرش‌های لاکی با طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم می‌توانند با دکوراسیون با فرش لاکی در سبک معاصر و جدید هماهنگ شوند. چرا که سادگی و خلوت بودن از اصول اصلی طراحی داخلی سبک‌های مدرن است.
  • سبک روستایی: فرش‌های لاکی با طرح‌های سنتی یا فرش سنتی ایرانی، می‌توانند با انرژی و گرمایی که دارند، فضایی صمیمانه و جذاب برای خانه‌هایی با سبک سنتی ایجاد کنند.
  • سبک آزاد: سبکی از چیدمان که قید و شرط خاصی نداشته و مبتنی بر آزادی در چیدمان است. در استفاده از رنگ‌های مختلف تنوع دارد و منحصر به فرد است.
  • سبک مینیمالیستی: فرش‌های لاکی با طرح های ساده و با رنگی خنثی انتخاب خوبی برای سبک مینیمال هستند. این سبک به دنبال خلوت بودن در فضا است.

اگر همچنان برایتان این سوال است که فرش لاکی با چه رنگ مبلی ست میشه ، می توانید از پشتیبان های آنلاین فرش محتشم کمک بگیرید تا بهترین پیشنهادها را به شما بدهند. خوب است بدانید رنگ لاکی یا قرمز برای فرش کودکانه انتخاب مناسبی نیست و بهتر است از رنگ های شاد برای اتاق کودک استفاده کنید.

 

فرش قرمز با چه مبلی ست میشه

اینکه بدانیم فرش قرمز با چه رنگ مبلی ست میشه، نیاز به مهارت و البته سلیقه دارد. خوش سلیقگی و داشتن تخصص برای چیدمان به طور هم‌زمان می‌تواند به شما کمک کند تا خانه‌ای منحصر به فرد داشته باشید.

What kind of sofa goes with the red carpet

اگر قبل از خرید مبلمان، ابتدا به سراغ تهیه فرش قرمز رفته‌اید، پس شما یکی از دوستداران سفت و سخت فرش قرمز لاکی برای خانه هستید! چرا که پیش از خرید هر یک از اجزای خانه، به فکر خرید فرش آن هم رنگ قرمز بوده‌اید. رنگی که سرشار از انرژی و گرماست و داشتن دکوراسیون با فرش قرمز می‌تواند محیطی پرانرژی و خاص برای شما خلق کند. برای خرید انواع فرش لاکی می‌توانید روی محتشم حساب کنید.

اما با فرش قرمز چه مبلمانی را ست کنیم؟

  • برای مبلمان قرمز، بهترین ترکیب رنگ، استفاده از طیف رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، طوسی و کرم است و به دکوراسیون خانه با فرش اصیل کاشان و رنگ قرمز جلوه‌ای خاص می‌بخشد.
  • از آنجا که رنگ قرمز، رنگی تند و گرم است، بهتر است آن را با رنگ‌های ملایم هماهنگ کنیم تا در فضا تعادل ایجاد شود.
  • فرش قرمز در فضا، محیط را کوچک نشان می‌دهد، اگر می‌خواهید فضا کمی دلبازتر شود، تا حد امکان محیط را خلوت نگه دارید.

خوب است بدانید فرش قرمز با مبل سبز هم ست می‌شود، اما لازم است تون های رنگی و سایه روشن‌ها را به خوبی هماهنگ کنید. ترکیب سبز و قرمز می‌تواند فضایی شاداب و پویا به وجود بیاورد و به خلق فضایی خاص و متفاوت کمک کند. حتی شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های قرمز و سبز برای فرش اشپزخانه نیز استفاده کنید.

 

فرش قرمز با مبل کرم

ترکیب رنگ‌های قرمز و کرم با یکدیگر، می‌تواند فضایی ایجاد کند که در عین گرما بخشی و انرژی زیاد، آرامش و حس ثبات را نیز به اهالی خانه بدهد.

اما چرا این ترکیب رنگی زیباست؟

مهم‌ترین دلیل چشم‌نواز بودن ترکیب رنگی فرش قرمز با مبل کرم، تضاد رنگی این دو است. رنگ قرمز نماد حرارت و گرماست و رنگ کرم نماد آرامش و نرمی است که ترکیب این دو در کنار هم درخشش خاصی به فضا می‌دهد.

با داشتن این ترکیب رنگی در خانه، تعادل بصری و هارمونی در نگاه اول بسیار به چشم می‌آید. فرش های کلاسیک قرمز نیز با مبل کرم ترکیب بسیار زیبایی هستند.

ممکن است این سؤال پیش بیاید که بخش لاکی فرش قرمز با چه مبلی ست میشه؟ علاوه بر ست کردن آن با رنگ‌های خاکستری و طوسی، شما می‌توانید برای هماهنگی بیشتر در فضا، از المان‌ها و اکسسوری‌هایی در همین طیف رنگی استفاده کنید تا زیبایی دو چندانی ایجاد شود. برای مثال کوسن‌هایی با رنگ‌های طلایی می‌توانند کمک کننده باشند.

برای دیدن انواع فرش نئوکلاسیک می‌توانید از وب‌سایت فرش محتشم دیدن کنید.

 

فرش قرمز با مبل طوسی

Red carpet with gray sofa

رنگ طوسی به دلیل داشتن پایه خنثی، حسی از امنیت و آرامش به فضا می‌دهد و در کنار رنگی قوی چون قرمز، تعادل ایجاد می‌کند.

فرش قرمز در زمینه فضای دکوراسیون توجه و حواس را به خود جلب می‌کند و در پس زمینه، مبلمان طوسی محیط را آرام و متعادل می‌سازد.

اگر مبلمان طوسی با تعداد زیادی از عناصر در خانه شماست، داشتن یک دکور با فرش قرمز می‌تواند به انتقال گرما و انرژی در خانه کمک کند.

 این ترکیب رنگی با انواع سبک‌های چیدمان، از سنتی گرفته تا مدرن قابلیت هماهنگی دارد. حتی شما می‌توانید فرش ریز ماهی قرمز را در کنار مبلمان طوسی داشته باشید و از زیبایی و اصالت بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

ست فرش لاکی با مبلمان چرمی

برای ست کردن فرش قرمز با دکوراسیون منزل، مبل چرمی با رنگ روشن مانند سفید و نسکافه ای توصیه می‌شود. حتی می توانید از کوسن‌های رنگ قرمز بر روی مبلمان خود استفاده نمایید تا فرش در دکوراسیون منزل جلوه بهتری داشته باشد.

ست فرش ماشینی قرمز با مبلمان کرم

البته توجه داشته باشید که شما می‌توانید از مبلمان کرم رنگ نیز برای دکوراسیون با فرش قرمز استفاده نمایید. استفاده از ترکیب رنگ کرم و لاکی سبب دلنشین‌تر شدن خانه می‌شود. کوسن‌های رنگارنگ ایده مناسبی برای دکوراسیون رنگ فرش قرمز و مبل کرم می‌باشد

 

ست کردن فرش لاکی با مبلمان زرشکی

رنگ زرشکی یکی از بهترین و زیباترین رنگ‌ها برای مبلمان می‌باشد که قابلیت ست شدن با سایر دکوراسیون منزل به ویژه فرش لاکی را دارد. به طور کلی رنگ‌های گرم انرژی زیادی در محیط به همراه می‎‌آورند و سلیقه‌های متفاوتی این رنگ‌ها را می پسندند. از مبلمان زرشکی و فرش قرمز می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل یا محیط کار استفاده نمایید. در این صورت ترکیب رنگ‌های روشن سایر وسایل دکوراسیون مانند پرده و دیوارها انتخاب مناسبی خواهد بود که توصیه می‌شود برای جذاب‌ترشدن دیزاین فضا از رنگ‌ روشن مانند سفید برای کوسن‌های مبلمان استفاده شود.

 

ست کردن فرش لاکی با مبلمان طوسی

رنگ طوسی به عنوان رنگ خنثی، کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل و سایر جاها دارد. در بازار، مبل طوسی رنگ در انواع فراوانی از مدل و طرح عرضه شده است که می‌توانید از آن‌ها برای ست کردن با این نوع فرش  استفاده نمایید. این رنگ به دلیل دیر کثیف شدن مبلمان، طرفداران زیادی پیدا کرده است. از رنگ هماهنگ و یا متضاد طوسی و قرمز در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود البته امروزه اکثر زوج‌های جوان رنگ‌های ملایم و روشن مانند رنگ کرم را برای فرش انتخاب می‌کنند. ست کردن فرش با مبلمان، پرده ها و سایر وسایل از عمده دلایل انتخاب فرش رنگ روشن است و در آخر ‌می‌توان گفت برای انتخاب فرش و مبلمان، سلیقه خود و دکوراسیون مد نظرتان را مورد توجه قرار دهید و محیطی دلنشین بسازید.

 

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

Modern decoration with red carpet

انتخاب فرش قرمز برای خانه شاید به نظر کاری جسورانه بیاید؛ اما اصلاً نگران نباشید؛ چرا که می توانید فرش قرمز را با دکوراسیون مدرن خود به خوبی هماهنگ کنید، به صورتی که چشم هر بیننده ای را خیره کند. فرش فانتزی مدرن با رنگ قرمز انتخاب خوبی برای دکوراسیون شما خواهد بود.

فرش در مرکز و نقطه کانونی خانه قرار دارد و به همین دلیل انتخاب آن بسیار مهم خواهد بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که مایلید همیشه خاص باشید و بدرخشید، دکوراسیون خانه با فرش قرمز متناسب با آن همان تصور و رویایی است که می‌تواند به واقعیت بپیوندد!

برای اطلاع از فروش آنلاین فرش می‌توانید با پشتیبانی فرش محتشم در ارتباط باشید.

 

تعدادی از فرش‌های لاکی فرش محتشم پیشنهاد برای شما

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است