جستجو
راهنمای خرید فرش جهیزیه

راهنمای خرید فرش جهیزیه

تاریخ انتشار: 1402/04/18 نویسنده: سید یونس ساداتی

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های خرید جهیزیه بدون شک انتخاب فرش است. اینکه شما بتوانید بهترین فرش برای جهیزیه را خریداری کنید بدون شک تأثیر چشمگیری روی زیبایی‌های دکوراسیون خانه شما خواهد گذاشت. معمولاً اکثر خانواده‌های ایرانی حساسیت و وسواس زیادی برای خرید این کالا به خرج می‌دهند تا در پایان بتواند یک فرش خاص را برای دخترشان انتخاب کنند. به همین دلیل شما باید توجه بسیار زیادی به چیدمان منزل تازه‌عروس در انتخاب فرش داشته باشید. اگر قصد تصمیم دارید فرش خانه نوعروس خود را تهیه کنید حتماً به صفحه خرید فرش مراجعه کنید و از دیدن انواع فرش ماشینی لذت ببرید.

بدون شک خرید فرش جهیزیه یکی از بهترین و جالب‌ترین مراحل زندگی عروس و دامادها است که تا سالیان متوالی در ذهنشان باقی خواهد ماند. حس و حال شروع یک زندگی عاشقانه در فضای که شما خودتان باتوجه‌به سلیقه‌ای که داشتید درست شده می‌تواند فرایند را برای شما جذاب‌تر کند. در فرهنگ مردم ما فرش یکی عنصر حساس در خانه است که در خرید وسایل جهیزیه هم اهمیت زیادی دارد. اما در این مسیر علاوه بر جذابیت‌های موجود شما با چالش‌های بسیار زیادی ممکن است روبرو شوید که اگر از قبل آماده این موارد نباشید ممکن است در هنگام خرید دچار مشکل شوید.

به طور مثال ممکن است بعد از گذشت مدتی عروس و دامادهای عزیز متوجه شوند که فرش اصلاً باب میل آنها نیست یا پس از استفاده متوجه شوند که رنگ انتخاب مناسب خانه آنها نیست. در صورتی گاهی اوقات ممکن رنگ فرش بسیار زیبا باشد؛ اما نگهداری از فرش برای آنها کار بسیار سختی است. در بعضی از موارد هم ما شاهد این موضوع هستیم که بعد از گذشت یکی دو سال زوجین از فرش جهیزیه خود متنفر می‌شوند و خواستار خرید فرش با مد روز هستند. یکی دیگر از چالش‌های موجود در این مسیر وجود تنوع بسیار زیاد در طرح و جنس فرش است که گاهی اوقات زوج‌های جوان را دچار دردسر می‌کند. برای مثال شما اگر برای فرش جهیزیه خود قصد خرید فرش دستباف داشته باشید باید دو سه برابر قیمت فرش ماشینی هزینه کنید که این کار شما را ممکن است سخت کند. اگر می‌خواهید تمام فرش‌های موجود در بازار علاوه برای بهترین فرش برای جهیزیه را مشاهده کنید حتماً به صفحه فرش ماشینی مراجعه کنید. در این صفحه شما انواع فرش ماشینی از مدرن تا کلاسیک را می‌توانید مشاهده کنید و در صورت‌پسند به‌صورت آنلاین خریدتان را انجام دهید.

 

بهترین فرش برای جهیزیه کدام است؟

بهترین فرش برای جهیزیه باید در تمام پارامترهای فرش ماشینی مانند جنس نخ، شانه و تراکم و متریال بهترین و درجه یک ترین کیفیت ممکن را داشته باشد. بهترین فرش برای جهیزیه باید از مرغوب‌ترین الیاف مانند اکریلیک، ابریشم یا ترکیب این دو نوع نخ تولید شه باشد.

البته که فرش‌های پلی اوژن کلاریس نیز جزو بهترین فرش‌های ماشینی قرار دارد. علاوه بر متریال استفاده شده مراحل تولید نیز تأثیر بسزایی روی کیفیت فرش ماشینی می‌گذارد. برای یک فرش همه‌چیزتمام حتماً به صفحه خرید فرش کلاسیک مراجعه کنید تا با متنوع‌ترین کلکسیون فرش کلاسیک ایران مواجه شوید. همچنین شما می‌توانید این محصولات را با گارانتی 5ساله خریداری کنید.
 

خرید بهترین فرش عروس

 

بهترین رنگ فرش جهیزیه کدام است؟

برای اینکه بهترین انتخاب را برای رنگ فرش جهیزیه داشته باشید بهتر است احساسی و افراطی عمل کنید و از خرید رنگ‌های مد روز که بعد از چند وقت از مد می‌افتد پرهیز کنید. زیرا بعد از گذشت زمان نسبت به رنگ فرش سرد می‌شوید و تصمیم به‌عوض کردن فرش خواهید گرفت. همچنین استفاده از فرش روشن نیز می‌تواند در نگهداری و مراقبت از فرش برای شما مشکل به وجود بیاورد.

در مقابل رنگ روشن، رنگ تیره قرار دارد که مقداری فضای خانه شما را تاریک و دلگیر نشان می‌دهد و گزینه مناسبی برای خانه تازه‌عروس نیست. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگی است که در چند سال اخیر همواره روی مد بوده است. رنگ طوسی بهترین فرش برای جهیزیه است؛ زیرا این فرش به دلیل اینکه در دسته‌بندی رنگ‌های خنثی قرار دارد به‌خوبی با رنگ‌های مختلف هماهنگ می‌شود و شما می‌توانید آن را با هر رنگی ست کنید. برای دیدن جدیدترین محصولات رنگ طوسی حتماً به صفحه فرش طوسی مراجعه کنید و در صورت‌پسند فرش موردنظر خود را با گارانتی 5ساله به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.


برای جهیزیه فرش چند متری بخرم؟

انتخاب سایز فرش ماشینی کاملاً به فضای خانه شما و نحوه چیدمان مدنظرتان بستگی دارد. به همین دلیل شما باید قبل از خرید فرش ماشینی حتماً متراژ خانه خود را اندازه‌گیری کنید و سپس اقدام به خرید فرش کنید. پس باتوجه‌به نکته گفته شده اگر متراژ قسمت‌های مختلف خانه مانند سالن پذیرایی، اتاق‌خواب و آشپزخانه را دارید، نباید نگرانی داشته باشید؛ زیرا به‌سادگی می‌توانید با توجه متراژ سایز فرش جهیزیه خود را مشخص کنید.

حتماً قبل از انتخاب سایز فرش جهیزیه در مورد اصول معماری و چیدمان فضای داخلی خانه مطالعاتی داشته باشید. زیرا این موارد تأثیر بسزایی روی زیباتر شدن خانه شما خواهند گذاشت. به طور مثال اگر می‌خواهید خانه زیباتری داشته باشید بهتر است فرشی را انتخاب کنید که نسبت به فضا نه آن‌چنان بزرگ باشد نه خیلی کوچک‌تر از فضا.

این نکته را هم فراموش نکنید، فرشی که برای محیط آشپزخانه و سالن پذیرایی انتخاب می‌کنید باید حداقل 50 سانتی‌متر و حداکثر 150 سانتی‌متر از دیوارهای اتاق فاصله داشته باشید. در انتخاب بهترین فرش برای جهیزیه مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است، اگر شما می‌خواهید در خانه اجاره‌ای زندگی کنید باید متراژ فرش به شکلی انتخاب کنید که در صورت نقل‌مکان بتوانید از فرش‌هایی که الان دارید نیز استفاده کنید. پس همیشه این نکته را در ذهن خودتان داشته باشید تا دچار ضرر نشوید. اگر هم در هماهنگ‌کردن مبل و فرش دچار مشکل هستید حتماً مقاله ست کردن مبل و فرش را مطالعه کنید. با مطالعه این مطلب شما می‌توانید به‌راحتی فرش خود را با انواع مبل ست کنید.

 

مدل فرش جهیزیه عروس

انتخاب مدل فرش جهیزیه کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما برای اینکه بهترین فرش برای جهیزیه را خریداری کنید حتماً باید این مورد در ذهن خود داشته باشید که کیفیت نیمی از فرش تشکیل می‌دهد و شما برای داشتن بهترین فرش باید طرح و نقشی را انتخاب کنید که دکوراسیون خانه شما را تکمیل کند و مکمل خانه شما به‌حساب بیاید.

گاهی اوقات ممکن است تازه‌عروس و دامادهای عزیز همراه با فرزندشان پا به خانه‌ای بخت بزارند در این شرایط شما می‌توانید برای اتاق کودک خود نیز با مراجعه به صفحه فرش کودک خریداری کنید. این نکته را فراموش نکنید شما با خرید اینترنتی هزینه‌ای بابت ارسال نخواهید پرداخت.

 

خرید جدیدترین مدل فرش عروس

 

فرش دستباف مناسب جهیزیه

اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشید ممکن است بین یک دوراهی بزرگ هنگام خرید فرش قرار بگیرید، اینکه فرش ماشینی خریداری کنید یا دستبافت. امروزه فرش‌های ماشینی از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارند به‌راحتی با دکوراسیون های مختلف ست می‌شوند. همچنین به دلیل کیفیت بسیار بالایی که فرش‌های ماشینی دارند ارزش آنها هم بالاتر رفته است.
از آن سو اگر بودجه‌ای خرید فرش دستبافت را دارید می‌توانید با انتخاب یک فرش اصیل ایرانی زیبایی را به خانه خود هدیه دهید. اما توصیه ما به شما زوج‌های جوان این است اگر شما شاغل هستید و زمان رسیدگی به فرش دستبافت را ندارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، خرید فرش ماشینی گزینه بهتری برای شما است. فرش‌های ماشینی مانند فرش مدرن از قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار هستند.

همچنین شستشوی فرش‌های ماشینی به‌مراتب از فرش‌های دستبافت ساده‌تر است و شما نیاز به وسواس بسیار زیادی نخواهید داشت. اگر تصمیم به خرید فرش دارید حتماً برای مشاهده تنوع محصولات ماشینی به صفحه فرش مدرن مراجعه کنید. نقشه‌های این دسته‌بندی بیشتر با سلیقه جوانان امروزی هماهنگی دارد.

 

نتیجه‌گیری

خرید بهترین فرش برای جهیزیه بدون آگاهی کافی در مورد فرش باکیفیت امکان‌پذیر نیست. به همین حتماً قبل از خرید فرش این مطلب را مطالعه کنید. حتماً برای خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. همچنین اگر قصد خرید به‌صورت اینترنتی دارید می‌توانید روی شرکت فرش محتشم حساب باز کنید. همچنین شما می‌توانید به شکل آنلاین می‌توانید نسبت به خرید قسطی فرش اقدام کنید.
امیدواریم تمام زوج‌های جوان در تمام مراحل زندگی بتوانند بهترین‌ها را داشته باشند. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. اگر تجربه خرید فرش برای جهیزیه دارید خوشحال می‌شویم تجربیات خودتان را با در میان بگذارید.


مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است