جستجو
فرش نئوکلاسیک چیست و تأثیر آن در دکوراسیون چگونه است؟

فرش نئوکلاسیک چیست و تأثیر آن در دکوراسیون چگونه است؟

تاریخ انتشار: 1402/11/23 نویسنده: سید یونس ساداتی

اگر این روزها به فروشگاه‌های فرش سر زده باشید و طرح‌های مختلف را بررسی کرده باشید، حتماً نام فرش نئوکلاسیک نیز به گوشتان خورده است. تصور کنید که در خانه فرشی دارید مدرن با رنگ‌های شاد و به‌روز، اما طرحی سنتی و کلاسیک. شما می‌توانید به طور هم زمان هم زیبایی و چشم نوازی فرش‌های مدرن را داشته باشید و هم اصالت و نقش‌های با شکوه سنتی و کلاسیک را.

اما فرش نئوکلاسیک چیست؟ با چه سبک دکوراسیون‌هایی هماهنگ می‌شود؟ با داشتن فرش نئوکلاسیک، سایر عناصر خانه را به چه صورت باید چیدمان کرد؟

در ادامه هر آنچه در خصوص فرش نئوکلاسیک لازم است را به شما خواهیم گفت تا هنگام خرید و انتخاب فرش، دچار سردرگمی و گیجی نشوید.

فرش نئوکلاسیک چیست؟

فرش نئوکلاسیک در واقع ترکیبی است از سبک فرش مدرن و فرش کلاسیک. فرش‌های نئوکلاسیک، به فرش‌هایی گفته می‌شود که نقش و نگار ها و شلوغی‌شان به اندازه فرش کلاسیک نیست و سادگی و خلوتی آن‌ها هم به اندازه فرش مدرن نیست. در واقع تلفیقی از هر دو سبک بوده و ویژگی‌های هر دو را دارد. هم نشانه‌ها و تجمل و زیبایی فرش کلاسیک و هم سادگی و جدید بودن فرش مدرن. فرش مدرن کلاسیک را می‌توانید در کلکسیون نئوکلاسیک ببینید.

با خواندن این متن حتماً جواب سؤالتان را که فرش نئوکلاسیک چیست؟ را خواهید گرفت.

 

 

انواع مدل های فرش نئوکلاسیک

  • فرش نئوکلاسیک، تلفیق مدرن و سنتی با تأکید بر المان‌های مدرن
  • فرش نئوکلاسیک، تلفیق مدرن و سنتی با تأکید بر المان‌های سنتی

تنوع طرح و رنگ در سبک فرش نئوکلاسیک بسیار زیاد است. اما در بعضی از این طرح‌ها، جزئیات و نقوش مدرن بیشتر دیده می‌شود و در بعضی از آنها نقوش سنتی و کلاسیک.

شما برای انتخاب فرش برای دکوراسیون نئوکلاسیک، لازم است چیدمان خانه‌تان را در نظر بگیرید، اگر نمای کلی و عناصر دکوراسیون شما بیشتر سنتی هستند، فرش شما هم باید به سبک کلاسیک نزدیک باشد و اگر چیدمان خانه شما مدرن است، فرشی که انتخاب می‌کنید بهتر است به سبک مدرن گرایش داشته باشد. برای مثال فرش طرح بختیاری که دارای نقش و نگارهای بسیار است برای دکوراسیون نئوکلاسیک انتخاب درستی نیست.

 

کاربرد فرش نئوکلاسیک

 

Neoclassical carpet application

 

فرش نئوکلاسیک سبکی منحصر به فرد است که برای بسیاری از دکوراسیون‌ها کاربرد دارد. بسیاری به دنبال فرش دستباف نئوکلاسیک هستند که خوب است بدانید هزینه زیادی دارند و باید به طور سفارشی و ویژه طراحی و اجرا شود. در ادامه به انواع کاربرد فرش نئوکلاسیک اشاره می‌کنیم:

 

  • فرش برای سبک نئوکلاسیک در اتاق نشیمن: فرش نئوکلاسیک می‌تواند برای اتاق نشیمن استفاده شود و جلوه و شکوه خاصی به فضای خانه شما بدهد. اتاق نشیمن از جمله محیط‌های پر کاربرد و پر رفت و آمد در خانه است، با نگاه مداوم به فرش اتاق نشیمن، حسی از تازگی و طراوت را به طور مداوم تجربه خواهید کرد. بنابراین مهم است که چه فرشی با چه طرح و رنگی برای اتاق نشیمن انتخاب کنید.
  • فرش برای سبک نئوکلاسیک در اتاق پذیرایی: اتاق پذیرایی، فضایی است که رفت و آمد چندانی نداشته و فقط ویژه مهمان است. داشتن یک فرش نئوکلاسیک خاص، تأثیری فوق‌العاده بر مهمانان خواهد داشت و در لحظه اول ورود، آنها را شگفت‌زده خواهد کرد. برای انتخاب فرش نئوکلاسیک در اتاق پذیرایی، محتشم تنوعی از طرح‌های جدید و خلاقانه را در کلکسیون‌های مختلف خود دارد که می‌توانید با دستی باز انتخابشان کنید.
  • فرش برای دکوراسیون نئوکلاسیک در اتاق خواب: فرش‌های نئوکلاسیکی که به سمت سبک‌های مدرن گرایش بیشتری دارند و ساده و خلوت هستند، می‌توانند عنصر دکوراتیو مناسبی برای اتاق خواب بوده و آرامش را به شما بدهند.

برای قالی آشپزخانه نیز می‌توانید از فرش نئوکلاسیک استفاده کنید؛ ولی این انتخاب، کاملاً سلیقه‌ای است.

 

 

فرش مناسب مبل نئوکلاسیک

سبک مبلمان‌های نئوکلاسیک معمولاً تک رنگ و کاملاً ساده است. بعضی از آنها نیز نقوش و طرح‌های خاصی دارند. شما می‌توانید رنگ غالب مبل را در نظر بگیرید و با توجه به آن، فرش دلخواهتان را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که اهمیت دارد، تطابق رنگ مبل با فرش است. برای مبلمان نئوکلاسیک، اغلب رنگ‌های خنثی مانند کرم، نقره‌ای، سفید، خاکستری و طوسی استفاده می‌شود. فرش‌هایی با رنگ‌های ملایم که تناژ رنگی‌شان با مبلمان شما یکسان باشد، مثل فرش طوسی طلایی انتخاب خوبی هستند.

 

بعد از آن، لازم است به ابعاد و شکل آن توجه کنید. شما می‌توانید فرش برای سبک نئوکلاسیک را در ابعاد مختلف سفارش دهید. البته فرش‌های بزرگ که تمام قسمت‌های مبلمان را در بر می‌گیرد می‌تواند فضای زیباتری ایجاد کند. فرش‌ها نباید آن‌قدر رنگ‌های تند و گرمی داشته باشند که مبلمان را تحت‌الشعاع قرار بدهند. تعادل بصری در فضا بسیار مهم است.

 

برای بسیاری سؤال است که فرش نئوکلاسیک چیست؟ با در نظر گرفتن یک سری نکات و توضیحات ضروری به‌راحتی می‌توانید فرش دلخواهتان را انتخاب کنید. مجموعه فرش محتشم انواع مدل فرش نئوکلاسیک و همچنین فرش سنتی جدید را در کلکسیون خود دارد که می‌توانید ببینید.

 

دکوراسیون مناسب فرش نئوکلاسیک

 

Neoclassical carpet suitable decoration

 

برای چیدمان دکوراسیون سبک نئوکلاسیک، می‌توانید از ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن استفاده کنید. توجه به جزئیات و چیدن المان‌های مختلف با خلاقیت و طبق اصول صحیح، می‌تواند فضایی زیبا و دلنشین برای شما ایجاد کند.

 

اگر در دکوراسیون از رنگ‌های گرم استفاده شده است، می‌توانید فرش برای سبک نئوکلاسیک، مبل یا پرده‌ها را با رنگ‌هایی ملایم و خنثی انتخاب کنید تا محیطی زیباتر داشته باشید.

استفاده از المان‌های طلایی و فلزی در نقاط مختلف خانه، می‌تواند جلوه‌ای مدرن به محیط داده و خانه را لوکس و خاص کند. قاب عکس طلایی، دستگیره‌های در، اکسسوری‌های مختلف و کلید چراغ‌ها را می‌توانید طلایی انتخاب کنید. همچنین داشتن گیاهان طبیعی یا درختچه‌های کوچک در گلدان‌های کلاسیک یا مدرن می‌تواند حس تازگی را به دکوراسیون شما داده و به خلق چیدمانی نئوکلاسیک کمک کند.

 

به طور کلی برای دکوراسیون نئوکلاسیک، لازم است بین عناصر کلاسیک و سنتی با جزئیات مدرن و جدید هماهنگی ایجاد شود. خرید فرش نئوکلاسیک را به‌صورت آنلاین می‌توانید از وب‌سایت فرش محتشم انجام دهید.

 

جمع بندی

در این متن سعی بر آن داشتیم تا به شما بگوییم فرش نئوکلاسیک چیست؟ شاید شما هم دقت کرده باشید که بعضی از سبک‌ها، بعد از مدتی کنار گذاشته می‌شوند؛ اما چندی بعد با کمی تغییر مورد توجه عموم قرار می‌گیرند. یکی از این سبک‌ها، کلاسیک است. فرش‌های کلاسیک پس از دوره‌ای محبوبیت، دیگر صدرنشین نبودند، اما با کمی تغییر و اضافه شدن المان‌های مدرن به آن، با نام جدید نئوکلاسیک مورد توجه عموم قرار گرفتند.

 

در سبک فرش برای دکوراسیون نئوکلاسیک دیگر خبری از رنگ‌های تند و گرمی که در فرش‌های قدیمی می‌بینیم نیست، بله رنگ‌های روشن و ملایم، طرح‌های خلوت و نقشه‌های ساده مورد توجه هستند.

برای خرید فرش نئوکلاسیک می‌توانید به فروشگاه آنلاین فرش محتشم مراجعه کنید و از میان تنوعی از طرح‌ها، فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.

سوالات متداول


فرش وینتیج سبکی از فرش است که در همان سبک‌های قدیمی و سنتی تولید می‌شود؛ اما به شیوه مدرن. درست است که فرش پتینه تلفیقی از سنت و مدرنیته است، اما نمی‌توان آن را فرش نئوکلاسیک دانست. چرا که در رنگ‌بندی و نوع طراحی، کاملاً متفاوت است.

فرش‌های دستبافت عموماً با طرح‌های اصیل و سنتی ایرانی بافته می‌شوند و سبک جدیدی ندارند. فرش نئوکلاسیک مدرن را تنها به‌صورت ماشینی می‌توانید در بازار پیدا کنید.

بله شما می‌توانید به‌صورت آنلاین تمامی طرح‌های فرش برای دکوراسیون نئوکلاسیک را ببینید و از میان آنها فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است