جستجو
بهترین روش نگهداری از فرش سفید و روشن

بهترین روش نگهداری از فرش سفید و روشن

تاریخ انتشار: 1403/01/25 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش‌های سفید و روشن یکی از پر‌طرفدار‌ترین انواع فرش‌ها هستند. بسیاری از افراد برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و بزرگتر نشان دادن فضا، از فرش‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند. نکته قابل‌توجهی که درباره این فرش‌ها وجود دارد، نگهداری از آن‌ها است.

این فرش‌ها آلودگی و کثیفی را به سمت خود جذب می‌کنند که دلیل این امر، روشن بودن آن‌ها است. برای اینکه بتوانید از آن‌ها به‌خوبی نگهداری کنید، راه‌های متعددی وجود دارد. برای اطلاع از بهترین روش نگهداری از فرش سفید و روشن، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

چگونه از فرش سفید و روشن نگهداری کنیم؟

به‌طور کلی، رنگ سفید نشان‌دهنده صلح و امنیت است که رنگ مورد‌علاقه بسیاری از افراد به‌شمار می‌رود. کمتر کسی پیدا می‌شود که به این رنگ دلنشین و شاداب علاقه نداشته باشد. با خرید فرش رنگ سفید برای دکوراسیون منزل، بدون‌شک جذابیت قابل‌توجهی را ایجاد خواهید کرد.

استفاده از رنگ سفید به‌ همان اندازه‌ای که منحصر‌به‌فرد و کاربردی است، می‌تواند شما را با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو کند. مهم‌ترین این چالش‌ها، روش نگهداری از فرش سفید و روشن است. امروزه روش‌های متعددی برای نگهداری از این فرش‌ها ایجاد شده است که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

 

نکات استفاده از فرش روشن

 

Tips for using bright carpets

 

تفاوتی ندارد که شما رنگ سفید را برای فرش پذیرایی یا فرش اتاق کودک انتخاب می‌کنید، بدون‌شک انتخابی فوق‌العاده خواهد بود. رعایت نکات مهم در روش نگهداری وز فرش سفید و روشن، می‌توانید آن‌ها را بسیار تمیز نگهدارید. این نکته از اساسی‌ترین دغدغه‌های بانوان خانه‌دار است.

  • هنگامی که رفت‌و‌آمد در منزل شما بسیار زیاد می‌شود، از رو‌فرشی‌ها کمک بگیرید. با این کار فرش شما کثیف نخواهد شد.
  • به‌صورت منظم فرش‌ها را جارو کرده یا جارو‌برقی بکشید. این کار از نفوذ گرد‌و‌غبار و آلودگی به بافت فرش، جلوگیری می‌کند.
  • اگر از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. حیوانات خانگی می‌توانند لکه‌های زیادی را روش فرش روشن ایجاد کنند.
  • یکی‌دیگر از نکات مهم در روش نگهداری از فرش سفید و روشن، جلوگیری از تابش نور خورشید است. نور خورشید می‌تواند رنگ فرش را تغییر دهد. توصیه می‌شود فرش‌ها را برای طولانی مدت زیر تابش مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • به هیچ‌عنوان فرش سفید یا رنگ روشن را در محیط مرطوب قرار ندهید. این کار رنگ زرد و بوی بدی را ایجاد می‌کند.
  • در‌صورت ریختن مواد مختلف یا ایجاد لکه، در سریع‌ترین زمان برای پاک کردن آن اقدام کنید. اگر مدت زمان زیادی از ریختن مواد بگذرد، پاک کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

 

نحوه شست و شوی فرش سفید رنگ

 

How to wash a white carpet

 

شستوشوی فرش‌های سفید، به یکی از چالش‌های افراد تبدیل شده است. این فرش‌ها به دلیل حساسیت بالایی که دارند، باید با دقت بالایی شسته شوند. برای شستن این فرش‌ها می‌توانید همانند فرش سنتی ماشینی یا مدرن، از 2 روش استفاده کنید.

این روش‌ها شامل روش سنتی و جدید می‌شوند که هر کدام، فرایند متفاوتی دارند. در هر 2 روش از مواد شوینده مخصوص استفاده می‌شود، آبکشی و خشک کردن فرش‌ها هم به‌صورت تخصصی انجام می‌گیرد.

 

تمیز کردن فرش با سفید کننده

 

Cleaning the carpet with bleach

 

به‌طور کلی توصیه می‌شود برای فرش رنگ روشن و سفید، از مایع سفید‌کننده استفاده نکنید. این کار می‌تواند موجب آسیب رسیدن به بافت فرش و از‌بین‌رفتن رنگ آن به‌ویژه فرش پشمی، شود. این نکته برای بهبود روش نگهداری از فرش سفید و روشن اهمیت دارد.

در شرایط خاص، می‌توان از مایع سفید‌کننده برای فرش‌های سفید و سفید چرکتاب استفاده کرد. البته این کار هم نیازمند شرایط و لوازم مناسب است. ابتدا باید یک ترکیب مناسب تهیه کنید.

 

مراحل تمیز کردن فرش روشن با سفید کننده

تفاوتی ندارد که فرش، فرش طوسی رنگ یا بسیار روشن باشد، سفیدکننده می‌تواند آسیب‌های جبران‌نا‌پذیری ایجاد کند. برای اینکه سفید‌کننده به بافت فرش آسیبی وارد نکند، باید مراحل را به‌صورت دقیق و اصولی انجام دهید.

تهیه یک ترکیب مناسب  

اولین گام برای پاک کردن لکه فرش، تهیه ترکیب مناسبی از سفید‌کننده و آب است. تصور کنید از یک فرش سبز روشن برای دکوراسیون خود استفاده کرده‌اید. با استفاده بیش از اندازه سفید‌کننده، رنگ سبز فرش از‌بین می‌رود.

گام دوم؛ پاک کردن آلودگی‌ها و گرد‌و‌غبار

سپس باید با جارو زدن فرش، خاک و آلودگی‌ها را تا حد امکان دور کنید. گرد‌و‌غبار بر روی فرش‌هایی با زمینه روشن مانند فرش زمینه صورتی به‌راحتی دیده می‌شوند. البته پاک کردن آن‌ها هم بسیار ساده خواهد بود.

امتحان کردن محلول

شما می‌توانید از انواع روش نگهداری از فرش سفید و روشن، کمک بگیرید تا لکه ایجاد شده را پاک کنید. بدون‌شک، سفید‌کننده‌ها بر روی فرش رنگ مشکی تاثیر قابل‌توجهی می‌گذارند؛ اما این موضوع درباره فرش‌های رنگ روشن صدق نمی‌کند.

می‌توانید ابتدا این محلول را در گوشه‌ای از فرش امتحان کنید. در‌صورتی که محلول بسیار قوی باشد، به بافت فرش آسیب خواهد رساند. اگر محلول تغییری را ایجاد نکرد، می‌توانید برای تمیز کردن فرش سفید از آن استفاده کنید.

 

از بین بردن لکه فرش سفید

 

Removing white carpet stains

از‌بین‌بردن لکه به نحوه ی نگهداری از فرش رنگ سفید و روشن، باز‌می‌گردد‌. امروزه، جدیدترین فرش آشپزخانه و پذیرایی با رنگ‌های روشن بافته می‌شوند؛ از‌این‌رو، کسب اطلاعات درباره از‌بین‌بردن لکه مورد‌توجه قرار گرفته است.

 

سرکه سفید

تصور کنید که یک لکه بر‌روی فرش ماشینی لاکی ایجاد شده است، بدون‌شک این لکه خیلی به چشم نخواهد آمد. این در‌صورتی است که، همین لکه بر روی فرش سفید تصویر نا‌خوشایندی را ایجاد می‌کند.

برای استفاده از سرکه، باید آن را با کمی سرکه ترکیب کنید. سپس محلول را داخل یک بطری ریخته و به محل لکه اسپری کنید. حال با یک دستمال مرطوب و تمیز، لکه را پاک کنید.

 

محلول آمونیاک

محلول آمونیاک یکی‌دیگر از مواد کاربردی برای پاک کردن لکه‌های فرش است. در روش نگهداری از فرش سفید و روشن، باید به شدت تاثیر‌گذاری محلول آمونیاک توجه کنید.

در این روش تنها به یک قاشق آمونیاک و یک فنجان آب نیاز خواهید داشت. فقط کافی است تا این مواد را با یک‌دیگر ترکیب کرده و آن را داخل یک بطری اسپری بریزید. محلول مورد‌نظر را با دقت بالا به لکه فرش روشن، اسپری کنید.

در‌نهایت، لکه را دستمال‌کشی کنید تا محلول اثر کرده و لکه پاک شود. در‌حالت‌کلی، برای از‌بین‌بردن لکه‌های فرش روشن، محلول‌های هیدروژن پراکسید و شوینده‌های نانو هم پیشنهاد می‌شوند. این مواد هم همانند سرکه و آمونیاک تاثیر قابل‌توجهی خواهند داشت.

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است