جستجو
بهترین فرش ابریشمی ماشینی

بهترین فرش ابریشمی ماشینی

تاریخ انتشار: 1402/10/03 نویسنده: سید یونس ساداتی

از تار و پود تا هنر: روایتی از فرش ابریشم ماشینی

فرش‌های ابریشم همواره مورد استقبال مردم بوده و همیشه خانه‌های لوکس و لاکچری با این بافته‌های خاص و ظریف زینت داده می‌شده‌اند. اما همان‌طور که می‌دانیم قیمت فرش‌های ابریشم دستبافت بسیار بالاست. ممکن است شما عاشق فرش ابریشم دستبافت باشید؛ اما بودجه‌تان به اندازه ای نباشد که بتوانید تمام خانه را فرش ابریشم پهن کنید.

اما تکنولوژی و صنعت و پیشرفت آن هر امر غیرممکنی را ممکن می‌کند! تولید فرش ابریشمی ماشینی نیز یکی از اتفاقاتی است که شاید هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم، اما با وجود متخصصین و تأثیرشان در صنعت بافت ماشینی، حالا می‌توانید بهترین فرش ابریشمی ماشینی را با همان ظرافت و کیفیتی نزدیک به فرش دستبافت تهیه کنید. حتی فرش 1500 شانه ابریشم را!

مهم‌ترین اتفاق و امتیاز مثبت این است که شما لازم نیست بابت تهیه فرش ابریشم ماشینی هزینه‌های گزاف پرداخت کنید و قیمت فرش طرح ابریشم بسیار متعادل است.

همچنین هر زمان از طرح و رنگ فرش خسته شدید، می‌توانید با دیدن انواع فرش ابریشم آن را تعویض کنید و این کار برای شما ضرر مالی چندانی نخواهد داشت.


خرید انواع فرش ابریشمی ماشینی

 

فرش ابریشم ماشینی جلوه‌ای زیبا از هنر ایرانی است که می‌تواند حس خاص و خارق‌العادهٔ در شما ایجاد کند. اشخاصی که ارزش هنر را بدانند، متوجه این موضوع هستند که فرش تنها یک کف‌پوش نیست بلکه یک شاهکار هنری است که دارای پیشینه‌ای غنی از فرهنگ و تمدن چندهزارساله ایران است.

فرش ابریشم ماشینی جزو جذاب‌ترین تولیدات فرش ماشینی است که نشان‌دهنده پیشرفت صنعت فرش ماشینی در دهه‌های اخیر است. با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها ما شاهد افزایش کیفیت انواع فرش ماشینی بوده‌ایم. می‌توان تولید فرش دستبافت گونه را نقطهٔ اوج این پیشرفت دانست. شرکت فرش محتشم، اولین مجموعه در ایران است که از تکنولوژی تولید فرش دستبافت گونه استفاده می‌کند. این فرش‌ها با مرغوب‌ترین الیاف پلی اوژن بافته می‌شوند، اما ظرافت، زیبایی، لطافت و نرمی آنها شباهت بسیاری به فرش ابریشم دارد. فرش ماشینی ابریشمی جزو جدیدترین محصولات صنعت فرش است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

 

فرش ماشینی طرح 10LA0200 نسکافه ای 1500 شانه گل ابریشم

12,180,000 تومانمشاهده محصول

 

فرش ابریشم ماشینی دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است، این تنوع بی‌نظیر  به دلیل تراکم بالای این محصولات است که ظرافت بی‌نظیری به آن می‌دهد. همین دلیل موجب شده فرش ابریشم ماشینی شباهت زیادی به فرش دست‌بافت داشته باشد. در این مقاله از سایت فرش محتشم قصد داریم به بهترین فرش ابریشم ماشینی بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

فرش ماشینی ابریشمی

Silk machine carpet

 

در دهه هشتاد نخ پلی‌استر به‌عنوان یک متریال جدید وارد صنعت فرش ماشینی ایران شد و جایگاه نخ ویسکوز که به‌اصطلاح به فرش گل ابریشم معروف بود را گرفت. البته که نخ ویسکوز فقط در قسمت‌های کوچکی از فرش که باید براق‌تر می‌شدند، استفاده می‌شد. این کار برگرفته از  قالی دست‌بافت گل ابریشم بود. در این نوع قالی تمام نخ فرش از پشم بود و فقط برای بافت گل فرش از نخ ابریشم استفاده می‌کردند.

این موضوع باعث می‌شد که گل‌های فرش جلوه بیشتری نسبت به سایر بخش‌های فرش داشته باشند. در آن زمان به فرش ماشینی که در آن نخ ویسکوز استفاده شده بود هم گل ابریشم گفته می‌شد. به نخ ویسکوز (نخ ابریشم مصنوعی) نیز می‌گفتند.

 

فرش ماشینی طرح 10LA0370 نقره ای 1500 شانه گل ابریشم

12,180,000 تومانمشاهده محصول

 

بهترین فرش ابریشم ماشینی

هنگام خرید بهترین فرش ابریشم افراد به دنبال ویژگی‌های خاصی در آنها می‌گردند. جنس لطیف و مرغوب، جلوه زیبا و درخشان، دوام بسیار بالا و جذابیت رنگ از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین فرش ابریشم ماشینی است. این نوع فرش اصیل برای استفاده در دکوراسیون‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و جلوه خاصی به آن می‌بخشد.


مهمترین نکات در خرید بهترین فرش ابریشم ماشینی

Tips for buying the best machine made silk carpet

 

خرید فرش نئوکلاسیک به عنوان بهترین ابریشمی ماشینی و یک فرش اصیل، نیازمند بررسی موارد مختلفی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

شانه و تراکم فرش

بهترین فرش ابریشم ماشینی در تراکم‌های 2550، 3600 و 4500 تولید شده و همچنین در شانه‌های مختلفی بافته می‌شود. فرش 1500 شانه، 700 شانه و 1200 شانه از انواع شانه‌های قالی ابریشم ماشینی است. بهتر است بدانید در هنگام خرید بهترین فرش ماشینی ابریشمی، با افزایش شانه و تراکم فرش، شباهت بیشتری نیز به فرش دستباف پیدا می‌کند.

جنس نخ فرش

استفاده از جنس نخ مرغوب در فرش 1500 شانه ابریشمی و در سایر انواع آن، باعث ایجاد بیشترین شباهت در قالی به فرش دستبافت شده و کیفیت فرش نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل در هنگام خرید باید استفاده از الیاف طبیعی یا مصنوعی و... در بهترین فرش ابریشم ماشینی، بررسی شود.

رنگ فرش

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید بهترین فرش ابریشمی ماشینی باید به آن توجه کنید، رنگ فرش است. نوع رنگ و هارمونی موجود در آن باید برای استفاده در کنار سایر لوازم دکوراسیون، در نظر گرفته شود. فرش طوسی ابریشمی به دلیل خنثی بودن، طرفداران بیشتری دارد.

طرح فرش

طرح بهترین فرش ابریشم ماشینی نیز یکی دیگر از موارد مهم در خرید است. فرش ابریشم ماشینی دارای انواع کلاسیک، نئوکلاسیک، روچک، کهنه‌نما، اصیل، سنتی و... است. از طریق فروش آنلاین فرش در مجموعه فرش محتشم، امکان خرید تمام انواع بهترین فرش ابریشم ماشینی برای مشتریان فراهم شده است.

 

فرش ماشینی طرح 10LA0290 نقره ای 1500 شانه گل ابریشم

12,180,000 تومانمشاهده محصول

 

انواع بهترین فرش ابریشم

در هنگام خرید فرش ابریشم ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین فرش ماشینی ابریشمی را تهیه کنید.

  • فرش تمام ابریشم: این نوع قالی دارای پرز، نخ خاب و چله ابریشمی است و به‌طور کامل از ابریشم بافته می‌شود.

  • فرش کف ابریشم: در این مدل برای بافت کف فرش از ابریشم استفاده شده و سایر قسمت‌های آن از الیاف پلی استر بافته می‌شود.

  • فرش گل ابریشم: این نوع فرش بافت بی‌نظیری دارند و نقش آن از پرندگان، گل‌ها و... تشکیل شده که زیبایی چشم نوازی ایجاد می‌کند. برای بافت قسمت‌های محدود در حاشیه فرش و چله آن از ابریشم استفاده شده و مابقی از الیاف اکریلیک و پلی استر بافته می‌شود.

 

ویژگی بهترین فرش ماشینی ابریشمی

تولید فرش ابریشم ماشینی امروزه نسبت به قبل دچار تغییرات بسیاری شده است و محصولات، با کیفیت بسیار بالایی روانه بازار می‌شوند. استفاده از بهترین دستگاه‌های فرش‌بافی با بالاترین تکنولوژی، برجسته‌ترین ویژگی فرش ابریشم ماشینی است.

Features of the best silk machine carpet

 

نخ ابریشم چه از نوع طبیعی و چه از نوع مصنوعی به علت جلوه زیبایی که به فرش می‌دهد، قابل مقایسه با فرش‌های دیگر نیست. ابریشم یک الیاف جادویی است که به شکل باورنکردنی نازک و درعین‌حال قوی است. فرش ابریشم دارای لطافتی بی‌مثال و خاص و  دارای دوام بسیار بالایی است، همچنین این موضوع باعث شده که جزو کالاهای صادراتی باشد. ابریشم‌ها هنوز هم جزو نخ‌های گران‌بها هستند. ابریشم طبیعی از جمله گران‌قیمت‌ترین الیاف و در عین حالا بادوام‌ترین نخ موجود در بازار  است. اما ابریشم مصنوعی که در فرش ماشینی مورداستفاده قرار می‌گیرد هم بسیار زیبا و فریبنده است. فرش‌هایی که در بافت آن از ابریشم مصنوعی استفاده می‌شود مانند ابریشم طبیعی براق و درخشنده هستند. این‌گونه محصولات در کلکسیون فرش لاکچری قرار دارند و بیشتر مشتریان لوکس خاص پسند به سراغ آنها می‌روند.

اما سؤال اینجاست که کیفیت فرش ابریشم ماشینی را بر چه اساسی مورد بررسی قرار می‌دهند؟

جنس نخ فرش

الیاف قطعاً مهم‌ترین ویژگی هر فرش به حساب می‌آید. شرکت‌های بزرگ تولید فرش ماشینی مانند شرکت فرش محتشم برای بافت فرش ابریشم ماشینی از الیاف طبیعی و مصنوعی مثل ویسکوز و بامبو استفاده می‌کنند. به همین دلیل خیال خریداران از مواد اولیه استفاده شده در فرش راحت می‌شود. الیاف ویسکوز ریشه طبیعی دارد و از اﻟﻮار درﺧﺘﺎن، ﺗﻔﺎﻟﻪ ﻧﯿﺸﮑﺮ، ﮐﺎه ﺑﺮﻧﺞ و ﮔﻨﺪم به وجود می‌آید و طی مراحلی خاص به الیاف تبدیل می‌شود.

 

تراکم فرش ماشینی

تراکم بافت هم از مواردی است که در تولید فرش باید توجه ویژه‌ای به آن شود. هرقدر که تراکم و شانه فرش بیشتر باشد، فرش از نظر ظاهری شباهت بیشتری به فرش دستبافت پیدا می‌کند. همچنین این موضوع باعث افزایش کیفیت فرش هم می‌شود. فرش ماشینی در شانه‌های مختلف بافته می‌شود که رایج‌ترین آنها عبارت‌اند از: فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه. همچنین تراکم 2550، 3600 و 4500 جزو متداول‌ترین تراکم‌ها در تولید فرش ماشینی است.

 

جدیدترین فرش ابریشم ماشینی

 

رنگ فرش ابریشم

طبیعتاً رنگ هم مانند دیگر عوامل گفته شده از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ‌ها به دو دلیل مهم هستند؛ اولین مورد هارمونی موجود در رنگ‌های فرش است که باید تناسب خوبی با محیط منزل و دکوراسیون خانه شما داشته باشد. دومین مورد نوع رنگ کار رفته در فرش است. شرکت‌های فرش باید این دو جنبه را  هنگام طراحی نقشه فرش در نظر بگیرند،شما می‌توانید انواع فرش مدرن کلاسیک را با تنوعی از رنگ در وب‌سایت رسمی محتشم ببینید.

 

طرح فرش ماشینی

نکتهٔ دیگر حائز اهمیت، طرح فرش است. امروزه شاهد تنوع زیادی در طرح‌های فرش ماشینی هستیم که این امکان را به وجود آورده تا شما با هر سلیقه‌ای بتوانید فرش موردپسند خود را انتخاب کنید. همچنین اگر خانه دارای دکوراسیون‌های مختلف است می‌توانید ازفرش کلاسیک، فرش کهنه نما، فرش روچک، فرش مدرن، فرش اصیل، فرش سنتی و فرش چهل تکه استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید قبل از خرید بهترین فرش ماشینی ابریشمی، مقاله (نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد) را مطالعه کنید.

 

فرش ماشینی طرح 10LA0220 نقره ای 1500 شانه گل ابریشم

12,180,000 تومانمشاهده محصول

 

کهکشانی از زیبایی زیر پای شما: فرش ابریشم محتشم

فرش ابریشم یا فرش ماشینی ابریشمی، با جدیدترین تکنولوژی بافت صنعتی تولید می‌شود. الیاف اولیه این انواع فرش طرح ابریشم ماشینی دو دسته هستند:

  • نخ پلی‌استر فرآوری شده: نخ پلی‌استر به دلیل ظرافت و نازکی که دارد و از ظرفی درخشندگی و شفاف بودنش، جلوه خاص و متفاوتی به فرش می‌دهد، چنان که شما با دیدن فرش ابریشم مصنوعی، انگار که فرش دستبافت دیده‌اید. فرش ماشینی طرح ابریشم یا فرش ماشینی ابریشم به دلیل همین ظرافت و زیبایی چشم‌نوازش، در ایران و جهان بسیار پرطرف‌دار است.

    انواع فرش آشپزخانه نیز با این نوع نخ تولید می‌شود که طرف‌داران خاص خود را دارد.

  • نخ ویسکوز: نخ ویسکوز نوعی از الیاف طبیعی است که از چوب درختان و گیاهان بازیافت می‌شود. از جمله ویژگی‌های این نوع نخ، درخشندگی فوق‌العاده، لطافت و زیبایی بسیار است. به دلیل ظاهر زیبا و قیمتی پایین‌تر نسبت به ابریشم طبیعی، از این نوع الیاف در تولید فرش‌های ابریشم ماشینی استفاده می‌شود. در حال حاضر بهترین فرش ماشینی ابریشمی را می‌توان با الیاف ویسکوز در بازار تهیه کرد.

اگر خرید حضوری فرش ابریشمی برای شما ممکن نیست می‌توانید فروش آنلاین فرش را از وب‌سایت رسمی محتشم تجربه کنید و از خرید بدون دغدغه‌تان لذت ببرید.

 

مزایای فرش ابریشم ماشینی

Advantages of machine silk carpet

 

ضد حساسیت و پرزدهی:

تقریباً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در صنایع نساجی از گذشته تا به حال پرزدهی بوده است که باعث ایجاد حساسیت در کودکان و افراد مختلف که دارای بیمارهای تنفسی و پوستی هستند، شده است. البته که شرکت فرش محتشم با استفاده از جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌های بافت دنیا، به طور کامل پرزدهی فرش را از بین برده است.

براق بودن:

همهٔ ما ابریشم را به براق بودن و نمایی که  به فرش می‌دهد می‌شناسیم. این نکته به جذابیت فرش ماشینی می‌افزاید و جلوهٔ خاصی به دکوراسیون شما می‌دهد.

 

معرفی پرفروش ترین فرش های ابریشم ماشینی

The best-selling machine silk carpet

برای اطلاع از پرفروش‌ترین فرش‌های ابریشم ماشینی و بهترین فرش ابریشم ماشینی، بهتر است ابتدا بدانیم چه طرح‌هایی در بازار محبوب‌تر هستند؟

  • فرش ابریشم با طرح سلطنتی: ویژگی این سبک از طرح خلوت بودن حاشیه‌هاست که به فضای دکوراسیون شکوه و ابهت می‌دهد و می‌تواند بهترین فرش ماشینی برای خانه شما باشد.
  • فرش ابریشم با طرح افشان: طرح افشان با گل‌های پراکنده و نداشتن ترنج شناخته می‌شود. این سبک از طرح فرش بسیار اصیل بوده و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. انواع فرش 1200 شانه با طرح افشان را می توانید هم به صورت حضوری و هم آنلاین ببینید و پس از مقایسه طرح، رنگ و قیمت، بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • فرش ابریشم طرح شکارگاه: طرح شکارگاه یکی از محبوب‌ترین طرح‌های فرش است که در آن بازتاب سبک زندگی پیشینیان را می‌بینیم. صحنه‌هایی از شکار با نقش حیوانات که بسیار با ظرافت و دقت کار شده‌اند. فرش ماشینی طرح دستباف ابریشمی با نقشه شکارگاه یکی از خاص‌ترین طرح‌های ایرانی است که هم در دسته فرش 1000 شانه و هم فرش 1200 شانه می‌توانید آن را پیدا کنید.
  • فرش ابریشم با طرح باغ بهشت: این طرح با الهام از تصورات آدمی از گل‌های بهشت و طبیعت دنیایی دیگر شکل گرفته است. زیبایی و تنوع این نقش، آن را برای هر دکوراسیونی مناسب می‌کند. انواع فرش سنتی ماشینی نیز با طرح‌های مختلف در کنار نقشه‌های باغ بهشت و سایر طرح‌های اصیل ایرانی، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

فرش ماشینی طرح 10LA0180 نسکافه ای 1500 شانه گل ابریشم

12,180,000 تومانمشاهده محصول

 

خرید فرش ماشینی ابریشمی

فرش ابریشم ماشینی نسبت به فرش ماشینی معمولی از قیمت بالاتری برخوردار است. به همین دلیل خرید این‌گونه محصولات توسط افراد معمولی انجام نمی‌شود و حتی بیشتر این محصولات به کشورهای خارجی صادر می‌شود. اما اگر قصد خرید فرش ابریشم ماشینی را دارید، فقط کافی است به سایت فرش محتشم مراجعه کنید. شرکت فرش محتشم از تکنولوژی تولید فرش دستبافت گونه استفاده کرده و با مرغوب‌ترین الیاف پلی اوژن و همچنین ویسکوز،  فرش‌های نفیس و ابریشم گونه‌ای که ظرافت و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند را تولید می‌کند. فرش‌هایی که بسیار به فرش ابریشم نزدیک‌اند و زیبایی حیرت‌انگیزی دارند،انواع فرش طوسی جدید را می‌توانید در وب‌سایت رسمی فرش محتشم ببینید و با دستی باز بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

خرید فرش دستبافت

 

خرید بهترین فرش ابریشم از فرش محتشم

امکان خرید انواع بهترین فرش ابریشمی ماشینی در فرش محتشم برای مشتریان فراهم شده است. تنوع محصولات این مجموعه بسیار زیاد بوده و می‌تواند پاسخگوی سلایق گوناگونی باشد. قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش ابریشم ماشینی تولید شده در مجموعه فرش محتشم است. شما می‌توانید به صورت حضوری یا اینترنتی از فرش محتشم، قدام به خرید فرش ابریشمی و یا خرید فرش نئوکلاسیک کنید.

 

مزایای خرید بهترین فرش ماشینی ابریشمی

برای اینکه بتوانید از همه مزایای فرش ماشینی بهره‌مند شوید، باید فرش مورد نظرتان را از بهترین برند فرش ماشینی خریداری کنید. از مهم‌ترین مزایای بهترین فرش ماشینی ابریشمی می‌توان به مواردی مثل ضد حساسیت بودن، تنوع در طرح و رنگ، قیمت مقرون به صرفه و مناسب، جلوه زیبای آن و مواردی از این قبیل اشاره کرد.


جمع بندی

فرش ابریشم ماشینی جزو لوکس‌ترین اجزای دکوراسیون خانه است که می‌تواند زیبایی بی نظیری را به خانه شما هدیه دهد. فرش ماشینی ابریشمی نسبت به فرش ابریشم دستبافت از قیمت مناسب‌تری برخوردار است از همین رو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. توجه داشته باشید که شرکت فرش محتشم برای اولین‌بار از فرش ماشینی با الیاف طبیعی در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2022 رونمایی کرد و توانست توجه افراد مختلف را به خود جلب کند. به همین منظور اگر شما به دنبال بهترین فرش ماشینی ابریشمی هستید، می‌توانید آن را با نزدیک‌ترین الیاف به ابریشم و شبیه‌ترین طرح، از شرکت فرش محتشم خریداری کنید.

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است