جستجو
دلیل اهمیت فرش کاشان چیست؟

دلیل اهمیت فرش کاشان چیست؟

تاریخ انتشار: 1401/05/08 نویسنده: سید یونس ساداتی

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کاشان به ذهن هر ایرانی می‌رسد، فرش کاشان و عطر و گلاب آن است. فرش‌های بی‌نظیری که با طرح‌های جذاب، متنوع و چشم‌نواز بافته می‌شود. فرش کاشان قطعاً بهترین کف‌پوش در خانه هر ایرانی است و فارغ از این موضوع این هنر بی‌نظیر اصالت و زیبایی را مهمان دکوراسیون خانه شما می‌کند.

افرادی زیادی فکر می‌کنند که فرش کاشان یک برند منحصربه‌فرد است، اما این‌گونه نیست. کاشان به دلیل وجود شهرک‌های بزرگ صنعتی که در راستای تولید فرش ماشینی فعالیت می‌کنند، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید فرش در جهان شناخته شده است. در این مقاله از سایت فرش محتشم قصد داریم به اهمیت فرش کاشان بپردازیم.

 

فرش کاشان

شهر کاشان در تمام دنیا به تولید فرش دستبافت و فرش ماشینی شناخته می‌شود. این شهر تاریخی در طی حمله‌ای مغول‌ها به دست چنگیز مغول از بین رفت، اما زمان زیادی نگذشت تا کاشان دوباره روی پای خودش بایستد. از همین رو صنعتگران دوباره توانستد هنر غنی قالی بافی را احیا کنند، به گونه‌ای که شاه طهماسب یکی از پادشاهان نامی قرن 10 هجری، کاشان را به عنوان مهم‌ترین مرکز قالیبافی معرفی کرده است.

امروزه قدمت بالای فرش بافی و وجود شرکت‌های زیاد در این شهر باعث افزایش کیفیت و برتری قالی کاشان نسبت به دیگر  شهرها و حتی جهان شده است. قطعا شما ویژگی‌های فرش کاشان را در هیچ نقطه‌ای از جهان پیدا نخواهید کرد. کاشان همواره از پیشرفته‌ترین و به روزترین تکنولوژی‌ها برای بافت فرش ماشینی استفاده می‌کند تا بتواند بهترین فرش ماشینی را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار بدهد. شرکت فرش محتشم کاشان از جمله تولیدکنندگان اصیل و خوش نام فرش در جهان است که با تولید محصولات متنوع در سبک و رده جهانی مایه  افتخار ایران در بازارهای بین الملی است. این مجموعه توانسته با استفاده از جدیدترین تکنولوژی تولید فرش ماشینی (کلاریس) سهم خوبی در صادرات فرش را به خود اختصاص بدهد.

 

فرش کاشان

 

ساختار فرش کاشان

کیفیت فرش کاشان

از جمله بارزترین ویژگی‌های فرش کاشان، کیفیت بالای این محصولات است که به صورت کلی به دو فاکتور اساسی ارتباط دارد؛ در وهله‌ی اول الیافی که در بافت فرش استفاده می‌شود و دوم دستگاهی که عمل بافت را انجام می‌دهد. هرچه دستگاه پیشرفته‌تر و یا به روزتر باشد محصولات نیز از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

طبیعتا استفاده از الیاف با کیفیت خارجی در  استحکام، دوام و ماندگاری فرش تاثیر زیادی می‌گذارد اما این مورد باعث افزایش قیمت فرش هم خواهد شد. کارخانجات تولید فرش در کاشان سعی کرده‌اند همواره این دو مورد را مدنظر قرار بدهند تا بتوانند بهترین و باکیفیت ترین فرش کاشان را در اختیار مشتریان بگذارند.

 

تنوع محصولات قالی کاشان

ازجمله مزایا و ویژگی‌های فرش کاشان در کنار اصالت، دوام و استحکام، تنوع بالا در طرح و رنگ فرش است. با وجود تفاوت در سلیقه افراد مختلف، سعی شده که محصولات تولید شده تمام سبک‌ها و نوع دکوراسیون‌ها را پوشش دهد تا بتوانیم نیاز مشتری را برطرف کنیم. شما هم اکنون می‌توانید انواع فرش ماشینی مانند، فرش کلاسیک، فرش مدرن، فرش فانتزی، فرش وینتیج، تابلو فرش، فرش آشپزخانه و فرش کودک را به صورت آنلاین در سایت فرش محتشم مشاهده کنید.

 

قیمت فرش کاشان

قیمت فرش ماشینی یکی از عوامل مهم برای کسانی است که تصمیم به خرید فرش دارند به همین خاطر توجه زیادی به این موضوع می‌شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت فرش کاشان قیمت ارزان تر نسبت به فرش دستبافت و دیگر فرش‌های ماشینی با کیفیت پایین‌تر است. شما می‌توانید با خرید آنلاین فرش کاشان به صورت مستقیم از درب کارخانه محصول خود را خریداری کنید. این کار باعث شده تا واسطه‌ها از بین برود به همین دلیل هزینه‌های شما کاهش خواهد یافت.

عوامل مختلفی روی قیمت فرش تاثیر می‌گذارد؛ مانند، الیاف، متراژ، شانه و تراکم که هر کدام از این موارد روی قیمت تاثیر خاص خود را دارند.

 

اهمیت فرش کاشان

 

خرید اینترنتی فرش کاشان

با توجه به اینکه مردم روز به روز بیشتر به سمت خرید آنلاین کشیده می‌شوند، خرید اینترنتی فرش هم رونق گرفته است. به همین منظور شما می‌توانید برای خرید بهترین فرش کاشان به سایت فرش محتشم مراجعه کنید و با مشاهده طرح‌های مختلف محصول خود را خریداری کنید.

با دیدن تنوعی از طرح‌های مختلف با رنگ‌های متنوع، دست شما برای انتخاب فرش مناسب با سلیقه‌تان بازتر خواهد بود. از جمله مزایای خرید آنلاین می‌توان به ارسال رایگان تا  درب منزل و همچنین گارانتی اشاره کرد. توجه داشته باشید که شرکت فرش محتشم دارای اینماد (نماد الکترونیکی) است که نشان دهنده اعتبار این وبسایت است. به همین دلیل شما می‌توانیدبا خیال راحت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. 

اگر تصمیم به خرید فرش ماشینی دارید، ما توصیه می‌کنیم قبل از آن مقاله (نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!) مطالعه کنید تا خرید بدون مشکل داشته باشید.

 

جمع بندی

فرش کاشان همواره بالاترین جایگاه را میان مردم داشته و از محبوبیت بالایی برخوردار  بوده است. طرح‌های مختلف فرش کاشان تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید برای قسمت‌های مختلف خانه خود فرش مناسب خودش را خریداری کنید. همچنین برای سهولت در امر خرید فرش کاشان می‌توانید به سایت فرش محتشم مراجعه کنید.

همچنین شما با خرید از این مجموعه می‌توانید در جشنواره تابستانه از_محتشم_خریدم شرکت کنید و برنده جایزه‌های میلیونی شوید.

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است