جستجو
فرش نازک بهتره یا ضخیم

فرش نازک بهتره یا ضخیم

تاریخ انتشار: 1399/08/05 نویسنده: سید یونس ساداتی

ضخامت فرش ماشینی یکی از مواردی است که برای برخی افراد به عنوان مهم ترین ملاک محسوب می شود. که ضخامت فرش به مواردی چون شانه،‌ تراکم و جنس الیاف بستگی دارد به طور مثال منظور از تراکم فرش ماشینی؛ دو برابر تعداد گره هایی است که در یک متر از طول فرش وجود دارد، یعنی در هر متر از طول فرش با تراکم 2550، تعدادی معادل 1350 گره وجود دارد.

فرش هایی که شانه بیشتری دارند نازک تر از فرش های دیگر هستند یعنی فرش های 1500 شانه و 1200 شانه به ترتیب ضخامتی به انداز6 تا 8 میلی متر دارند که از این فرش ها بیشتر برای زیبایی دکوراسیون استفاده می شود اما فرش های 700 شانه و 1000 شانه دارای ضخامت 7 تا 9 میلی متر هستند که جزء فرش های ضخیم محسوب می شوند.

اگر می خواهید بدانید که فرش نازک بهتر است یا فرش ضخیم؟ باید گفت که پاسخ این سوال بستگی به مکانی که میخواهید از فرش استفاده کنید دارد. به عنوان مثال فرشی که قرار است برای نشستن و رفت و آمد انتخاب شود هرچه ضخیم تر باشد بهتر است زیرا طول عمر بیشتری خواهد داشت. اگر تصمیم به خرید جدیدترین فرش‌های ماشینی دارید، حتما به صفحه خرید فرش مراجعه کنید و در صورت پسند فرش موردنظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

فرش نازک بهتره یا ضخیم

فرش های ماشینی با شانه بیشتر، ضخامت نازک تری نسبت به فرش های دیگر دارند. یعنی فرش های 1500 شانه و 1200 شانه به ترتیب دارای ضخامت به اندازه 6 میلی متر و 8 میلی متر هستند. این فرش ها به دلیل ظرافت بالایی که دارند، بیشتر برای زیبایی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. اما فرش های 700 شانه و 1000 شانه به ترتیب دارای ضخامتی در حدود 11 میلی متر و 9 میلی متر می باشند و جزو فرش های ضخیم به حساب می آیند.

 

قطر هر تار نخ، یا همان نمره نخ، در فرش ماشینی در تراکم های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به دلیل فشردگی گره های کنار هم، در شانه و تراکم های گوناگون امکان قرار گیری گره با ارتفاع نخ بیشتر در تراکم های بالاتر ممکن نیست. در ضمن اگر ارتفاع خاب بیشتر از حد استاندارد باشد، جلوه نقش و طرح فرش نیز زشت خواهد شد. چون نخ ها بر روی هم دیگر خم می شوند و طرح و نقش فرش از حالت معمول و زیبای خود خارج می شود

 

به شکل کلی اگر شما اهل نشستن روی زمین هستید، بهتر است به سراغ فرش‌های ضخیم بروید زیرا لطافت و نرمی این محصولات بسیار بیشتر از فرش‌‌های است که شانه بیشتری دارند. اما بدون شک زیبایی و ریزبافت بودن محصولات نازک به طبع بیشتر از فرش‌هایی است که شانه کمتری دارند. اگر می‌خواهید تمام فرش های شرکت فرش محتشم را به صورت یکجا مشاهده کنید، حتما به صفحه فرش ماشینی مراجعه کنید و از دیدن 1300 طرح کختلف لذت ببرید.


خرید فرش نازک

 

فرش نازک در کدام قسمت های خانه مورد استفاده قرار می گیرد؟

همانطور که گفتیم فرش‌هایی که ضخامت کمتری دارند، معمولا نرم و بسیار لطیف هستند اما افرادی که زیبایی فرش در اولویت اول آنها قرار دارد و بیشتر از مبل استفاده می کنند بهتر است که فرش 1500 شانه یا فرش 1200 شانه خریداری نمایند زیرا این فرش ها به دلیل تراکم بسیار بالایی که دارند بسیار ریزبافت می باشند و این ریزبافت بودن زیبایی آنها را دو چندان کرده است.
فرش های نازک که همان فرش های 1200 شانه و 1500 شانه هستند برای دکوراسیون های لوکس و خاص استفاده می شود و برای زیر پا انداختن مناسب نیستند پس بهتر است از این فرش ها برای پهن کردن در قسمت پذیرایی استفاده کنید. اگر قصد دارید جدیدترین فرش‌های این دسته را مشاهده کنید حتما به صفحه فرش کلاسیک مراجعه کنید و در صورت پسند فرش مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

نازک بودن فرش

با گسترش صنعت بافت و تولید فرش، مدل های جدید فرش با شانه و تراکم بالاتر تولید شد. در این مدل فرش ها از ضخامت فرش کاسته و به زیبایی و ظرافت فرش افزوده شد و بیشتر به عنوان فرش لوکس و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فرش های ماشینی دارای شانه و تراکم بالایی هستند و مقدار الیاف مصرفی در آن ها بیشتر می باشد، و ارتفاع نخ خاب نیز در آن ها کاهش می یابد.

بسیاری از افراد دلیل انتخاب فرش نازک را کم وزن بودن آن بیان می کنند، که برای حمل و جابه جایی گزینه بهتری محسوب می شود. این نکته را حتما برای فرش‌های آشپزخانه رعایت کنید. زیرا این فرش بیشتر از نقاط دیگر در معرض کثیفی قرار دارد و اگز وزن کمی داشته باشد شما میتوانید آن را راحت تر بشویید. برای خرید این دسته از فرش ماشینی می‌توانید به صفحهفرش مناسب آشپزخانه وارد شوید.

 

 

فرش ضخیم بهتر است در کجا استفاده شود؟

 اگر آن دسته از افراد هستید که نشستن بر روی زمین را به روی مبل ترجیح می دهید، بهتر است از فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده کنید. از فرش های ضخیم می توان برای اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب،‌ پذیرایی، ‌نشیمن،‌ اتاق کودک، آشپزخانه استفاده کرد. از نمونه مدل های ضخامت فرش بالا می توان به فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه اشاره کرد. همچنین ترکیب فرش ضخیم با رنگ طوسی می‌تواند ترکیب بسیار جذابی برای شما به وجود بیاورد. اگر تصمیم به خرید این ترکیب را دارید حتما به صفحه فرش طوسی مراجعه کنید. در ادامه به برخی از ویژگی فرش های نازم و ضخیم اشاره کرده ایم:

 

فرش های نازک چه ویژگی هایی دارند؟

1) زیبایی و درخشندگی طرح و نقش این در ضصخامت فرش کم قابل مقایسه با دیگر فرش های ماشینی نیست.

2) به دلیل فشردگی و تراکم بالای فرش از الیاف بسیار نازک و ظریف استفاده می شود.

3) این نوع فرش ها بیشتر مناسب فضاهای لوکس و مجلل می باشند و همانند فرش های دستباف جلوه و زیبایی خاصی دارند.

4) خاص ترین ویژگی فرش نازک (1200،1500) شانه، تراکم بالای فرش است که از ورود گرد و غبار و هر نوع چیز دیگری به داخل فرش جلوگیری می کند.

 

ویژگی های فرش ضخیم چیست؟

1) فرش هایی که داری ضخامت بیشتری می‌باشند مورد پسند افرادی است که در خانه خود، نشستن بر روی زمین را بیشتر از نشستن بر روی مبل می پسندند.

2) قیمت فرش‌های 700 شانه واقعی نسبت به فرش‌های با تعداد شانه و تراکم بالا بسیار مناسب‌تر است.

3) به دلیل کم بودن تعداد شانه و تراکم در فرش‌های (700،1000) شانه دوام و استحکام این نوع فرش‌ها زیاد است.

4) فرش‌های ضخیم ضخامت و مقاومت بالای داشته و به لحاظ  توانایی مناسبی در برابر پاخوردگی و فشار و سایش دارند و مناسب مکان های پر رفت و امد و شلوغ هستند.

 

خرید فرش ضخیم

 

فرش ماشینی نازک

با گسترش صنعت بافت و تولید فرش، مدل های جدید فرش با شانه و تراکم بالاتر تولید شد. در این مدل فرش ها از ضخامت فرش کاسته و به زیبایی و ظرافت فرش افزوده شد و بیشتر به عنوان فرش لوکس و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فرش های ماشینی دارای شانه و تراکم بالایی هستند و مقدار الیاف مصرفی در آن ها بیشتر می باشد، و ارتفاع نخ خاب نیز در آن ها کاهش می یابد.

بسیاری از افراد دلیل انتخاب فرش نازک را کم وزن بودن آن بیان می کنند، که برای حمل و جابه جایی گزینه بهتری محسوب می شود.

 

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل به موضوع فرش نازک بهتره یا ضخیم پرداختیم. اکنون شما هنگام خرید فرش ماشینی می‌دانید که از چه فرشی باید برای مناطق مختلف خانه استفاده کنید. اما به صورت کلی اگر جزو افرادی هستید که زیبایی فرش برای شما اهمیت دارد حتما به سراغ فرش نازک ماشینی بروید. همچنین این فرش ها مناسب مکان‌های کم رفت و آمد است. اما اگر لطافت و نرمی فرش برای شما بسیار مهم است و در خانه شما رفت و آمد بسیاری وجود دارد ما به شما توصیه میکنیم حتما به سراغ فرش‌های بروید. این را باید بدانید که فرش های ضخیم طول عمر بیشتر هم نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی دارند.

شما با مراجعه به صفحه خرید فرش قسطی اینترنتی می‌توانید انواع فرش ماشینی را تا سقف 70 میلیون به صورت قسطی از سایت فرش محتشم خریداری کنید. برای اطلاعات کافی در این مورد حتما با پشتیبانی سایت ما تماس بگیرید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است