جستجو
راهنمای خرید فرش کودک و عوامل مهم درانتخاب آن

راهنمای خرید فرش کودک و عوامل مهم درانتخاب آن

تاریخ انتشار: 1399/03/25 نویسنده: محمدحسین کریمی

دکوراسیون اتاق کودک به سبب وجود وسایل فانتزی و شاد در چیدمان آن بسیار جذاب و دلپذیر است. انتخاب یک فرش مناسب می‌تواند این زیبایی را دوچندان کند. اما باید توجه داشت که در انتخاب فرش اتاق کودک باید نکات مهمی مورد توجه قرار گیرد. این نکات شامل جنس، لطافت، مدل، رنگ فرش و حتی جنسیت کودک می‌شود.در این مقاله در مورد راهنمای خرید فرش اتاق کودک با شما صحبت خواهیم کرد که باید در مواقع انتخاب فرش اتاق کودک به آن دقت کنید.

فرش اتاق کودک: بایدها و نبایدها
در هنگام خرید فرش، علاوه ­بر زیبایی و جنس، کاربرد و مکان مورد استفاده از آن نیز بسیار مهم است. خرید فرش اتاق کودک یکی از مواردی است که باید با دقت و وسواس بیش‌تری انجام شود. در این مطلب به نکاتی که می‌­تواند شما را در این زمینه کمک کند، اشاره خواهیم کرد.

خرید فرش اتاق کودک
فرش اتاق کودک یکی از مهم‌ترین وسایلی است که والدین در هنگام چیدمان اتاق به آن توجه می‌­کنند. اما گاهی اوقات، نکات مهم و ضروری در خرید آن مانند جنس فرش، لطافت فرش، مدل فرش و رنگ فرش و حتی جنسیت کودک در نظر گرفته نمی‌­شود. از آن‌جایی که وسایل موجود در اتاق کودک همواره از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار هستند، انتخاب یک فرش مناسب نیز این زیبایی را تکمیل می­‌کند.

 

فرش اتاق کودک

 

  

جنس فرش اتاق کودک

جنس فرش اتاق کودک یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب آن است. با توجه به تحرک کودک و افزایش میزان پا خوردگی فرش، فرش باید قابلیت شستشوی آسانی داشته باشد. بهتر است فرش اتاق کودک هر3‌ماه یک‌بار شسته شود. بنابراین باید در هنگام خرید به کیفیت فرش و دوام آن بعد از شستشوهای مکرر دقت شود. همچنین جنس فرش باید به شکلی باشد که در هنگام شستشو رنگ­‌های آن ثابت مانده و بعد از مدتی در هم آمیخته نشوند.

لطافت و نرمی فرش اتاق کودک
فرش­‌هایی که در بازار موجود است، از لطافت و نرمی یکسانی برخوردار نیستند. توصیه می‌­شود که فرش اتاق کودک از میان فرش‌­های نرم و لطیف انتخاب شده و از خرید فرش­‌های سفت اجتناب شود. رعایت این نکته به کودک کمک می­‌کند که در هنگام بازی و رفت و آمد دچار احساس ناخوشایند نشود. خبرخوش اینکه برای بررسی نرمی و لطافت فرش نیاز به تخصص خاصی نبوده و با لمس دست می­توان میزان لطافت را بررسی کرد.

خرید آنلاین فرش اتاق کودکخرید آنلاین فرش

ضخامت فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک باید ضخامت مناسب داشته باشد. هر چه ظرافت فرش اتاق کودک بیشتر باشد، بازی و راه رفتن کودک بروی آن آسان‌تر و خوشایندتر خواهد بود. اما باید توجه کرد که کم بودن ضخامت فرش ممکن است باعث سبک شدن فرش شود. بنابراین دویدن یا بازی کودک روی آن به­ دلیل تا خوردن و جمع شدن فرش مشکل شود. همچنین بهتر است که برای خرید فرش اتاق کودک از فرش­‌های بدون ریشه استفاده کرد. زیرا ریشه‌های فرش مکان مناسبی برای رشد آلودگی است. هم‌چنین توصیه می‌­شود که فرش اتاق کودک از نوع فرش‌­های شگی «پرز بلند» نباشد. زیرا این فرش‌­ها به دلیل ساختار خود به مرور زمان آلودگی زیادی در خود جمع می‌­کنند و شستشوی آن­‌ها مشکل می‌شود.


درپایان:

اگر راهنمای خرید فرش اتاق کودک تا آخر مطالعه کرده اید توصیه می‌­شود به این نکته پایانی نیز دقت کنید، رنگ فرش اتاق کودک با توجه به جنسیت کودک، رنگ مابقی قسمت‌­های اتاق، روتختی و رنگ پرده­‌ها انتخاب شود. معمولا، فرش‌­هایی با طرح‌­های دخترانه عروسکی رنگ‌­های صورتی، نارنجی و قرمز دارند. در صورتی‌که طرح‌­های پسرانه شامل ماشین، حیوانات و شخصیت‌­های کارتونی اکشن هستند و رنگ‌­های بکار رفته در آن‌ها معمولا طیف آبی تا قهوه‌­ای دارند. با توجه به تحرک کودک، رنگ‌­های چرک تاب انتخاب بهتری هستند. اما باید توجه کرد که شادابی اتاق کودک تحت تاثیر رنگ تیره فرش قرار نگیرد.

 

 

0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است