جستجو
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟

ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟

تاریخ انتشار: 1402/02/28 نویسنده: سید یونس ساداتی

در دنیای پر نقش‌ونگار فرش، تنوع بی‌نظیری از ابعاد و طرح‌های فرش ماشینی وجود دارد. از کوچک‌ترین اندازه‌ها که مختص فضاهای دنج هستند تا بزرگ‌ترین ابعاد فرش که برای اتاق‌های پذیرایی و هال استفاده می شوند.

ابعاد فرش ها از جمله نکات مهمی است که شما هنگام خرید فرش باید به آن توجه زیادی داشته باشید. البته که سایز فرش نسبت به ‌اندازه محیط مشخص می‌شود پس در مرحله اول باید به طور دقیق فضای موردنظر خود را اندازه‌گیری کنید. طبق گفته‌های کارشناسان زیباشناسی دکوراسیون، بهتر است که فرش شما چندسانتی از محیط کوچک‌تر باشد.

در سال‌های گذشته، خریداران تنها امکان سفارش فرش با سایزهای خاصی را داشتند. فرش‌هایی با ابعاد 1.5*2.5 – 6 – 9 و 12 متری. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ماشین آلات بافندگی، امکان سفارش فرش با ابعاد دلخواه نیز فراهم شد. با ما همراه باشید تا با نگاهی متفاوت ابعاد مختلف استاندارد و یا نامتعارف فرش را بشناسیم و هماهنگی و هارمونی بیشتری بین فرش و فضای خانه ایجاد کنیم.

ابعاد فرش از جمله نکات مهمی است که شما هنگام خرید فرش باید به آن توجه زیادی داشته باشید. البته که سایز فرش نسبت به‌اندازه محیط مشخص می‌شود پس در مرحله اول باید به طور دقیق فضای موردنظر خود را اندازه‌گیری کنید. طبق گفته‌های کارشناسان زیباشناسی دکوراسیون، بهتر است که فرش شما چندسانتی از محیط کوچک‌تر باشد.

ابعاد استاندارد فرش ماشینی 6، 9 و 12 متر است که با پیشرفت دستگاه‌های بافندگی این محدودیت برداشته شد و اکنون شما توانایی خرید فرش در سایز دلخواه خود را نیز دارید. همچنین شما می‌توانید فرش ماشینی مدنظرتان را در اشکال متفاوت مانند گرد، بیضی و مربع سفارش دهید. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع ابعاد فرش ماشینی که در شرکت‌های مختلف تولید می‌شود صحبت کنیم. پس اگر در مورد فرش‌هایی که با سایزهای نامتعارف تولید می‌شود نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با ما همراه باشید.

 

استاندارد ابعاد فرش

ابعاد استاندارد فرش ماشینی 4، 6، 9، 12 متر است که با پیشرفت دستگاه‌های بافندگی این محدودیت برداشته شد و اکنون شما توانایی خرید فرش در سایز دلخواه خود را نیز دارید. همچنین شما می‌توانید فرش ماشینی مدنظرتان را در اشکال متفاوت مانند فرش گرد، بیضی و مربع سفارش دهید. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع ابعاد فرش ماشینی که در شرکت‌های مختلف تولید می‌شود صحبت کنیم.


 

ابعاد استاندارد فرش ماشینی کدام‌اند؟

اصلی‌ترین نکته هنگام خرید فرش، ابعاد فرش است که شما قبل از تصمیم نهایی خرید باید باتوجه‌به محیط موردنظرتان آن را محاسبه کنید. ممکن است تا کنون برای خیلی از شماها این مشکل پیش‌آمده باشد که هنگام خرید فرش دچار شک و تردید شده‌اید و به‌درستی نتوانستید فرشی مناسب برای پذیرای یا اتاق مدنظرتان انتخاب کنید. برای خرید و راحت و بی‌دردسر شما باید با انواع متراژ فرش آشنا باشید.

در حالت استاندارد فرش ماشینی در سه سایز اصلی 6 متری، 9 متری و 12 متری بافته می‌شود که در شرکت‌های مختلف ممکن است شاهد سایزهای مختلف زیادی باشیم. باتوجه‌به این نکته دیگر شما مانند گذشته محدود به یک یا چند سایز مختلف نیستید و اکنون می‌توانید سایز دلخواه خود را سفارش دهید. در ادامه به معرفی دقیق انواع سایز فرش خواهیم پرداخت.

 

 

 

ابعاد فرش 6 متری دستباف، بهترین گزینه برای خانه های کوچک

 

The dimensions of the 6-meter handmade carpet

 

یکی از محبوب‌ترین سایزهای فرش دستبافت و ماشینی، فرش 6 متری است. به دلیل کوچک‌تر شدن خانه‌ها و تغییر دکوراسیون‌های معمول گذشته به مدرن بهترین گزینه برای خانه‌های امروزی سایز 6 متری است. زیرا در طراحی مدرن، فرش در وسط مبلمان قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که در دکوراسیون‌های امروزی فقط یک فرش 6 متری در سالن خانه پهن می‌شود و بخش‌های باقی‌مانده خالی می‌ماند.

تا جایی که همه ما می‌دانیم سایز فرش 6 متری 2 متر (عرض) در 3 متر (طول) است. اگر فضای موردنظر شما با یک فرش 6 متری کامل نمی‌شود، می‌توانید از دو یا چندتخته 6 متری استفاده کنید. شاید برای شما سؤال شده باشد که چرا از یک فرش 12 متری به‌جای دو فرش 6 متری استفاده نکنیم؟ فرش 6 متری وزن کمتری نسبت به فرش 12 متری دارد و شما راحت‌تر می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. همچنین در صورت تغییر دکوراسیون یا منزل می‌توانید دو فرش 6 متری را به‌صورت جداگانه در قسمت‌های متفاوت پهن کنید. از همه مهم‌تر این است که اگر قسمتی از فرش کثیف شد، می‌توانید فقط یک فرش را بشویید.

فرش 6 متری دستباف به دلیل قیمت مناسب‌تر همیشه بیشتر از سایزهای دیگر موردتوجه بوده است. همین موضوع باعث شده که فرش 6 متری دستبافت محبوبیت بالایی داشته باشد. همچنین از فرش سایز 6 متری به‌عنوان فرش آشپزخانه نیز استفاده می‌کنند. برای بررسی جزئیات بیشتر و مشاهده انواع طرح‌های مختلف این محصول می‌توانید به صفحه خرید فرش آشپزخانه مراجعه کنید.

 

اندازه فرش 6 متری

در حالت استاندارد فرش ماشینی در چهار سایز اصلی، فرش 4 متری، فرش 6 متری، 9 متری و 12 متری بافته می‌شود که در شرکت‌های مختلف ممکن است شاهد سایزهای مختلف زیادی باشیم. باتوجه‌به این نکته دیگر شما مانند گذشته محدود به یک یا چند سایز مختلف نیستید و اکنون می‌توانید سایز دلخواه خود را سفارش دهید. اندازه دقیق فرش 6 متری 2*3 متر است. در ادامه به معرفی دقیق انواع سایز فرش خواهیم پرداخت.

 

فرش 9 متری چند در چنده

 

9 meter carpet in multiples

 

ابعاد فرش 9 متری 2.5*3.5 است. ابعاد فرش 9 متری مناسب اتاق های نشیمن یا پذیرایی است که متراژ کمی دارند و نمی‌توان از یک فرش 12 متری استفاده کرد. همچنین اگر قصد دارید فرش را در محیطی پهن کنید که قرار نیست از مبلمان در آن استفاده کنید و می‌خواهید که بین حاشیه فرش و دیوار فضای خالی به وجود نیاید، بهتر است از این فرش استفاده کنید.

اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید با خرید فرش 9 متری روشن این مسئله را حل کنید؛ زیرا استفاده از رنگ روشن فضای خانه را بازتر از آنچه که هست نشان می‌دهد. همچنین اگر تصمیم به خرید فرش 9 متری با نخ اکریلیک را دارید بهتر است قبل از آن حتماً مقاله فرش اکریلیک را مطالعه کنید.

 

سایز فرش 9 متری، فرشی که شما را متعجب می کند!

فرش 9 متری از جمله سایزهای استاندار فرش ماشینی به‌حساب می‌آید که مانند فرش 6 متری دارای طرف‌داران بسیاری است. برخلاف تفکر بسیاری از افراد فرش 9 متری سه در سه نیست! عرض فرش 9 متری 2.5 و طول آن 3.5 متر است که کمی از 9 متر کمتر است. پس هنگام خرید فرش ماشینی 9 متری توجه داشته باشید که متراژ این محصول با آنچه که اکثر مردم می‌گویند متفاوت است.

 

The size of the carpet is 9 meters

 

ابعاد فرش 9 متری مناسب مکان‌هایی است که متراژ کمی دارند و نمی‌توان از یک فرش 12 متری استفاده کرد. همچنین اگر قصد دارید فرش را در محیطی پهن کنید که قرار نیست از مبلمان در آن استفاده کنید و می‌خواهید که بین حاشیه فرش و دیوار فضای خالی به وجود نیاید، بهتر است از این فرش استفاده کنید.

اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید با خرید فرش 9 متری روشن این مسئله را حل کنید؛ زیرا استفاده از رنگ روشن فضای خانه را بازتر از آنچه که هست نشان می‌دهد. همچنین اگر تصمیم به خرید فرش 9 متری با نخ اکریلیک را دارید بهتر است قبل از آن حتماً مقاله فرش اکریلیک را مطالعه کنید.

 

فرش 12 متری چند در چنده

طول فرش 12 متری 4 متر و عرض آن 3 متر است. این فرش ها با طرح های مختلف قابلیت تولید دارند و شما می توانید با توجه به نوع سلیقه و رنگ دکوراسیون خانه تان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

12 meter carpet in multiples

 

اکثر افراد هنگام خرید فرش 12 متری سمت محصولات کلاسیک می‌روند. به‌خاطر اینکه این نوع محصول فضای خانه شما را شیک و لاکچری می‌کند. اگر شما هم به این نوع از فرش ماشینی علاقه‌مند هستید می‌توانید برای مشاهد انواع مختلف آن به صفحه فرش کلاسیک مراجعه کنید.

 

فرش 12 متری، رایج ترین سایز در خانه های ایرانی

باتوجه‌به اینکه از قدیم تاکنون در اکثر خانه‌های ایرانی فرش 12 متری پهن بوده است ما با ابعاد آن به‌خوبی آشنا هستیم. عرض فرش 12 متری 3 و طول آن 4 متر است و بهترین گزینه برای قسمت پذیرایی خانه شما است. تنوع طرح و نقش در فرش 12 متری بسیار زیاد است و شما می‌توانید باتوجه‌به دکوراسیون خود بهترین گزینه را خریداری کنید.

اکثر افراد هنگام خرید فرش 12 متری سمت محصولات کلاسیک می‌روند. به‌خاطر اینکه این نوع محصول فضای خانه شما را شیک و لاکچری می‌کند. اگر شما هم به این نوع از فرش ماشینی علاقه‌مند هستید می‌توانید برای مشاهد انواع مختلف آن به صفحه فرش کلاسیک مراجعه کنید.


ابعاد فرش 18 متری، متفاوت ترین متراژ

شاید تاکنون اسم فرش 18 متری به گوش شما نخورده باشد؛ اما این محصول در برخی از شرکت‌های فرش ماشینی بافته می‌شود. ابعاد فرش 18 متری، 5.3 در 5 متر است. البته این محصول به‌صورت کامل 18 متر نیست و مساحت آن 5.17 متر است. فرش 18 متری هم مانند دیگر فرش‌های ماشینی دارای تنوع زیادی هست که شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و دکوراسیون خود، طرح مورد پسندتان را خریداری کنید.

البته شما می‌توانید طرح‌های محصولات 12 متری، 9 متری و 6 متری را هم مشاهده کنید و در صورت‌پسند، کافیست با شرکت فرش محتشم ارتباط بگیرید تا طرح موردنظر خود را در فرش 18 متری داشته باشید.

توصیه ما به شما این است که قبل از خرید شرایط را در نظر داشته باشید و اگر برایتان مقدور هست به‌جای خرید فرش 18 متری، دوتخته فرش 9 متری خریداری کنید. این گونه شما در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کردید؛ زیرا فرش‌هایی که دارای سایز سفارشی هستند، زمان بیشتری برای تولید نیاز دارند و همچنین به دلیل سفارشی بودن قیمت بیشتری نیز دارند. البته که این محصول در ابعاد مختلف مانند 4 در 4.5 یا 3 در 6 هم تولید می‌شود؛ اما ممکن است امکان بافت با عرض‌های مختلف برای تمام شرکت‌های تولیدکننده مقدور نباشد.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای راحتی در جابه‌جایی نیز فرش 9 متری گزینه مناسبی خواهد بود. برای اینکه بتوانید طرح‌های مختلف فرش 18 متری را مشاهده کنید کافیست به صفحه فرش 1200 شانه مراجعه کنید.


ابعاد فرش 4 متری ماشینی مناسب برای اتاق ها

ابعاد فرش 4 متری 1.5 در 2.25 هست که اکثر اوقات از آن به‌عنوان فرش اتاق‌خواب یا اتاق کودک استفاده می‌شود. هنگام خرید فرش 4 متری شما باید به این نکته توجه کنید که متراژ کلی این محصول 3.37 هست و در اصل به 4 متر معروف است. فرش 4 متری به زیباتر شدن دکوراسیون اتاق‌هایتان کمک می‌کند پس حتماً از فرش برای استفاده کنید. همچنین اگر تازه صاحب فرزند شده‌اید می‌توانید با خرید یک فرش 4 متری روشن، فضای اتاق کودک خود را جذاب‌تر کنید. اگر می‌خواهید جدیدترین فرش‌های 4 متری کودک را مشاهده کنید، کافیست به صفحه فرش کودک سایت ما مراجعه کنید.

 

ابعاد فرش گرد

 

Round carpet dimensions

 

فرش گرد یکی از زیباترین فرش‌هاست که طرف‌داران بسیاری دارد. انتخاب فرش گرد برای دکوراسیون منزل بسیار خاص و زیبا خواهد بود، به‌شرط آنکه طرح و رنگ آن به‌درستی انتخاب شود. فرش دایره زاویه‌های تیز ندارد و گرد و نرم است، به همین دلیل جلوه بصری بسیار زیبایی دارد و آرامش‌بخش است.

سایزهای استاندارد فرش گرد، بافت با قطرهای 1*1 متر، 1.5*1.5 متر و 2*2 متر است.

 

ابعاد فرش کناره، هر سایزی که شما بخواهید!

فرش کناره در سایزهای مختلف تولید می‌شود؛ اما تنها چیزی که در اکثر اوقات در این نوع از فرش ماشینی تغییر نمی‌کند عرض آن هست. عرض فرش کناره به طور معمول یک متر هست و طول آن دست خودتان هست. سایزهای معمول این محصول 1 در 2، 1 در 3 و 1 در 4 هست. برای اینکه دکوراسیون خانه‌تان دچار مشکل نشود بهتر است که فرش کناره را مشابه با فرش پذیرایی انتخاب کنید.

 

The dimensions of the side carpet

نتیجه‌گیری

ابعاد فرش قبل از خرید قالی با توجه فضای خانه باید مشخص شود. شما نمی‌توانید برای تمام قسمت‌های خانه از فرش یک اندازه استفاده کنید. همچنین انتخاب سایز مناسب تأثیر بسزایی بر زیبایی دکوراسیون خانه می‌گذارد. از دیگر موارد تأثیرگذار و مهم در فرش، کیفیت آن است که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم از فرش اکریلیک یا پلی اوژن استفاده کنید.

اگر تصمیم به خرید فرش سفارشی با ابعاد دلخواه خود را دارید نیز باید به این موضوع توجه کنید که فرش سفارشی به‌صورت تک بافته نمی‌شود و باید آن جفت خریداری کنید. برای مشاهده انواع فرش ماشینی و خرید آنلاین کافیست روی خرید فرش کلیک کرده و از دیدن محصولات متنوع شرکت فرش محتشم لذت ببرید. 

فرش محتشم، تاروپود در آفرینش ماست...

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
فرش نازک بهتره یا ضخیم
فرش نازک بهتره یا ضخیم این سوال ممکنه برای خیلی ا...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است