جستجو
5  رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!

تاریخ انتشار: 1402/03/02 نویسنده: سید یونس ساداتی

بعضی از رنگ‌های در فرش هیچ‌وقت از مد نمی‌رود و همیشه می‌توانید از آن در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. فرش‌ها از گذشته تا کنون قسمت جدایی‌ناپذیر در زندگی ما هستند. باتوجه‌به این موضوع امروزه بازار فرش ماشینی بسیار فعال شده است و شرکت‌های تولیدکننده هر روز از طرح‌های جدید خود رونمایی می‌کنند. البته که بعضی از طرح‌ها هم هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند؛ مانند طرح افشان که اکنون هم جزو پرفروش‌ترین طرح‌ها در بازار به‌حساب می‌آید.

اما با توجه وضعیت اقتصادی موجود در جامعه بهتر است که شما رنگ فرشی را انتخاب کنید که از مد نمی‌افتد این‌گونه شما می‌توانید سالیان متوالی از یک فرش استفاده کنید. پس اگر به دنبال رنگ فرشی هستید که از مد نمی‌افتد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

چرا انتخاب رنگ فرش اهمیت دارد؟

رنگ فرش می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت فضای پذیرایی یا دیگر مناطق خانه داشته باشد. رنگ‌های جذاب و هماهنگ با دکوراسیون دیگر اتاق، فضای شادابی را ایجاد کرده و اثر زیبایی بخشی دارند. همچنین، رنگ‌های تیره می‌توانند حس گرما را در فضا به وجود بیاورند.

رنگ‌ها توانایی دارند تأثیر مستقیمی بر روحیه و احساسات افراد داشته باشند. به طور مثال، رنگ‌های آرام و ملایم می‌توانند حس آرامش را القا کنند، درحالی‌که رنگ‌های جذاب و پررنگ می‌توانند حس پرانرژی و شادابی را به فضا منتقل کنند؛ بنابراین، با انتخاب رنگ فرش مناسب، می‌توانید احساس خوشایندی را در خود و مهمانانتان به وجود بیاورید.

رنگ فرش می‌تواند به‌عنوان یک عنصر تعادل‌دهنده در دکوراسیون داخلی عمل کند. با انتخاب رنگی که با رنگ‌های دیگر موجود در فضا هماهنگی داشته باشد، تعادل و هماهنگی بین اجزای مختلف فضا ایجاد می‌شود. به‌عنوان‌مثال، انتخاب رنگ فرش که با رنگ دیوارها، مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون پذیرایی سازگاری داشته باشد، به زیبایی و هماهنگی کلی فضا کمک می‌کند،گلیم فرش سنتی ماشینی با رنگ گرم نیز باعث انتقال انرژی و حسی لذتبخش به افراد خانه می شود.

ازآنجاکه رنگ فرش می‌تواند تأثیر بسیاری بر فضای پذیرایی داشته باشد، اهمیت انتخاب رنگ مناسب و هماهنگ با محیط و سلیقه شما برای ایجاد جذابیت و آرامش در فضا بسیار مهم است. ما به شما توصیه می‌کنیم برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید، حتماً مقاله بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را مطالعه کنید.

 

بهترین رنگ فرش چیست؟

What is the best carpet color

اگر شما هم به دنبال فرشی خاص برای منزلتان باشید، حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که چه رنگ فرشی از مد نمیفته؟ انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است و بستگی به دکوراسیون داخلی شما دارد. با این حال در مورد انتخاب بهترین رنگ فرش می‌توان اصول کلی را در نظر گرفت و با توجه به آن فرش را انتخاب کرد.

برای داشتن یک فرش مد روز، متناسب با فضای خانه، طیف رنگی دکوراسیونتان را در نظر بگیرید. رنگ مبل‌ها، پرده‌ها، دیوارها و سایر عناصر داخل منزل به شما کمک می‌کند تا بدانید چه رنگ فرشی برای خانه شما مناسب‌تر است. بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی رنگی است که با رنگ سایر عناصر چیده شده در فضا همخوانی داشته باشد.

 

کدام رنگ فرش همیشه مد است

بعضی از رنگ‌ها در طول زمان محبوبیت خود را حفظ کرده و همیشه مد هستند مثل فرش طوسی جدید این فرش‌های را با عنوان فرش‌هایی که از مد نمی‌افتند می‌شناسند. علاوه بر طیف رنگ‌های خنثی، بعضی از رنگ‌های تیره و گرم نیز همیشه طرف‌داران خاص خود را دارند.

Carpet color is always fashionable

اما رنگ های همیشه مد  و رنگ فرش جدید کدام هستند؟

  • خاکستری، نقره‌ای و سیلور
  • کرم
  • لاکی و قرمز
  • سرمه‌ای
  • قهوه‌ای

همچنین برای دیدن طرح و رنگ فرش‌های جدید و جدیدترین فرش کودک می‌توانید از کلکسیون‌های مختلف داخل وب‌سایت رسمی فرش محتشم دیدن کنید.

 

رنگ‌هایی که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند!

 

فرش روشن یا کرم، همخوانی با اکثر دکوراسیون ها

زمینه کرم در فرش‌ها ظاهری آرام و شیک ایجاد می‌کند. این رنگ به‌عنوان یک‌رنگ طبیعی و نرم باعث ایجاد حس آرامش در فضا می‌شود. فرش‌های با زمینه کرم اغلب به‌خوبی با دکوراسیون‌های مختلف سازگاری دارند. این رنگ باعث می‌شود که فرش به‌عنوان یک المان تعادل‌دهنده در فضا عمل کند و با سایر رنگ‌ها و الگوها هماهنگ شود.

زمینه کرم معمولاً باعث می‌شود تا طرح‌ها و الگوهای روی فرش به‌خوبی مشخص شوند و توجه بیشتری به خود جلب کنند. این رنگ به‌عنوان پس‌زمینه آرام و نرم، طرح‌ها را برجسته و قابل رویت می‌کند. فرش‌های با زمینه کرم معمولاً به فضا طراوت و پهنایی می‌بخشند. این رنگ به‌صورت بصری فضا را بزرگ‌تر و بازتر نشان می‌دهد و احساس فضای بزرگ‌تری را القا می‌کند. پس اگر فضای خانه شما کوچک است، بهترین گزینه برای شما فرش کرم یا رنگ روشن است. همچنین رنگ کرم حس صمیمیت، دلنشینی و آرامش را در خانه تقویت می‌کند.

فرش ابریشم ماشینی کرم محتشم نیز یکی از شاهکارهای خاص و چشم نواز است که فضای هر خانه ای را مجلل و شکوهمند می کند.

 

فرش ماشینی طرح هانا تمام رنگ 1200 شانه گل برجسته

9,300,000 تومانمشاهده محصول

فرش طوسی، پرطرف‌دارترین رنگ سال!

طوسی، رنگی است که در طول سال‌ها جاودانگی خود را ثابت کرده است. این رنگ با الهام از سنت و تاریخ، همچنان در دسته رنگ‌های محبوب قرار دارد. فرش‌های طوسی، با ظاهری جذاب و الگوهای کلاسیک، توانسته‌اند در طول زمان مدل‌هایی برجسته را به ارمغان آورند. در سال‌های اخیر طرفداران فرش طوسی بسیار زیاد شده است و به‌عنوان محبوب‌ترین فرش ماشینی شناخته می‌شود.

gray carpet

فرش طوسی به‌راحتی با دکوراسیون های مختلف هماهنگ می‌شود و همچنین با استفاده از دکوراتیوهای استیل می‌توانید یک فضای مدرن به وجود بیاورید. رنگ طوسی در دسته‌بندی رنگ‌های سرد قرار دارد و به همین دلیل حس آرامش را در فضا به وجود می‌آورد،فرش نئوکلاسیک طوسی نیز قابلیت ست شدن با انواع دکوراسیون های مختلف را دارد.

 

فرش لاکی، رنگ و بوی قدیم در خانه شما...

رنگ قرمز یا لاکی، جزء رنگ‌هایی است که همواره توجه ویژه‌ای به خود جلب می‌کند. فرش‌های قرمز به دلیل شدت رنگ و پرقدرت بودن، همیشه در صدر رده رنگ‌های جذاب قرار داشته‌اند. این رنگ می‌تواند شور و نشاط همراه با هیجان را به فضا ببخشد و تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کند.

lacquered carpet

رنگ لاکی درگذشته به‌عنوان اصلی‌ترین رنگ برای تولید فرش دستبافت شناخته می‌شد و اکنون هم در فرش‌های ماشینی سنتی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل حال هوای سنتی که دارد شما را به یاد گذشته می‌برد.

اگر دکوراسیون خانه‌تان دارای فضای سنتی است به‌هیچ‌وجه در خرید فرش لاکی شک نکنید؛ زیرا فرش لاکی تکمیل‌کننده دکوراسیون شما خواهد بود. همچنین از فرش لاکی به دلیل رنگ چرک تابی که دارد می‌توانید داخل محیط آشپزخانه نیز استفاده کنید. برای مشاهده طرح‌های مختلف فرش مناسب آشپزخانه می‌توانید به صفحه خرید فرش آشپزخانه در سایت فرش محتشم مراجعه کنید.

حتما بخوانید:

10 نکته مهم درباره شستن فرش دستباف

فرش آبی، آرامش را به خانه آوردید...

آبی رنگی است که همیشه محبوبیت خود را حفظ کرده است. این رنگ در تنوع‌های مختلف خود، از آبی کم‌رنگ تا آبی تیره، قابلیت ایجاد تعادل و هماهنگی با اکثر طرح‌ها و رنگ‌ها را دارد. فرش‌های آبی باعث آرامش و صلح در فضا می‌شوند و همچنین احساس آرامش و شادابی را به ما القا می‌کنند.

فرش آبی هم از جمله رنگ‌های است که هیچ‌وقت تکرار نمی‌شود و همواره طرفداران خودش را خواهد داشت. پس با خیال راحت می‌توانید فرش موردنظرتان را خریداری کنید.


فرش سرمه ای، رنگی شیک و خاص

معمولاً برای افراد مختلف رنگ سورمه‌ای بسیار آرامش‌بخش است. همچنین دانشمندان معتقد هستند که رنگ سورمه‌ای باعث تجدید نیرو در وجود انسان می‌شود. انتخاب رنگ سورمه‌ای در دکوراسیون، فضا را به سمت مدرن‌شدن منتقل می‌کند. رنگ سورمه‌ای در دسته‌بندی رنگ‌های سرد قرار دارد به همین دلیل حس صلح و صمیمیت را به افراد در خانه منتقل می‌کند.

Navy blue carpet

در نظر داشته باشید که فرش سورمه‌ای برای مکان‌های کوچک گزینه مناسبی نیست؛ زیرا فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. همچنین رنگ‌های تیره باعث می‌شوند ارتفاع اتاق کوتاه‌تر به نظر می‌آید. علاوه بر این اگر وسایل دکوراسیون خانه شما از رنگ‌های روشن تشکیل شده، بهتر است که برای ایجاد تنوع از رنگ سورمه‌ای استفاده کنید، همچنین قالی دایره ای سورمه ای نیز، جلوه ای متفاوت و بی نظیر به فضای منزل شما می دهد.

 

ویژگی‌های برتر فرش ماشینی چیست؟

فرش‌های ماشینی قادرند در طرح‌ها و الگوهای مختلف در ابعاد مختلف تولید شوند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا فضا را به طور کامل با فرش پوشانده و تأثیر بزرگی را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید. همچنین اگر نتوانید از سایزهای استاندارد فرش ماشینی استفاده کنید کافیه فرش سفارشی خود را سفارش دهید. اگر می‌خواهید به‌صورت کامل با سایز انواع فرش ماشینی آشنا شوید، حتماً مقاله ابعاد فرش را مطالعه کنید.

فرش‌های ماشینی عموماً از الیاف مصنوعی باکیفیت، مانند اکریلیک و پلی‌استر، ساخته می‌شوند که به آنها مقاومت و دوام بالایی می‌بخشد. این نوع فرش‌ها معمولاً مقاومت زیادی در برابر تابش نور خورشید، لکه و مواد شوینده قوی دارند و به‌طورکلی نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری دارند.

Features of machine carpet

به‌طورکلی، فرش‌های ماشینی قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به فرش‌های دستبافت دارند. این به دلیل فرایند تولید خودکار، استفاده از مواد مصنوعی و کاهش هزینه‌های دستیابی به فرش‌ها است.

ازآنجاکه هر نوع فرش دارای مزایا و محدودیت‌های خود است، انتخاب نوع فرشی که بهترین تطابق را باسلیقه و نیازهای شما دارد، بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ مانند سبک دکوراسیون داخلی، بودجه، طول عمر و... .

با استفاده از فنّاوری ماشینی، می‌توانید طرح‌های پیچیده و دقیق را باکیفیت بالا تولید کنید. این شامل طرح‌های هندسی، سنتی، کلاسیک و مدرن و غیره می‌شود. طبعیتا قالی‌های دستباف نسبت به فرش‌های ماشینی تنوع کمتری دارند که از معایب این محصولات به‌حساب می‌آید. برای اینکه به‌خوبی با تنوع فرش‌های ماشینی آشنا شوید کافیه به مطلب انواع فرش مراجعه کنید.

 

انتخاب رنگ فرش با توجه به رنگ مبلمان

توجه به رنگ مبلمان قبل از خرید فرش بسیار اهمیت دارد، چرا که با کنار هم قرار گرفتن مبل و  قالیچه مدرن، اگر هر دو در یک طیف رنگی یکسانی نباشند، در هماهنگی و هارمونی فضا بی‌نظمی به وجود می‌آید.

اگر رنگ مبل‌های شما رنگی گرم است می‌توانید فرش را با همان طیف رنگی انتخاب کنید. رنگ‌های مکمل نیز می‌توانند جذاب باشند. همچنین شما لازم است نور محیط را در نظر بگیرید. در محیط های کم نور، فرش رنگ روشن فضا را پرنورتر می‌کنند و در فضاهای پرنور، فرش‌های تیره انتخاب‌های بهتری هستند.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی بهتر است با رنگ مبلمان شما در یک راستا باشد. برای خرید فرش می‌توانید هم به صورت حضوری و هم اینترنتی از محتشم خرید کنید.

 

جدیدترین رنگ فرش برای پذیرایی

جدیدترین و بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، طبق سبک دکوراسیون هر خانه متفاوت است:

  • اگر خانه شما با سبک کلاسیک چیدمان شده است، رنگ‌هایی مانند کرم، سرمه‌ای و لاکی برایتان مناسب است. مثل ریز ماهی فرش سورمه‌ای.
  • برای چیدمان‌های مینیمال یا جدید، فرش‌هایی با طرح‌های ساده و با طیف رنگی طوسی و خاکستری بهتر است.
  • اگر چیدمان منزل شما مدرن است، می‌توانید هم از فرش‌های مدرن استفاده کنید و هم سبک‌های کهنه‌نما و وینتیج را انتخاب نمایید. در هر دو صورت فضای منزلتان زیبا خواهد بود.

همچنین برای خرید اینترنتی فرش آشپزخانه می‌توانید از کلکسیون فرش آشپزخانه محتشم دیدن کنید.

 

فرش چه رنگی مده

چه فرشی مده یا رنگ فرش سال چیست؟ بعضی از رنگ‌ها برای فرش همیشه و در تمام دوره‌ها مد هستند. رنگ‌هایی مثل کرم، سرمه‌ای، سیلور و متالیک.

جدیدترین و به‌روزترین رنگ فرش رنگ طوسی برای فرش‌های کلاسیک و رنگ خاکستری و نقره‌ای برای فرش‌های مدرن است.

شما می‌توانید فرش ماشینی طرح سنتی کاشان را با تنوعی از رنگ‌ها در وب‌سایت محتشم ببینید.

 

نتیجه‌گیری

هر چند سلیقه‌ها و مدل‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند، اما برخی از رنگ‌ها همواره جاودانه باقی می‌مانند و همیشه جذابیت خود را حفظ می‌کنند. رنگ‌های طوسی، لاکی، کرم، آبی و سورمه‌ای از جمله رنگ‌هایی هستند که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و می‌توانند به طور مداوم در دکوراسیون داخلی استفاده شوند. این رنگ‌ها می‌توانند زیبایی، تعادل، احساسات مختلف و حالت‌های مختلف را به فضا منتقل کنند و استایل برجسته‌ای را به آن ببخشند؛ بنابراین، اگر به دنبال رنگ فرشی هستید که همیشه مد را دنبال کند، این 5 رنگ را در نظر بگیرید. برای مشاهده طرح‌های مختلف موجود در این رنگ‌بندی کافیه روی کلمه فرش کلیک کنید.

با تشکر از وقتی که گذاشتید و امیدوارم که این مقاله به شما در انتخاب فرش مناسب برای فضای خود کمک کند.

 

مقالات مرتبط

ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
فرش نازک بهتره یا ضخیم
فرش نازک بهتره یا ضخیم این سوال ممکنه برای خیلی ا...

سوالات متداول


رنگ های کرم، طوسی، لاکی، آبی و سورمه ای جزو رنگ هایی هستند که هیچوقت از مد نمی افتد.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است