جستجو
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!

نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!

تاریخ انتشار: 1401/05/04 نویسنده: سید یونس ساداتی

فرش به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌ها در دکوراسیون خانه‌های ایرانی به‌حساب می‌آید که از اهمیت زیادی برخوردار است. بهره‌گیری از یک فرش باکیفیت می‌تواند طول عمر این محصول را تضمین کند. انتخاب درست فرش باعث زیبایی هرچه بیشتر محیط خانه شما می‌شود. پس  نباید خرید فرش را دست کم بگیرید.

در  این مطلب از سایت فرش محتشم قصد داریم به صورت کامل در مورد راهنمای خرید فرش ماشینی و تمام نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید صحبت کنیم. پس اگر تصمیم به خرید فرش ماشینی دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

در انتخاب فرش به چه نکاتی توجه کنیم؟

1.انتخاب سایز مناسب

قبل از اقدام به خرید فرش ماشینی باید در نظر داشته باشید که سایز، یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب و قیمت فرش است. اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که فرش را برای چه محیطی می‌خواهید؟

بعضی از مشتریان عزیز با ابعاد فرش ماشینی به درستی آشنا نیستند و تصورات اشتباهی در این مورد دارند؛ مانند فرش 9 متری که اکثر ا فکر میکنند 3 در 3 است اما فرش 9 متری 3.5 در 2.5 با مساحت 8.75 متر مربع است. در  ادامه به ابعاد استاندارد فرش ماشینی می پردازیم.

 

نکاتی کلیدی در خرید فرش ماشینی

 

ابعاد استاندارد فرش ماشینی:

  • فرش ماشینی 12 متری: 3 در 4
  • فرش ماشینی 9 متری: 3.5 در 2.5
  • فرش ماشینی 6 متری:2 در 3
  • فرش ماشینی 4 متری: 2.25 در 1.5
  • فرش ماشینی 1.5 متری: 1 در 1.5
  • پادری: 50*80 سانتی متر

 

نکته: یکی از نکاتی مهمی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد اندازه فرش با توجه به دکوراسیون است. فرش پذیرایی باید به شکلی باشد که پایه های مبل روی فرش باشه و همچنین اگر از میز ناهارخوری استفاده می‌کنید بهتر است میز و صندلی ها کامل روی فرش قرار بگیرند. استفاده از فرش در ابعاد کوچک باعث بهم ریختن تناسب محیط می شود. انتخاب فرش به صورتی که محیط را کیپ تا کیپ پر کند و از اطراف هیچ فضای خالی نداشته باشد، چیدمان به روز و زیبایی را خلق نمی کند. بهتر است بسته به سلیقه خودتان و محیط منزل، ابعاد فرش را طوری انتخاب کنید که کمی از اطراف، فضا خالی بماند.

در بعضی از قسمت های خانه استفاده از فرش گرد یا بیضی می تواند بر جذابیت محیط بیفزاید.

 

2.فضای مدنظر و جنس فرش ماشینی

قبل از خرید باید بدانید که فرش را برای چه محیطی میخواهید و با توجه آن فضا فرش مناسب را خریداری کنید.

زمانی که قصد خرید فرش ماشینی برای اتاق های خود را دارید، به رفت و آمد در آن توجه کنید. اگر اتاق تان مکانی پر تردد است، باید فرشی را انتخاب کنید که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. بهترین فرش برای این نوع فضاها استفاده از فرش هایی است که با نخ پلی اوژن بافته می شوند.

برای محیط پذیرایی استفاده از فرش کلاسیک متداول تر است. البته که با توجه به دکوراسیون خانه ها، امروزه، از  فرش وینتیج، فرش مدرن و حتی فرش فانتزی هم استفاده می شود. بهترین فرش کلاسیک با نخ آکرلیک هیت ست شده بافته می شود که از کیفیت، دوام و زیبایی زیادی برخوردار است.

برای فرش اتاق کودک و فرش آشپزخانه هم بهتر است فرشی را انتخاب کنید که با نخ پلی اوژن بافته شده باشد. زیرا این دو قسمت بیشتر در معرض کثیفی قرار دارند به همین دلیل فرش آن باید به راحتی شسته شود. مهمترین نکته برای فرش اتاق کودک، ایجاد فضایی امن برای فرزند شما است، فرش کودک باید از لطافت و نرمی زیادی برخوردار بوده و بدون پرز و ایجاد حساسیت باشد تا مشکلی برای کودکان پیش نیاید.

شرکت فرش محتشم با استفاده از نخ پلی اوژن در بافت فرش آشپزخانه، فرش کودک، فرش کهنه نما، فرش فانتزی و ... به تمام مواردی که شما نیاز دارید پاسخ داده است. اگر تصمیم به خرید فرش ماشینی دارید می توانید به وب سایت رسمی این مجموعه مراجعه کنید.

 

3. کیفیت بافت فرش ماشینی

 یکی از مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید شانه یا تعداد گره های فرش در هر متر است. هر محصولی در بازار دارای دو تراکم عرضی و طولی است.

به تعداد گره در  هر متر عرض، تراکم عرضی یا شانه و به تعداد گره در  یک متر طول، تراکم طولی گفته می شود. فرش ها دارای شانه های متنوعی هستند.

نکته: معمولا مشتریان همیشه این سوال را در ذهن خود دارند که فرش چند شانه خوب است؟ فرش ها در شانه های مختلف بافته می شوند که هر کدام دارای ویژگی های مختلف هستند. اما فرش 1500 شانه بهترین فرش آکرلیک موجود در بازار است. بسته به اینکه شما مبل‌نشین باشید یا فرش‌نشین می توانید نوع شانه فرشتان را مشخص کنید. هرچه شانه فرش کمتر باشد، ارتفاع نخ خاب فرش بیشتر است، فرش نرم تر و در اصطلاح گوشتی تر بوده و برای نشستن مناسب تر است. اما هرچه شانه بالاتر باشد، ضخامت فرش کمتر شده و سفت تر می شود. این فرش ها برای کسانی مناسب است که غالبا روی مبل می نشینند.

ترفند: با توجه به اینکه در صنعت فرش افراد سودجو زیاد شده اند، شما باید خیلی مواظب باشید تا خدایی نکرده مشکلی برایتان پیش نیاید. توصیه می شود حتما از مراکز معتبر فرش خود را خریداری کنید. اگر به صورت آنلاین قصد خرید فرش دارید، حتما توجه کنید که سایت مدنظرتان دارای اینماد یا نماد الکترونیکی باشد.

 

شانه فرش

 

چگونه شانه فرش را تشخیص دهیم؟

در این قسمت میخواهیم یک راه حل ساده برای فهمیدن شانه فرش به شما معرفی کنیم. برای فهمیدن شانه فرش کافیه هنگام خرید فرش به پشت فرش نگاه کنید و تعداد گره های آن را بشمارید.

مثلا  یک فرش 1200 شانه باید 120 گره در 10 سانت داشته باشد. روش محاسبه تراکم طولی هم شبیه به تراکم عرضی است فقط مقدار  آن به صورت استاندارد 2برابر تراکم عرضی است.

 

4. طرح و رنگ فرش ماشینی

فرش ماشینی دارای طرح ها و سبک های مختلفی است که شما در بهترین حالت باید با توجه دکوراسیون منزل خود فرش مناسب را خریداری کنید.

  • برای منازلی که فضایی مدرن دارند، بهتر ین گزینه انتخاب فرش مدرن است. فرش مدرن ساده تر  از سبک کلاسیک است.
  • اگر خانه به سبک کلاسیک طراحی شده باشه، فرش کلاسیک با طرح سنتی یا تلفیقی می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. فرش کلاسیک گرمی و نشاط را به خانه ای شما هدیه می دهد.
  • اگر به دنبال طرحی متفاوت و منحصر به فرد هستید، فرش وینتیج گزینه بسیار مناسبی است. فرش کهنه نما تلفیقی از سنت و مدرنیته است و قابلیت همخوانی با اکثر دکوراسیون ها را دارد.
  • برای خرید فرش اتاق خواب بیشتر به سمت رنگ های خنثی و روشن بروید.
  • اگر فرش در معرض گردو خاک است بهتر است از رنگ های گردویی و بادامی استفاده کنید تا گردو غبار را نمایش ندهد.
  • برای خرید فرش آشپزخانه از رنگ های چرک تاب اسفتاده کنید تا کثیفی روی فرش نمایان نشود.
  • حتما در هنگام خرید فرش به رنگ کفپوش منزلتان توجه کنید. اگر  کف پوش شما رنگ تیره دارد بهتر است فرشی با رنگ روشن خریداری کنید.
  • برای فرش کودک بهتر است طرح های کارتونی مورد علاقه فرزندانتان را خریداری کنید و یا هنگام خرید فرش حتما نظر کودک را هم بپرسید.

 

فرش محتشم

 

جمع بندی

توجه کنید که فرش ماشینی خوب وبا کیفیت تقریبا قیمت بالایی دارد، اما دوام طول عمر این محصولات خیال شما را برای یک مدت طولانی راحت می کند. اگر تصمیم به خرید فرش ماشینی دارید، حتما هنگام خرید از این مطلب به عنوان راهنمای خرید فرش ماشینی استفاده کنید. همچنین می توانید برای خرید انواع فرش ماشینی به وب سایت فرش محتشم مراجعه کنید و با تنوع بسیاری از طرح و نقش و رنگ، محصول خودرا به صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنید.

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

مقالات مرتبط

5 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است