جستجو
راهنمای خرید آنلاین فرش

راهنمای خرید آنلاین فرش

تاریخ انتشار: 1399/02/28 نویسنده: محمدحسین کریمی

شاید خرید آنلاین فرش برای بسیاری از ما در مرحله‌ی اول کار ساده‌ای نباشد و به راحتی برای انجام این‌کار اطمینان لازم را نداشته باشیم، به خصوص این‌که ما ایرانی‌ها تا فرش را با دستانمان لمس نکنیم و با حس‌هایمان اصالتش را لمس نکنیم به سادگی نمی‌توانیم برای خرید فرش اطمینان کنیم.

اما امروز با توجه به پیش‌رفت تکنولوژی و از سوی دیگر حجم بالای مشغله‌های کاری بسیاری از ما روی به خرید آنلاین آورده‌ایم و برای راحتی بیش‌تر و صرف زمان کم‌تر آنلاین خرید می‌کنیم.

با این‌حال، خرید فرش به صورت آنلاین هم‌چنان ممکن است بسیار سخت باشد، به همین دلیل ما در تیم تولید محتوای فرش محتشم در صدد این برآمدیم تا آموزش و راهکارهایی برای خریدآنلاین فرش برای شما منتشر کنیم تا کار شما در این زمینه بسیار آسان‌تر شود و به شما کمک کند از روی مانیتور نیز بتوانید فرش را لمس کنید.

 

  • نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیکنخستین نکته‌ای که برای هرخرید اینترنتی لازم است بدانید و حتماً به آن دقت کنید داشتن نماد اعتماد الکترونیک است. یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می‌باشد. در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌کنند.

پس حتماً یادتان باشد که از هرسایتی که می‌خواهید خرید کنید اول مطمئن شوید که دارای «اینماد» است.

برای مشاهده‌ی اینماد هر وبسایت و یا شرکت دوراه دارید، راه اول این است در صفحه‌ی اصلی هرسایت به دنبال نماد اعتماد الکترونیک هرشرکت بگردید و راه دوم این است که در وبسایت https://www.enamad.ir آدرس مورد نظرتان را جست و جو کنید.

برای مثال اینماد فرش محتشم را می‌توانید با اینجا کلیک کردن در وب سایت اینماد مشاهده کنید

  • زمان ارسال

ارسال رایگانیکی از نکاتی که در مورد خرید فرش بسیار حائز اهمیت است، می‌تواند زمان ارسال فرش باشد، درزمان خرید فرش حتماً مطمئن شوید که فرش‌را مستقیم از خود کارخانه می‌خرید، یا این‌که از فروشگاه‌هایی خرید می‌کنید، که قبلاً از کارخانه خرید داشته‌اند، درصورتی که مستقیم از کارخانه خرید می‌کنید که باید به این نکته توجه کنید که اغلب کارخانه‌های تولید فرش، به دلیل داشتن حجم بالای سفارش‌ها سفارش‌های انباری ندارند و باید برای شما فرش را تولید کنند و این روند تولید ممکن است بین 7روز تا حتی بعضاً 15روز کاری زمان نیاز داشته باشد.

اما درصورتی که از یک فروشگاه و انبار آن خرید می‌کنید شاید نهایت زمان انتظار شما برای دریافت فرش وابسته به فاصله‌ی شهر شما با فروشگاه بین 3تا 5روزکاری باشد.

نکته‌ی حائز اهمیت در این مبحث این است که شاید شما به دلیل زمان ارسال کوتاه‌تر، ازفروشگاهی خرید کنید که موجودی انبار دارد. اما با دو مورد قابل توجه روبرو می‌شوید:

-          نکته‌ی اول که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که خرید شما از انبار یک فروشگاه فرش ممکن است از فرش‌های بافته شده‌ در چندماه و یا حتی سال گذشته‌ی یک کارخانه فرش باشد و این اتفاق باعث می‌شود در صورتی که شما بخواهید جفت آن فرش را سفارش دهید با کمی تفاوت رنگ مواجه شوید.

-          نکته‌ی دوم که یکی از نکات حائز اهمیت در خرید فرش است، پشتیبانی و خدمات پس از فروش است که مطمئناً شما وقتی از تولید کننده‌ی فرش خرید می‌کنید، می‌توانید خدمات پس از فروش بهتر و قطعاً با قیمت مناسب‌تری فرش دریافت کنید.

  • نوع بافت فرش

درهنگام خرید فرش، به خصوص در زمانی که آنلاین خرید می‌کنید مطمئن شوید که فرش انتخابی شما از نوع گل‌برجسته است یا ساده، چرا که ممکن است در عکس‌های منتشر شده از یک فرش به طور کامل برجستگی یا عدم برجستگی گل‌های فرش واضح نباشد.

  • چند شانه است؟

یکی از عواملی که در زمان خرید فرش باید درنظر بگیرید این است که فرشی که انتخاب کرده‌اید چندشانه است؟ این موضوع به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید، فرش را برای کجا انتخاب می‌کنید و با چه قیمتی می‌خواهید فرش انتخاب کنید.

تعداد شانه‌ی فرش از عوامل تاثیرگذار روی قیمت فرش است که باید بدانید فرش 1500شانه طبیعتاً از فرش‌های 700، 1000 و 1200شانه گرانتر است.

اما نکته‌ای که در خرید فرش با شانه‌ی بالا باید به آن دقت کنید این است که فرش قرار است تا چه اندازه پا بخورد.

  • ارتفاع نخ خاب فرش

ارتفاع نخ خاب فرش بنا بر تراکم فرش تولید می‌شود. اینگونه است که هرچه شانه و تراکم بیشتر باشد ، نخ خاب «ارتفاع زمینه فرش» بیشتر می‌شود و هرچه تراکم کم‌تر باشد ارتفاع نخ خاب نیز کم‌تر می‌شود و به لطافت آن افزوده می‌شود. استاندارد ارتفاع نخ خاب فرش ماشینی کمتر از 10 میلی‌متر است. با این‌حال دقت کنید که فرش انتخابی شما برای چه فضایی است، اگر فضایی را دارید که رفت و آمد در آن زیاد است حتماً فرش‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاع نخ خاب بیش‌تری دارد.

اما اگر زیبایی فرش برای‌تان مهم است و برای اتاق مهمان که رفت و آمد کمی دارد انتخاب می‌کنید قطعاً فرش‌هایی با ارتفاع نخ خاب پایین‌تر زیبایی بیش‌تری دارد.

  • جنس نخ

اما فارغ از شانه و تراکم فرش که باعث زیبایی فرش ماشینی می شود ، جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی نیز بسیار مهم است.

هر فردی قبل انتخاب فرش خود باید از با کیفیت بودن جنس فرش ماشینی مطمئن شود . فرش های بی کیفیتی در بازار موجود است که از الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند که بوی آزار دهنده مواد نفتی می‌دهند و ممکن است برای کسی که حساسیت دارند مشکل ایجاد کند.

شما باید شناخت کافی از جنس فرش ماشینی داشته باشید تا گرفتار فرش‌های بی‌کیفیت نشوید. از مهمترین اطلاعاتی که هر خریدار باید داشته باشد، جنس نخ فرش ماشینی است.

 

فرش محتشم کاشان با دارا بودن بالاترین امکانات و تولید فرش‌های با کیفیت و همچنین رعایت تمام اصول تلاش می‌کند در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت فرش‌های مورد نیاز مشتریان خود را تولید کند و با ارائه‌ی بهترین خدمات در فروش آنلاین همراه مشتریان خود باشد و روند خرید مستقیم از کارخانه را برای شما عزیزان آسان‌تر کند.

 

 

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است