جستجو
نکاتی برای بهترین انتخاب در خرید فرش

نکاتی برای بهترین انتخاب در خرید فرش

تاریخ انتشار: 1399/07/13 نویسنده: محمدحسین کریمی

فرش محتشم: فرش به خانه زیبایی و جلوه می بخشد و باعث می شود که سایر وسایل، خودشان را به خوبی نشان دهند، از این رو خرید مهمی محسوب می شود. به همین خاطر انتخاب آن از حساسیت بالایی برخوردار بوده و اگر به درستی انتخاب نشود، می تواند نتایج دلخواهی به همراه نداشته باشد؛ مخصوصا که امروزه در مقایسه با گذشته شاهد تنوع بیشتر و طیف گسترده تری در انواع فرش ها هستیم. به همین دلیل ممکن است عده ای از افراد احساس کنند در انتخاب فرشی که مناسب شرایطشان باشد، مشکل دارند به خصوص کسانی که سخت پسند هستند احتمالا بیشتر از سایر افراد با این مشکل مواجه می باشند.

شاید تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده باشد که برای انتخاب یک فرش خوب به چه نکاتی باید توجه کرد تا از خرید خود احساس رضایت داشته باشیم؟ در جواب این سوال باید گفت که تنها با رعایت و بکارگیری چند نکته ساده می توان به راحتی هر نوع فرشی را با اطمینان خاطر انتخاب کرد.

 

تعیین محل مورد نظر قبل از خرید فرش
طبیعتا هر شخصی قبل از اینکه اقدام به خرید فرش کند، مشخص می کند که فرش را برای چه قسمت از خانه می خواهد؛ اما این موضوع به تنهایی مفید نیست، چرا که در کنار انتخاب محیط مورد نظر باید به ویژگی های فرش آن محل نیز توجه ویژه داشته باشید. بدون شک هیچ کس فرشی که برای سالن پذیرایی مناسب است را در اتاق خواب خود پهن نمی کند. به عنوان مثال فرش پذیرایی باید علاوه بر زیبایی و اصالت در برابر عوامل مختلف خارجی هم مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد و در مقابل فرش اتاق خواب می تواند ساده، فانتزی و به رنگ های مختلف باشد.

همچنین فرش آشپزخانه نیز باید استحکام بالا، شستشوی آسان، ترجیحا رنگ تیره و پرزهای کوتاهی داشته باشد تا پس از گذشت مدتی در پر رفت و آمدترین قسمت خانه فرسوده نشده و به مرور تبدیل به مکانی برای تجمع باکتری ها نگردد. پس همانطور که می توان فهمید توجه به نکاتی از این دست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آشنایی با جنس انواع الیاف مصنوعی قبل از خرید فرش
همانطور که می دانید در بافت فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی مختلفی استفاده می شود که هر یک نسبت به دیگری دارای تفاوت هایی هستند. به همین خاطر باید سعی کنید که با ویژگی های الیاف مصنوعی آشنا شوید تا نسبت به مزایا و معایب هر یک از نخ ها آگاهی لازم را داشته باشید.

انتخاب بهترین رنگ فرش
درست است که رنگ فرش تا حدود زیادی به رنگ سایر وسایل منزلتان بستگی دارد، اما اگر دلباز شدن فضای اطرافتان از اهمیت بالایی برایتان برخوردار است، نباید از هر رنگی استفاده کنید! به بیان واضح تر فرش هایی به رنگ روشن کمک می کنند تا فضا دلبازتر از آنچه که در واقعیت هست نشان داده شود و در مقابل فرش های تیره رنگ فضا را گرفته و کوچک می کنند بنابراین اگر در آپارتمانی با متراژ پایین زندگی می کنید، باید در خرید فرش با رنگ مناسب، هوشمندانه عمل کنید.

تعیین طرح و نقش فرش
انتخاب طرح فرش یک موضوع کاملا سلیقه ای است؛ اما با توجه به شرایط مختلف باید کمی سلیقه خود را تحت الشعاع قرار دهید تا انتخاب بهتری داشته باشید. به عبارتی اگر دارای فرزند خردسال و نوپایی هستید، پس بدون شک فرش یا حتی مبلمانتان در فواصل زمانی کوتاه احتیاج به شستشو پیدا می کنند. به همین دلیل بهتر است فرشی را انتخاب کنید که دارای طرح و نقش های شلوغی باشد تا کثیفی های زود هنگام را کمتر به نمایش بگذارد.

فرش با چه ابعادی بخریم؟
ابعاد فرش انتخابی شما باید به گونه ای باشد که نه سرتاسر اتاق را بپوشاند و نه اینکه بیش از حد کوچک باشد که وجود فرش در آن احساس نشود. بهتر است ابعادی را انتخاب کنید که وسایل در اطراف فرش قرار بگیرند و در عین حال فضا با آن پر شود و سایر استانداردها نیز رعایت گردد تا دکوراسیون چشمنوازتری داشته باشید. مثلا در خصوص ابعاد فرشی که زیر میز ناهارخوری قرار می گیرد باید از میز تا لبه فرش چیزی حدود 60 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد تا در صورت عقب کشیدن صندلی پایه ها از فرش خارج نشوند.

 

منبع: مرداس

مقالات مرتبط

5 رنگ فرش که هیچوقت از مد نمی افتد!
فرش به عنوان یک عنصر جدانشدنی از دکوراسیون های ایر...
ابعاد فرش های مختلف چقدر است؟
در این مطلب سعی کردیم به شکل کامل در مورد ابعاد فر...
فرش اشپزخانه چی بخرم؟ بهترین فرش مناسب آشپزخانه
آشپزخانه محیطی با اهمیت بالا برای بانوان است به هم...
انواع گلیم فرش آشپزخانه
اگر تصمیم خرید فرش آشپزخانه دارید و نمیدانید کدام ...
بهترین برند فرش ماشینی
بهترین برند فرش ماشینی در ایران باید بتواند فرش با...
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم
بهترین رنگ فرش برای مبل کرم میتواند رنگ های متفاوت...
بهترین فرش اتاق کودک
انتخاب بهترین فرش اتاق کودک همیشه دارای سختی های ز...
نکات کلیدی که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد!
هنگام خرید فرش ماشینی باید به نکات زیادی توجه کنید...
مزایای خرید اینترنتی فرش
مزایای خرید اینترنتی انقدر زیاد است که در چند دقیق...
قبل از خرید فرش 1500 شانه باید این موارد را بدانید!
فرش 1500 شانه در دسته بندی فرش های لاکچری بازار قر...
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است