جستجو
خلاصی از دست پرز فرش

خلاصی از دست پرز فرش

تاریخ انتشار: 1399/03/08 نویسنده: محمدحسین کریمی

حتما شما هم توجه کرده اید هنگامی که فرش نویی میخرید در هفته اول آن فرش پرزدهی دارد ,  حتما بعد از مشاهده این پرزها در سطح فرش خود به این موضوع فکر کرده اید که فرشی که خریداری کرده اید بی کیفیت و یا مشکلی دارد که پرزدهی دارد , ولی اصلا اینجوری نیست و پرزدهی یک هفته ای تا 1 ماهه فرش نو خریداری شده امری طبیعی است و بزرگترین مشکلی که برای فرش های نو و تازه به وجود می آید این است که پرزهای آن به لباسها و وسایل پارچه ای می چسبد و موجب اذیت و آزار می شود.

در این مقاله قصد داریم ابتدا به این موضوع بپردازیم که دلایلی پرزدهی فرش چیست و در ادامه به شما راه و روش هایی را آموزش بدیم که راحت تر بتوانید از شر این پرزهای سطح فرش راحت بشید

با پرز فرش چه کنیم و چگونه پرز فرش رو از بین ببریم و از شر آن راحت شویم.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ راهی برای از بردن کامل پرزدهی فرش نیست و باید مدت زمانی که قبل تر اعلام شده برای از بین رفتن و قطع شدن پرزدهی فرش صبر کرد , اما چند راه برای پاک کردن و برداشتن پزرها از سطح فرش هست که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین راه و آسا ترین راه از نظر خودتان را انتخاب کنید و پرز فرش را از سطح آن بگیرید.

       جارو کشیدنجارو کشیدن :

برای شانه کشیدن قالی هرگز از فرچه استفاده نکنید چرا که فرچه کشیدن سبب می شود که الیاف فرش صدمه ببیند. در این صورت الیاف سست می شود و کرک های بیشتری از فرش می ریزد که در نهایت سبب افزایش پرزدهی خواهد شد.

در صورتی که شانه های مخصوص فرش در دسترس تان نیست توصیه می شود از جاروهای حصیری یا شمالی برای گرفتن و از بین بردن پرز فرش استفاده کنید. برای این منظور کمی جارو را خیس کرده و بر روی فرش بکشید.

جارو کشیدن به این روش را هر روز انجام دهید و پس از گذشت مدتی مشاهده خواهید کرد که پرزدهی فرش کمتر می شود.

      دستگاه پرزگیر فرش

دستگاه پرزگیزیکی دیگر از راه‌های از بین بردن پرزدهی فرش و پاک کردن پرز سطح فرش استفاده از دستگاه های پرزگیر هستند که مخصوص این کار ساخته و آماده شده اند , علاوه بر فرش از این دستگاه برای گرفتن پرز روی لباس هم استفاده میشود

      استفاده از فرچه‌های پرزگیرراه‌های رهایی از پرزدهی فرش استفاده از فرچه های مخصوص جمع کننده پرز فرش است , البته پیشنهاد ما به شما این است که از این روش استفاده نکنید زیرا این فرچه ها ممک است به نخ ها و الیاف اکریلیک و سایر نخ های استفاده شده در فرش ماشینی آسیب برسانند

      استفاده از دستمال نم‌دار

یکی از راه‌های دیگر استفاده از دستمال نم‌دار می باشد برای گرفتن پرز سطح فرش با دستمال نم دار باید آن را روی سطح فرش بکشید تا پرزهای چسبیده به سطح فرش به دستمال بچسبد و از فرش جدا شود.

سوالات متداول


فرش 700 شانه دارای تراکم کمتر و قیمت مناسب‌تر است، در حالی که فرش 1200 شانه تراکم بالاتر و کیفیت بیشتری دارد.

مزایا: کیفیت بالا، طرح زیبا، و دلپذیری بیشتر. معایب: قیمت بالاتر و نیاز به مراقبت دقیق‌تر.

انتخاب بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. اگر به کیفیت بالا و ظاهر زیبا نیاز دارید، فرش 1200 شانه مناسب است. اگر بودجه محدودتری دارید یا در مکانی با تردد بیشتر هستید، فرش 700 شانه نیز گزینه خوبی است.
0 / 5

نظرات

نظر شما پس از بررسی توسط مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد!

امتیاز دهی

لطفا امتیاز خود را نسبت به این مقاله ثبت بفرمایید.

برداشت از کیف پول

دوست عزیز! لطفا مبلغ مورد نظرتان را برای برداشت از کیف پول محتشم وارد کنید.

مبلغ واریز به ریال
مقدار مبلغ درخواستی از مقدار موجودی کیف پول بیشتر است